Radikal Ungdom har også lavet Muhamed-kari~
Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 18:12

Jeg hører netop i TV2s Nyhederne, at også RU har lavet
Muhamed-karikaturer på et møde eller en sommerlejr. Tegningerne omtales
ikke nærmere, men det annonceres at de vil blive omtalt nærmere i
22-udsendelsen.

Naser Khader 'is not pleased' ...

I øvrigt stiller det jo så pludselig DFUernei et andet lys - RUerne er
åbenbart lige så infantile ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-10-06 18:41

Per Rønne skrev:
> [...]
> Muhamed-karikaturer på et møde eller en sommerlejr. Tegningerne omtales
> ikke nærmere, men det annonceres at de vil blive omtalt nærmere i

Nej, gad egentlig vide hvornår han mon begynder at holde op med at
barbere sig og i stedet lader fuldskægget gro?

Han lyder jo efterhånden nøjagtig som Abu Laban, synes jeg: Han virker i
hvert fald ca. lige så fundamentalistisk lige under den ellers så "pæne
overflade", trods al den fine floromvundne snak om at være "demokratisk
muslim". Han går jo vist alligevel ikke rigtig ind for kritik af Islam,
når det endelig kommer til stykket, jvf. følgende pressemeddelelse af
15. august:

http://www.demokratiskemuslimer.dk/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=43

Endnu værre bliver det dog, når man ser deres nyeste pressemeddelse:

http://www.demokratiskemuslimer.dk/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=45

Den lyder i sin fulde tekst:

"En handling der kræver hurtig reaktion fra Dansk Folkeparti

Demokratiske Muslimer tager kraftigt afstand fra den måde medlemmer af
Dansk Folkepartis Ungdom på et møde i sommer har nedgjort muslimer og
profeten Muhammad. Der er tale om medlemmer af et politisk parti, der
udgør regeringens parlementariske grundlag, og på den baggrund kan disse
handlinger ikke blot betegnes som værende et festligt indslag ved en
privat ungdomsfest der ikke burde være kommet ud til offentlighed. Det
nytter heller ikke at give pressen skylden for at nyheden slap ud.

Netop med baggrund i læren fra Mohammedkrisen, må man formode, at Dansk
Folkepartis øverste ledelse fuldt ud har været klar over hvilke
konsekvenser en sådan nedgørende handling kan få. Ydermere kan man sætte
spørgsmålstegn ved, hvad det er der foregår, når et partiets ledelse ved
at undlade at tage afstand fra sin ungdomsafdelings handlinger, er med
til at blåstemple nedgørelsen af både muslimer og islam.

De seneste dages megen opmærksomhed i de muslimske og arabiske medier
omkring tegningerne fra Dansk Folkepartis Ungdom giver anledning til
bekymring.

Demokratiske Muslimer opfordrer ansvarlige personer både i den arabiske
og muslimske verden og i Danmark til at gøre en indsats for at dæmpe
gemytterne, og opfordre til forståelse og tilgivelse frem for at opildne
til stærke handlinger eller hadsk retorik.

Det her handler ikke om ytringsfriheden, som Demokratiske Muslimer på
alle måder støtter. Det handler om, at det nu er tid til at bygge bro,
og arbejde på gensidig forståelse, i stedet for at opfordre til gensidig
vrede.

En stor del af det ansvar ligger i dag hos Dansk Folkeparti, der efter
Demokraitske Muslimers mening skylder både den islamiske verden og
danskerne en forklaring på, hvordan det her kunne ske og som også bør
forklare den muslimske verden i utvetydige vendinger, at denne opførsel
på ingen måder er repræsentativ for den danske befolknings forhold til
muslimer og islam generelt."

Ud over at man må konstatere at de ikke engang kan blive enige med sig
selv om stavemåden af pseudoprofetens navn, må man sige at det lader til
at de er i fuld gang med ved at smide fåreklæderne: Det ene øjeblik
holdes der flotte pressemøder med verdensberømte, stolte selverklærede
frafaldne muslimer, der selv åbent anskuer Islam yderst negativt, men på
den anden side både vrisser og klynker man højlydt over "DFs nedgørelser
af Islam".

Er de dybt skitzofrene i dèn forening, eller har de bare ikke helt styr
på deres efterhånden ret åbenlyse Taqiyah-bedrageri?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 12-10-06 21:22

> [...]
> 22-udsendelsen.
>
> Naser Khader 'is not pleased' ...
>
> I øvrigt stiller det jo så pludselig DFUernei et andet lys - RUerne er

Det var vist formanden for radigal ungdom, der var på Tv her til aften.
Hun forsøgte ikke at undskylde de skyldige. Derimod ville hun forsøge at
opdrage dem, da de jo var meget unge.
Gad vide, om det er 12-13 årige, de har som medlemmer i deres ungdomsafd.
Så forstår man resten af partiets politik.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 05:55

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
> opdrage dem, da de jo var meget unge.
> Gad vide, om det er 12-13 årige, de har som medlemmer i deres ungdomsafd.

Valgbare medlemmer af partiernes ungdomsorganisationer er gerne i
alderen 14-30 år. Når de fylder 30 mister de valgbarheden, og 14 er den
traditionelle konfirmationsalder, hvor man går fra 'barn til voksen'.

Jeg husker dog fra 1. real at læreren efter konfirmationen spurgte om
'I' nu voksne. En dreng svarede på klassens vegne, at 'vi' da godt
vidste at vi stadig var børn. Og det var alle vist enige i.

Men stadig: de yngste medlemmer af politiske ungdomsorganisationer er
14.

> Så forstår man resten af partiets politik.

Især de yngste medlemmer af de politiske ungdomsorganisationer er ikke
samtidig medlemmer af deres respektive 'moderpartier'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : PerX ...

Dato : 13-10-06 00:11

In article <1hn3zvh.1wesde3epp4kjN%per@RQNNE.invalid>, per@RQNNE.invalid
says...
> [...]
> 22-udsendelsen.
>
> Naser Khader 'is not pleased' ...
>
> I øvrigt stiller det jo så pludselig DFUernei et andet lys - RUerne er

De troede fejlagtigt at de boede i et frit land. tsk tsk.