Assymetrisk argumentation omkring ungdomsh~
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-10-06 18:47

Jeg beklager den kryptiske overskrift, men jeg kunne ikke lige finde
på noget bedre. Jeg tager gerne mod forbedringsforslag.

Jeg har med stor undren set den argumentation der har været omkring
ejer- og brugs-rettigheder til Jagtvej 69. I denne gruppe er der en
stor samling personer, der mener at et løfte om et ungdomshus, afgivet
af Københavns kommune, har større vægt end så simple forhold som
handler og ejendomsret. Det står enhver frit for at have den
holdning. Men der hvor min undren kommer til, er at de selvsamme
mennesker mener at der skal være en ensidig tilsidesættelse af en
aftale. Københavns kommune har jo solgt ejendommen, og med den samme
assymetriske argumentation, kunne man jo, med lige så høj eller lav
grad af intern konsistens, mene at det ikke er Faderhusets problem at
Københavns kommune løber fra en aftale.

Det andet punkt der undrer mig, er at der tilsyneladende er en vis
opbakning til brug af vold. Jeg har ihvertfald noteret mig hvad der
ligner en opbakning til de nuværende brugere af ejendommens
forberedelse på en voldelig konfrontation. Betyder den accept af "magt
er ret", så også at man uden videre vil acceptere at den juridiske
ejer tager sagen i egen hånd, og benytter sig af den "nødvendige"
mængde vold, for at tage sin ejendom i besiddelse?

Og hvis der skulle være deltagere i denne gruppe der er ueninge i et
eller begge af ovenstående spørgsmål, vil jeg være overordentligt
interesseret i en uddybende forklaring på hvornår en aftale skal
holdes, og for den sags skyld på hvornår brug af vold er tilladeligt.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Bo Warming

Dato : 20-10-06 20:41

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> [...]
> interesseret i en uddybende forklaring på hvornår en aftale skal
> holdes, og for den sags skyld på hvornår brug af vold er

Staten har monopol på vold = den stærkestes ret
så mon ikke politi sætter de unge ud omkring den 15 dec (og
udskydelsen skal hjælpe dem til ikke at tabe ansigt)

Du har ret i at debat bør fokusere på det vigtige - ikke gamle løfter
fra en tilfældig tidligere ejer af huset. Vi bør være ON topic,
hvilket ikke er problem om fundats og trådstarter men om ikke at
snakke om folk der sjatpisser når de ler, når emnet er humors opståen
og relation til angst. Det fysiologiske urininkontinensproblem
overlapper hovedemnet meget lidt (og kan som løsning have et lille
marmeladeglas, som man har ved hånden/i lommen)

Din subject line kunne have heddet FOKUSER PÃ… EMNET, og jeg er glad
for frie associatoner som i en god brainstorming har retning imod et
problems løsning men stadig kan sprede sig bredt - men ikke skifter
hovedemne

Vil man diskutere noget som hovedemnet MINDER OM, bør man starte en ny
tråd om det

DEn røde tråd er ejendomsret hhv humorpsykologi - men angst for
emneskift kan blive stædig kamp om at få ret, og hvis emnet er
uddebateret og man har samlet om sig en interesse om et beslægtet
emne, så er det OK at fokus glider lidt rundt omkring

MINE CITATHALEHÆNG snuser til beslægtet problematik men med bevaret
hovedFOKUS

" Samtalens sande ånd består i at bygge videre på et andet
menneskes iagttagelser, ikke i at tilsidesætte dem. E.G. Bulwer-Lytton

" Der findes intet, som hedder konversation. Det er en
illusion. Hvad der findes, er afbrudte monologer. (Dialog er
ofte to samtidige monologer i hver sin retning) Rebecca West

"Et virkeligt godt råd er derfor, at vi alle bruger størstedelen af
vor samfundsdebattid på indgående og fordomsfrit at beskæftige os med
det, vore modstandere siger og skriver. Glistrup

"If you wish to appear agreeable in society, you must consent to be
taught many things which you know already. John Caspar Lavater
(1741-1801)

"Den ene søger en fødselshjælper til sine tanker, den anden en, som
han kan hjælpe: sådan opstår en god samtale. Nietzsche (en grundig
emnefokuserende tysker)

"Konversation burde berøre alt, men ikke samle sig om noget. Oscar
Wilde (en konfliktsky, spirituel frankofil æstetiker)