Nemlig ! Og se så at få de danske soldater~
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 11-10-06 07:53

Nedenstående artikel

http://www.countercurrents.org/us-oneall111006.htm

giver en statusrapport om Amerikas accelerende sammenbrud som supermagt
og demonstrerer et politisk jugement, der går til stålet.

Det samme kan desværre ikke siges om den danske regerings dømmekraft.
Jeg går ud fra, Fogh jævnligt ringer til den amerikanske ambassadør
for at høre, hvad han (Fogh altså) for tiden mener om Iraq.

For hver dag der går, bliver det mere og mere indlysende, at de
vestlige troppers tilstedeværelse i Iraq bygger på en politisk
misforståelse og en bundforkert militærstrategisk analyse.

Det samme gælder formentlig Afghanistan.

Lad os få de danske soldater hjem, hurtigst muligt !

Steen Hjortsø

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 08:23

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har også gennem længere tid ment at kampen mod terror er gået for vidt.
Især episoden i Miami, hvor en dansk statsborger blev idømt hårdhændet
psykiatisk behandling for naturlig dansk væremåde, hvilket svarer til at
retten idømmer en person til at bære gips for et brækket ben, som ikke er
brækket, har fået mig til at indse, at vores kulturer er for forskellige til
at vi kan samarbejde om dette fælles mål.

Blandt andet tror jeg ikke at vi nogensinde kan få amerikanerne til at indse
at de behandler deres fanger for hårdt og at moderat fysisk pres ikke burde
så meget som overvejes, når de kan tillade at forældrer, kan sende deres
egne børn til tortur-institutioner uden domstolens indblandning.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 09:09

?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 11-10-06 10:01

"Carsten Overgaard" skrev i en meddelelse
skrev i en meddelelse

> [...]
> Især episoden i Miami, hvor en dansk statsborger blev idømt hårdhændet
> psykiatisk behandling for naturlig dansk væremåde, ...

Gider du godt lige forklare ganske kort, hvad det her i hovedtræk drejer
sig om.
Der må være noget jeg ikke har fået set/hørt i nyhedsformidlingen.

Venlig hilsen Ruth

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 10:18

http://cbs4.com/entertainment/entertainment_story_206141740.html
http://www.center-validering.dk/NoJobAbroad.htm
http://www.center-validering.dk/AirplaneCompanies.htm

Fra : Alucard

Dato : 11-10-06 14:59

On Wed, 11 Oct 2006 11:17:52 +0200, "Carsten Overgaard"

>http://cbs4.com/entertainment/entertainment_story_206141740.html

Er det "naturlig dansk væremåde" at slå løs på stewardesser...???

>http://www.center-validering.dk/NoJobAbroad.htm

ROTFL.... Et par citater fra starten af linket:

"Miss. Andersen is belonging to the Danish upper class and has in
Denmark special rights regarding Danish laws."

og

"Recently we saw a high profile rape-case where a student from one of
our two elite schools was on trail. He was acquitted as it is custom."

Efter dem gad jeg ikke læse mere af det vrøvl....

>http://www.center-validering.dk/AirplaneCompanies.htm

Endnu mere paranoidt gylle....

Fra : JensenDenmark

Dato : 11-10-06 22:35

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det "naturlig dansk væremåde" at slå løs på stewardesser...???

Jeg vil lige indvende et par ord.

Der var ikke tale om at slå løs. Der var tale om at hun sov med sleep-overs
over øjnene. Stewarden skal justere stolen ved siden af og istedet for at
skubbe til hende for at markere at han skal til, så bøjer han sig ind over
og i den anstrengte stilling ånder han hende i hovedet. Da hun vågner mit
sin søvn, skubber hun ham væk på en måde, som han fortolker som en lussing.
(Iøvrigt en helt normalt reaktion for en dansker, hvis hun havde troet at
det var sex-chikane jvf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_harassment#Other_jurisdictions)

Flyselskabet trak sig fra sagen og det hun blev dømt for, var at modsætte
sig arrest, hvilket primært skyldes at hun derovre er kendt for at kunne
hive en erstatning ud af hvem som helst.
http://en.wikipedia.org/wiki/May_Andersen (2 mill. fra New York for at blive
smadret til invalid. Hvis man ser hende udenfor podiet, så kan man se det på
hendes gang, jvf. kilder i branchen.) Forskellen i arrest produceren, som
netop ikke levner mulighed for at blive frikendt for at modsætte sig arrest,
kan studeres ved at læse linket i:
http://en.wikipedia.org/wiki/Resisting_arrest.

Sidst og ikke mindst så tilsidesatte retten den internationale kendelse fra
Peter Buck sagen, som ellers er defakto standarden for hvad man må som
passager og ikke må.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Buck#Disturbance_on_a_flight

Der er der al mulig grund til at hævde at hun var udsat for et overgreb, som
burde sætte vores forhold til USA på standby. At dommen så går ud på at
kurere en udiagnostiseret sygdom, cementerer netop at der er tale om et
overgreb. Hvis hun havde begået noget ulovligt, så havde fængsel eller bøde
været passende. Netop i diktaturer bruger man hårdhændet psykiatisk
behandling af politiske modstandere og dermed mangler USA kun arbejdslejrer
for at have alle aspekter af et diktatur. (Men det har de selvfølgelig også
indført med lov siden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Civilian_Inmate_Labor_Program. USA har dermed
fået sit Gulag.)

Mvh
JensenDenmark

Fra : John

Dato : 11-10-06 17:05

> [...]

> misforståelse og en bundforkert militærstrategisk analyse.
> Det samme gælder formentlig Afghanistan.

Jep. Man har undladt at fjerne ondets rod (i Teheran, Damaskus,
Islamabad osv)

> Lad os få de danske soldater hjem, hurtigst muligt !

Såmænd.. når man nu ikke vil slå med den store hammer.

WW2 er skole-eksemplet på, hvordan man udrydder ondskab, men
prisen var høj: 60 mio ofre, såee.. det er vel fint nok at
forsøge en blødere løsning, der så til gengæld tager lang tid og
kræver stor tålmodighed.

Mvh John