Behøver vi politiske partier
Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-06 19:16

Grundloven siger intet om den unødvendighed som politiske partier er.

Et bedre demokrati ville have mange folkeafsteninger og elekroniske og
man skal kunne give fuldmagt til en POLITIKER man har tillid til hvis
man ikke vil sætte sig ind i hvert lovforslag, der stemmes om

" All states are managed badly, when men other than
politicians busy themselves with politics, and they deserve to be
ruined by these amateurs. Nietzsche

pparti A man who can dominate a London-dinner-table can dominate the
world. The future belongs to the dandy, It is the exquisites who are
going to rule. Oscar Wilde

pparti A politician divides mankind into two classes: tools and
enemies Nietzsche

pparti Den der tænker meget selv, er uegnet som partimedlem. Hans
tænkning vil hurtigt føre ham videre end partiet. Nietzsche

pparti Det synes at være almindelig lov i politik, at jo mere man har
fælles overbevisninger og interesser, desto stærkere kan det gensidige
had vokse Arthur Koestler

pparti Det, der skiller menneskene, er ofte blot den samme ideologi.
George F. Kennan

Pparti Eneste undskyldning er, at det er mangel på indsigt,
der får MF'tomkørerne til alene at beskæftige sig med deres egen
situation på kort sigt. De vide ikke, hvad de gøre. Og det får
vælgerne heller ikke at vide.
Mogens Glistrup 1994-bog

Pparti Havde Fremskridtspartiet ikke råbt højt i 1970'erne og
1980'erne, var vi havnet i endnu mere groteske omstændigheder.
Mogens Glistrup 1994-bog

Pparti Jeg tror, at mange mennesker får afløb for deres
religiøse følelser i yderliggående bevægelser, hvad enten disse er af
politisk, social eller ernaæringsteoretisk art. Einar Geert-Jørgensen

pparti Man skal ikke spørge, om man helt igennem stemmer overens, men
om ens stræben går i samme retning. Goethe

pparti Menneskenes misundelse er så stor, at de foretrækker at samles
om et politisk nul fremfor et geni. Anonym

pparti Only those who stand outside the political instincts know what
they want from the State.Nietzsche

Pparti Organiseret had, dét er enighed. John Jay Clapman

Pparti The mutual and universal dependence of individuals, who remain
indifferent to one another, constitutes the social network, that binds
them together. Karl Marx

Pparti Vink for partiførere: Hvis man kan drive folk til offentligt at
erklære sig for en sag. Så har man for det meste også fået dem til
indvendigt at erklære sig for den: de vil, at man senere hen skal
finde dem konsekvente Nietzsche

ppartidh Alle fag er sammensværgelser mod lægmanden. George
Bernard Shaw

ppartifb Organiseret had, det er enighed John Jay Chapman

Fra : N_B_DK

Dato : 14-10-06 19:37

Bo Warming wrote:
> [...]
> man skal kunne give fuldmagt til en POLITIKER man har tillid til hvis
> man ikke vil sætte sig ind i hvert lovforslag, der stemmes om

Ja men ikke i særlig lang tid, folk ville næppe tænke frem, og kun gøre hvad
der føltes rigtigt i det øjeblik de siger ja eller nej til forslaget...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-06 23:11

N_B_DK wrote:

> [...]
> MVH.
> N_B_DK
> Købes display print til en Panasonic NV-HS1000

Nja. NB DK

Jeg tænker, at du undervurderer " folk ".

Regards Bruun

Fra : Lyrik

Dato : 14-10-06 23:49

Den 14.10.2006 kl. 20:15 skrev Bo Warming <bwng@bwng.dk>:

> [...]
> man skal kunne give fuldmagt til en POLITIKER man har tillid til hvis
> man ikke vil sætte sig ind i hvert lovforslag, der stemmes om

+++++++++++++++
Vores kristne kultur burde ikke have partier ifølge NT:"Der må ikke være
partier og splittelser hos jer"

Jeg forestiller mig Folketinget som et viismandsråd der i fællesskab
finder optimale afgørelser. Så kunne de vælge en formand fra egne rækker
til at præsidere for et år af gangen.
Samfundsinstitutionerne burde ledes af videnskabsmænd og eksperter på
områderne udpeget af folketinget.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-06 00:38

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
news.thfobikucof222@winxp...

> [...]
> rækker til at præsidere for et år af gangen.
> Samfundsinstitutionerne burde ledes af videnskabsmænd og eksperter

Men selv med den fornuftige model du foreslår, vil forhandlingerne
ofte gå i hårdknude.

Så mener jeg der er brug for det gamle Fremskritdts-lovforslag om
lettere adgang til at sende ud til folkeafstemning - fx om
familiesammenføringer skal stoppes evt stoppes delvis