Hvilken ære og respekt ?
Fra : fribytteren

Dato : 11-10-06 07:42

Mennesker der forsvarer deres religioner og disses religiøse ikoners
ære og respekt, ved vold og terror og/eller trusler om vold og terror,
er netop mennesker der viser mangel på ære og respekt over for deres
religion og deres religiøse ikoner, med mindre disse selvfølgelig
forherliger vold og terror.

Når muslimer eller muhamedanere fremturer med vold og terror, for at
forsvare islam og deres religiøse ikon, Muhammed, fordi de synes at de
er blevet smudset til. Da viser de jo netop mangel på ære og respekt
over for islam og Muhammed, med mindre islam og Muhammed netop
forherliger vold og terror.

Skal jeg tage islam, muslimer og muhamedanere alvorligt, da forventer
jeg en åben og ærlig fordømmelse af 9.11 terroren og en klar
tilkendegivelse af, at de fordømmer Bin Laden og hans medløbere udi
vold og terror.

Samt at de fordømmer æredrab og anden form for manglende respekt for
menneskeliv.

Jeg kan selvfølgelig ej heller tage vesterlændinge alvorligt, med
mindre de viser fordømmelse af krigen i Afghanistan og Irak, samt
andre menneskefornedrende handlinger, der sker i deres navn.

Jeg ser mennesker overalt i verden kræver ære og respekt over for
"døde" ting (religioner, politiske ideologier, økonomiske
systemer og militarismes døds- og ødelæggelsesorden).

Så længe menneskene i den grad forherliger disse menneskefornedrende
gøremål, anser jeg størstedelen af menneskeheden for at være
mennesker, der har tabt forstanden.

Men - heldigvis kan menneskene få det tabte tilbage. Spørgsmålet er
blot, hvornår de finder det og om de i det hele taget er interesseret
i at genfinde deres fortabte forstand.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen