Lad folk selv tage ansvar og hold ved noge~
Fra : JensenDenmark

Dato : 24-10-06 05:25

Nu er der tanker fremme om at gymnasierne skal indføre alkohol politik.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article236212.ece
http://www.sst.dk/Nyheder/Seneste_nyheder/alkohol_gymnasier_06.aspx?lang=da

Som chef i en større virksomhed vil jeg anbefale at de anlægger den sådan at
druk i arbejdstiden og arbejdstiden alene er forbudt.

Druk efter arbejdstiden fremmer firmaets identitet og medarbejdernes
samarbejdsevne. For årtier har vi haft supporteret tradition om at det er
tilladt at sætte sig ned i kantinenen fredag eftermiddag for at snakke om
ugens begivenhed.

Firmaet sparer en masse penge til mærkelige og i nogle tilfælde farlige
teambuilding aktiviteter. Der er medarbejdere, hvis karriere er blevet sat
over styr, fordi at de er blevet skadet som led i disse aktiviteter og de er
heller ikke billige.

Druk er faktisk den eneste tværkulturelle aktivitet, som kan forbinde
folkeslag sammen, så man kan danne et internationalt miljø på
arbejdspladsen.

Selvfølgelig er der nogle, som ikke kan styre det. Der må man udnytte disse
ressourcer så længe som muligt indtil at det står klart at
medarbejderenheden må gå tabt. Den proces kan være vanskelig at gennemføre
på et gymnasium, da den enkelte medarbejderenhed ikke skaber indtægt på
samme måde.

Men det er meget vigtigt at man i den proces, som går ud på at trække de
sidste dråber ud af en ressource, ikke skrider over grænsen til, hvad man
kalder "behaviour modification" på engelsk. Det er folks forskelligheder som
skaber innovation og de forskelligheder må vi acceptere selvom at enhedens
adfærd kan være selvdestruktiv.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-10-06 13:01

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som skaber innovation og de forskelligheder må vi acceptere selvom at
> enhedens adfærd kan være selvdestruktiv.

du er næppe chef for noget som helst - og da slet ikke en størrer virksomhed

Peter

Fra : gb

Dato : 24-10-06 15:57

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in

> du er næppe chef for noget som helst - og da slet ikke en størrer
> virksomhed

Og dit hovede består åbenbart af massiv knogle, hvi du ikke kan se, at han
citerer en avisartikel.

--
GB

Fra : JensenDenmark

Dato : 24-10-06 21:07

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> du er næppe chef for noget som helst - og da slet ikke en størrer
> virksomhed

Chef for en stabsfunktion i en virksomhed, som omsætter for ca. 270 mill.
kr. på 9 år. Da jeg startede omsatte vi for ca. 100 mill. kr.

Jeg styrer iøvrigt afdelingen efter en "cola"-kultur til daglig. Istedet for
alt muligt og umuligt personalegodefis, så kommer der colaer på bordet og
det er rigelig til at fastholde medarbejderstablen indtil at de er slidt ned
i forhold til firmaets behov.

Jeg går iøvrigt selv af i 2009, hvis det står til mig selv, da min viden så
bliver forældet på grund af en strategisk beslutning hos Microsoft.

Mvh
JensenDenmark