Danmark er slemt. Sverige er godt
Fra : dktekno

Dato : 12-10-06 17:09

Lad os tage den endelige diskusion her, hvad angår Danmark versus Sverige.
Jeg snakker ikke om borgerne, men om landenes systemer.

Hvad er fordelene ved det danske system fremfor det svenske system?

I Sverige har man haft held med udlicitering af velfærden, hvilket har
betydet, at velfærdsydelserne er markant højere end i Danmark.
http://www.udbudsportalen.dk/515063

Hvorfor kan vi så ikke gøre det lige så godt i Danmark?

Hvorfor er tandlægeregningen højere i Danmark end i Sverige?

Hvordan kan det være, at mens den svenske stat har investeret et
engangsbeløb i udvikling af fiberbredbånd i Sverige, så har den danske stat
brugt tilsvarende, hvis ikke flere milliarder kroner på kultur og
underholdningsområdet, i Danmark?

Hvad er årsagen til, at danskerne ikke tænker lige så rationelt og
fornuftigt som svenskerne gør det?

Hvorfor indfører vi ikke komplette svenske tilstande i Danmark? Hvad er der
så godt ved det danske system fremfor det svenske system?

For mig at se, appellerer det svenske system til fornuften og
rationaliteten, mens det danske system appellerer til den laveste
fællesnævner.

Hvad er hele formålet med, at investere i den laveste fællesnævner fremfor
fornuften og rationaliteten?

Fra : dktekno

Dato : 12-10-06 17:16

Tag et kig på Danmark versus Sverige.

Sverige - et højteknologisk samfund. Bare øst for øresund ser vi det
højteknologiske samfund, i rivende udvikling. Arbejdspladserne er
tilfredsstillende, vilkårerne for arbejde er gode, og lønnen i top.

Velfærden er høj og af høj standard, med den udlicitering de har valgt, med
de regler, der er sat for de private virksomheder for, at de må drive den
private forretning.

Svenskerne har dynamik, og sikrer, at der er noget, for enhver smag.

Så ser vi vest for øresund. Her ser vi et dumt, ligeligt samfund af
rugbrødsædende danskere.

Teknologien er svensk teknologi fra 90'erne og kødet i butikkerne er
råddent.

Der er skåret i de danske velfærdsydelser, og kommunen siger, at den er
travlt optaget, imens borgerne ikke kan få nogen service.

Samfundet er stagneret i 90'er teknologi, jantelov og bureaukrati og råddent
kød.

Kom dog videre, i åndsvage danskere.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 17:27

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Sverige - et højteknologisk samfund. Bare øst for øresund ser vi det
> højteknologiske samfund, i rivende udvikling. Arbejdspladserne er
> tilfredsstillende, vilkårerne for arbejde er gode, og lønnen i top.

Forbløffende, så, at skåningene må krydse Øresund for at få et job ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 12-10-06 18:33

> Forbløffende, så, at skåningene må krydse Øresund for at få et job ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Så kan de slå to fluer med et smæk.
Arbejde + drikkevarer på samme tur.
--
hilzen
hanzen

Fra : El Trabajador

Dato : 12-10-06 17:18

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i

> For mig at se, appellerer det svenske system til fornuften og
> rationaliteten, mens det danske system appellerer til den laveste
> fællesnævner.

Er det også fornuftigt at lefle for og underkaste sig muhamedanismen på
samme måde som Sverige gør?
--
El Trabajador

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-10-06 17:24

> [...]

>fællesnævner.
>
>Hvad er hele formålet med, at investere i den laveste fællesnævner fremfor

Jeg kan se på dit indlæg at du aldrig har boet i Sverige....

Det har jeg - En ganske lang periode endda - Og jeg var lykkelig da jeg
fik mulighed for at flytte hjem igen

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-10-06 17:35