Passificeringsteknikker på ungdomsinstitut~
Fra : JensenDenmark

Dato : 12-10-06 23:08

Jeg har her nogle videoer fra amerikanske genopdragelseslejre, som
europædiske børn (måske endda danske) sendes til:

http://www.heal-online.org/Takedown.mpg
http://www.heal-online.org/WristLock.mpg

Som de skriver på siden, at jeg har taget dem fra, er Aspen Achievement
Academy en af de blødere systemer og lejrskolen blev brugt til serien "Brat
Camp" sæson 3, som har kørt på Kanal 4 og som reelt har fungeret som
markedsføring for Aspen Education Group.

Men er disse teknikker tilladt på institutionerne i Danmark?

Mvh
JensenDenmark

Fra : Patruljen

Dato : 12-10-06 23:49

JensenDenmark wrote:
> [...]
> markedsføring for Aspen Education Group.
>
> Men er disse teknikker tilladt på institutionerne i Danmark?

Den Første video er en ulovlig magtanvendelse. Det er ikke godt,
detder :-/

For det første er et førergreb ikke tilladt.
Det er hovedsageligt personer i affekt - tilstande. Som kan finde på
at kaste sig frem, til siden etc. Du risikerer at brække armen eller
vride skulderen, armen af led.

Dernæst taler vedkommende sådan, at der direkte trues med
smertepåførelse. " I can make it hurt." Det er ikke lovligt, at true
med vold.

En dansk pædagog vil forsøge at berolige ved tale. Opnå dialog og
på den måde tage spændingen ud af situationen for at hindre en
eskalering eller optimalt standse ulykken.

Regards Bruun

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 08:07

On 12 Oct 2006 15:49:06 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>En dansk pædagog vil forsøge at berolige ved tale. Opnå dialog og
>på den måde tage spændingen ud af situationen for at hindre en
>eskalering eller optimalt standse ulykken.

Ja, sætte sig i en rundkreds og drikke urtethe.... )

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-10-06 09:20

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, sætte sig i en rundkreds og drikke urtethe.... )

De skal nok forsøge sig med noget andet end at læne sig ind over personen på
den måde. Folk kan risikere at blive kvalt på den måde og det er set her i
landet at magtanvendelse har medført kvælning som følge af at lungerne
presses sammen.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Patruljen

Dato : 13-10-06 00:05

JensenDenmark wrote:
> [...]
> markedsføring for Aspen Education Group.
>
> Men er disse teknikker tilladt på institutionerne i Danmark?

Det er bindegalt. Hvad h...... er det for noget ?

Det er en frigørelsesmetode, såfremt vedkommende har fat i dit hår,
dit tøj hvad ved jeg.
Her bliver den anvendt offensivt.

Ved dansk lovgivning. Klart forbudt.
En magtanvendelse kan foretages for at beskytte vedkommende mod sigselv
eller for at forhindre angreb på andre, inklusiv pædagogen.

Ikke for at gennemføre aktiviteter. Det er der du skal kunne motivere
etc. Og den pædagogiske / terapeutiske kompetance vise sin værdi.

Slutteligt ville jeg "efterlade" hende. Tildele hende selv - ansvaret.

" but an hour later, Lucy still haven`t come around " Og den strøm af
ukvemsord, pigen udslynger , vil jeg mene, taler sit sprog for effekten
af den metode. Det er horribelt.

Regards Bruun

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 13-10-06 06:25

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

JensenDenmark wrote:
> [...]

" but an hour later, Lucy still haven`t come around " Og den strøm af
ukvemsord, pigen udslynger , vil jeg mene, taler sit sprog for effekten

Det er desværre også TV-underholdning.

http://www.channel4.com/life/microsites/B/bratcamp3/brat_files/lucy.html
http://www.morecambetoday.co.uk/ViewArticle2.aspx?SectionID=34&ArticleID=1342704

Vi mennesker har det vist ikke helt godt.

Fra : Patruljen

Dato : 13-10-06 13:25

Alucard wrote:

> Ja, sætte sig i en rundkreds og drikke urtethe.... )

He

Nu er det ikke let at sidde i rundkreds og hverken drikke urtethe eller
kaffe, mens der forgår en magtanvendelse. Under selve udøvelsen ville
der blive talt og forsøgt skabt dialog.

Når seancen er overstået og der er gået lidt tid til eftertanke, vil
der højst sandsynligt blive talt om sagerne. Hvad ledte til volden
etc.

Jeg tænker ikke urte - the ville være på programmet, medmindre ungen
er helt vild med urte - the.

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 13-10-06 13:44

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
>
> " but an hour later, Lucy still haven`t come around " Og den strøm af
> ukvemsord, pigen udslynger , vil jeg mene, taler sit sprog for effekten

Fantastisk. :-/

Jeg kan vist ikke modtage kanalen. Ville ellers gerne lige se mere.

Den første video afslører ikke, hvad der leder til magtudøvelsen.
Men det ligner en offensiv magtanvendelse... Aspen enducation group. De
kunne vist trænge til en solid kritik.

> http://www.channel4.com/life/microsites/B/bratcamp3/brat_files/lucy.html
> http://www.morecambetoday.co.uk/ViewArticle2.aspx?SectionID=34&ArticleID=1342704
>
> Vi mennesker har det vist ikke helt godt.

Nej. Det syntes ikke sådan :-/

Jeg er let rystet må jeg tilstå. Eller måske nærmere vred.
Vred på ungernes vegne.

Jeg er i en underlig dobbelt - rolle,nogengange, jeg har nemlig selv
boet på døgninstitutioner, da jeg var barn. De unger vil hade de
personer. Det er et stensikker resultat.

Det beskrives at det er første gang nogen " stood up against her ".

Man kan fint være konsekvent og sætte grænser gennem vedholdenhed og
" verbal - støtte ". Dether er noget elendigt pseudo pædagogik, som
måske nærmere skulle foretages af jægersoldater frem for pædagoger.
Jeg savner ord. Andet end ligenu er jeg sgu vred.
Og det vil jeg nok blive, hvergang jeg ser den video....

Jeg kunne få lyst til at vide mere om Aspen education group og gå i
klinch med firmaet.

Best Regards Bruun

Fra : JensenDenmark

Dato : 14-10-06 08:18

Carsten Overgaard wrote:
> [...]

Og det vil jeg nok blive, hvergang jeg ser den video....

Jeg kunne få lyst til at vide mere om Aspen education group og gå i

http://www.aspeneducation.com/

De har leveret underholdning til følgende TV-show

http://www.channel4.com/life/microsites/B/bratcamp06/index.html
Serie 1 - Redcliff Ascent: De unge bliver snydt af deres forældre til at
tage på ferie et varmt sted - Utahs ørken. (På diverse messageboards skriver
en af mødrene at ungen ville tage sin musikinstrument med og det fik han lov
til.) Men konceptet var at de skulle have en rygsæk på 20 kg på og vade
rundt i ørkenen.
Serie 2 - Turnabout Ranch: Ungerne har nu set fjernsyn og bliver lokket med
at de ikke kan ud og gå, men skal være samme sted. Turnabout Ranch er et
sted, hvor landbruget bliver udført af børnene og det skal nok løbe rundt
med de priser de holder sig. Imidlertid foregår der overgreb. Step 1 består
i at opholde sig en stencirkel på 2x2 meter i ca. 3 døgn indtil at børnene
er knækket. De får kun havregrød og alt den vand de kan drikke. De må ikke
ligge ned, men skal sidde op eller stå. (Stressfuld position.) Der er 40
grader i skyggen. (De har et lille telt til at skærme sig for Utahs
brændende sol.). Stakkels Jemma Henley blev sendt tilbage efter at serie var
slut og måtte bo der i 128 dage. (Hendes forældre bor i Singapore, men hun
skulle absolut bo i England og under serien sagde hendes mor rystende nok
direkte op i ungen ansigt: "Dine handlinger får mig til at tænke på
selvmord." (Ungen havde været butikstyv og havde pjækket fra skolen.)
Serie 3 - Aspen Achievement Academy: Den er ikke vist på Kanal 4 endnu, men
de video-klip, jeg har linket til, tilhører Serie 3.
Serie 4 - Aspen Family Camp http://www.aspenfamilycamp.com/ Den kører p.t. i
England. Det eneste positive er at forældrene er med og ud fra reaktionerne,
så er der nu forståelse for hvorfor at ungerne er så aktive.

Desværre synes folk at konceptet er så underholdende. (Folk må kunne lide at
se andres smerte.) at showet har vundet en Emmy.

Det fik amerikanerne til at lave en serie som brugte SageWalk som kulisse.
Reaktionerne var delte. Blandt fik de et mobbe-offer til at erkende sin egen
skyld for at blive mobbet for sin ordblindhed og efter optagelserne har 2 af
ungerne lavet kriminalitet.

De er kommet til Europa. Et eller andet sted i England har de etableret en
telt-lejr, hvor forældre til overvægtige børn kan lokke børnene til under et
eller andet påskud. Når jeg taler om at lokke, så er det fordi at man i USA
normalt modtager dem pakket godt ind i håndjern fra et "Teen Escort" , som
henter dem på bestilling af forældrene i deres seng kl. 3 om natten. Link
til reklamevideo: http://www.youthtransport.us/?page=1_18. Det kan man
heldigvis ikke i Europa - Endnu.

Nu har jeg undersøgt området i et stykke tid for at finde kritikpunkter i
relation til Overgaards forslag til en ungdomsdomstol i Danmark for unge fra
ca. 10 - 18: www.center-validering.dk/ungdomsdomstolen.htm. Og det
menneskesyn, jeg ser hos amerikanerne har fået mig til til at indse, at de
aldrig ville kunne forstå hvorfor at vi ser anerledes på behandlingen af
fangerne på Cuba end de gør, når de kan behandle deres egne børn på den
måde. Vi taler om over 100.000 børn hvert år, som forældrene ikke gider at
se mere i hjemmet og de sociale myndigheder eller retssystemet er ikke
indblandet. Det er forældrenes egen straf til deres børn, vi taler om. Der
er kun et ord at sige: Forfærdeligt!

Mvh
JensenDenmark

Fra : Patruljen

Dato : 15-10-06 11:11

JensenDenmark wrote:
> [...]
> indblandet. Det er forældrenes egen straf til deres børn, vi taler om.. Der

Hej Jensen.

Tak for din info.

Best Regards Bruun