at undergrave ytringsfriheden
Fra : @

Dato : 12-10-06 19:42

hver eneste gang en nyttig idiot opponerer mod at folk frit kan tegne
hvad de lyster er de med til at udergrave ytringsfriheden

<<<<
http://www.jernesalt.dk/kanel39df.asp
hvad muslimerne angår, så gælder, at de nærmest skal have mindre og
mindre anledning til at hæve røsten mod ytringsfriheden og de vestlige
normer og værdier. Paven kunne for nylig ikke holde en
universitetsforelæsning med enkelte kritiske, men historisk fuldt
forsvarlige og saglige formuleringer om muslimernes krigeriskhed uden
at det muslimske helvede brød løs. Og på Deutsche Oper i Berlin måtte
en flere år gammel opsætning af Mozarts opera 'Idemoneo' tages af
plakaten, fordi splatter-instruktøren Hans Neuenfels, der er berygtet
for af ren og skær sensationslyst at indlægge blodige slagtescener i
operaer der fra komponistens side er tænkt i helt andre baner, lod
Buddha, Jesus og altså også Muhammed halshugge for åbent tæppe, skønt
personerne ikke er så meget som nævnt i operaens libretto (jf. hans
tilsvarende totalt umusikalske attentat på Mozarts herlige
'Bortførelse fra Seraillet' i artiklen om Mozart.)

For Tysklands vedkommende kom der omgående protester mod opgivelsen af
de planlagte forestillinger fra både Kanslerin Frau Merkel og
indenrigsminister Schäuble, der begge var ligeglade med vanhelligelsen
af Mozart, men til gengæld fandt det tåbeligt at begynde at aflyse
operaforestilllinger af ren og skær frygt for at disse kunne såre de
sårbare muslimer. Så er vi jo dér henne, hvor det er sårbare muslimer
der skal bestemme hvor grænsen går for vores ytringsfrihed. Og så har
vi reelt undergravet den.
<<<<<<<<
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-06 20:42

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> hver eneste gang en nyttig idiot opponerer mod at folk frit kan
> tegne
> hvad de lyster er de med til at udergrave ytringsfriheden

Der er mange fæle eksempler på censur-anbefaling p.t. og selv Pias
afstandtagen fra egne unge som hun lyver "fulde" er tragisk

Iøvrigt er al injurieforbud og ophavsret-betalngkrav også
anti-ytringsfrihed - men der kan være fornuft i at straffe hvad klart
betyder meddelagtighed i vold - og her er straffeloven nok

Og usande injurir bør kræve genmæle

92 procent af landets lovgivning er overflødig - deriblandt
injurielovgivningen.
Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden udråbte mig til rovmorder,
ville jeg ikke anlægge sag.
Hvis man vil have en sag frem i lyset,
må man henvende sig til pressen,
der både arbejder hurtigere og er bedre egnet til at finde frem til
sandheden end landets domstole, der ofte er befolket af pæne ældre
herrer uden kontakt med nutiden. Glistrup, 1971

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-06 20:43

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> hver eneste gang en nyttig idiot opponerer mod at folk frit kan
> tegne
> hvad de lyster er de med til at udergrave ytringsfriheden

Any country that has sexual censorship will eventually have political
censorship. Kenneth Tynan

yty Free thought, neccessarily involving freedom of

YTy It is clear that thought is not free if the profession of
certain opinions makes it impossible to earn a living.
Bertrand Russel

yty Jeg er uenig i, hvad du siger, men jeg vil til døden
forsvarer din ret til at sige det. Francois de Voltaire.

yty Our liberty depends on freedom of the press, and that cannot
be limited without being lost. Thomas Jefferson

YTya Every new opinion, at its starting,
is precisely in a minority of one. Thomas Carlyle

ytyc Alle forældre må finde sig i, at deres afkom udvikler sig på en
anden måde, end de egentlig havde tænkt sig, da barnet blev født.

ytyd `A man never tells you anything until you contradict him.'
George Bernard Shaw (1856-1950)

ytyhm Den mand, der ikke vil meddele andre sin mening , er ingen
rigtig akademiker, ligesom den, der ikke vil høre andres meninger,
synder mod god akademisk tone. Erik Warburg

ytyp A free society is one where it is safe to be unpopular .
Adlai Stevenson

ytyr Ritt sagde om §266b, at den er "latterlig, djævelsk og
betænkelig"

YTyuskl Den, som lader sig fornærme, fortjener fornærmelsen.
Piere Corneille

ytyy Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If
that is granted, all else follows. George Orwell

ytyypø My people and I have come to an agreement which
satisfies us both. They are to say what they please, and I am to do
what I please. Frederick the Great

ytyypø Political language...is designed to make lies sound
truthful and murder respectable,

ytyypø Society can exist only on the basis that there is some
amount of polished lying.

ytyyy Friheden er ingenting værd, hvs ikke den omfatter friheden til
at fejle. Voltaire

ytyyyy Hvor der er virkeligt venskab, behøves ingen
ceremonier.Shakespeare

ytyyyyor The purpose of Newspeak... is to make all other modes of
thought impossible. George Orwell

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-06 20:59

On Thu, 12 Oct 2006 20:41:58 +0200, @ skrev:

> hver eneste gang en nyttig idiot opponerer mod at folk frit kan tegne
> hvad de lyster er de med til at udergrave ytringsfriheden

Jep.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.