Et billede fortæller mere end 1000 ord
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 19-10-06 21:23

Sommetider gør det. Og det er i hvert fald godt at få repeteret, at
Iran's præsident, Ahmadinejad, som man kunne forvente, ganske
præcist repræsenterer den samlede iranske ledelses ambitioner om en
rolle som hegemon i Mellemøsten.

http://www.debkafile.org/article.php?aid=1220

Når Iran's øverste leder, Ayatollah Khamenei, stiller op til et
stort arrangement i Iran og holder en Kalashnikov-riffel i hænderne,
får vi dermed både at vide, at der bliver krig, og at den iranske
ledelse står samlet bag ved den militære holdning til Israel og USA.

Steen Hjortsø

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 19-10-06 22:00

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> får vi dermed både at vide, at der bliver krig, og at den iranske
> ledelse står samlet bag ved den militære holdning til Israel og USA.

Vi glæder os!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 22:07

contra@tdcspace.dk wrote:
> [...]
> får vi dermed både at vide, at der bliver krig, og at den iranske
> ledelse står samlet bag ved den militære holdning til Israel og USA.

og det kommer bag dig at hver eneste bananstat absolut skal have en AK-47 i
hånden.

Det er deres machosymbol, og skal nok ikke ses som andet.

Ikke dermed at de ikke er presset af trusler om krig. Det er ganske
naturligt efter de forsøger at fremstille a-våben at de bliver presset af
det meste af verden.

Det er ikke rocket-science at forstå at sådan er spillets regler og modus
operandi.

/FL

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 19-10-06 23:52

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> og det kommer bag dig at hver eneste bananstat absolut skal have en AK-47
> i hånden.
>
> Det er deres machosymbol, og skal nok ikke ses som andet.

Ja, goddag mand, økseskaft. Ayatollah Khamenei render ikke rundt med en
Kalashnikov-riffel hver dag. At han viste den frem til publikum på Teherans
universitet for en uge siden har en ganske specifik betydning: Iran står
overfor en krig meget snart. Og det er præcis det, Khamenei, Irans øverste
leder ønsker at sige ved den lejlighed. Når det bare drejer sig om at
forklare folk, hvor stærk han er, plejer Khamenei at bruge andre symboler.

Steen Hjortsø

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:59

Steen Hjortsoe wrote:
> [...]
> Når det bare drejer sig om at forklare folk, hvor stærk han er,
> plejer Khamenei at bruge andre symboler.

Jamen .. Det er jo ikke anderledes end når Sovjet i gamle dage (og Kina i
dag) ruller alt deres isenkram frem den 1. maj. Dengang og nu var det
masseødelæggelsevåben, så man kan kun have smil til overs for en AK-47...

Svarede i vores del af verden til at AFH stod med et luftgevær i et Tivoli

/FL

Fra : Patruljen

Dato : 19-10-06 22:25

Frank Leegaard wrote:

> og det kommer bag dig at hver eneste bananstat absolut skal have en AK-47 i
> hånden.
>
> Det er deres machosymbol, og skal nok ikke ses som andet.

Ja,ja. Det er en lidt anderledes handling en når King - Kong banker
sig på brystet. Men den betyder det samme....

Det er helt almindeligt. Leegård kører en kat ned, Hjortsø skriver
et indlæg om Dommedag og jeg gasser op på min motorcykel.
Ayatollahèr vifter med en AK - 47.

Regards Bruun

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-10-06 22:35

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Det er helt almindeligt. Leegård kører en kat ned, Hjortsø skriver
>et indlæg om Dommedag og jeg gasser op på min motorcykel.
>Ayatollahèr vifter med en AK - 47.

Du er i stand til at køre en motocykel.... - imponerende....
Tog det 5 år at få kørekort til den?

/Johnny

Fra : Konrad

Dato : 19-10-06 23:22

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du er i stand til at køre en motocykel.... - imponerende....
> Tog det 5 år at få kørekort til den?

Ville det ikke være nemmere at anskaffe en boksebold? Eller gå over i
dk.snak.mudderkastning?

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-10-06 22:29

> [...]

>får vi dermed både at vide, at der bliver krig, og at den iranske
>ledelse står samlet bag ved den militære holdning til Israel og USA.

Brug nu sølvpapirshatten Steen - så går det meget bedre...

/Johnny

Fra : Patruljen

Dato : 19-10-06 22:40

Johnny Andersen wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du er i stand til at køre en motocykel.... - imponerende....
> Tog det 5 år at få kørekort til den?

Selvom jeg godt kan forstå, du må mene, opgaven næsten er
uoverkommelig. Behøver det ikke være sådan for alle os andre.

Regards Bruun

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-10-06 22:42

>Selvom jeg godt kan forstå, du må mene, opgaven næsten er
>uoverkommelig. Behøver det ikke være sådan for alle os andre.

Åbenbart kun for dig.....

/Johnnny

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-06 22:43

> [...]

>Iran's præsident, Ahmadinejad, som man kunne forvente, ganske
>præcist repræsenterer den samlede iranske ledelses ambitioner om en

If you think thats bad, have a look at this,,,

N. KOREA TESTED NUCLEAR C2 SYSTEM FOR IRAN
http://www.imra.org.il/story.php3?id=31243

WASHINGTON [MENL] -- North Korea has completed a series of missile launches
that some analysts believe was meant to test a nuclear command and control system for Iran.

Western intelligence analysts said the North Korean missile launches on July 4 and 5 did not
seem connected to Pyongyang's ballistic missile program. The analysts pointed to the aborted
flight of the Taepo Dong-2, meant to have a range of up to 5,000 kilometers.

Instead, the North Korean launch of seven missiles appeared designed to
demonstrate a command and control system. The analysts pointed to the
presence of at least 11 senior Iranian engineers at the launch pad at Taepo Dong.

"The development of Taepo Dong-2 is conducted jointly with Iran, and it is
possible China's technology is used in the development of the Taepo Dong-2
engine," South Korea's Institute of Foreign Affairs and National Security said.

Ahmadinejad: "I Have a Connection With God"
http://www.imra.org.il/story.php3?id=31269

Special Dispatch-Iran October 19, 2006 No. 1328
Iran President Ahmadinejad: "I Have a Connection With God,
Since God Said That the Infidels Will Have No Way to Harm the Believers";
"We Have [Only] One Step Remaining Before We Attain the Summit of Nuclear Technology";
The West "Will Not Dare To Attack Us"

In an Iftar address to an audience of his supporters, including members of
the Union of Islamic Engineers and supporters of the Khat-e Emam,(1) on
October 14, 2006, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad stated that he had a
connection with God, and promised that Iran would continue to develop
nuclear energy, and would not give in to the West's demand to suspend its
uranium enrichment "even for one single day."

The parts of Ahmadinejad's address regarding his connection with God were
reported by the independent Iranian news agency Iran News, which is active
within Iran, on October 15, 2006, under the title "A Different Report by
Iran News on Mahmoud Ahmadinejad's New Shocking Address at the Iftar of the
Engineers Union."

Like Ahmadinejad, other members of Iran's upper echelons have also recently
expressed their objections to a suspension of uranium enrichment like that
undertaken by the previous president, the reformist Mohammad Khatami.

At a meeting with the heads of Iran's ruling authorities, Iran's Supreme Leader
'Ali Khamenei said, "Had we not taken the path we took two years ago, [i.e.]
consented to suspend uranium enrichment, perhaps today we would be kicking
ourselves, [saying] 'Why didn't we try that path?' But today we are moving
ahead [towards our goal], with complete confidence and with absolute
control, and [today] no one can claim any longer that we were mistaken in
the path we took [i.e. our current refusal to suspend enrichment] in the
nuclear issue, because we did try the other path [i.e. consent to suspend
enrichment]..."(2)

The reformist daily Aftab-e Yazd reported that Ahmadinejad had said in his
address that Iran "must stand firm [in its nuclear policy]; we have one more
step, and if we pass that, this [matter] will be attained."(3)
A few days previously, on October 11, 2006, Ahmadinejad had made similar
statements on the nuclear issue, in a speech in the city of
Shahriyar:"...The enemies are completely paralyzed, and cannot in any way
confront the Iranian people. If our people maintain unity and solidarity,
they [i.e. the enemies] must expect a great [Iranian] victory, because we
have [only] one step remaining before we attain the summit of nuclear
technology."(4)

In that speech, Ahmadinejad underlined the West's inability to act: "The
enemy will never confront us. An attack on Iran is nonsense."(5)
The following are the main points of the Iran News report of Ahmadinejad's
Iftar speech:(6)

The Second Islamic Revolution
"...I told you that the second wave of the [1979 Islamic] Revolution has
already begun [with my election to the presidency in 2005], and that it is
bigger and more terrible than the first..."(7)

The Connection to God and the Anticipated Muslim Victory Over the Infidels
"On the nuclear issue, I have said to my friends on many occasions, 'Don't
worry. They [i.e. the Westerners] are only making noise.' But my friends
don't believe [me], and say, 'You are connected to some place!' I always
say: 'Now the West is disarmed vis-à-vis Iran [on the nuclear issue], and
does not know how to end this matter [with us].' But my friends say: 'You
are uttering divine words! Then they will laugh at us!'

"Believe [me], legally speaking, and in the eyes of public opinion, we have
absolutely succeeded. I say this out of knowledge. Someone asked me: 'So and
so said that you have a connection.' I said: 'Yes, I have.' He asked me:
'Really, you have a connection? With whom?' I answered: 'I have a connection
with God,' since God said that the infidels will have no way to harm the
believers. Well, [but] only if we are believers, because God said: You [will
be] the victors. But the same friends say that Ahmadinejad says strange
things.

"If we are [really] believers, God will show us victory, and this miracle.
Is it necessary today for a female camel to emerge from the heart of the
mountain so that my friends will accept the miracle?(8) Wasn't the [Islamic]
Revolution [enough of] a miracle? Wasn't the Imam [Ayatollah Khomeini] a
miracle?... "

Iran's Nuclear Policy
"They (Westerners) did two ugly things. First, they attacked Lebanon in
order to extract concessions from us [i.e. Iran]. Second, they took the
[nuclear] issue to the [U.N.] Security Council. Of course, now they are sunk
in a quagmire, and don't know what to do with us. We, for our part, did not
retreat one millimeter. First, because if we retreat [even] a little, that
is, if we agree to suspend [uranium enrichment even] for a single day, they
will say that the Iranians retreat under pressure. And second, if we do
this, they will tell the entire world that the Iranians have finally stopped
their [uranium] enrichment. Didn't we stop the enrichment in the previous
round [of talks]? What did we gain by that?...

"I say that now, by the grace of God, we have gone most of the way; be
confident that they will not dare to attack us."

Attitude Towards the U.S. and Bush
"... The president of America is like us. That is, he too is inspired... but
[his] inspiration is of the satanic kind. Satan gives inspiration to the
president of America...

"[With regard to the news that U.S. aircraft carriers have been sent to the
Persian Gulf,] I say to you now to let your minds be at ease. If two
warships come, let them come... Why did you say nothing two months ago, when
140 of their warships left? Actually, I think that the fact that they are
coming means that there is no possibility that anything will happen.

"What is dangerous is if they leave the region; then, it will be clear that
they have a plan. That is exactly what I said at the Supreme National
Security Council meeting some time ago. [I said,] be certain that the
departure of those American warships from the Persian Gulf is the beginning
of a bad event. Then [indeed] we saw that they caused the Lebanon war."

Endnotes:
(1) Khat-e Emam is a youth organization that identifies itself as followers
of the path of the founder of Iran's Islamic Revolution, Ayatollah Ruhollah
Khomeini.
(2) Jomhouri-ye Eslami (Iran), October 11, 2006. Also, Expediency Council
Secretary Mohsen Rezai said that "suspension of nuclear activity... during
Khatami's time was a great injustice to Iran's right [to nuclear
technology]." Parto-y Sokhan (Iran), October 4, 2006.
(3) Aftab-e Yazd (Iran), October 16, 2006.
(4) Fars news agency, October 11, 2006,
http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=8507190600
(5) Aftab-e Yazd (Iran), October 16, 2006.
(6) Iran News agency, October 15, 2006,
http://www.iranews.org/Viewnews.asp?@=40720
(7)See MEMRI Inquiry and Analysis No. 229, "Iran's 'Second Islamic
Revolution': Fulfilled by Election of Conservative President," June 28,
2006, http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=ia&ID=IA22905 .
In this report, MEMRI called Ahmadinejad's election the "Second Islamic
Revolution."
(8) Ahmadinejad was alluding to the Koranic tradition according to which the
prophet Saleh performed a miracle by extracting a female camel from inside a
mountain in order to prove to the ancient Arab people of Thamoud the truth
of his prophecy (Koran 7:73).

Jan Rasmussen

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-10-06 22:48

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

<snip>

Er du Bo Warming? copy/paste, copy/paste, copy/paste osv.

/Johnny

Fra : Per Hagemann

Dato : 19-10-06 23:33

> [...]

> "We Have [Only] One Step Remaining Before We Attain the Summit of Nuclear

Det bliver ikke verdens undergang ved en atomkrig i Mellemøsten.
Muhamedanerne har ikke nok ildkraft til at skræmme de vantro tilstrækkeligt.

Der har altid været krige, men heldigvis foregår de nu kun i de primitive
lande, nærmest som i kolinitiden, hvor kolonimagten aldrig var truet af de
forskellige oprør mod koloniherren.

Iran er et gennemført muhamedansk land, og derfor ser de snarere en krig mod
USA som en mulighed for at blive martyrer end som en forgæves kamp mod
overmagten.

Ham som i 1979 stod for genindførelsen af de drabelige koranbefalede straffe
i Iran sagde det klart i følgende citat:

»De, som er imod at slå nogen ihjel, har ingen plads i Islam. Vor profet
dræbte med sine egne velsignede hænder. Vor Imam Ali dræbte mere end syv
hundrede på én dag. Hvis troens overlevelse nødvendiggør, at der udgydes
blod, så er vi der for at udføre vor pligt« (Ayatollah Sadeq Khalkhali,
islamisk dommer).

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-10-06 00:43

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:4537fd10$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det bliver ikke verdens undergang ved en atomkrig i Mellemøsten. Muhamedanerne har ikke nok ildkraft til at skræmme de vantro
> tilstrækkeligt.[snip -brian wash]

Nej, men det har Rusland, og lur mig om ikke de bliver indblandet på
senere tidspunkt, Danmark er medlem af NATO og så har vi baladen
helt tæt på.

Kort sagt: The Emperor does not share your optimistic appraisal of the situation. ...

Jan Rasmussen

Fra : gb

Dato : 20-10-06 00:56

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in

> Det bliver ikke verdens undergang ved en atomkrig i Mellemøsten.

Næ, tvært imod.

http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=27658&c=9&s=dd&p=1

--
GB

Fra : Patruljen

Dato : 19-10-06 22:50

Johnny Andersen wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Åbenbart kun for dig.....

Alle os andre. Betyder også mig. Men ikke dig.
Er du sån en fatsvag socialist fra ungdomshuset ?

Bruun

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-10-06 22:55

>Alle os andre. Betyder også mig. Men ikke dig.
>Er du sån en fatsvag socialist fra ungdomshuset ?

"alle os andre"... Er du i fleretal?
Du må have høje tanker om dig selv, lille ven.

"fatsvag socialist" - Du stod ikke først i køen, da gud delte hjerner ud,
vel?

/Johnny

Fra : Patruljen

Dato : 19-10-06 23:21

Johnny Andersen wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "alle os andre"... Er du i fleretal?

Nej. Jeg skriver, at jeg godt kan forstå, netop du, må mene, det
tager f5 år at få mc - kortet.
> Du må have høje tanker om dig selv, lille ven.

Jeg er ikke din ven.

> "fatsvag socialist" - Du stod ikke først i køen, da gud delte hjerner ud,
> vel?

Nej. Han gemte den bedste til sidst

Regards Bruun

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-10-06 23:27

Konrad skrev:
> "Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ville det ikke være nemmere at anskaffe en boksebold? Eller gå over i
> dk.snak.mudderkastning?

Da det er meget svært at føre en meningsfuld dialog med
Patrulje-Bruun, ja så ender ofte på den måde, det var i hvert fald
min erfaring mens jeg stadig gad at kommunikere med vedkommende.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-10-06 23:32

Kim Larsen wrote:

> Da det er meget svært at føre en meningsfuld dialog med
> Patrulje-Bruun, ja så ender ofte på den måde, det var i hvert fald
> min erfaring mens jeg stadig gad at kommunikere med vedkommende.

Nu startede han så for en gangs skyld ikke mudderkastningen ...

(FL

Fra : Steen Hjortsoe

Dato : 20-10-06 17:00

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
Konrad skrev:
> [...]

Patrulje-Bruun, ja så ender ofte på den måde, det var i hvert fald
min erfaring mens jeg stadig gad at kommunikere med vedkommende.

Det hænger formentlig sammen med, at Patrulje-Bruun har en anden dagsorden
end at føre normale meningsfulde dialoger.

Steen Hjortsø

Fra : Patruljen

Dato : 19-10-06 23:36

Frank Leegaard wrote:

> Nu startede han så for en gangs skyld ikke mudderkastningen ...
>
> (FL

Han starter aldrig mudderkastningen Leegård

Regards Bruun

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-06 00:25

> Han starter aldrig mudderkastningen Leegård

Men han omtaler sig selv i tredieperson

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 01:22

ThomasB wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men han omtaler sig selv i tredieperson

Det kommer af at læse for meget Billed-Bladet og Kig Ind....

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-06 10:25

> Det kommer af at læse for meget Billed-Bladet og Kig Ind....

Gør det?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 15:16

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Gør det?

Jeps -- "lidt royale er vi vel allesammen"

At en del så giver den som Balthazar herinde er en anden sag ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-06 18:11

> Jeps -- "lidt royale er vi vel allesammen"
>
> At en del så giver den som Balthazar herinde er en anden sag ..

Hehe, du er vist en værre provocateur..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-10-06 18:28

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, du er vist en værre provocateur..

Ventede så på at nogen skulle korrigere med at den ikke hed Balthazar.

Men det passer meget godt med mange herinde. For ligesom Balthazar fungerer
deres hjerne ikke mere ..

/FL

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 20-10-06 07:58

Jan Rasmussen wrote:

> [...]
> mountain in order to prove to the ancient Arab people of Thamoud the truth

Et tænksomt udvalg af væsentlige dokumenter til belysning af en
førkrigssituation, der vedrører os alle.

Tak for det !

Steen Hjortsø

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-10-06 12:23

Joakim wrote:
> [...]
> får vi dermed både at vide, at der bliver krig, og at den iranske
> ledelse står samlet bag ved den militære holdning til Israel og USA.

Jamen .. Det er da muligt at der bliver krig - men en dommedagskrig har jeg
vanskeligt ved at forestille mig det skulle udvikle sig til

/FL

Fra : Joakim

Dato : 20-10-06 15:46

> Jamen .. Det er da muligt at der bliver krig - men en dommedagskrig
> har jeg vanskeligt ved at forestille mig det skulle udvikle sig til

Tjae, hvis Iran forsøger at gøre alvor af truslen om at udrydde
Israel - senest proklameret i dag af Ahmadinejad - kan man i teorien
forestille sig hvad som helst.

Hvorfor mener du at et dommedagsagtigt scenarie i tilfælde af en
regionskrig i MØ på forhånd kan udelukkes?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-10-06 16:02

Joakim wrote:
> [...]
> forestille sig hvad som helst.
>
> Hvorfor mener du at et dommedagsagtigt scenarie i tilfælde af en
> regionskrig i MØ på forhånd kan udelukkes?

Var det dommedag da Hiroshima bomben blev kastet?

At det bliver et mellemøstigt fænomen.

/FL

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 20-10-06 14:58

Per Hagemann wrote:
> "Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse

> Det bliver ikke verdens undergang ved en atomkrig i Mellemøsten.
> Muhamedanerne har ikke nok ildkraft til at skræmme de vantro tilstrækkeligt.

Så er du lettere at narre, end jeg havde troet !

Steen Hjortsø