Friskoler
Fra : Knud Larsen

Dato : 17-10-06 09:52

Nu vil 36 kristne friskoler jo til at blande kristendom og tro ind i
biologiundervisningen. Bør staten virkelig betale 85% af regningen for en
sådan misinformation?

I England - hvor staten også betaler for de trosbaserede skoler - har man en
lov som siger at der på sådanne skoler, man tænker mest på de muslimske, for
de kristne er ikke særlig kristne dér, skal tage 10% ikke-muslimske elever.
Man overvejer lige nu at sætte tallet op til 25%, da man er blevet meget
nervøse for, at der er ved at udvikle sig parallelle samfund i England, det
skyggeindenrigsministeren kalder "frivillig apartheid".

Jeg ser også, at man på en muslimsk skole forlanger at også ikke-muslimske
piger skal gå med hovedtørklæde, og det kan man vist ikke nægte dem ret til,
de skal bare kalde det "skoleuniform".

Men hvad med ideen om at der skal være 25% ikke-kristne i kristne friskoler?
Problemet er jo så det samme som i UK, meget få forældre vil sende deres
børn ind til islamisk indoktrinering, - og der er vel heller ikke mange
danske forældre, som ønsker at høre børnene gå og mumle om "Mamrelund", - i
stedet for om andengradsligninger og slaget på Reden.

I forhold til stamfædre og profeter, så vinder jo iøvrigt islam 'hands
down' - i OT og NT taler man hele tiden om Abraham, isak og Jakob, men i
Koranen bruger man udtrykket Noa, Abraham, Isak og Ismael, og man hævder der
har været ialt præcis 125.000 profeter.

Kan vi ikke gøre det bare lidt bedre, hvad med at fastslå at der faktisk har
været 225.000 profeter, heraf dog 17 falske, - det kunne man så docere i
historieundervisningen og evt. også i biologitimerne. Gratisk idé til de
kristne friskoler, i disse konkurrencetider. Min gud er større end din gud,
kunne også være et godt motto for en ny statsbetalt skole.

Fra : Croc®

Dato : 17-10-06 17:31

On Tue, 17 Oct 2006 10:51:47 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
>kristne friskoler, i disse konkurrencetider. Min gud er større end din gud,
>kunne også være et godt motto for en ny statsbetalt skole.

Vanviddet breder sig men det burde vel ikke være så svært at stoppe.
Vi har jo et offentligt formuleret minimumspensum der skal indlæres
for de forskellige klassetrin. og dertil kan vi så føje en lov der gør
religiøs indoktrinering ved alle andre end forældre til barnet
strafbart, så skulle den skid være slået.

Regards Croc®