Statussymbolers ufornuft.
Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-06 18:48

Statussymbolers ufornuft.

Snobberi er at kopiere de respekterede, i håb om selv at blive
respekteret.

Fornuft er hvad virker, ikke hvad ligner.

Firhjulestrækkere er snobberi, når man ikke skal køre i mudder.

Romerske akvadukter incl i deres grænseby Køln, var imponerende
bygningsværker, men ikke strengt nødvendige. Landsbyer der drak fra
floden, blev ikke syge af det.

Men at vise magt=slaveantal skabte respekt , så færre turde angribe
Rom.

Men havde det ikke været fornuftigere at opnå det samme resultat via
bedre våben og højere mure og ved at gøre loyale slaver til soldater
ist f akvaduktbyggere?

Intet tyder på, at varme og kolde bade, hvor de rige slappede af, har
holdt nogen sygdom nede.

Når man vil gøre ulandes overklasse afhængig af ulandshjælp, så
opdigter man statistik om, at mange dør af beskidt drikkevand, og
fortier at andre årsager kan være vigtige vedr de infektioner, der er
dagligdag blandt de fattige.

Vore brønde med elpumper er som narko, for den naturlige gradvise "vaccination",
som det småbeskidte drikkevand giver folk, forsvinder, når de får rent
drikkevand

Snobberi kan være livsfarligt, men det er selv ulandshjælpens
hovedsigte at holde landene tilbage.

Det indså Japan i 1854 , instinktivt, da USA tvangsåbnede landet og
japanerne sagde nej til ulandshjælp og udviklede sig derfor lynhurtigt
og er supersundt med enorm levealder.

Marshallhjælp er opreklameret og fremskyndede kun ubetydeligt at
Europa rejste sig fra bombetomterne o. 1950.

Fra : Martin Johansen

Dato : 15-10-06 17:02

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]

>Men havde det ikke været fornuftigere at opnå det samme resultat via
>bedre våben og højere mure og ved at gøre loyale slaver til soldater

Jo, det var jo hvad kineserne gjorde med den kinesiske mur nord
mod mongolske og ukonfutzianske mongoler i Qin/Kina-landet.

> [...]

>Det indså Japan i 1854 , instinktivt, da USA tvangsåbnede landet og
>japanerne sagde nej til ulandshjælp og udviklede sig derfor lynhurtigt

Mener du ikke efter anden verdenskrig, hvor USA tvang kejseren
til at nægte at være guddommelig?

--
   Copyright© Martin Johansen, 2006
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-06 07:10

"Martin Johansen" <m@j.invalid> wrote in message

> Jo, det var jo hvad kineserne gjorde med den kinesiske mur nord
> mod mongolske og ukonfutzianske mongoler i Qin/Kina-landet.

Det var en genial mur og først da en forrædderisk fyrste , der var i
lommen på en rundhovedet superskøn prinsesse, åbnede muren for
mongolskurke slap nogen gennem værnet mod magt-er-ret-horderne

> Mener du ikke efter anden verdenskrig, hvor USA tvang kejseren
> til at nægte at være guddommelig?

Det var en bagatel, for japanere er oplyste og danskeragtige mht
religio - kun i krig havde kejseren mere magt end en filmstjerne
eller en dansk dronning

Man kan sige at USA gav en slags marshallhjælp til Japan ved at de
behøvede dem som leverandører af alt gods til Koreakrigen, men det var
jo retfærdig markedsorienteret, ustyret erhvevshjælp så det var OK

Men samurai-lederne der havde bragt det ellers middelalderlige Japan
på et take-off-point til industrialisering i 1854 afviste tilbud om
hjælp, og man betalte selv eksperter fra UK, der skulle få hjulene til
at snurre - engang søgte en cirkusklovn fra USA job som
krigsskibekspert og var jo uduelig da han fuppede sig til jobbet -
surt show sagde man og lod ham klovne ved universitetsforslæsninger og
lærte mest mulig af ham mens kontrakten varede
Man lærer af sine EGNE FEJL men ulandshjælp er altid skadelig

CITATER OM SKADELIG UDVIKLINGSHJÆLP FRA VESTEN

"Lad os antage at vore godgørende handlinger alt i
alt ikke er virkelig GAVNLIGE FOR DE FATTIGE alligevel ville vi aldrig
godtage nogen bestræbelser, der gik ud på at fjerne en impuls, hvis
rette opfyldelse så omtvisteligt har en tendens til at rense og
opløfte menneskesindet."Thomas Malthus 1793 i "An Essay on the
principle of Population" 1763-1847uh "Hvad du evner kast af i de
nærmeste krav - ej i det Indiske Ocean " Mogens Glistrup

uh "Uden en eneste undtagelse har fattigdom og elendighed altid
øget i takt med mængden af kritikløs velgørenhed" Thomas Malthus 1793
i "An Essay on the principle of Population" 1766-1843

uh "Vi har ødslet umådelige summer på de fattige, hvilket vi har
enhver grund til at tro konstant har bidraget til at FORVÆRRE DERES
ELENDIGHED." Thomas Malthus 1793 i "An Essay on the principle of
Population" 1766-1843

uh Colonies do not cease to be colonies because they are
independent. Benjamin Disraeli 1804 - 1881

uh Franz af Assisi ville i dag være blevet ulandshjælper. Hvis
han i dag bliver forladt af kirken, vil han søge plads hos de
revolutionære. Gunter Grass

uhin Ulandshjælp: Penge, som man tager fra de fattige mennesker i de
rige lande for at give dem til de rige mennesker i de fattige lande.
Dennis Healy

uhin Negerhøvdingene skal stadig støttes og ambassaden i Beograd
stadig udsmykkes. Glistrup

uhlja Jeg er træt af at beskatte fattige mennesker i vort rige land
og sende pengene til de rige folk i de fattige lande.
Jimmy Carter

uhlja Vi giver penge, som vi ikke har, ud til folk, vi ikke kender,
for at imponere andre folk, der ikke kan lide os. Frank
Chelf

uhme...således bliver hele livet igennem vore værste svagheder og
lavheder som oftest udført for menneskers skyld, vi foragter mest.
Charles Dickens

uh "Argentina efterlyser indvandrere - de har masser af dyrkbart
land - men der vil muslimerne ikke hen - der skal man *så* før man kan
*høste* - og muhamedaner-præsteskaberne ønsker Europa koraniseret. og
de styrer folkevandringerne" Henrik Søndergaard Kanal2-TV, 1994

uh Alle flygtninge kan idag komme til bage. Når de ikke gør det, så
handler det om de gode levevilkår i Danmark. Elma Vukotic, hjemvendt
bosnisk muslim , i Jyll.Post 20.6.98

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 16-10-06 20:01

> [...]
> respekteret.
>
> Fornuft er hvad virker, ikke hvad ligner.
>
> Firhjulestrækkere er snobberi, når man ikke skal køre i mudder.

Du våser og laver alt sort/hvidt. Hvorfor er det snobberi, hvis man gør
noget, fordi man har lyst og ikke af nødvendighed?
Hvis folk gør, hvad der er godt for dem selv uden at skade andre, er det
størst-mulig-lykke-for-flest, og spørgsmålet om det er snobberi eller ej kan
du stikke skråt ned i skraldespanden.