DF igen-igen
Fra : Konrad

Dato : 12-10-06 10:11

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=474634/

Er allesammen fulde hele tiden, eller hvad lyder undskyldningen denne gang?

Læg mærke til følgende passus :

"I modsætning til alle andre numre af Dansk Folkeblad helt tilbage fra 1999,
var dette nummer ikke blevet lagt ud på hjemmesiden. Det skete først i går,
da Berlingske Tidende spurgte om årsag"

Akja. De "voksnes" politiske "samlingspunkt" er tydeligvis ikke
væsensforskelligt fra de "unges". Egenrlig ikke underligt, hvis DFU'erne
følte sig kaldet til at dumme sig. Det er åbenbart sådan man gør, hvis man
er DF'er.

Det er desværre ikke muligt at finde "Dansk Folkeblad" længere. Siden er
overloadet og linket tilsyneladende fjernet igen - antagelig i
ytringsfrihedens tjeneste.

Fra : Konrad

Dato : 12-10-06 10:19

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er desværre ikke muligt at finde "Dansk Folkeblad" længere. Siden er
> overloadet og linket tilsyneladende fjernet igen - antagelig i
> ytringsfrihedens tjeneste.

Sørme ja. De har fjernet det igen.
http://www.danskfolkeparti.dk/cgi-files/mdmgfx/file-53-24357-16924.pdf

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 10:34

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sørme ja. De har fjernet det igen.
> http://www.danskfolkeparti.dk/cgi-files/mdmgfx/file-53-24357-16924.pdf

Hvilket i denne situation er yderst forståeligt.

Mon ikke det er en underordnet partifunktionær der efter at Berlingske
Tidende efterspurgte nummeret, har lagt den ud?

Og at han her til morges øjeblikkeligt har fået kontraordre? Det må da i
det mindste tjene partiet til ære.

I øvrigt ved vi jo at Muhamed giftede sig med Aisha da hun var 6-7 år
gammel, men at han dog først 'fuldbyrdede' ægteskabet med hende, da hun
var 9.

Pigen i Tønder-sagen - var hun i øvrigt ikke 10? Her tøver ingen jo med
at tale om pædofili, og med rette.

==

Et forsøg på at komme ind på:

<http://www.danskfolkeparti.dk/>

viser i øvrigt at serveren er nede, så enten har de ikke nøjedes med at
fjerne artiklen {medmindre de er ved at gøre det}, eller også er
hjemmesiden hacket, muligvis fra udlandet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 12-10-06 11:38

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sørme ja. De har fjernet det igen.
> http://www.danskfolkeparti.dk/cgi-files/mdmgfx/file-53-24357-16924.pdf

Ævl. Bladet ligger på siden og du kan bare væbne dig med lidt tålmodighed.
Og læs så lige den boganmeldelse igen og tag en saglig stilling til, hvad
det egentlig drejer sig om i stedet for at fare ud med den slags
standardreaktioner.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 13:23

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Og læs så lige den boganmeldelse igen og tag en saglig stilling til, hvad
> det egentlig drejer sig om i stedet for at fare ud med den slags

Det er ikke muligt at komme ind på siden, og efter det jeg i øvrigt har
hørt i dag tror jeg, at der ganske simpelt er et stort run på siden, fra
hele verden.

Det fremgår dog også at der er en anmeldelse af en bog, og at der i
forbindelse med anmeldelsen er viderebragt en tegning fra bogen, som har
fundtes i offentligheden i et par år. Så i og for sig burde det svare
til at viderebringe de gamle tegninger fra JP, som vel kan ses en bunke
steder på nettet.

Bare uheldigt at det skal komme på nettet netop nu - i øvrigt ser det jo
ud til at det er Berlingske Tidende der har været initiativtager her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 12-10-06 13:41

> [...]
>
> Bare uheldigt at det skal komme på nettet netop nu - i øvrigt ser det jo
> ud til at det er Berlingske Tidende der har været initiativtager her.

Da jeg ikke er medlem af DF, får jeg ikke deres blad, men jeg kigger af og
til ind på deres site og har længe undret mig over at blad nummer to ikke
kunne downloades, mens nummer tre kun var angivet ved en kort tekst. Sært at
ingen for længst har gjort dere webmaster opmærksom på den fejl. Hentede
pdf-filen i morges og havde lige omkring middag ingen problemer med at finde
den igen -så alle underlige teorier fra Konrad og andre er vist gjort til
skamme.

Malene P

Fra : Egon Stich

Dato : 12-10-06 13:59

> [...]
>
> Bare uheldigt at det skal komme på nettet netop nu - i øvrigt ser det jo
> ud til at det er Berlingske Tidende der har været initiativtager her.

Uheldigt, siger du?
Jamen hvorfor dog det?
Burde vi dog ikke snart give disse fanatikere en spand at hoppe i, i stedet
for al den underdanighed?
Jeg ved da ikke, hvad de bilder sig ind..!!
Som min kone siger:
"De fylder efterhånden lidt vel meget".

MVH
Egon

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 07:16

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ævl. Bladet ligger på siden

Det gjorde det jo netop ikke, så det er dig der ævler.

>og du kan bare væbne dig med lidt tålmodighed.
> Og læs så lige den boganmeldelse igen

Ret sævrt når bladet ikke var der. Det kom den så i aftes.

>og tag en saglig stilling til, hvad
> det egentlig drejer sig om i stedet for at fare ud med den slags
> standardreaktioner.

Det handler om at man tegner et lidet flatterende billede af Muhammed, og
bringer et billede. At man kan tegne et mindre positivt billede af Muhammed
er helt indiskustabelt. Der er ikke mange historiske personligheder hvis liv
vi kender så detaljeret, som Muhammeds.

Men kæden falder totalt af, når man i et forsøg på at sværte profeten til
kalder ham pædofil. Pædofile fandtes ikke dengang - pædofili er en moderne
opfindelse, "udviklet" i takt med opfindelsen af f.eks begrebet barndom.
Dengang, og sådan er det den dag i dag i visse steder af verden, og sådan
var det i Danmark også 1700-tallet, er børn såmænd blot små voksne.
Endvidere har det efter alt at dømme været helt normalt at gifte sig med
småpiger på den tid, og i det område hvor Muhammed boede. Det har
stensikkert også været sædvane i Danmark/Norden. Baggrunden er enkel : Dels
var piger objekter man kunne gifte væk strategisk - f.eks for at styrke
båndet til en anden slægt. Man kunne også spekulere i medgift. For det andet
er det et faktum, at der var mangel på piger, og at døeligheden var meget
høj. I det antikke grækenland var giftealderen for mænd 30, for kvinder 18.
Ikke fordi mænd først var "modne" som 30-årige, nej - det beskriver temmelig
præcis 2/3 af gennemsnitlige levealder, man kan konstatere ved udgravninger.
Kvinderne døde ganske enkelt som 30-årige. Det samme har været tilfældet på
Muhammedst tid - høj dødelighed, lav levealder = tidligere giftermål, og
helst med mere end én kone, for risikospredning.

Men det er ikke alt. Jeg kunne - og med god ret - f.eks hævde at Svend
Tveskæg, eller Holger Danske (i fald han have eksisteret) var regulære
seriemordere. Efter nutidens normer helt korrekt, men naturligvis ikke efter
datidens. Jeg kunne også hævde, med god ret, at Chr IV var alkoholiker,
hvilket han stensikkert var - for det var alle dengang, bondestanden op til
adelen - de havde jo ikke så meget andet at drikke. Men det giver ingen
mening - SLET ikke for en historiker, hvilke den pågældende bog jo påberåbes
at være et produkt af (Pia K : "Anerkendt, lødig bog") - det er simpelthen
den allerførste basale grundsætning i historiefaget, at FORTOLKE enc kilde
på kildens egne præmisser, og IKKE fortolke kilden, i forhold til nutidige
præmisser, eller kriterier.

Men det er naturligvis ikke fordi DF lige pludselig er begyndt at blive
intellektuelle - det er jo ret sigende, at en anmedelse af en "dokumentarisk
skrildring" af Muhamemds liv ender i "Dansk Folkeblad" - et politisk partis
blad? Hvorfor ikke anmeldelser af bøger der dygtigt redegør for, at Jesus
var bøsse og troede på renikarnation. Nå nej.- glemte Krarup og Langballe.

Nej. Det forargelige er naturligivs, at det UDELUKKENDE er tilsværtningen af
Muhammed der er interessant. Det er hverken lødigheden eller fordi der på
nogen måde måde er noget nyt i denne bog. Og det siger meget mere om DF, end
det siger om Muhammed. Trods alt er DF konkret virkelighed - det er Muhammed
ikke.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 09:30

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> Muhammedst tid - høj dødelighed, lav levealder = tidligere giftermål, og
> helst med mere end én kone, for risikospredning.

Det er jo noget pjat at skrive, Muhammeds første kone var 40 år gammel, og
de levede sammen i 25 år. De andre koner han giftede sig med var alle i en
mere almindelig giftealder, 18 år og opefter.

> [...]
> på kildens egne præmisser, og IKKE fortolke kilden, i forhold til nutidige

Man fortolker naturligvis kilderne i forhold til de "præmisser" vi er
interesseret i i dag. Det betyder jo så ikke at en historiker sætter meget
moderne moralske etiketter på. Men en Dhengis Khan bliver da beskrevet som
et uhyre og en bøddel, - mange sådanne etiketter var jo også gældende
dengang. Mon ikke der også var forbud mod at have seksuel omgang med små
piger i førpubertetalderen? Hvilket ikke er en kommentar til det aktuelle
tilfælde med Aisha, men bare generelt. Dine seriemordere er jo af en helt
anden karakter, og har intet med krigsførende personer at gøre, - det må
være et forsøg på at sløre billedet ?

> [...]
> var bøsse og troede på renikarnation. Nå nej.- glemte Krarup og Langballe.

Dårligt argument, Muhammed HAR jo giftet sig med denne Aisha, iflg
officielle muslimske historiestkrivere, mens Jesus IKKE iflg historien var
bøsse eller troede på reinkarnation, - så hvorfor i alverden skulle man
anmelde en bog som hævdede det ud af den blå luft?

> [...]
> end
> det siger om Muhammed. Trods alt er DF konkret virkelighed - det er

Det har du selvfølgelig hovedsagelig ret i, bortset fra at Muhammed nok er
noget mere virkelig end DF, OG har langt større indflydelse på verdens gang,
og på vores fremtid, end DF nogen sinde vil få.

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 21:02

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> I det antikke grækenland var giftealderen for mænd 30, for kvinder 18.
>
> Det er jo noget pjat at skrive, Muhammeds første kone var 40 år gammel, og
> de levede sammen i 25 år.

Hvis du kendte din Muhammedhistorie, hvilket du uden tvivl gør, ville du
naturligvis have nævnt, at hun var enke efter et tidligere ægteskab, og at
hun faktisk tog Muhammed til sig som en slags søn. Hun var hans mæcen de
første mange år - lang tid før han begyndte at høre stemmer.

> De andre koner han giftede sig med var alle i en
> mere almindelig giftealder, 18 år og opefter.

Ja - for det var "rigtige" koner. Ægteskabet med hans første hustru var én
af den slags mærkelige former for "umulige" kærlighedsforhold vi også ser i
vore dage, baseret mere på kærlighed eller faderlig/moderlig tiltrækning end
fysisk tiltrækning..

> Man fortolker naturligvis kilderne i forhold til de "præmisser" vi er
> interesseret i i dag.

Nej. Jeg er skam stadig tilmeldt historie på KUA (selvom som Kreiberg kan
bevidne jeg ikke ikke fulgte sidste semester særlig "intensivt" . Man
kan ikke fravige de allermest fundamentale principper i historiefaget, bare
fordi det handler om Muhammed. Muhammed adskilte sig på ingen måder ift det
vi ved fra andre mænd i hans samtid eller datidens "trend".

>Det betyder jo så ikke at en historiker sætter meget
> moderne moralske etiketter på.

Bestemt ikke. Det skal jo netop tages råt for usødet. Hvis jeg så det med
hvad for samfundets indvånere generelt virker til at være "interesseret" for
øje, ville det netop være sådan noget som pædofili. Bare se "mest læste
artikler" på diverse avishjemmesider. Men pædofili eller dét, at Muhammed
giftede sig med en pige som efter vore forhold er under den seksuelle lalder
er jo IKKE noget kæmpe tema i koranen. Ja, det er vist nærmest en
bibemærkning. Hvorfor anmelder DF ikke bøger om dét, som virkelig optager
Islam, nemlig de fem søjler? At "pædofili" skulle have været Muhammeds
hensigt, og dermed at muslimer som med PER's ord er "muhammedtro", skulle
have en helt særlig tilbøjelighed til pædofili, det er ganske enkelt 100%
identisk med den jødiske tandlæge og den lille ariske pige fra 30'erne [ja,
åhnej!! ]. Jeg kan ikke se forskellen. For den bagvedliggende usagte men
i grov grad propaganderede autokonklusion er klar : De tager ikke blot vore
kvinder, men også vore små uskyldige piger! Det må da være det
bagvedliggende motiv for at bringe en anmeldelse, i et dansk partiblad, anno
2006 : En formodning om en minoritets religiøsiitets opfinder, som levede
for 1600 år siden. Det er næsten utroligt. For at sætte det i relief, Knud -
lad os tage gårsdagens historie om præcis det vi diskuterer, og se på den
udgave af "Dansk Folkenyt" fra maj hvori den optræder, og dernæst op imod
det næste og dermed sidste nummer :

side 1+2 : En leder der revser K for ikke at være "taktfaste" nok. K
anklages for at være "litære" og "nyradikale" - og man ser deres tidligere
(for en DEL år siden) formand i storladent skrud til et hofbal.

side 3 : Pia K's formaninger

side 4-5 : En tilsværtning af Poul Nyrup og hans påståede samarbejde med
"bødler, racister og narkohandlere", i forbindelse med sit virke i
Socialistisk Internationale. "Argumenterne" (over 2 sider!!) er en
opremsning af visse påståede medlemspartier fra andre lande, i form af en
gennemgang af tidligere lederes uhyrligheder for 20-30-40 år siden. F.eks
nævnes et namibisk parti. Eller Noriegas gamle parti. Det hele er flankeret
af små billeder af en dræbt med blod flydende og et billede ala klassisk
amerikansk forbryderfoto, visende Noriega - på side 4 altså. Side 5 er
domineret af et kæmpeportræt af Nyrup, som ser forbavset ud - som om han er
taget i noget fordækt.

Side 6-7-8 : En stor featureartikel om Søren Espersen med masser af store
lækre fotos som viser ham i naturen, som god mod dyrene, som belæst og meget
mere. Og han har jo aldrig været "spindoktor". Nej, den slags bruger de ikke
i det danske folks parti, hvor vi er lige og alle er som meningmand.

Side 9 : Artikel om Thorup, Pia Kjærsgaards mand, der fylder 60. Partiet
ville næppe have eksisteret uden ham, kan vi læse mellem linierne.

side 10+11: Muhamedkrisen : fra dag til dag.

side 12+13 : rygning

side 14: under title "integration" en svada om at radikal politik ikke vil
føre til hverken færre indvandrere eller mere integration. Blandt andet
kritiseres Naser Khader skarpt for at tale lidt tvetunget. Det er meget
muligt at dette er rigtigt, hvad ved jeg - men det centrale er, at at det
handler om som en afsnitsoverskrift proklamerer : "Flere nye muslimske
medborgere"!

side 15: Portræt af Mia Falkenberg.

side 16-17: Et fuldkommen i mine hysterisk og i en række tilfælde konkret,
dokumenterbart kontrafaktisk indlæg om Iran og "deres A-våben". En slags
"fokus på Iran", forfattet af den allestedsnærværende "hus-intellektuelle"
Karsten Holt.

side 18: Lokale DF-kontaktnumre og formændsnavne.

side 19: (DFU Årsmøde 2006) Promo for Kenneth Kristensen, hvor man ser ham
sammen med andre DF'ere, som han også kan danse med. Det var naturligvis
kun beskrivelse af billedsidem for det ER jo KK som er formand. Den lille
medfølgende tekst fortæller at Peter Skaarup styrede slaget og at Farshad
Kholgi optrådte som klovn, hvor han sikkert er kommet med et par gode
muslim-vittigheder.

side 20-21-22-23-24-25: Vedtægterne repeteres. I fald nogen skulle have
glemt dem?

side 26: Den famøse boganmeldese af Karsten Holt.

side 27: DF-Merchandise

side 28: Bagsiden. DF's dyreretsordfører (i øvrigt i mine øjne noget af det
mest positive ved DF, nemlig deres dyrevelfærdsprofil) får overrakt et
billede af sin kat.

<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>
Hvad fortæller det dig?
-----------

Det kan du så selv nok få efterset i detaljer. Det bemærkelsesværdige er
hvordan repræsentationen af temaet "islam" ser ud ift de to numre (altså vs
nyeste nummer):

maj: 28 sider
islam: 5

oktober: 28 sider
islam: 12

Udover at man såre kan undre sig over, at et dansk parti har muslimer så
meget i fokus, altså med mindre de gerne vil kaldes et racistisk parti - og
det vil de jo ikke - så springer det i øjnene, at tallet af islamkritisk
"info" stiger fra 17% til 42%. Mon det er en tilfældighed? Næsten halvdelen
af deres medlemsblad handler om islam???

> Men en Dhengis Khan bliver da beskrevet som
> et uhyre og en bøddel, - mange sådanne etiketter var jo også gældende
> dengang.

Jada. Og desto mere de op igennem vor historie har været vores fjender,
desto ondere er vort billede af dem. Ikke også dit "utyske", eller jeg
skulle måske sige "shimmie"?

> Mon ikke der også var forbud mod at have seksuel omgang med små
> piger i førpubertetalderen?

Jeg tror ærlig talt ikke det har været så meget i fokus førhen. I det omfang
det er sket har det været tabu, og jeg tror helt seriøst vi de sidste 20-30
år har oplevet en stigning i den slags tilbøjeligheder. Der er jo ligefrem
nogle, som taler om en pædolifisering af samfundet. Vi opfatter praktisk
talt dét, at adskillige tuisnde danske mænd rejser til udlandet for at dyrke
sex med børn som et næsten uløseligt problem!

> [...]
> anden karakter, og har intet med krigsførende personer at gøre, - det må

Nej, helt ærligt ikke. Jeg kan kun se den forskel, at det ikke sårer os, at
kalde Svend Tveskæg for seriemorder, og at det derfor ikke er interessant
for nogen som helst om han bliver kaldt enten det ene eller det andet. Men,
men : Husk reaktionen fra nogle herværende debattører da Jesus i en kronik
blev omtalt som "araberdreng" - erindrer du det?

Jesus
Langballe.

> Dårligt argument, Muhammed HAR jo giftet sig med denne Aisha,

Korrekt - men hvad har det dog på nogen som helst måde med noget som helst
at gøre i Danmark, år 2006? Det kan kun have at gøre med dét, at man ønsker
at genbekræfte sit hadske syn på muslimer. Det er der så for vidt ikke noget
galt i. Man må da hjertens gerne hade islam og muslimer - det kan man jo
nogle gange ikke selv gøre for, eller der kan være gode grunde til det. Men
det er dybt, dybt udansk, at et dansk parti har et racistisk tema som sit
altoverskyggende samlende punkt. Og derfor kan DF ikke accepeteres som
hverken regeringsparti eller som et parti, der tager patent på danskheden -
for det er udanskheden de repræsenterer! Som sagt tidligere til en anden
debattør, så er det ikke vores had til andre folkeslag eller religioner -
ejheller intolerance eller enøjethed eller absolutisme som har skabt ét af
de mest rige og mest frie og mest demokratiske og mest respekterede samfund
på jorden, nogen sinde set. Det er det stik modsatte.

>iflg
> officielle muslimske historiestkrivere, mens Jesus IKKE iflg historien var
> bøsse eller troede på reinkarnation,

Ja, for der findes jo intet historisk om ham.

>- så hvorfor i alverden skulle man
> anmelde en bog som hævdede det ud af den blå luft?

Hvorfor ikke? Hvorfor dog interessere sig for Muhammeds ægteskaber? Det
giver jo ingen mening for et politisk parti!

> [...]
gang,
> og på vores fremtid, end DF nogen sinde vil få.

Det er vi rørende enige om. Men jeg sletter ikke min gennemgang ovenover af
den grund {den er unødvendig så)

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 22:53

> [...]
> hun faktisk tog Muhammed til sig som en slags søn. Hun var hans mæcen de
> første mange år - lang tid før han begyndte at høre stemmer.

Hun var hans kone i mange år før han begyndte at høre stemmer, hvorfor skal
vi vedtage at det ikke var et rigtigt ægteskab. Der er heller ikke noget i
historien som siger han var en slags søn, - han turde da heller ikke gifte
sig med flere kvinder mens hun levede. OG altså kvinder døde IKKE "ganske
enkelt som 30-årige" det var også min pointe.

> [...]
> vore dage, baseret mere på kærlighed eller faderlig/moderlig tiltrækning

Det ved vi intet om.

> [...]
> det
> vi ved fra andre mænd i hans samtid eller datidens "trend".

Det jeg mener er at vi naturligvis udtrækker det vi synes er interessant, vi
forsøger jo ikke at indleve os i kalif Dittendattens tankegang, vi finder
ting af interesse for vor tid.

> [...]
> er jo IKKE noget kæmpe tema i koranen. Ja, det er vist nærmest en
> bibemærkning. Hvorfor anmelder DF ikke bøger om dét, som virkelig optager

Selve hendes alder er slet ikke noget tema i Koranen, - men i seks af de
autentiske haditter står den med forbavselsen og med legen med dukker - i
Koranen er historien om at hun nok havde noget for med en ung kriger, da hun
"blev tabt" af karavanen i et døgn sammen med denne fyr. Allah kom så ned
med verset om at der skulle være fire mandlige muslimsk vidner til en
direkte indtrængen af lemmet, for at man måtte kritisere en kvinder for hor.
Og det betaler kvinder i dag stadig for, en mærkelig tanke, - nu har man jo
så vendt den om så det faktum at man IKKE kan finde fire vidner til en
voldtægt beviser at man selv har ønsket den.

> [...]
> have en helt særlig tilbøjelighed til pædofili, det er ganske enkelt 100%
> identisk med den jødiske tandlæge og den lille ariske pige fra 30'erne

Det er selvfølgelig noget pjat.

> [...]
> udgave af "Dansk Folkenyt" fra maj hvori den optræder, og dernæst op imod

Den med vores små uskyldige piger, havde jeg dog aldrig selv kommet på, -
den tror jeg nu ikke på. Det er selvfølgelig en regulær nedrakning af
profeten, - hvor de jo kunne have fundet meget væsentligere ting at rakke
manden ned for, - snigmord på politiske modstandere fx, mord på en kvinde
som havde lavet et satirisk digt om ham fx. Han var ikke just nogen from
person.

> [...]
> amerikansk forbryderfoto, visende Noriega - på side 4 altså. Side 5 er
> domineret af et kæmpeportræt af Nyrup, som ser forbavset ud - som om han

Det lyder spændende og utroligt, jeg må heller se og få læst bladet,

> [...]
> muligt at dette er rigtigt, hvad ved jeg - men det centrale er, at at det
> handler om som en afsnitsoverskrift proklamerer : "Flere nye muslimske

Alle politikere taler lidt tvetunget engang i mellem. Hvis de generer
Khader, så har de dog det til fælles med de fleste danske muslimer ikke at
kunne lide ham.

> Hvad fortæller det dig?

Det lyder noget blandet

> [...]
> "info" stiger fra 17% til 42%. Mon det er en tilfældighed? Næsten
> halvdelen
> af deres medlemsblad handler om islam???

Det er meget, men deres hoved-slagnummer er jo også modstanden mod
indvandring, og det er muslimer som står for denne indvandring. Heldigvis er
det dog indtil videre religionen islam de er efter, bortset fra den med
Khader - men ham kan du jo heller ikke lide.

> Jada. Og desto mere de op igennem vor historie har været vores fjender,
> desto ondere er vort billede af dem. Ikke også dit "utyske", eller jeg
> skulle måske sige "shimmie"?

Ja, sådan er det jo i alle lande, - men vi hader jo ikke fx englænderne som
snart har jubilæum med deres brandbombning af København og reduceringen af
os til en provinsmagt.

> [...]
> dyrke
> sex med børn som et næsten uløseligt problem!

Mon ikke magtfulde mænd har taget hvad de lystede altid ,- så vidt jeg
husker havde en af de berømte romerske kejsere noget han kaldte sine "små
fisk", som var både drenge og piger. Det kunne endog være kristendommens
indfører Konstantin.

> [...]
> men : Husk reaktionen fra nogle herværende debattører da Jesus i en kronik
> blev omtalt som "araberdreng" - erindrer du det?

Seriemordere er jo sindsyge på en eller anden måde, mens de gamle vikinger
sloges for at vinde gods og guld. Godtnok kunne de også lide at slå skallen
ind på niddingerne og skrællingerne.

> [...]
> samfund
> på jorden, nogen sinde set. Det er det stik modsatte.

Det har du da ret i.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 14:22

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> fisk", som var både drenge og piger. Det kunne endog være kristendommens

Næh, det var såmænd 'guden Tiberius'. Kejser Augusti adoptivsøn og
arving.

I levende live af Roms senat udråbt til en gud, og død på en måde som
/ikke/ medførte, at ophøjelsen til gudestanden blev taget fra ham.

Her var andre af det julisk-claudiske dynasti noget mindre heldige. Tænk
blot på Caligula og Nero.

> Seriemordere er jo sindsyge på en eller anden måde, mens de gamle vikinger
> sloges for at vinde gods og guld. Godtnok kunne de også lide at slå skallen
> ind på niddingerne og skrællingerne.

Skrællinge? Hvor har du dog den fra?

Det var skam skrællingene der slog vikingerne ihjel, endda umiddelbar
efter en festlig middag hos nordboerne i Vinland. Vistnok fordi
indianere manglede et specielt enzym, lactase, så de blev syge af
skandinavisk mad med mælkeprodukter i.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 14:22

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Hvorfor anmelder DF ikke bøger om dét, som virkelig optager
> Islam, nemlig de fem søjler?

Måske fordi det er totalt irrelevant. Det relevante for en ikke-muslim
ved islam er det ved islam, der går ud over det rent magisk-religiøse.
Nemlig hele det politiske, det juridiske og det økomiske.

Og disse sider af islam er lige så afskyvæggende som Hitlers, Stalins og
Maos regimer.

> At "pædofili" skulle have været Muhammeds hensigt, og dermed at muslimer
> som med PER's ord er "muhammedtro", skulle have en helt særlig
> tilbøjelighed til pædofili

Hvor skulle jeg have skrevet det?

> [...]
> men : Husk reaktionen fra nogle herværende debattører da Jesus i en kronik
> blev omtalt som "araberdreng" - erindrer du det?

Ja, udmærket. Det er nemlig en traditionel del af antisemitismen at
benægte Jesu jødiskhed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank

Dato : 13-10-06 11:55

Hej

> [...]

> Muhammed
> er helt indiskustabelt. Der er ikke mange historiske personligheder hvis

Øh - jo der er ret mange - Muhammeds liv og levend er først nedskrevet efter
hans død. Du kan her sammenligne ham med Jesus.

> [...]
> opfindelse, "udviklet" i takt med opfindelsen af f.eks begrebet barndom.

Men misbrug af børn fantes også den gang.

> [...]
> Tveskæg, eller Holger Danske (i fald han have eksisteret) var regulære
> seriemordere. Efter nutidens normer helt korrekt, men naturligvis ikke

Helt enig.

> [...]
> på kildens egne præmisser, og IKKE fortolke kilden, i forhold til nutidige

Det er så her jeg er uenig med dig.

Lad os tage Chr. IV som eksempel: Han var alkoholiker og det var normalt i
hans samtid.

Fint nok.

Og ikke noget problem her.

Men hvis du nu begynder at sige at Chr. IV er det perfekte menneske og hans
liv skal være en rettesnor for hvordan du og jeg idag skal leve livet på, så
åbner du også for en fortolkning af Chr. IV's liv i en nutidig sammenhæng.

Det er faktisk hvad muslimer siger at Muhammed og hans liv og levened er for
dem og burde være for os.

IMHO åbner det for en vurdering af Muhammeds liv i en nutidig sammenhæng.

Mvh
Frank

--
"It is a certain fact that not all Muslims are terrorists, but it is equally
certain, and exceptionally painful, that almost all terrorists are

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 16:00

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Øh - jo der er ret mange - Muhammeds liv og levend er først nedskrevet
> efter hans død. Du kan her sammenligne ham med Jesus.

Jeg tror David Konrad tænker på at der er mere historisk om Muhammed end om
Jesus, for selvfølgelig er der mange historiske personligheder, som vi ved
1000 gange mere om.
Vi ved fx heller ikke om Muhammed havde noget som helst at gøre med Mekka og
Medina, hvor de ligger nu, - meget tyder på, at han levede oppe nordpå, og
at man senere har plantet ham i midten af ørkenen, måske for at få islam til
at se mere original ud.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 16:34

> [...]

> at man senere har plantet ham i midten af ørkenen, måske for at få islam til

Den virker altså endnu længere ude end idéen om at Jesus skulle have
været gift med Maria Magdalene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 23:05

> Den virker altså endnu længere ude end idéen om at Jesus skulle have
> været gift med Maria Magdalene ...

Den er nu ikke så langt ude, og er introduceret af den danske forsker
Patricia Crone. Der er mange tegn på i Koranen at dem man kæmpede mod i
begyndelsen 'polyteisterne' var landbrugere og dyrkede noget som slet ikke
kunne gro i nærheden af Mekka. Derudover er der henvisninger til steder hvor
"I går forbi hver dag", som kun kan være nordpå, OG navnet på Muhammeds
stamme er Qureish, som betyder "haj" eller et andet fiskenavn. Hun mener man
har plantet ham midt i ørkenen for at få islam til at se mere autentisk
arabisk ud, på samme måde som man har hævdet at manden ikke kunne læse og
skrive, for at få slået fast at Koranen kun kunne være kommet gennem
ærkeenglen Gabriel. Islam er jo hovedsagelig opfundet i 800-tallet. Syrerne
brokker sig iøvrigt i år 634 over en falsk profet, som overfalder landet, og
de mener han er falsk fordi en profet ikke kommer "I stridsvogn og med
sværd",- hvor mange stridsvogne mon der var ude i klitterne når Medina?

Anyway, så er det ikke umuligt at det forholder sig sådan, - man har også
indicier fra quiblaen, bederetningen.

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 18:21

On Fri, 13 Oct 2006 16:59:34 +0200, "Knud Larsen"
> [...]

>at man senere har plantet ham i midten af ørkenen, måske for at få islam til

Ifølge min nabo (der er muslim), så kommer Muhammed fra Afrika (det
område der hedder Somalia i dag)...

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 21:33

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge min nabo (der er muslim), så kommer Muhammed fra Afrika (det
> område der hedder Somalia i dag)...

Han skulle ikke tilfældigvis være somalier? Ih guder for nogle debatter
jeg har læst på alt.-nettet om hvordan moses, jesus og resten af hele
pivtøjet var negre, og de hvide bare -ondsindede som de er (djævle i
forklædning) - har patenteret deres universielle, unikke, ophøjede, hellige
religion.

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 21:43

On Fri, 13 Oct 2006 22:33:00 +0200, "Konrad"

Nix.... Almindelig "hvid" Bosnier...

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 21:48

Mekka

> Nix.... Almindelig "hvid" Bosnier...

Hmm. Dén har jeg seriøst aldrig hørt før. Der er "mange" kristne/jøder der
opfatter Ethiopien som et slags kerneland - men Somalia i islamisk kontekst?
Never.

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 22:10

On Fri, 13 Oct 2006 22:48:16 +0200, "Konrad"
> [...]

>opfatter Ethiopien som et slags kerneland - men Somalia i islamisk kontekst?

Ethiopien og Somalia er næsten det samme rent geografisk.... Grænserne
omkring Afrikas Horn var nok lidt anderledes i "gamle dage".....

Ifølge min nabo skulle Muhammed altså være født i det område og så
senere være rejst til den arabiske halvø for at blive kriger...

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 23:06

> [...]
>
> Hmm. Dén har jeg seriøst aldrig hørt før. Der er "mange" kristne/jøder der
> opfatter Ethiopien som et slags kerneland - men Somalia i islamisk

Heller ikke her, mon manden virkelig er muslim?

Fra : Alucard

Dato : 14-10-06 07:43

On Sat, 14 Oct 2006 00:06:10 +0200, "Knud Larsen"

>Heller ikke her, mon manden virkelig er muslim?

Jeps.... Han har også den "gen-fejl" der gør at kritik af islam, er
totalt uforståelig for ham... Han bliver ikke sur over kritik,
men han KAN IKKE forstå det...

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-10-06 09:00

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Jeps.... Han har også den "gen-fejl" der gør at kritik af islam, er
> totalt uforståelig for ham... Han bliver ikke sur over kritik,
> men han KAN IKKE forstå det...

Ja, det lyder som en rigtig muslim

Men hvordan han kan få den idé at profeten skulle være fra Somalia er
utrolig, den må han hellere holde for sig selv, mon ikke de fleste muslimer
ville stejle ved tanken. Måske har han blandet profeten sammen med ham man
kalder den første muezzin, den sorte slave Bilal, som ofte nævnes i
teksterne som "bevis" på at man ikke nogensinde har diskrimineret sorte, -
"rosinhovederne" som profeten kaldte dem.

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 21:26

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
efter
> hans død. Du kan her sammenligne ham med Jesus.

Jeg taler om historiske personligheder af tilsvarende eller ældre alder.
Muhammeds liv blev nedskrevet allerede medens han levede - han beordrede det
vist endog selv. Mht Jesus er de ældste optegnelser omtrent 50 år efter hans
død, men man ved jo ikke om de er baseret på tidligere forlæg. Hvad vi ved
er, at romerne - som på det tidspunkt herskede over Palæstina, som de kaldte
det, ikke har nogen som helst optegnelser over Jesus, og at han ikke nævnes
af andre i samtiden. Det gør Muhammed derimod.

Men det er jo ikke en "konkurrence" om hvem der er bedst Selvom Jesus
aldrig havde levet, ville det ikke have gjort den danske folkekirkes
budskaber ringere, f.eks.

> Men misbrug af børn fantes også den gang.

Helt sikkert. Det blev bare ikke opfattet som misbrug. Den dag i dag har man
hos den afrikanske stamme Masaierne (dem der lever af blod fra kvæg)
tradition for, at mændene "oplærer" de unge umodne piger, og kvinderne det
modsatte med drengene. Jeg tror helt seriøst, at det først er efter
psykologiens opfindelse og dermed barndommens opfindelse, at man i stigende
grad - i dag imho til det hysteriske - er begyndt at fokusere på dette
problem.
Og jeg tror det virker kontraproduktivt - tabugørelsen gør det bare ekstra
interessant og dragende! Siden pædofili blev udråbt til perversion er
antallet af perverse sikkert steget med flere tusinde procent.

> [...]

> åbner du også for en fortolkning af Chr. IV's liv i en nutidig sammenhæng.

Helt rigtigt, og det er naturligvis et problem. Men jeg kender ikke til
ekstraordinært omfang af pædofili blandt muslimer. Der er mig bekendt ingen
muslimske lande hvor den kriminelle lavalder, og dermed giftealderen i langt
de fleste lande (Danmark er lidt speciel) er 9 år. Naturligvis kan du læse
barokke historier - det kan man hos alle der fylder en mia i landskabet -
men det er jo ikke ligefrem arabere der fylder op på småpigediskoteketerne
man hører om i Thaliand, Burma, Cambodja og alle landene i Sydamerika - det
er hvide kristne amerikanere, tyskere, danskere, svenskere...

> Det er faktisk hvad muslimer siger at Muhammed og hans liv og levened er
for
> dem og burde være for os.

Muslimer siger utrolig meget forskelligt. En pakistansk hardcore islamist er
med statsgaranti imod pige omskæring f.eks. En somalisk islamisk
fundamentalist er ikke.

> IMHO åbner det for en vurdering af Muhammeds liv i en nutidig sammenhæng.

Ja - hvis ikke det misbruges. Men denne tysker siger altså ikke noget nyt -
jeg har kendt til Muhammeds excesser i den retning i størstedelen af mit
liv. Så jeg ser ikke formålet, andet end mistænkeliggørelse af muslimer.
Folk tænker jo ikke : Nej hvor var ham Muhammed sikkert en værre én - nej,
de tænker, akkurat som dig : Så er alle muslimske mænd sikkert potentielt
pædofile!

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 23:17

> [...]
>
> Jeg taler om historiske personligheder af tilsvarende eller ældre alder.
> Muhammeds liv blev nedskrevet allerede medens han levede - han beordrede

Nej, den har du fået galt fat i. Den tidligste biografi om ham er fra :

The earliest surviving biography of Muhammad is a collection of "hadith"
called the Sirah Rasul Allah or, the Life of the Apostle of God, by Ibn
Ishaq who was born 85 years after Hijra, which is approximately around 717,
and died in 767. He wrote his biography approximately hundred years after
Muhammad died and it references other earlier biographies of which no texts
have survived. Ibn Ishaq's work is contained in fragments quoted in a
compilation of anecdotes and traditions composed by Islamic historian Ibn
Hisham (d. 834) and al-Tabari (838-923).

Så vi har kun ændrede tekster af Ibn Ishaq fra Hisham og al-Tabari, - man
mener de har ændret ting de ikke syntes lød godt om profeten, - det skriver
de vist selv i bøgerne.

Der findes en engelsk oversættelse af Ibn Ishaq, som han er videregivet hos
Hisham og Tabari, og jeg har forgæves forsøgt at købe den på Amazon, jeg har
også budt på den antikvarisk, men nul resultat. Gad vide om den ligefrem er
blevet forbudt på en eller anden måde. Det er hovedsagelig den Bluitgens
børnebog om Muhammed bygger på, - og vi har ikke ret meget andet. Det vil
sige, der kommer hele tiden nye begejstrede beretninger om profetens
vidunderlige milde sind, det er åbenbart helt OK at digte ud af den blå
luft, så længe det bare er lobhudlinger.

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-06 14:01

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvor er det ynkeligt, særligt når man lige i Danmarks kedeligste avis
Berlingeren har læst at Pia Kjærsgaard ikke kunne drømme om at indrette sig
efter muslimske normer og at DFs ytringsfrihed ALDRIG ville blive påvirket.
Troværdig dame må man sige. Det kan være hun træner til at blive minister,
de skal være fulde af løgn med en rygrad som en regnorm....

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 14:36

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> Troværdig dame må man sige. Det kan være hun træner til at blive minister,
> de skal være fulde af løgn med en rygrad som en regnorm....

De meddeler på hjemmesiden at den kun er fjernet midlertidigt - den
bliver flyttet til en anden server da der har været så stort run på den,
at serveren er brudt sammen ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 15:04

On Thu, 12 Oct 2006 15:36:16 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>De meddeler på hjemmesiden at den kun er fjernet midlertidigt - den
>bliver flyttet til en anden server da der har været så stort run på den,
>at serveren er brudt sammen ...

Du forlanger vel ikke at han kan læse...?

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-06 15:29

> Du forlanger vel ikke at han kan læse...?

Det der står på siden er:

Siden kan ikke vises!

Der er et problem med den side De prøver at se eller også kan den ikke
vises.

Fejlen er registeret og der vil blive set på fejlen!

Prøv venligst følgende for at afhjælpe fejlen

a.. Klik på Opdater knappen, eller prøv igen senere.

b.. Åbn websitet www.danskfolkeparti.dk , og kig efter link til den
information du ønsker.
Vi undskylder ulejligheden!

Med venlig hilsen
siteworks.aps

Nu må vi se om de husker at lave det eller om de "glemmer" det.

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 15:37

On Thu, 12 Oct 2006 16:29:17 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>
> Med venlig hilsen
> siteworks.aps
>

>Nu må vi se om de husker at lave det eller om de "glemmer" det.

Der står: Med venlig hilsen siteworks.aps....

Mon ikke det er deres udbyder der har en eller anden begrænsning....?

DF skriver selv at den kun er fjernet midlertidigt - den bliver

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 15:39

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Det der står på siden er:
>
> Siden kan ikke vises!

<http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/show.asp?parent=3355&layout=0
&menu_parent=>

=
På grund af båndbredde begrænsninger er det omtalt nr. 2 fra 2006 ved at
blive flyttet til en anden server, og vil igen være tilgænglig inden for
kort tid.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 15:36

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Du forlanger vel ikke at han kan læse...?

En folkeskolelærer som den Kim der tilsyneladende er født i 2000?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 15:51

On Thu, 12 Oct 2006 16:35:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>En folkeskolelærer som den Kim der tilsyneladende er født i 2000?

Min fejl... Det burde jeg have tænkt på...

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-10-06 18:25

On Thu, 12 Oct 2006 15:00:42 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>Troværdig dame må man sige. Det kan være hun træner til at blive minister,
>de skal være fulde af løgn med en rygrad som en regnorm....

Tror du ikke bare du skulle tage at klappe hesten før du farer i
flindt over et åbenlyst serverproblem?

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-06 21:02

"Mark Jensen" <sadasa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke bare du skulle tage at klappe hesten før du farer i
> flindt over et åbenlyst serverproblem?

Bevares, men i bedste BW stil vil jeg nu hævde at de har lagt det på efter
at de har læst _mine_ indlæg og jeg dermed har reddet verden, hvilket også
forklare over Contra hvorfor 3. verdenskrig endnu ikke er brudt ud, men jeg
kan ikke skrive mere om det da CIA og FBI aflytter mine beskeder gennem små
videokameraer der sidder på ryggen af edderkopper....

Okay, jeg tog fejl, og det var da rart.

mvh
Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 08:53

Kim2000 wrote:

> Hvor er det ynkeligt, særligt når man lige i Danmarks kedeligste avis
> Berlingeren har læst at Pia Kjærsgaard ikke kunne drømme om at
> indrette sig efter muslimske normer og at DFs ytringsfrihed ALDRIG

Hvorfor skal VI indordne os efter muslimske normer ? er du til muslimske
forhold, så rejs til et muslimsk land, længere er den ikke.

Kan du ikke lide lugten i bageriet, så find et andet bageri.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:09

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor skal VI indordne os efter muslimske normer ? er du til muslimske
> forhold, så rejs til et muslimsk land, længere er den ikke.
>
> Kan du ikke lide lugten i bageriet, så find et andet bageri.

Måske skulle du lige lære at forstå ironi og sarkasme?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 09:12

"Per Rønne" wrote:
> Måske skulle du lige lære at forstå ironi og sarkasme?

Har du læst mange af hans andre indlæg, synes ikke der er noget der tyder på
det var ironisk eller sarkastisk.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:41

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Har du læst mange af hans andre indlæg, synes ikke der er noget der tyder på
> det var ironisk eller sarkastisk.

Jeg synes nu at det er ganske åbenbart.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 13-10-06 12:22

> Hvorfor skal VI indordne os efter muslimske normer ? er du til muslimske
> forhold, så rejs til et muslimsk land, længere er den ikke.
>
> Kan du ikke lide lugten i bageriet, så find et andet bageri.

Jeg tror du skal læse indlægget igen. Indlægget var en (over)reaktion på at
hun på den ene side sagde vi ikke skulle indrette sig og derefter blev
bladet fjernet. Det viste sig som bekendt at jeg var for hurtigt ude og DF
ikke havde været så skvattet at fjerne det. Heldigvis for det.

mvh
Kim

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 21:35

> [...]
> Troværdig dame må man sige. Det kan være hun træner til at blive minister,
> de skal være fulde af løgn med en rygrad som en regnorm....

Arh - men det havde de så ikke! Og at DF også har lagt deres medlemsblad ud
hver gang er også korrekt, i modstrid med de oplysninger der var at læse på
det BT-link jeg bragte. Jeg har tjekket på thewaybackmachine!

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-06 15:21

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]

Da jeg kiggede for nogle timer siden stod der, at de lægger den over på sin
egen server, da der er så mange der vil se den, at den almindelige server
går ned.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 10:29

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=474634/

ja man kan jo så sige at endnu engang viser DF sit sande ansigt (de er så
racistiske som nogen kan blive) og deres virkelige hensigter (at lave mest
mulig ballade og påføre Danmark maksimal skade, for derefter at give
muslimerne skylden.

Peter

Fra : Konrad

Dato : 12-10-06 11:06

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> racistiske som nogen kan blive) og deres virkelige hensigter (at lave mest
> mulig ballade og påføre Danmark maksimal skade, for derefter at give

Netop. Og som Søvndahl formulerede det i radioavisen : De håber at få 0.1%
flere point i meningsmålingerne, men det er Danmarks ry de spiller med.

Fra : Mark Jensen

Dato : 12-10-06 18:20

On Thu, 12 Oct 2006 12:05:51 +0200, "Konrad"

>Netop. Og som Søvndahl formulerede det i radioavisen : De håber at få 0.1%
>flere point i meningsmålingerne, men det er Danmarks ry de spiller med.

Tror bare en anerkendelse af at det er alt andet end kulturberigende
med et folkeslag der tér sig så voldeligt og primitivt, og at vi under
ingen omstændigheder skal lade os diktere af mellemøstlige primitive
diktaturer vil være et mål.

Måske når selv de mest venstreorienterede kan se, at en meget stram
indvandringspolitik er det eneste acceptable, behøver det ikke længere
være nødvendigt at demonstrere præcis hvorfor "vi" ikke ønsker en ny
tilvækst med folk med mellemøstlig herkomst hertil

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 13:17

On Thu, 12 Oct 2006 11:29:20 +0200, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

>ja man kan jo så sige at endnu engang viser DF sit sande ansigt (de er så
>racistiske som nogen kan blive)

Vrøvl... De når ikke de fundamentalistiske muslimer til
sokkeholderne...

>og deres virkelige hensigter (at lave mest
>mulig ballade og påføre Danmark maksimal skade, for derefter at give
>muslimerne skylden.

Dine fantasiforestillinger om andres hensigter er tragikomiske....

Citat fra dit link:

Religionsforsker Tim Knudsen fra Syddansk Universitet er enig og
kalder det dybt problematisk at fremstille Muhammed som pædofil.

citat slut

Jamen hallo.... Det er jo klart dokumenteret i "de hellige skrifter"
at Muhammed VAR pædofil....

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 13:26

> [...]

> Religionsforsker Tim Knudsen fra Syddansk Universitet er enig og
> kalder det dybt problematisk at fremstille Muhammed som pædofil.

Tim Knudsen har tidligere erklæret at havde han ikke været ateist havde
han valgt islam.

> Jamen hallo.... Det er jo klart dokumenteret i "de hellige skrifter"
> at Muhammed VAR pædofil....

Fuldbyrde et ægteskab med en 9-årig pige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 12-10-06 13:55

> Tim Knudsen har tidligere erklæret at havde han ikke været ateist
> havde
> han valgt islam.

> Fuldbyrde et ægteskab med en 9-årig pige ...

Blot et enkelt spørgsmål. Var det ikke meget normalt for tiden og
regionen som helhed, hvad enten man var muslim, jøde, eller kristen,
at pigerne blev mødre i en meget tidllig alder?

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 14:30

On Thu, 12 Oct 2006 14:54:33 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>Blot et enkelt spørgsmål. Var det ikke meget normalt for tiden og
>regionen som helhed, hvad enten man var muslim, jøde, eller kristen,
>at pigerne blev mødre i en meget tidllig alder?

Som 9-årige...???

De er jo ikke engang kønsmodne i den alder....

Fra : Joakim

Dato : 12-10-06 14:40

> On Thu, 12 Oct 2006 14:54:33 +0200, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>

> Som 9-årige...???
>
> De er jo ikke engang kønsmodne i den alder....

Jeg synes i hvert fald at kunne erindre en beretning fra talmud om en
jødisk pige som blev mor i en alder af 12 år, (jeg kan desværre ikke
ihukomme hendes navn, eller hendes betydning for jødedommen, men
alderen husker jeg tydeligt). Bortset fra det, hvor gammel var Aisha?
da hun blev mor for første gang - siger koranen noget om det?

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 15:18

On Thu, 12 Oct 2006 15:40:07 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>jødisk pige som blev mor i en alder af 12 år, (jeg kan desværre ikke
>ihukomme hendes navn, eller hendes betydning for jødedommen, men

Et specielt tilfælde (der var vist også et eksempel i Brasilien for et
par år siden), men det kræver stadig at pigen var mindst 11 år da hun
blev gravid.....

>Bortset fra det, hvor gammel var Aisha?
>da hun blev mor for første gang - siger koranen noget om det?

Aner det ikke... Jeg interesserer mig ikke for eventyr....

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 15:36

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Aner det ikke... Jeg interesserer mig ikke for eventyr....

Læs Kåre Bluitgens Muhamed-biografi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 14:36

> [...]

> regionen som helhed, hvad enten man var muslim, jøde, eller kristen,
> at pigerne blev mødre i en meget tidllig alder?

Ikke som 9-årige. Men gennemsnittet for hvornår børn bliver fysisk
kønsmodne ligger i følge lægerne på godt 12 år for piger, og knap 13 år
for drenge. For mit eget vedkommende som 15-årig, hvor stemmen gik i
overgang og jeg fik min første kønsbehåring, vistnok meget almindeligt.
Men jeg går nærmest som en selvfølge ud fra at det ikke er normalt for
9-årige piger at kunne blive gravide.

Min erfaring med 9-årige fra et år som lærervikar er i øvrigt, at de er
så små, at de i tilfælde af en graviditet måtte blive sprængt indefra -
som det vel ville ske for en pekingeserhun der blev parret med en grand
danois.

I øvrigt burde for en 9-årig selve kønsakten med en voksen mand svare
til at en voksen blev kopuleret af en hingst. Børnene må da også rent
fysisk gå i stykker indeni ;-(.

Men du ved jo som lærer selv hvor små børnene er i 2. og 3. klasse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 12-10-06 15:11

> Ikke som 9-årige.

Men som 12-årige? Og hun blev gravid som 9-årig?

Ja, det må du nok sige.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 15:36

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Men som 12-årige? Og hun blev gravid som 9-årig?

Indtil 1930 lå den seksuelle lavalder her i landet på 12 år. Jeg aner
ikke hvor gamle de skulle være for at blive gift, men Margrethe I blev
gift som 7-årig, per stedfortræder. Ægteskabet blev først fuldbyrdet da
hun var 15.

I 70erne lå ægteskabsalderen for piger på 18 og for drenge på 21; da
myndighedsalderen lå på 21 for begge køn må de 18, 19 og 20 årige piger
skulle have haft forældrenes accept for at blive gift.

I øvrigt er der vel intet i kilderne der siger at Aisha blev gravid som
9-årig. Derimod siger islams egne kilder, at ægteskabet blev
/fuldbyrdet/ da hun var 9. Kan du forestille dig hvordan en lille pige
på 9 må have følt det når en fed mand i 50erne, med fuldskæg, kopulerer
hende?

Hun har næppe kunnet nøjes med victorianernes råd: luk øjnene og tænk på
noget andet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 15:54

On Thu, 12 Oct 2006 16:35:48 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>ikke hvor gamle de skulle være for at blive gift, men Margrethe I blev
>gift som 7-årig, per stedfortræder. Ægteskabet blev først fuldbyrdet da

Hun blev da vist også gift af politiske grunde....

Det der er interessant er jo ikke hvornår de blev gift, men hvornår
det blev "fuldbyrdet"....

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 16:53

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hun blev da vist også gift af politiske grunde....

Dynastiske.

> Det der er interessant er jo ikke hvornår de blev gift, men hvornår
> det blev "fuldbyrdet"....

Og hun må have været flyttet tilbage til Danmark inden hun fyldte 25 -
som formynder for sønnen Oluf, der skulle vælges til Danmarks konge. I
forvejen var han arving til den norske krone, som faderen stadig havde
på hovedet. Og hans farfar var den svenske kong Magnus Smek.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 18:04

On Thu, 12 Oct 2006 17:53:15 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Dynastiske.

Øhhh... Hvad for en fisk...???

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 18:30

<http://ordnet.dk/ods/search?keyword=dynastisk>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 21:45

On Thu, 12 Oct 2006 19:29:32 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

><http://ordnet.dk/ods/search?keyword=dynastisk>

dynastisk, adj. [dy'nasdisg] (især polit.) adj. til Dynasti. Hertugen
af Augustenborg, der kun vilde bruge (slesvigholstenerne) til at
fremme sine dynastiske Planer.Rosendal.D.I.165. dynastiske Interesser
.. . spiller ikke længer nogen betydelig Rolle.Tilsk.1917.II.102.

"vilDe"...??? Kan de ikke stave derinde...?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 05:24

> [...]

> . . spiller ikke længer nogen betydelig Rolle.Tilsk.1917.II.102.
>
> "vilDe"...??? Kan de ikke stave derinde...?

Naturligvis /kunne/ de det. ODS, Ordbog over det Danske Sprog blev
udgivet 1918-56, og følger derfor gammel retstavning.

Det er ODS staten har lagt ud på internettet. Alle 28 store bind.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 07:53

On Fri, 13 Oct 2006 06:24:26 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Naturligvis /kunne/ de det. ODS, Ordbog over det Danske Sprog blev
>udgivet 1918-56, og følger derfor gammel retstavning.
>
>Det er ODS staten har lagt ud på internettet. Alle 28 store bind.

Hmmmmm... Skrev man ikke navneord med stort dengang...?

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:09

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Hmmmmm... Skrev man ikke navneord med stort dengang...?

Jov. Hvilke navneord er det du ikke mener bliver skrevet med stort?
»Slesvigholstenerne« er skrevet i kursiv, og jeg ved ikke hvem eller
hvornår det ord er indføjet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 08:59

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> myndighedsalderen lå på 21 for begge køn må de 18, 19 og 20 årige
> piger skulle have haft forældrenes accept for at blive gift.

Hvis myndighederne dengang sagde amn skulle være 21, så kan forældrene ahve
tilladt hvad de ville,d e ville ikke blive gidt, præcis som idag en person
under 18 kan IKKE blive gift, selvom forældrene siger det er ok, der SKAL
gives et kongebrev til personen.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:41

> [...]

> under 18 kan IKKE blive gift, selvom forældrene siger det er ok, der SKAL

Drenge under 21 og piger under 18 kunne kun blive gift hvis de fik
kongebrev. Jeg tænker såmænd blot på situationen hvor en pige på 18, 19
eller 20 skulle blive gift, og hvor hun altså stadig var mindreårig, men
ikke behøvede kongebrev. Jeg kan ikke forestille mig andet end at det så
var nok at hun fik forældrenes tilladelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 13-10-06 11:00

> [...]
> kopulerer
> hende?
>
> Hun har næppe kunnet nøjes med victorianernes råd: luk øjnene og

Ja, jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor forfærdeligt den lille pige
må have følt det. Men den mand du omtaler som en fed kopulerende mand
i 50erne med fuldskæg, betragter muslimerne altså som Allahs sendebud
og dermed et helligt forbillede.

Også indenfor den kristne tro finder man "svaret" i et konkret
menneske. Jesus fra Nazareth, uægte søn, sandsynligvis af en romersk
soldat, som lå og duskede hans mor i ly af nattens mulm og mørke,
hævdede, at være ét med Gud Faderen. Manden må jo have været gal,
bindegal, og ikke bare set i den tids religiøse øjne, men også i dag.

Ja, undskyld mig, men jeg har bare umådelig vanskeligt ved at se, at
kristendommen skulle være bedre end andre religioner.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 13:29

> [...]

> Ja, undskyld mig, men jeg har bare umådelig vanskeligt ved at se, at
> kristendommen skulle være bedre end andre religioner.

Nu er denne påståede romerske soldat ikke stifter af kristendommen. I
øvrigt aner man ikke noget om Jesu barndom og undfangelse, da NTs
beretninger herom må siges at være at mytisk karakter.

Du finder ikke i bare nogenlunde samtidigt materiale nogen pædofile
tilbøjeligheder overhovedet i Jesus. Faktisk finder du intet i kilderne
der antyder at han skulle have haft et seksualliv - alt tyder på
cølibat. Heller ikke selv om han 'elskede' disciplen Johannes.

Prøv nu at sammenligne Den Korsfæstede med Muhamed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 13-10-06 14:51

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hævdede, at være ét med Gud Faderen. Manden må jo have været gal,
> bindegal, og ikke bare set i den tids religiøse øjne, men også i dag.

Jeg må absolut, ubetinget og på stedet, afkræve dig en uforbeholden
undskyldning for ovenstående aldeles forkastlige, uacceptable og i grunden
for kristne følelser dybt krænkende ustalelse..!!
Falder denne undskyldning ikke på stedet, kan jeg blive foranlediget til at
gå ud og brænde naboens hønsehus ned..Uden at lukke hønsene ud først---!!!
Nå - bliver det til noget, med den undskyldning?

> Ja, undskyld mig, men jeg har bare umådelig vanskeligt ved at se, at
> kristendommen skulle være bedre end andre religioner.

Jamen ser du, faktisk de fleste religioner er bedre end muhammedanismen.
Vi kan jo sagtens skrive som jeg har gjort ovenfor.
Men du er jo ikke på noget tidspunkt i tvivl om, at der er tale om en spøg?

Havde det nu været noget en rabiat muhammedaner havde udtalt, ville du være
nødt til først at advare naboen, dernæst undskylde på dine grædende knæ.
Så forskel - sandelig er der det.

MVH
Egon

Fra : Joakim

Dato : 14-10-06 14:11

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du være
> nødt til først at advare naboen, dernæst undskylde på dine grædende

Er det her at jeg skal trække det endelige trumfkort? Okay så. Hvad
med de syv myrdede abortlæger i USA? Glemmer du ikke dem Egon?

Fra : Egon Stich

Dato : 14-10-06 17:10

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Er det her at jeg skal trække det endelige trumfkort? Okay så. Hvad
> med de syv myrdede abortlæger i USA? Glemmer du ikke dem Egon?

Nej.
Absolut ikke.
Men for det første er de næppe medlemmer af den danske folkekirke.
For det andet, er de næppe repræsentative for kristendommen som helhed.
Undskyld, stryg ordet "næppe"..!!
De er jo ved nærmere eftertanke slet ikke kristne, idet de jo åbenbart
efterlever en misforstået opfattelse af det gamle testemente.
Det er i det hele taget en ganske grov fejltagelse, ikke at tage hensyn til
reformationen, når man omtaler kristendommen.

Så jeg vil da mene, at dit "trumfkort" er falskt.

MVH
Egon

Fra : Joakim

Dato : 16-10-06 15:46

> [...]
> hensyn til
> reformationen, når man omtaler kristendommen.

Aha! I så fald må du jo mene at hele den danske lægestab ikke er
repræsentativ for kristendommen. Tsk tsk Egon - du er i sandhed en
stærkt troende kristen. ;-(

Fra : Egon Stich

Dato : 16-10-06 21:29

> Aha! I så fald må du jo mene at hele den danske lægestab ikke er
> repræsentativ for kristendommen. Tsk tsk Egon - du er i sandhed en
> stærkt troende kristen. ;-(

Du har slet ikke fået den tanke, at det ikke var lægerne, men morderne, jeg
ikke finder repræsentative?
Det er da vist den eneste måde, din skriv kan opfattes på?

MVH
Egon

Fra : Joakim

Dato : 18-10-06 17:15

> [...]
> morderne, jeg
> ikke finder repræsentative?
> Det er da vist den eneste måde, din skriv kan opfattes på?

Nemlig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-06 15:29

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Blot et enkelt spørgsmål. Var det ikke meget normalt for tiden og
> regionen som helhed, hvad enten man var muslim, jøde, eller kristen,
> at pigerne blev mødre i en meget tidllig alder?

Iran føler profetens eksempel, og "kvinder" kan giftes bort og have sex når
de er 8 år og 10 måneder, - det kommenteres endog af storayatollahen i Irak.

Det har vist aldrig været normalt med ni år, og Aisha var da også meget
forbavset, da hun, mens hun legede med sine dukker - som hun skriver - blev
hentet ind i profetens telt. Hun fik iøvrigt ingen børn, måske af samme
grund.
Iøvrigt er der jo intet der tyder på at profeten ellers var pædofil, han var
til alle aldre, og gerne til rigtigt mange. Men han havde også "30 mands
seksuelle styrke" ifølge de hellige tekster.

Fra : @

Dato : 12-10-06 15:45

wrote:

> [...]
>regionen som helhed, hvad enten man var muslim, jøde, eller kristen,
>at pigerne blev mødre i en meget tidllig alder?

blot den hage ved det, at det nu er normalt(lovligt) i Iran
ud fra devisen når muhammed gjorde sådan så er det uden tvivl det
rette

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : B. Nice

Dato : 12-10-06 14:26

On Thu, 12 Oct 2006 14:16:57 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Jamen hallo.... Det er jo klart dokumenteret i "de hellige skrifter"
>at Muhammed VAR pædofil....

Kan man godt dømme en historisk person efter nugældende etiske
standarder?

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 14:50

On Thu, 12 Oct 2006 13:26:01 GMT, B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

>Kan man godt dømme en historisk person efter nugældende etiske
>standarder?

At pædofili måske var accepteret dengang, ændrer da ikke på at han VAR
pædofil....

Fra : B. Nice

Dato : 12-10-06 15:20

On Thu, 12 Oct 2006 15:49:49 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>At pædofili måske var accepteret dengang, ændrer da ikke på at han VAR
>pædofil....

Fandtes begrebet dengang?

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 15:40

On Thu, 12 Oct 2006 14:19:46 GMT, B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

>Fandtes begrebet dengang?

Hvilket formål har sexuel omgang med en 9-årig pige, andet en
personlig sexuel tilfredsstillelse...???

Det er jo ikke for at "vidreføre slægten"....

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 09:02

Alucard wrote:
> At pædofili måske var accepteret dengang, ændrer da ikke på at han VAR
> pædofil....

Du kan ikke sige han var pædofil, hvis det dengang var tilladt og normen.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:41

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Du kan ikke sige han var pædofil, hvis det dengang var tilladt og normen.

»Pædofili« betyder ganske simpelt seksuel interesse i børn der endnu
ikke er kønsmodne. Når Muhamed i følge islams egne kilder 'fuldbyrdede'
ægteskabet med Aisha, da hun var ni [8 år og 10 måneder], så har han
haft et pædofilt forhold til hende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 11:21

"Per Rønne" wrote:
> »Pædofili« betyder ganske simpelt seksuel interesse i børn der endnu
> ikke er kønsmodne.

Sludder! pædofili betyder "en person der er glad for børn" og netop af den
grund optræder ordet ikke i straffeloven, da så stort set alle forældre
ville være pædofile, og ingen er nogensinde dømt i danmark for det, de er
dømt for samleje eller anden seksuel samvær med børn under den seksuelle
lavalder.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 13:29

> [...]

> dømt for samleje eller anden seksuel samvær med børn under den seksuelle

Nu er det ikke altid man kan uddrage betydnigen af et sammensat ord, ved
at se på betydnigen af enkeltelementer. Tænk blot på 'antisemit' der kun
hentyder til jøder, ikke til semitter generelt.

Politikens Store Ordbog:
pædofil [pædo'fil] adj. -t, -e
1. som tiltrækkes seksuelt af børn
pæd/o+fil nydannet af græsk paîs (genitiv paidós) 'dreng, barn' (jf.
pæd-) + -fil
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 19:32

"Per Rønne" wrote:

> Politikens Store Ordbog:
> pædofil [pædo'fil] adj. -t, -e
> 1. som tiltrækkes seksuelt af børn
> pæd/o+fil nydannet af græsk paîs (genitiv paidós) 'dreng, barn' (jf.
> pæd-) + -fil

Den bog giver jeg intet for, den er baseret på påpulær dansk

Pædo strammer fra det gamle grækenland og betyder barn /afkom, og fili
betyder kærlighed, det er misbrug af ordene, præcis på samme måde som race
diskrimation /racist, nu dækker ALT, det mest skræmmende er vi har en
ytringsfrihed, men samtidig har vi en lov der fjerner muligheden for at
udtale os om visse emner (jøder, muslimer, kristne, bøsser og lesbiske osv.
er ikke racer, det kan ikke være SÅ svært at fatte)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 20:20

On Fri, 13 Oct 2006 20:31:47 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Den bog giver jeg intet for, den er baseret på påpulær dansk

ROTFL... Jeg stoler mere på bogen end på dig...

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 21:49

Alucard wrote:
> ROTFL... Jeg stoler mere på bogen end på dig...

Gør du bare det, jeg tror mere på det gamle græske, ligesom jeg heller ikke
kan tage en bog / et sprognævn seriøst der indfører norske tilstande (her
tænker jeg på ord som majonæse, istedet for majonaise og lignende slemme
tilfælde), det er da en fallit erklæring (og derfor kan man unge ikke stave
i den lidt ældre generations øjne, og hvorfor skulle de da også lære det, de
kan jo alligevel skrive som de lyster)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 13-10-06 22:13

On Fri, 13 Oct 2006 22:48:45 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Gør du bare det, jeg tror mere på det gamle græske, ligesom jeg heller ikke
>kan tage en bog / et sprognævn seriøst der indfører norske tilstande (her
>tænker jeg på ord som majonæse, istedet for majonaise

"majonaise"..? Hvad er det..? Det staves altså "mayonnaise"...

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 22:23

Alucard wrote:
> "majonaise"..? Hvad er det..? Det staves altså "mayonnaise"...

Nemlig ;) (og det var med vilje ;) )

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 14-10-06 07:49

On Fri, 13 Oct 2006 23:23:23 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Nemlig ;) (og det var med vilje ;) )

Ordet "rostbøf" er sgu da endnu værre....

Fra : @

Dato : 14-10-06 09:19

On Sat, 14 Oct 2006 08:49:10 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Ordet "rostbøf" er sgu da endnu værre....

det kan jeg *bekræftige*

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 15-10-06 01:56

Alucard wrote:

> Ordet "rostbøf" er sgu da endnu værre....

Damn jeg begynder at forstå hvorfor mange unge ikke kan stave

--
MVH.
N_B_DK

Fra : B. Nice

Dato : 13-10-06 11:39

On Fri, 13 Oct 2006 10:40:56 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>ikke er kønsmodne. Når Muhamed i følge islams egne kilder 'fuldbyrdede'
>ægteskabet med Aisha, da hun var ni [8 år og 10 måneder], så har han

Det afhænger vel af om begrebet også fandtes dengang - eller om der
var andre normer i datiden som gjorde at en sådan adfærd blev anset
for upassende.

Hvis jeg foreta'r mig noget i dag som om flere hundrede år ikke
længere er velset kan jeg vel ikke dømmes efter det? - Eller?

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 11:47

B. Nice wrote:
> Hvis jeg foreta'r mig noget i dag som om flere hundrede år ikke
> længere er velset kan jeg vel ikke dømmes efter det? - Eller?

Forventer du at leve om flere hundrede år ? ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : B. Nice

Dato : 13-10-06 12:39

On Fri, 13 Oct 2006 12:47:29 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>Forventer du at leve om flere hundrede år ? ;)

Jeg er udødelig

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 13:29

B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

> Det afhænger vel af om begrebet også fandtes dengang

Her ryger du jo ud i noget dekonstruktivistisk ævl. Som når en Hans
Hauge siger, at dinosaureren aldrig eksisterede - for ordet 'dinosaur'
er jo en nylig opfindelse.

Dekonstuktivister som ham synes at mene, at virkeligheden først eksister
når den iagttages og beskrives. Med ord.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 13:52

"Per Rønne" wrote:
> Dekonstuktivister som ham synes at mene, at virkeligheden først
> eksister når den iagttages og beskrives. Med ord.

Så er manden jo idiot.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 15:18

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Så er manden jo idiot.

Lektor på Århus Universitet, dr.phil. Humanistisk dekonstruktivist.

Der et tags for dekonstruktion og dekonstuktivisme på dansk wikipedia,
men jeg kan da henvise til:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Deconstruction>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : B. Nice

Dato : 13-10-06 14:24

On Fri, 13 Oct 2006 14:28:41 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Dekonstuktivister som ham synes at mene, at virkeligheden først eksister
>når den iagttages og beskrives. Med ord.

Nu er det vist dig der ævler.

Hvis du læser ordentlig efter skrev jeg netop ikke "ord" men "begreb".

Og havde du valgt at quote hele min kommentar i sin sammenhæng ville
du selv have opdaget at du var på vej ud af en tangent.

/B. Nice

--
"Dem der ikke har samme mening som én selv er altid mærkelige" - Mark Twain

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 15:18

B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

> Nu er det vist dig der ævler.
>
> Hvis du læser ordentlig efter skrev jeg netop ikke "ord" men "begreb".

'Ord' og 'begreb' er vist det samme her.

Du skrev [i sammenhæng]:

> [...]

Om et dyr i Kridttiden var en Tyrannosaurus rex kan ikke afhænge af om
begreber som 'art' og T. rex var 'opfundet' endnu.

Om der er tale om et pædofilt forhold eller ej, kan ikke afhænge af hvad
datiden fandt 'passende' eller 'upassende', udelukkende om der var tale
om et seksuelt forhold til et barn, der ikke var kønsmodent.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 13-10-06 16:27

On Fri, 13 Oct 2006 10:38:58 GMT, B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

>Det afhænger vel af om begrebet også fandtes dengang

det vil sige at hvis begrebet etnisk udrensning ikke var et begreb så
forkom etnisk udrensning ikke

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 15:19

B. Nice <b__nice@hotmail.com> wrote:

> Kan man godt dømme en historisk person efter nugældende etiske
> standarder?

Prøv at sammenligne ham med Alexander III den Store, der levede 1000 år
før. Han havde ganske vist fem ægtefæller {fire kvinder, heriblandt
Dareios datter Stateira, og en mand, Hefaistion}, men voldtægt og det
der lignede lå ham altså fjernt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank

Dato : 12-10-06 15:21

Hej

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man godt dømme en historisk person efter nugældende etiske
> standarder?

Nej, Muhammed som historisk person kan ikke dømmes efter nutidens etiske
standarder.

Den Muhammed der angives at som værende det eksemplariske menneske, hvis
handlinger kan ses som normgivende for muslimer i dag kan og skal derimod
dømmes efter nutidens etiske standarder.

Hvad er alternativet?

Mvh
Frank

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 14:56

> [...]
>
> citat slut
>
> Jamen hallo.... Det er jo klart dokumenteret i "de hellige skrifter"

ja udfra NUtidens standarder.

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-06 16:51

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in message

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja udfra NUtidens standarder.

Han forelskede sig i Aisha da hun var seks år gammel, det var vist heller
ikke almindeligt dengang, - og Aishas far blev forbavset over at han ville
giftes med hende for de to mænd anså hinanden som brødre. Men så skrev Allah
vist ind til fordel for profeten, han fik ihvertfald overbevist Abu Bakr om
at det var i orden at han giftede sig med datteren.

Bortset fra det, så er der intet der tyder på at profeten var pædofil, den
med Aisha var et enkeltstående tilfælde.

Profetens første kone var jo iøvrigt 15 år ældre end ham selv.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 17:25

> [...]

> med Aisha var et enkeltstående tilfælde.
>
> Profetens første kone var jo iøvrigt 15 år ældre end ham selv.

Du siger altså at han var såvel pædo- som gerontofil?

I øvrigt var denne første kone hovedrig. Og så er høj alder vel
ligefrem en fordel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 12-10-06 17:42

On Thu, 12 Oct 2006 18:25:09 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Du siger altså at han var såvel pædo- som gerontofil?
>
>I øvrigt var denne første kone hovedrig. Og så er høj alder vel
>ligefrem en fordel ...

ja nogen dum forbryder var Muhammed ikke

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-06 18:46

> Du siger altså at han var såvel pædo- som gerontofil?

Jeg anser ikke en på 40 år for en geronto

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 18:58

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Jeg anser ikke en på 40 år for en geronto

Det kommer vel an på den unges alder, og den unge er geronto eller ej. I
øvrigt var 40 år jo 'ældgammel' i Mekka omkring 600.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : L

Dato : 12-10-06 15:21

> [...]
> racistiske som nogen kan blive) og deres virkelige hensigter (at lave mest
> mulig ballade og påføre Danmark maksimal skade, for derefter at give

Ja de er nogle tosse hoveder der skulle have en gang tørre tæsk .

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 15:47

"L" <lundj@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Ja de er nogle tosse hoveder der skulle have en gang tørre tæsk .

nu er et af kendetegnene for et civiliseret samfund jo at vi ikke bruger
vold som politisk middel, så det med de tørre tæsk må jeg tage afstand fra.

Der imod kunne en del af dem vist trænge til indlæggelse og en anden del
burde kunne spærres inde efter straffelovens bestemmelser

Peter

Fra : @

Dato : 12-10-06 15:31

<ikketale@om.dk> wrote:

>"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>

>ja man kan jo så sige at endnu engang viser DF sit sande ansigt

ja de tør da i det mindste at give de muhamedanske verdensforbrydere
modstand

> (de er så
>racistiske som nogen kan blive)

det er vist en bog du ikke har fået læst, kan jeg forstå

>og deres virkelige hensigter (at lave mest
>mulig ballade

hvordan ballade?

> og påføre Danmark maksimal skade, for derefter at give
>muslimerne skylden.

hvad muhamedanere gør er ene og alene muhamedaneres ansvar, ingen
andres

at du vælger at bøje nakken og lade voldelige muhamedanere beskære
vores ytringsfrihed er dit valg -
men det er ikke videre gennemtænkt

hvornår siger du nej til deres helt urimelige krav?

eller du bliver bare ved med at give efter?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 15:48

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> ja de tør da i det mindste at give de muhamedanske verdensforbrydere
> modstand

> det er vist en bog du ikke har fået læst, kan jeg forstå

der er masser af bøger jeg ikke har fået læst (heldigvis da) men heldigvis
er det ikke så mange som du mangler

> [...]
> vores ytringsfrihed er dit valg -
> men det er ikke videre gennemtænkt
>
> hvornår siger du nej til deres helt urimelige krav?

hvad er det du mener jeg har sagt ja til som jeg brude have sagt nej til??

> eller du bliver bare ved med at give efter?

hvad er det du mener jeg har givet efter for ??

Peter

Fra : @

Dato : 12-10-06 16:49

On Thu, 12 Oct 2006 16:48:25 +0200, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>der er masser af bøger jeg ikke har fået læst (heldigvis da) men heldigvis
>er det ikke så mange som du mangler

hvis du mener at DF er racistisk

så prøv at læse muhamedanernes koran

i diciplinen racisme er der ingen i verden der når muhamedanerne til
anklerne

>hvad er det du mener jeg har sagt ja til som jeg brude have sagt nej til??

at vi skal give efter for muhamedanernes krav om ikke at
offfentliggøre billeder af den falske profet Muhammed

>hvad er det du mener jeg har givet efter for ??

det næste krav muhamedanerne kommer med

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 20:17

> at vi skal give efter for muhamedanernes krav om ikke at
> offfentliggøre billeder af den falske profet Muhammed

jeg kan så konstatereat du enten ikke kan læse, eller også så tillægger du
bevidst andre folk meninger de ikke har

> det næste krav muhamedanerne kommer med

jeg kan så konstatereat du enten ikke kan læse, eller også så tillægger du
bevidst andre folk meninger de ikke har

dermed kan jeg så kalde dig en uverhæftig racist.

Jeg har på intet tidspunkt anfægtet DFU ret til at tegne de tegninger. jeg
har tværtimod dirkete skrevet at jeg til min død vil forsvare deres RET til
det også rent fysisk, så når du kan skrive sådan så kan det KUN skyldes at
du føler det er nødvendigt at lyve for at kunne forsvare dine usmagelige
racistiske holdninger

Peter

Fra : TS

Dato : 12-10-06 18:04

> [...]
> racistiske som nogen kan blive) og deres virkelige hensigter (at lave mest
> mulig ballade og påføre Danmark maksimal skade, for derefter at give

Det er da en af de sygeste indlæg jeg har læst. du mener altså at DF er
skyld i vestens problemer med de mange utilpassede voldelige muslimer og
deres vanvittige forhold til deres religion. At hvis man kritisere islam og
dens mange vanvittige tilhængere, så er man racist. At det er i orden at
muslimer reagerer med vold og trusler, så personer som har "hånt" islam med
en tegning skal gå under jorden. At vi skal acceptere vanviddet og
begrænsningen af vores ytringsfrihed.
Dit sande ansigt er da virkeligt ubehageligt..

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 20:19

"TS" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skyld i vestens problemer med de mange utilpassede voldelige muslimer og
> deres vanvittige forhold til deres religion.

nej det har jeg på intet tidspunkt skrevet.

> [...]
> muslimer reagerer med vold og trusler, så personer som har "hånt" islam
> med en tegning skal gå under jorden. At vi skal acceptere vanviddet og

heller ikke det har jeg skrevet

> Dit sande ansigt er da virkeligt ubehageligt..

ja men jeg lyver i det mindste ikke for atkunne klare mig

Peter

Fra : Frank

Dato : 12-10-06 11:56

Hej

> [...]

> Det er desværre ikke muligt at finde "Dansk Folkeblad" længere. Siden er
> overloadet og linket tilsyneladende fjernet igen - antagelig i

Fra:
[...]

Om den historiske Muhammed var pædofil er lidt vanskeligt at opklare på
afstand, men når Iran sætter den seksuelle lavalder for piger til ni år
baseret på profetens eksempel kan man jo tænke sit....

Og man har vel også lov til at sige hvad man tænker, eller...?

Mvh
Frank
--
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-06 14:03

> [...]
> afstand, men når Iran sætter den seksuelle lavalder for piger til ni år
> baseret på profetens eksempel kan man jo tænke sit....

Det lyder da besynderligt hvis det skulle være tilfældet, man skulle jo så
tro verdens pædofile ville velfarte til Iran, men det gør de måske også??

Fra : Alucard

Dato : 12-10-06 14:33

On Thu, 12 Oct 2006 15:03:10 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Det lyder da besynderligt hvis det skulle være tilfældet, man skulle jo så
>tro verdens pædofile ville velfarte til Iran, men det gør de måske også??

"Problemet" med du vestlige pædofile, er jo nok at de ikke har den
"rette tro".....

Gad vide hvor mange pædofile der er konverteret til islam for at kunne
dyrke deres "fritids-interesser"...?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 15:50

> "Problemet" med du vestlige pædofile, er jo nok at de ikke har den
> "rette tro".....
>
> Gad vide hvor mange pædofile der er konverteret til islam for at kunne
> dyrke deres "fritids-interesser"...?

Hvis man har den slags tilbøjeligheder så er det vist bedre at være kristen.

Tror jeg kan finde flere eksempler på "kristnes" misbrug af børn end af
muslimers misbrug af børn

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 16:53

> [...]

> Tror jeg kan finde flere eksempler på "kristnes" misbrug af børn end af

Naturligvis, når du nu bor i et 'kristent' land.

Hvordan var religionsfordelingen af 'kunderne' hos den 10-årige
Tønder-pige i øvrigt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-10-06 20:21

> Naturligvis, når du nu bor i et 'kristent' land.
>
> Hvordan var religionsfordelingen af 'kunderne' hos den 10-årige
> Tønder-pige i øvrigt?

aner det ikke (men siden DU spørger sådan har jeg en mistanke , men selv
om du skulle have ret i den konkrete sag (gider ikke undersøge det) så
ændrer det sådan set ikke på min påstand

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 20:55

> [...]

> om du skulle have ret i den konkrete sag (gider ikke undersøge det) så
> ændrer det sådan set ikke på min påstand

At der er forholdsvist flere kristne end muslimer, der seksuelt
misbruger børn? Det er jo det du hævder, uden at have den fjerneste
baggrund for det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-06 18:56

> [...]

> kristen.
>
> Tror jeg kan finde flere eksempler på "kristnes" misbrug af børn end af

Hvad ved du overhovedet om det emne? Muslimer skriver at det er mere reglen
end undtagelsen at imamer i Pakistan misbruger små drenge, og der er
derudover kulturelle ting med brug af drenge. Jeg mener det er i
stammeområderne i Nordpakistan at en mand kan slagte en ged udenfor et hus
hvor der bor en dreng han gerne vil have fingre i, - så skal han betale for
drengens uddannelse osv, men får samtidig råderet over hans krop. Det er
også almindeligt i Nordafrika at butiksejere har "en dreng" som går til
hånde i butikken, og det skal forstås på mere end én måde. Sådanne ting kan
sagtens være tabu iflg religionen, og være det netop fordi de er så udbredt.
Homoseksualitet er jo noget der er dødsstraf for i muslimske lande, men er
alligevel meget udbredt, det er et spørgsmål om ikke at skilte med det
offentligt. I de helt gamle dage havde man også drenge-harem'er, men så
faldt sådanne ting i unåde, - piger har man jo hele tiden kunnet købe i den
muslimske verden.

Slaveriet blev som bekendt først ophævet i Saudi Arabien i 1963, og det
praktiseres da også i vore dage, det kaldes så bare noget andet. Man er
iøvrigt begyndt at godkende "muta"-ægteskaber i Asien, dvs ægteskaber med
rige arabere for en time til en feries tid, og det er jo også oftest meget
unge piger som der bliver solgt af forældrene.

Fra : Frank

Dato : 12-10-06 14:43

> Det lyder da besynderligt hvis det skulle være tilfældet, man skulle jo så
> tro verdens pædofile ville velfarte til Iran, men det gør de måske også??

Nu er sex før ægteskabet i Iran forbudt, det samme er ægteskaber mellem
muslimske kvinder og ikke-muslimske mænd (så vidt jeg ved).

Så man skal konverterer til islam og (kort-tids-) gifte sig før man kan få
sine lyster styret.

Desuden skal man få forældrenes tilladelse, uden den er alderen for piger 13
år.

Men - det skulle ikke undre mig om syge mennesker kunne finde på det.
Omvendt er der jo andre ting ved Iran der nok kan afholde folk fra at gøre
det.

Mvh
Frank

Fra : Jesper

Dato : 12-10-06 14:35

> [...]

> følte sig kaldet til at dumme sig. Det er åbenbart sådan man gør, hvis man

Hvordan det Konrad? De tegner/beskriver bare Muhammed som han var:
Pædofil! Han giftede sig med en 6 årig og konsumerede ægteskabet da hun
var 9, så pædofeten var efter enhver fortolkning af pædofili pædofil.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : @

Dato : 12-10-06 15:19

On Thu, 12 Oct 2006 11:10:34 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=474634/
>
>Er allesammen fulde hele tiden, eller hvad lyder undskyldningen denne gang?

undskyldning for hvad?

spørg hellere hvilken undskyldning alle andre blade har for ikke at
håne Muhammed

indtil denne verdens muhamedanere lærer at det ikke er dem der skal
sætte dagsordenen for hvad der må offentliggøres i danmark

eller du går måske ligefrem ind for muhamedansk censur ??

> [...]
>følte sig kaldet til at dumme sig. Det er åbenbart sådan man gør, hvis man

at gøre grin med en for længst afdød karavanerøver er ikke at dumme
sig

at dumme sig er at give efter for muhamedanernes skabagtige reaktioner

Fra : TS

Dato : 12-10-06 18:09

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=474634/
>
> Er allesammen fulde hele tiden, eller hvad lyder undskyldningen denne
> gang?

hvad er der at undskylde?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-06 21:39

On Thu, 12 Oct 2006 11:10:34 +0200, Konrad skrev:

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=474634/
>
> Er allesammen fulde hele tiden, eller hvad lyder undskyldningen denne gang?

Undskyldningen for hvad? Er du også på holdet, der forlanger
undskyldninger for at lave tegninger af pædofeten?

> [...]
> var dette nummer ikke blevet lagt ud på hjemmesiden. Det skete først i går,

Ja, det er en ret fjollet passus, da den simpelthen er faktuel
forkert. Men altså .. Berlingeren er jo blevet så elendig, at
kun deres gengivelse af nyhedsburauernes nyheder er værd at
kaste et blik på, hvis man keder sig jammerligt hos frisøren.

> [...]
> følte sig kaldet til at dumme sig. Det er åbenbart sådan man gør, hvis man

Nu er det jo altså Berlingeren, der dummer sig her, og du
dummer dig vist lidt med det følgende:

> Det er desværre ikke muligt at finde "Dansk Folkeblad" længere. Siden er
> overloadet og linket tilsyneladende fjernet igen - antagelig i
> ytringsfrihedens tjeneste.

Niks - bladet er blevet overflyttet til en anden server
grundet den overvældende interesse. Du kan læse det her:
http://81.19.224.130/cgi-files/mdmgfx/file-53-24609-10087.pdf

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-10-06 22:21

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Niks - bladet er blevet overflyttet til en anden server
> grundet den overvældende interesse. Du kan læse det her:
> http://81.19.224.130/cgi-files/mdmgfx/file-53-24609-10087.pdf

Der er jo ikke noget særligt rystende i den anmeldelse, bortset fra
"profetens mulige pædofile tilbøjeligheder". Illustrationen er i alt for
ringe opløsning, men man kan dog se, at pigen er illustreret som næsten lige
så stor som profeten, - dvs man har ikke tegnet et barn.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-10-06 00:05

On Thu, 12 Oct 2006 23:20:49 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Der er jo ikke noget særligt rystende i den anmeldelse,

Den er rystende tandløs.

> bortset fra
> "profetens mulige pædofile tilbøjeligheder".

Pædofeten var et rystende menneske.

> Illustrationen er i alt for
> ringe opløsning,

Det er som om tegningen ryster.

> men man kan dog se, at pigen er illustreret som næsten lige
> så stor som profeten, - dvs man har ikke tegnet et barn.

Man har tegnet pædofeten som en lille gnalling. Det' rystende.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : @

Dato : 13-10-06 14:27

On Fri, 13 Oct 2006 01:05:09 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Den er rystende tandløs.

>Pædofeten var et rystende menneske.

>Det er som om tegningen ryster.

>Man har tegnet pædofeten som en lille gnalling. Det' rystende.

det kan jo være at pædo øhh den falske profet er noget tip tip tip
olde til ham gnomen i Theran

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:24

> [...]

> ringe opløsning, men man kan dog se, at pigen er illustreret som næsten lige
> så stor som profeten, - dvs man har ikke tegnet et barn.

Efter at have læst anmeldelsen, og set tegningen, kan jeg kun konkludere
at der er tale om en storm i et glas vand. Tegningen fra bogen er i
bladet er ganske utydeligt - mon ikke for at undgå for kraftige
reaktioner? Og der siges intet steds at Muhamed 'var' pædofil.

Og så ser jeg at bogen »Der Harem des Propheten« af Johann Georg
Mausinger koster ¤24 {179 kroner}, og kan bestilles på:

<http://www.basilisken-presse-marburg.de>

Nærmere bestemt på:

<http://www.basilisken-presse-marburg.de/p_klw_4.html#CO5>

hvor man kan læse følgende:

Neuerscheinung 2004

Johann Georg Mausinger
Der Harem des Propheten.
Aus dem Liebesleben eines Religionsstifters
Mit einem Vorwort von Ariel Kamon und Illustrationen von Maius Haban.

zum Inhalt:
In der gegenwärtigen Diskussion über die Ursachen des islamischen
Terrors ist meist von politischen und wirtschaftlichen Gründen die Rede,
nicht aber von den historischen Voraussetzungen und den zentralen
Aussagen der islamischen Lehre. Kaum jemand bezieht sich auf diejenigen
Koranstellen, in denen der Gesandte Gottes unmissverständlich zur Gewalt
gegen Ungläubige aufruft, die Ausbreitung des Islam mit Feuer und
Schwert verlangt und den Frauen eine demütigende Verkleidung aufzwingt.
Völlig ausgeblendet werden die schweren charakterlichen Mängel des
Propheten, sein exzessives Sexualleben mit ausgesprochen pädophilen
Neigungen sowie die Stilisierung privater Affären und Konflikte zu
Problemen von größter theologischer Brisanz. Der Inhalt vieler Suren
vermittelt eher den Eindruck, als sei der Allmächtige ein alter
Duzfreund Mohammeds gewesen, allzeit bereit, Probleme und Streitereien
mit passenden Offenbarungen ganz im Sinne seines irdischen Sprachrohrs
zu regeln.

Marburg 2004
72 S., 12 Abb., englische Brosch., 27 x 17 cm., Ebr.
ISBN 3-925347-69-0.
Preis 24.00 EUR

=

God læselyst
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:41

> [...]

> zu regeln.
>
> Marburg 2004
> 72 S., 12 Abb., englische Brosch., 27 x 17 cm., Ebr.

Jeg har nu bestilt den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frederik

Dato : 12-10-06 22:59

Ja det er de sgu nok. Sådan at lave balade, hvad ligner det?

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 09:11

Frederik wrote:
> Ja det er de sgu nok. Sådan at lave balade, hvad ligner det?

Hvad ? svar dog under det du svarer på, så man har en minimal chance for at
forstå dig.

--
MVH.
N_B_DK