Lad os nu se
Fra : @

Dato : 18-10-06 22:30

<<<<<
http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article234967.ece
professor i forvaltningsret fra Københavns Universitet Steen
Rønsholdt:
- Hvis hovedformålet med lokalplanen er at tvinge en part til at
sælge, så vil der være tale om magtfordrejning, siger Rønsholdt.

Socialdemokraternes gruppeformand i København erkender, at lokalplanen
er et forsøg på at få Faderhuset til at sælge huset til Fonden Jagtvej
69
<<<<<

hold da helt kæft for nogle forbryderiske lokalpolitikere KBH. holder
sig
/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 22:43

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Socialdemokraternes gruppeformand i København erkender, at lokalplanen
> er et forsøg på at få Faderhuset til at sælge huset til Fonden Jagtvej

Jeg mener heller ikke en lokalplan med tilbagevirkende kraft for en enkelt
ejendom kan være lovlig, eller i forening med ekspropiationslovgivningens
intention.

Fra : @

Dato : 18-10-06 23:02

On Wed, 18 Oct 2006 23:43:06 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>ejendom kan være lovlig, eller i forening med ekspropiationslovgivningens

det værste er at det er magtmisbrug for at tækkes en bande forkælede
voldsforbrydere

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:15

> det værste er at det er magtmisbrug for at tækkes en bande forkælede
> voldsforbrydere

Det ville også være magtmisbrug at tillade SIAD animere til optøjer i
forskellige bydele. Helt i strid med lovgivningens intention.

Fra : Pjensen73

Dato : 18-10-06 23:19

Følgende er skrevet af Konrad:
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det ville også være magtmisbrug at tillade SIAD animere til optøjer i
> forskellige bydele. Helt i strid med lovgivningens intention.

Hvorfor ville det være magtmisbrug at tillade SIAD at demonstrere? Det
er ikke SIAD der laver ballade, men derimod visse venstreorienterede og
indvandrere.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:23

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Følgende er skrevet af Konrad:

Jagtvej

ekspropiationslovgivningens

> Hvorfor ville det være magtmisbrug at tillade SIAD at demonstrere?

Nej, ikke som udgangspunkt, men hvis man insisterede på at de burde gøre
det, i de tilfælde hvor det helt sikkert ville være i strid med
samfundsordenens interesse, så ville det være magtmisbrug.

>Det
> er ikke SIAD der laver ballade, men derimod visse venstreorienterede og
> indvandrere.

Det er heller ikke de autonome der laver ballade, men omverdenen som ikke
forstår dem. Man kan bare lade være med at angribe dem.

Fra : Jim

Dato : 18-10-06 23:40

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er heller ikke de autonome der laver ballade, men omverdenen som ikke
> forstår dem. Man kan bare lade være med at angribe dem.

Yeah right...
Og månen er lavet af mozzarella...

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:47

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Yeah right...
> Og månen er lavet af mozzarella...

Præcist hvad jeg også tænker, når folk forsøger at forsvare SIAD. Pointen
er, at der ikke er forskel på SIAD og de autonome, når det gælder politisk
pression og opnåelse af politiske "sejre" gennem manipuleret agitation. Når
en ung autonom efter at have kastet med sten gennembankes af politiet kan
vedkommende sige : Hvad sagde jeg! Når en SIAD'er får kastet sten efter sig
efter at have provokeret samtlige 5.000 beboere i Brabrand kan de sige :
Hvad sagde jeg!

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 19-10-06 00:01

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> writes:

> [...]

> SIAD. Pointen er, at der ikke er forskel på SIAD og de autonome, når
> det gælder politisk pression og opnåelse af politiske "sejre" gennem

Mener du at man kan sidestille folk der stiller sig op med -
definitionsmæssigt i det mindste - fredelige midler, med en
stenkastende ung?

> [...]
> kastet sten efter sig efter at have provokeret samtlige 5.000
> beboere i Brabrand kan de sige : Hvad sagde jeg!

I min bog er der, uanset hvor intolerant man ellers er, en væsentlig
forskel på at stille sig op med et banner, og så til at kaste med
sten.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Konrad

Dato : 19-10-06 07:40

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du at man kan sidestille folk der stiller sig op med -
> definitionsmæssigt i det mindste - fredelige midler, med en
> stenkastende ung?

De unge kaster jo kun med sten når politiet ankommer, og det er jo langt fra
sikkert de gør det. Den typiske autonome adfærd er hærværk imod bestemte
yndlingshadeobjekter, såsom 7-11, McDonalds, Danske Bank o.lign.

> I min bog er der, uanset hvor intolerant man ellers er, en væsentlig
> forskel på at stille sig op med et banner, og så til at kaste med
> sten.

Der er i min verden ingen forskel på at søge forstyrrelse af den offentlige
orden - hvadenten man lægger an til konfrontation med "hiposvin" eller
lægger an til konfrontation med samtlige beboere i et bestemt boligområde.

Og begge dele er afpresning. Får de autonome ikke lov til at demonstrere
bliver de jo "undertrykt" af den forfærdelige, kapitalistiske overmagt. Får
de ret til det, og politiet dukker op - er det jo også galt (samtidig med at
politiet jo selv er gode til at sætte gang i løjerne, f.eks ved at opfordre
til stenkast i form af civilklædte). Hvis SIAD ikke får lov til at
demonstrere, så er det jo fordi "grundloven er ophævet" og Danmark er i
"islamisternes vold". FÅR de lov til at demonstrere, og de dermed hidser en
masse sagesløse op, ja så er det jo fordi Danmark er overtaget af muslimer.

I begge tilfælde er det pest eller kolera - begge tilfælde er en gruppes
pression imod det omgivende samfund. Begge tilfælde rummer intet logisk valg
eller løsning. Vi KAN jo ikke (stadigvæk) styre hvad folk de nu føler eller
mener omkring dette eller hint. Både SIAD og de autonome er jo samtidig
grupper med en klar forankring i befolkningen. Der er ikke en "hård kerne"
eller et slangehoved du med held kan få ram på, og derigennem få afmonteret
bevægelsernes drivkraft.

Fra : @

Dato : 19-10-06 16:36

On Thu, 19 Oct 2006 08:40:14 +0200, "Konrad"
> [...]

>sikkert de gør det. Den typiske autonome adfærd er hærværk imod bestemte
>yndlingshadeobjekter, såsom 7-11, McDonalds, Danske Bank o.lign.

altså indrømmer du at de autonome er en forbryderbande

> [...]
>orden - hvadenten man lægger an til konfrontation med "hiposvin" eller
>lægger an til konfrontation med samtlige beboere i et bestemt boligområde.

pis og papir

der er ingen som har opfordret nogen hverken i Gellerup Vollsmose
eller på Nørrebro til at begå vold

mener du ikke folk er ansvarlige for egne handlinger?

mener du det er dem der er bedst til at begå vold som skal bestemme
hvem der må opholde sig på offentlig plads eller vej her i landet?

/Albert Camus/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-06 07:40

Konrad wrote:
> [...]
> efter at have provokeret samtlige 5.000 beboere i Brabrand kan de sige :

ENIG!

Bedre kan det ikke siges, ud over at du glemmer at politiet af og
til gennembanker de autonome selv om de ikke har smidt med sten
endnu.

// Hans
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : Konrad

Dato : 19-10-06 07:45

> [...]
>
> Bedre kan det ikke siges, ud over at du glemmer at politiet af og
> til gennembanker de autonome selv om de ikke har smidt med sten

Nævner det nu også i mit svar til AWJ, for det er jo et gennemdokumenteret
faktum.

Lidt ligesom den patetiske bortforklaring med at der var "koldt", da nogle
civilklædte betjente overtrådte maskeforbuddet, samtidig med at de
opfordrede til optøjer, under en lovligt anmeldt demonstration. Endog en
demonstration udarbejdet i tæt samarbejde med Per Larsen fra politiet, netop
FOR at undgå optøjer! De autonome der fulgte de civilklædte betjentes
eksempel blev naturligvis dømt. Betjentene frøs bare om ansigtet. Men
dengang var der ingen nationalromantikere der himlede op om at Grundloven
var sat ud af funktion.

Fra : @

Dato : 19-10-06 16:33

lær at læse

konrads analogier halter som altid

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 10:21

On Thu, 19 Oct 2006 00:46:56 +0200, "Konrad"

> [...]
>efter at have provokeret samtlige 5.000 beboere i Brabrand kan de sige :

Forskellen ligger i om de overholder loven....

Fra : @

Dato : 19-10-06 16:01

> [...]

>Præcist hvad jeg også tænker, når folk forsøger at forsvare SIAD. Pointen
>er, at der ikke er forskel på SIAD og de autonome,

og dine analogier holder som sædvanlig ikke så meget som en eneste
meter

de autonome er en bande forkælede voldsfikserede egoistiske forbrydere

hvorimod SIAD's medlemmer er folk som er oprigtigt bekymrede over at
det nu er vort nye herrenvolk stenkastende muhamedanere der bestemmer
hvem der må færdes hvor, og hvilke budskaber man må offentliggøre

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 10:19

On Thu, 19 Oct 2006 00:22:57 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Det er heller ikke de autonome der laver ballade, men omverdenen som ikke
>forstår dem. Man kan bare lade være med at angribe dem.

De kan da bare fjerne sig fra den ejendom som de ulovligt opholder sig
i..... Så er der da ingen der angriber dem....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-10-06 19:51

On Thu, 19 Oct 2006 00:22:57 +0200, Konrad skrev:

> [...]
> det, i de tilfælde hvor det helt sikkert ville være i strid med
> samfundsordenens interesse, så ville det være magtmisbrug.

Hvordan kan det blive mod samfundordenens interesse, at man på
fredelig vis demonstrerer?

Nå, det er jo nok det sædvanlige fra visse personers side med
at give danskerne skylden, når de bliver overfaldet af
muhamedanere ...

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Konrad

Dato : 19-10-06 23:38

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det blive mod samfundordenens interesse, at man på
> fredelig vis demonstrerer?

Hvis dem man demonstrerer imod vil reagere, selvsagt.

> Nå, det er jo nok det sædvanlige fra visse personers side med
> at give danskerne skylden, når de bliver overfaldet af
> muhamedanere ...

Der er ingen der har nogen skyld. Derimod har vi en situation, hvor 35
mennesker ønsker at hidse 5.000 borgere op - og samtidg mener de bør
beskyttes af politiet, og mener det burde være en grundlovssikret rettighed
at provokere befolkningen i hele boligkarréer, med hele den danske
politistyrke i baghånden som backup i fald nogen gider relfektere over deres
synspunkter. Nosser har de jo ikke. Der bor etniske danskere i Vollsmose, og
i Brabrand. Hvad tror du de synes om den stemning SIAD oppisker?

Fra : @

Dato : 20-10-06 14:39

On Fri, 20 Oct 2006 00:37:35 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

>Hvis dem man demonstrerer imod vil reagere, selvsagt.

aha

så du er også fortaler for at bare bøllerne enten bruger vold eller
truer med det så har de lov til at bestemme hvem der må ytre hvad på
offentlig gade og plads

>Der er ingen der har nogen skyld.

mener du ikke at en voldsmand der smider brosten i hovedet på andre er
skyldig i vold?

>Derimod har vi en situation, hvor 35
>mennesker ønsker at hidse 5.000 borgere op

nu løber din fantasi af med dig igen

SIAD's slogan til demonstrationen var:

"Hamas ud af Danmark"

er det ikke fuldt legitimt at ønske terrorister langt væk?

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 18-10-06 23:27

On Thu, 19 Oct 2006 00:14:55 +0200, "Konrad"
> [...]

>Det ville også være magtmisbrug at tillade SIAD animere til optøjer i
>forskellige bydele. Helt i strid med lovgivningens intention.

og hvorfor tor du at SIAD pludselig skulle begynde med at animere til
optøjer?

folk som laver optøjer er vel selv herre over egne handlinger?

/Albert Camus/

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-10-06 23:12

@ skrev:
> [...]
> 69
> <<<<<
>
> hold da helt kæft for nogle forbryderiske lokalpolitikere KBH. holder

Det er godt at Københavns Kommune har nogle dygtige kommunalpolitikere
med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede
sektleder Ruth Evensen på porten. Håber at missionen lykkes.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-10-06 23:14

Kim Larsen wrote:
> Det er godt at Københavns Kommune har nogle dygtige kommunalpolitikere
> med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede
> sektleder Ruth Evensen på porten. Håber at missionen lykkes.

Desværre nok ikke...

// Hans

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:16

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
@ skrev:
> [...]

med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede
sektleder Ruth Evensen på porten. Håber at missionen lykkes.
---

Du er ikke videre demokratisk.

Fra : @

Dato : 18-10-06 23:25

On Thu, 19 Oct 2006 00:15:59 +0200, "Konrad"
> [...]

>Det er godt at Københavns Kommune har nogle dygtige kommunalpolitikere
>med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede

smagsdommeri fra din side

>Håber at missionen lykkes.

Københavns kommune solgte huset

nu tør Københavns kommune ikke stå ved egen gerning

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:50

> smagsdommeri fra din side

Hallo - svar KIm Larsen, der åbenbart har sat sin FireFox forkert op.

Fra : Pjensen73

Dato : 18-10-06 23:21

Konrad formulerede torsdag:
> [...]
> med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede
> sektleder Ruth Evensen på porten. Håber at missionen lykkes.

Det har han sgu aldrig været. Ikke hvis det er imod Kim Larsens
interesse.

Fra : Pjensen73

Dato : 18-10-06 23:25

Følgende er skrevet af Kim Larsen:

> Det er godt at Københavns Kommune har nogle dygtige kommunalpolitikere
> med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede
> sektleder Ruth Evensen på porten. Håber at missionen lykkes.

Faderhuset er den retmæssige ejere af ejendommen på Jagtvej 69. Længere
er den ikke. Hvis de vil have et ungdomshus, så må Fonden Jagtvej 69
finde et andet hus de kan købe, og bruge det til ungdomshus. Sådan er
det bare. Slut.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-10-06 00:05

> [...]
> den ikke. Hvis de vil have et ungdomshus, så må Fonden Jagtvej 69 finde et
> andet hus de kan købe, og bruge det til ungdomshus. Sådan er det bare.

"Pjensen73". Du er en idiot, uden kontakt til virkeligheden - slut

/Johnny

Fra : Pjensen73

Dato : 19-10-06 05:33

Johnny Andersen frembragte:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73". Du er en idiot, uden kontakt til virkeligheden - slut

Flot argumentation lille Johnny.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-06 09:54

Johnny Andersen <netsat_99@yahoo.dk> wrote:
> "Pjensen73". Du er en idiot, uden kontakt til virkeligheden - slut

Er din virkelighed at man bare kan indtage et hus, og så er det ens hus ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jim

Dato : 19-10-06 11:36

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73". Du er en idiot, uden kontakt til virkeligheden - slut

Virkeligheden er jo, at man i dag skal betale for sin bolig.
Det er bare ikke gået op for den forkælede forsamling af autonome anarkister
i ungdomshuset.

Fra : Jim

Dato : 18-10-06 23:42

@ skrev:
> [...]

med mod og mandshjerte nok til at få jaget den nævenyttige lede
sektleder Ruth Evensen på porten. Håber at missionen lykkes.

*******
Ja, hun må mindst stå i ledtog med selveste djævelen, når hun formaster sig
til at købe et hus til sin menighed.
Hvis hun skulle være leder af en sekt, så vil jeg påstå, at vore biskopper
er ledere for en endnu større sekt.
Hvad skal vi dog gøre ved det?

Fra : rohdester@gmail.com

Dato : 18-10-06 23:28

Hans Joergensen skrev:

> Desværre nok ikke...
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/10/19/000554.htm
>
> // Hans

Ja, det er vidunderligt læsning.

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-10-06 23:29

Hans Joergensen skrev:

> Desværre nok ikke...
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/10/19/000554.htm

Ja hvad kan vi lære af det: Man kan aldrig regne med De Radikale, de
springer altid i målet når noget vigtigt står på spil. Det er
virkeligt surt at de er sådan nogle tøsedrenge.

(

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-10-06 23:32

Pjensen73 skrev:
> [...]
> er den ikke. Hvis de vil have et ungdomshus, så må Fonden Jagtvej 69
> finde et andet hus de kan købe, og bruge det til ungdomshus. Sådan er

Slut ??? Det vil sige at nu fyrer du ikke mere vås af, Pjevs ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 18-10-06 23:42

Kim Larsen skrev:

> Ja hvad kan vi lære af det: Man kan aldrig regne med De Radikale, de
> springer altid i målet når noget vigtigt står på spil. Det er
> virkeligt surt at de er sådan nogle tøsedrenge.
>
> (

Jeg forstår ikke helt den artikel, er der flertal eller er der ikke
flertal... Til sidst i artiklen står der at der er flertal uden De
Radikale. Sig mig har de fået en lille en over tørsten inde på
redaktionen i DR ???

Fra : rohdester@gmail.com

Dato : 18-10-06 23:45

Kim Larsen skrev:

> [...]
> flertal... Til sidst i artiklen står der at der er flertal uden De
> Radikale. Sig mig har de fået en lille en over tørsten inde på

Ja det er meget mystisk. På JP.dk står stort set det samme, så det
må være én inde på Ritzau som er trær her på aftentide

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-06 00:38

> [...]
> Socialdemokraternes gruppeformand i København erkender, at lokalplanen
> er et forsøg på at få Faderhuset til at sælge huset til Fonden Jagtvej

Jeg forstår simpelthen ikke at ungdomshusets brugere ikke bare er skide
glade for at de 20 år kvit og frit, har fået lov til at bo i huset.

Hvis du forærer en mand 1000 kr hver måned, og en dag holder op - ja, så er
du eddermagme et dumt grådigt svin...

Føj for fanden en mentalitet.

Det er surt for dem at det ender sådan - livet er noget lort en gang i
mellem - hvem har lovet andet?

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-10-06 10:25

N_B_DK skrev:

> Er din virkelighed at man bare kan indtage et hus, og så er det ens hus ?

Da Ruth Evensen købte huset gennem en stråmand (fordi hun vidste at
hun nok ikke selv fik lov til at købe det hvis det kom frem for
sælgeren hvem hun var) da vidste hun godt at hun købte en masse
ballade. Så hvad er hun så utilfreds over ? Hun fik hvad hun betalte
for. Så hold op med det hykleri. Sektlederen er så intrigant at hun
ikke véd hvad der op og ned og hvad der er fornuftigt og ufornuftigt.
At du og andre højrefløjsere bliver ved med al det pladder om
ejendomsret og der er Faderhuset som har ejendomsretten er udelukkende
fordi at det er de autonome som bor der.

Huset i Magstræde blev svjv til på samme måde. Det var i sin tid et
besat hus og i dag er det mig bekendt Københavns Kommune som ejer det
og det er et værdsat kultursted for mange Københavnere. Jeg brugte
det blandt andet selv en gang i mellem i mine yngre dage når der
skulle høres koncert derinde (det er huset i Magstræde som jeg taler
om her).

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-06 10:38

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
> ejendomsret og der er Faderhuset som har ejendomsretten er udelukkende
> fordi at det er de autonome som bor der.

Jeg er kold over hvem der købte det og hvorfor vedkommende købte det, faktum
er at huset er solgt, og derfor skal huset overdrages til ejerene, man kan
så være mere eller mindre enig i rimeligheden, men faktum er at de ikke ejer
huset, og derfor må ud (hvilket retten jo så logisk nok også mener)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-10-06 11:02

N_B_DK skrev:

> [...]
> så være mere eller mindre enig i rimeligheden, men faktum er at de ikke ejer
> huset, og derfor må ud (hvilket retten jo så logisk nok også mener)

Ja ja, den er god med dig. Hvis ikke det handlede om autonome, så var
du nok ikke så indigneret i den sag.

Fra : Pjensen73

Dato : 19-10-06 11:15

Kim Larsen udtrykte præcist:

> Ja ja, den er god med dig. Hvis ikke det handlede om autonome, så var
> du nok ikke så indigneret i den sag.

hvad er det for moget forbandet vrøvl at komme med. Uanset om det var
autonome eller DFU'er der var i huset, så er den solgt til fadderhuset,
som nu ejer huset.
Desuden vil DFU aldrig besætte en egendom.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-06 11:16

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> Ja ja, den er god med dig. Hvis ikke det handlede om autonome, så var
> du nok ikke så indigneret i den sag.

Jo det kan du tro jeg var, om de kalder sig det ene eller andet, er mig
fløjtende ligemeget, har folk besat noget de ikke har ret til, så er det ud,
så enkelt er det.

Hvorfor lefler du egenligt sådan for nogle kriminelle ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jim

Dato : 19-10-06 11:50

> [...]
> ud, så enkelt er det.
>
> Hvorfor lefler du egenligt sådan for nogle kriminelle ?

Måske er Kim en af beboerne.
Og så er han nødt til at overnatte på banegården, hvis han og vennerne
bliver smidt ud.

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-06 11:25

Ja ja, den er god med dig. Hvis ikke det handlede om autonome, så var
du nok ikke så indigneret i den sag.

--
Kim Larsen

Atter et exempel på, hvorledes salonsocialister skader virkelige
socialisters sag..!!
Denne sag er totalt forfusket, og du, og de andre salonsocialister, lader
jer blindeog døve voldtage af politikerne og højrefløjen..!!
Under gældende dansk lov, er der ingen som helst tvivl om, hvem der ejer, og
som følge heraf har brugsretten over huset..!!

Se hvis nu i salonsocialister var normalt begavede, og ellers opførte jer
blot en anelse som socialister, ville jeres handlingsmønster se ganske
anderledes ud.

Da ville i nemlig forsøge at opnå, at de unge mennesker fik deres eget sted
at være.
Med ejendomsret og det hele.
Man kunne oven i købet forestille sig, at argumentere for, at der blev
bygget et hus, der for alvor var egnet til de aktiviteter, de unge brænder
for.
Der er masser af plads ude i ørestaden.

Men næ - nej--
I lader jer tage i røven. og hopper gladeligt ind i et forsvar af en forkert
sag.

Det skal nok skaffe tilhængere---
Eller hvad tror du selv?

Egon

Fra : Jim

Dato : 19-10-06 11:55

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> socialisters sag..!!
>
> Da ville i nemlig forsøge at opnå, at de unge mennesker fik deres eget

De kunne starte med at flå alle deres piercinger ud af deres grimme fjæs,
klippe deres hår og få et arbejde.
Og så var det en god start, hvis de ændrede holdning til samfundet.
Ingen normale mennesker kan på nogen måde respektere den slags mennesker med
de attituder, de lægger for dagen.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-06 12:11

Jim wrote:
> De kunne starte med at flå alle deres piercinger ud af deres grimme fjæs,
> klippe deres hår og få et arbejde.

Beauty is in the eye of the beholder...

Og hvad ved du i øvrigt om hvorvidt de har et arbejde eller ej?

// Hans

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 12:42

On 19 Oct 2006 11:11:24 GMT, Hans Joergensen

>Beauty is in the eye of the beholder...
>
>Og hvad ved du i øvrigt om hvorvidt de har et arbejde eller ej?

Der er sgu da ingen der vil ansætte en flok fjolser med fjæset fyldt
med piercinger og en guldbajer i hånden.... I mine øjne er det en
bevidst måde at undgå arbejde på....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-06 13:09

Alucard wrote:
> Der er sgu da ingen der vil ansætte en flok fjolser med fjæset fyldt
> med piercinger og en guldbajer i hånden.... I mine øjne er det en
> bevidst måde at undgå arbejde på....

For det første er det langt fra alle der har fjæset fyldt med
piercinger, og for det andet er alle de aktivister jeg normalt
snakker med beskæftiget enten med fast arbejde eller også er de
under uddannelse... men uddannelse er måske heller ikke ok?

Alderen på en gennemsnits Ungdomshus-bruger taget i betragtning vil
jeg gå ud fra at langt størstedelen er under uddannelse.

// Hans

Fra : @

Dato : 19-10-06 18:02

On 19 Oct 2006 12:08:39 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Alderen på en gennemsnits Ungdomshus-bruger taget i betragtning vil
>jeg gå ud fra at langt størstedelen er under uddannelse.

altså folk som i mere end en forstand indtil videre kun har været en
belastning for samfundet

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-06 12:07

> [...]
> Og så var det en god start, hvis de ændrede holdning til samfundet.
> Ingen normale mennesker kan på nogen måde respektere den slags mennesker

Jeg formoder, det er de unge, du her taler om?
I så fald har du uret.
Har de lyst til at skamfere sig selv, er det deres sag.
Holdning til samfundet?
De har demokratisk ret til at have den holdning, de måtte lyste.
Men må naturligvis kun agerer inden for lovens rammer.

Angående "attituder".
Sådanne kan jo opfattes forskelligt.
F.ex. kan jegda brække mig af lede, når man ser "samfundets top", med
saucekander på hovederne, kællingerne majet ud i fortvivlet forsøg på at
skjule alderen, andre slæbende den nye 30 år yngre model med osv.
Nytårskur og lignende, er hvad der her tænkes på.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 12:40

On Thu, 19 Oct 2006 12:25:26 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]

>Men næ - nej--
>I lader jer tage i røven. og hopper gladeligt ind i et forsvar af en forkert

Helt enig....

Hvis de unge vil have et "fristed" så må de følge loven og enten finde
en eksisterende bygning eller få bygget en.... Hvis de kan overtale
kommunen til at betale, så er det ok med mig, så længe det går lovligt
til....

Sådan som den etablerede venstrefløj opfører sig for tiden, er det
ikke noget at sige til, at DF høster stemmer i massevis....

Fra : Egon Stich

Dato : 19-10-06 12:53

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en eksisterende bygning eller få bygget en.... Hvis de kan overtale
> kommunen til at betale, så er det ok med mig, så længe det går lovligt

Faktisk mener jeg jo, at det er noget af en skandale, at samfundet ikke i
langt højere grad etablerer steder, hvor unge mennesker kan være, og lave de
experimenter af forskellig slags, som hører ungdommen til.
Musik, teatet og alle de nadre udviklende ting, det ville være bedre at
beskæftige sig med, end alskens skadelige mærkværdigheder, vi ser så meget
af.
Samfundet vil hellere se de unge som vandaler på gaden, end hjælpe dem til
steder, hvor de kan samles.

> Sådan som den etablerede venstrefløj opfører sig for tiden, er det
> ikke noget at sige til, at DF høster stemmer i massevis....

Venstrefløjen er jo ikke venstrefløj mere.
De socialistiske grundbegreber er forladte, fordi "venstrefløjen" i dag
består af skide akademikere, der har andre interesser end omfordeling af
samfundsgoder og produktionsmidler.
Det eneste de kan fatte, er at holde fast i forskruede tressersynspunkter,
idet dette får dem til at fremstå som "progressive".
Dog kun i akademisk - humanistiske kredse.

Arbejderklassen har for længst gennemskuet dette, og kan derfor ikke stemme
på disse hybrider.

MVH
Egon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-06 13:12

Egon Stich wrote:
> Faktisk mener jeg jo, at det er noget af en skandale, at samfundet ikke i
> langt højere grad etablerer steder, hvor unge mennesker kan være, og lave de
> experimenter af forskellig slags, som hører ungdommen til.

Ja.

> Musik, teatet og alle de nadre udviklende ting, det ville være bedre at
> beskæftige sig med, end alskens skadelige mærkværdigheder, vi ser så meget
> af.

Og der er masser af musik, teater, og andet i Ungdomshuset, og hvis
ikke folk skulle bruge deres tid på at forsvare det så ville der
være endnu mere af det.

> Samfundet vil hellere se de unge som vandaler på gaden, end hjælpe dem til
> steder, hvor de kan samles.

Nemlig, og det er derfor Ungdomshuset bør bevares.

// Hans

Fra : Egon Stich

Dato : 20-10-06 10:57

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse >

> Nemlig, og det er derfor Ungdomshuset bør bevares.
>
> // Hans

Det er jeg så ikke sikker på.
Men udelukkende af principielle, formelle, årsager.
Det løb er, på grund af rent ud sagt åndsvage politikere, kørt.

Men jeg synes jo godt samme anstændigvis kunne finde passende sted til de
unge.
Når det drejer sig om koncerthuse og lignende til borgerskabet, er der jo
ingen smalle steder.

I stedet ser vi påståede socialister og radikale forsøge på det sædvanlige
fifleri.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 19-10-06 18:25

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> Arbejderklassen har for længst gennemskuet dette, og kan derfor ikke
> stemme
> på disse hybrider.

Det er vist kun dig, og en håndfuld andre, der stadig holder fast i
"klassebegrebet".

Faktum er at alle har de samme muligheder - det havde de ikke for 60 år
siden.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-10-06 11:03

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "klassebegrebet".
>
> Faktum er at alle har de samme muligheder - det havde de ikke for 60 år

Jeg ved da godt, at salonsocialister og liberale i skøn forening fremfører
denne løgn.
Det bliver den ikke sand af .
Tingene er blevet bedre, men ikke meget.
Og klassebegrebet har stadig valididet.

Men alt hvad der fandtes af organer, der kunne fastholde oplysningen olm
dette, er jo forsvundet.
Medierne tilhører den højere middelklasse, og udtrykker deres holdninger.

Det er jo en kendsgerning, der ikke kan lyves væk.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-06 13:06

> [...]
> denne løgn.
> Det bliver den ikke sand af .
> Tingene er blevet bedre, men ikke meget.

Hvis du omdefinerer klassebegrebet, har du måske ret.
Men de gamle klassebegreber et dybt forældede.

For 60 år siden, blev man født ind i en klasse. Familier kunne være
arbejderklassen, og det var meget svært at bryde ud af det mønster. I dag
kan enhver tage en videregående uddannelse, og få sig et "overklassejob".

Der er også meget typisk at der i familien i dag, er så mange forskellige
klasser blandet sammen. Nogle familiemedlemmer er læger, andre er
fabriksarbejdere og helt tredie er håndværkere.

> Men alt hvad der fandtes af organer, der kunne fastholde oplysningen olm
> dette, er jo forsvundet.
> Medierne tilhører den højere middelklasse, og udtrykker deres holdninger.

Medierne har kun én ting for øje, og det er at tjene penge. De skal dække så
bredt som muligt, da det giver flest annonce-/ reklame-/ abonnementskroner.
Du kan så spekulere lidt over hvorfor de netop dækker den højere
middelklasse.

> Det er jo en kendsgerning, der ikke kan lyves væk.

Vil du prøve at definere hvor du mener klasseskelne går?

Fra : Egon Stich

Dato : 20-10-06 13:23

> [...]
> kan enhver tage en videregående uddannelse, og få sig et "overklassejob".

Jeg kan da se, at du ikke helt har forstået, hvad klassebegrebet er for
noget.
Det har jo intet at gøre med, om nogle kan bryde mønstret eller ej.
(Forøvrigt siger du selv, at enhver kan få sig et "overklassejob".
Altså må der findes andre klasser?)

> Der er også meget typisk at der i familien i dag, er så mange forskellige
> klasser blandet sammen. Nogle familiemedlemmer er læger, andre er
> fabriksarbejdere og helt tredie er håndværkere.

Aha.
Der findes altså klasser?
Og du anerkender det.
Alt andet ville også være skrup skørt
Så er der jo ikke langt til at erkende, at det liberale samfund favoriserer
nogle klasser, og undertrykker andre.
Ikke sandt?

> Vil du prøve at definere hvor du mener klasseskelne går?

Prøv at se lidt på hvilke klasser, der bor hvor i landet.
Du finder næppe mange specialarbejdere på Strandvejen?
Eller direktører i Urbanplanen?

Klasseskellene kører, som de altid har gjort, efter hvorledes pengene
fordeles.
Det bliver der næppe lavet om på foreløbig.
Det skal udbytterne nok sørge for.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 20-10-06 15:58

> [...]
> Det har jo intet at gøre med, om nogle kan bryde mønstret eller ej.
> (Forøvrigt siger du selv, at enhver kan få sig et "overklassejob".

Jeg skrev "overklassejob", i "gåseøjne".

Klassebegrebet havde sin berettigelse dengang hvor man ikke kunne bryde et
mønster, og var fastlåst i klassen.

Faktum er at alle kan få sig et job, som du mener hører til overklassen.
Det er bare ikke alle der vil have sådan et job. Nogle er glade og tilfredse
med fabriksarbejde. Fordelen er at man kan slippe jobbet når man kommer hjem
til familien.

Andre har lyst til at bruge 7 år af siv liv på at studere, for derefter at
få et stressende og opslidende job.

Der er fordele og ulæmper ved begge.

Jeg vil til enhver tid selv vælge at bruge tid på familien.

> Aha.
> Der findes altså klasser?
> Og du anerkender det.
> Alt andet ville også være skrup skørt

Selvfølgelig findes der klasser, de er bare ikke det samme som for 60 år
siden - netop fordi alle har mulighed for at uddanne sig til lige præcis det
de har lyst til.

> Så er der jo ikke langt til at erkende, at det liberale samfund
> favoriserer
> nogle klasser, og undertrykker andre.
> Ikke sandt?

Jeg kan ikke se hvorledes det er muligt at undertrykke mennesker, som selv
har valgt deres klasse.

> Prøv at se lidt på hvilke klasser, der bor hvor i landet.
> Du finder næppe mange specialarbejdere på Strandvejen?
> Eller direktører i Urbanplanen?

Du bringer minoriteter ind i billedet, hvilket er ganske uinteressant, når
størstedelen af danskerne ligger indimellem.

Der vil altid være nogle der har flere eller færre penge end flertallet -
forskellen fra for 60 år siden er bare, at i dag er der ingen der går sultne
i seng, og alle har mulighed for, med lidt flid, at skifte klasse.

I øvrigt er der ingen der siger at Strandvejsbeboeren har det bedre end
Urbanplanbeboeren - og det er for mig det der tæller - livskvalitet.

Alle har samme muligheder.

Fra : Egon Stich

Dato : 21-10-06 12:58

> Alle har samme muligheder.

Man så et forvirret kvindemenneske på tv i går.
Hun kom med en kommentar, der hviler på lige så stor vildfarelse, som den du
giver udtryk for.
Det var noget om private bøærnehaver.
Adspurgt om alle mon havde mulighed for at bruge en sådan, svarede konen:

"Selvfølgelig. De kan da bare lade sig skrive op.---"

Denne bemærkning ligger ikke ret langt fra en tilsvarende, udtalt af en
Fransk, heldigvis hedengangen, overklassemokke.
Du ved: Kager - brød?

Din opfattelse af "alles lige muligheder" henhører i samme kategori.

Teoretisk kan du have ret, men i praksis?
Nej. Overhovedet ikke.

Påatandene om klassekampens død, er stærkt overdrevne.

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 22-10-06 18:10

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Adspurgt om alle mon havde mulighed for at bruge en sådan, svarede konen:
>
> "Selvfølgelig. De kan da bare lade sig skrive op.---"

Ja, og det betyder?

> Teoretisk kan du have ret, men i praksis?
> Nej. Overhovedet ikke.

Hvorfor mener du ikke det? Hvad forhindrer et klasseskift?

> Påatandene om klassekampens død, er stærkt overdrevne.

Min farmor, som har pakket konvolutter om dagen, og vaske trapper om
aftenen - hele livet, har ikke engang din holdning. Hun mener selv hun har
haft et fantastisk liv og ville ikke bytte med nogen.

Det eneste sted klassekampen fortsætter er inde i dit hoved.

Fra : Egon Stich

Dato : 23-10-06 14:07

> [...]
> haft et fantastisk liv og ville ikke bytte med nogen.
>
> Det eneste sted klassekampen fortsætter er inde i dit hoved.

I hvert fald kan den ikke finde sted i dit hoved.
Dertil er det for uvidende.

> Ja, og det betyder?

Hvilket med dit ovenstående spørgsmål til overflod er bevist.

Du er lige så stupid, som føromtalte franske dame.
Som du formodentlig heller intet kender til?

Egon

Fra : ThomasB

Dato : 23-10-06 15:20

> I hvert fald kan den ikke finde sted i dit hoved.
> Dertil er det for uvidende.

Det er mange år siden jeg indså at klasseskift er nemt.

> konen:

> Hvilket med dit ovenstående spørgsmål til overflod er bevist.
>
> Du er lige så stupid, som føromtalte franske dame.
> Som du formodentlig heller intet kender til?

Du har tidligere vist at din dømmekraft kan ligge på bagsiden af en 25-øre.
13 knob i en Maxi på under 9 meter - come on.

Jeg har en ide om at det er nøjagtigt det samme med din klassekamp - ren
fantasi og selvbedrag.

Tænk over det.

Fra : @

Dato : 19-10-06 17:47

On Thu, 19 Oct 2006 12:25:26 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Se hvis nu i salonsocialister var normalt begavede,

FYI socialisme eller salon ditto
og begavelse er to modsat rettede størrelser

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 20-10-06 11:08

> FYI socialisme eller salon ditto
> og begavelse er to modsat rettede størrelser

Det har du så ikke ret i.
Rent fornuftmæssigt, ligesom humanitært, er socialismen jo det bedst mulige
system.
Alene uvidenhed og - eller - egoisme, kan medføre anden opfattelse.

Det er jo derfor kapitalister er så ovenud bange for begrebet.

Så i virkeligheden forholder det sig direkte modsat af, hvad du siger.

Om du selv er uvidende eller egoist, skal jeg lade være usagt.
Man kan vel egentlig være begge dele på een gang?

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-10-06 13:02

Egon Stich skrev:
> [...]
> Dog kun i akademisk - humanistiske kredse.
>
> Arbejderklassen har for længst gennemskuet dette, og kan derfor ikke stemme

Det er dog et helt utroligt akademiker-had du render rundt med. Er det
noget du har slæbt med fra Fælles (kon)Kurs eller er det DF der har
sådan nogle slemme aversioner ?

Fra : Egon Stich

Dato : 20-10-06 10:52

Egon Stich skrev:
> [...]

Det er dog et helt utroligt akademiker-had du render rundt med. Er det
noget du har slæbt med fra Fælles (kon)Kurs eller er det DF der har

Du kan åbenbart ikke formås til at forholde dig til indholdet af, hvad jeg
skrev?
Du finder det vigtigere at ile den hedre stillede klademikerklasse til
undsætning, end at forholde dig til, hvorledes samfundet overser de unges
behov?
Du giver mig jo i virkeligheden ret i den del af min skriv, der omhandler
netop den af dig så gladeligt tilsluttende gruppes forsvaren af egne
økonomiske interesser under dække af "socialist".
Du, og dem, sejler under falsk flag.

Egon