Stop forældre fra at sende unge på udenlan~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 10-10-06 12:23

Tiden er inde til ikke alene at stoppe genopdragelsesrejser, men generelt
forbyde at unge i Danmark får lov til at rejse udenlandsk for at studere på
udenlandske kostskoler.

Der er simpelthen en for stor risiko for at den unge bliver udsat for
mishandling.

Her er et link til en historie om en engelsk mor, som sendte sin uregerlige
datter afsted til en nu nedlagt skole i mexico.

http://www.bbc.co.uk/insideout/yorkslincs/series2/bootcamp_children_discipline_delinquents_juvenille_behaviour.shtml
http://www.bbc.co.uk/insideout/yorkslincs/series3/boot_camp_revisited.shtml

Ungen kom tilbage og var MEGET glad for sin mor. Hun fik en fin "uddannelse"
og er vendt tilbage meget motiveret.

I bunden af artiklen er der kommentarer fra andre forældre, som fortæller om
tilsvarende resultater.

Men skolen blev lukket af de mexikanske myndigheder og er her et video-klip,
som forklarer hvorfor. (Stor fil:
http://www.isaccorp.org/wwasps/insideedition.mpg). Hvis man ikke gider at se
videoen har jeg lagt en spoiler under min signatur.

Jeg ved ikke om der allerede er danske børn, som er blevet mishandlet i
sådanne skoler, men jeg ved at vi bør gøre alt for at forhindre det. Da vi
ikke kan undersøge samtlige skoler udenfor Danmark, må svaret være at
forbyde unge under 18 at bruge udenlandske skoler. En ordning, som tillader
brugen af europædiske skoler er heller ikke god nok, da der fundet
tilsvarene "skoler" i Spanien og Tjekkiet.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

SPOILER:

Ungerne bliver anbragt på maven i hundebure med hænderne bundet ud til
siden. Afsløringerne første til at man på andre skoler ikke binder ungerne,
men via vold tvinger dem til at ligge på maven i et lokale 8 timer af
gangen.

Ungerne bliver tvunget til at marchere i et fængselgårdslignende anlæg i
timer af gangen.

Op til 15 børn ligger i små soverum med 3 eller 4 elever i køjesenge ovenpå
hinanden.

Undervisningen er certificeret af et eget undervisningsorgan og godkendes
kun på universiteterne fordi at navnet på dette organ ligner et anerkendt
undervisningsorgan.

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 14:43

On Tue, 10 Oct 2006 13:22:46 +0200, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>Tiden er inde til ikke alene at stoppe genopdragelsesrejser, men generelt
>forbyde at unge i Danmark får lov til at rejse udenlandsk for at studere på
>udenlandske kostskoler.

<snip resten>

Her hoppede kæden sgu af....

Danmark er altså IKKE en diktaturstat....

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-06 16:20

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> <snip resten>
>
> Her hoppede kæden sgu af....
>
> Danmark er altså IKKE en diktaturstat....

Muslimerne er dyre og voldsfarlige og skylder os deres liv, når de
blefv flygtninge pga historie om tortur og henrettelse i hjemlandet

Vi kan godt forbyde koranskole-optræning tl terrorist og lignende

Diktatur er de vant til og vort er mildt

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-10-06 16:25

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <snip resten>
>
> Her hoppede kæden sgu af....
>
> Danmark er altså IKKE en diktaturstat....

Man indfører ikke en diktaturstat ved at beskytte børnene. Her i landet har
vi et skarpt tilsyn med skoler og institutioner. Ja, der er huller. Atlantis
i Næstved (Søg på TV2 Øst hjemmeside.) var en af dem. Men vores børn er
tusinde gange bedre stillet end amerikanske eller engelske børn.

Men sender man en ung dansker afsted til et sted, som er drevet af WWASP
(Den førende organisation, som har sat standarden for kostskoler i USA.)
eller Aspen Group, så får du en person hjem, der ikke kan begå sig i vores
samfund. Der sker nøjagtig det samme, som der sker når vi får en unge hjem
fra en genopdragelsesrejse til Pakistand.

Det kan vi ikke tillade som samfund, da der kommer en regning på et
tidspunkt. De unge lider for størstedelen af post-traumatisk stress syndrom,
som bliver udløst, når de fylder 18 og ikke skal være bange for forældrene
længere. Og ve dem, som står tæt på dem, når de går amok.

Hvorfor skal vi levere børn til systemer, som anvender metoder, der vil
sende vores soldater bag tremmer, hvis de brugte den slags metoder mod deres
fanger?

Du har ikke brugt 5 sekunder på at studere udenlandske skoler og
skolesystemer!

Mvh
JensenDenmark

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 19:03

On Tue, 10 Oct 2006 17:24:57 +0200, "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:

>Man indfører ikke en diktaturstat ved at beskytte børnene.

Du vil jo indføre et generelt forbud, fordi det ender galt for nogle
ganske få..... Hvad med at forbyde øl totalt...? det ender jo også
galt for nogle få..... Eller hvad med at forbyde biler..? )

> [...]
>i Næstved (Søg på TV2 Øst hjemmeside.) var en af dem. Men vores børn er
>tusinde gange bedre stillet end amerikanske eller engelske børn.

Og...????

> [...]
>eller Aspen Group, så får du en person hjem, der ikke kan begå sig i vores

Og det VED du...? )

>Der sker nøjagtig det samme, som der sker når vi får en unge hjem
>fra en genopdragelsesrejse til Pakistand.

Hvilken AND...???

> [...]
>som bliver udløst, når de fylder 18 og ikke skal være bange for forældrene
>længere. Og ve dem, som står tæt på dem, når de går amok.

ROTFL..... Det aner du jo ikke en skid om.....

>Hvorfor skal vi levere børn til systemer, som anvender metoder, der vil
>sende vores soldater bag tremmer, hvis de brugte den slags metoder mod deres
>fanger?

Link...???

>Du har ikke brugt 5 sekunder på at studere udenlandske skoler og
>skolesystemer!

Næh... Hvorfor skulle jeg dog det...???

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-10-06 20:27

> [...]

> ganske få..... Hvad med at forbyde øl totalt...? det ender jo også
> galt for nogle få..... Eller hvad med at forbyde biler..? )

* Vi kan beskytte børnene, hvor vi kan se dem.
* Vi kan beskytte forældrene mod svindelforetagender, som udbyder værdiløse
uddannelsespapirer.
* Vi kan sikre børnene validerbare uddannelsespapirer. (Jeg interviewer ikke
job-ansøgere, som ikke har indenlandske eksamenspapir og det er jeg bestemt
ikke ene om i IT-branchen.)

Er det ikke en god start?

http://www.nospank.net/sarah_b.htm
http://drunkreport.com/reports/drphil.htm

> Hvilken AND...???

Pakistan. Det er et land, når tastaturet vil være samarbejdsvillig.

http://tbfight.com/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=27
http://www.nospank.net/chambard.htm

http://www.caica.org/Best%20kept%20secrets.htm
http://fornits.com/anonanon/docs/wwasp/toc.htm
http://www.denver-rmn.com/desperate/site-desperate/0702desp1.shtml
http://rockymountainnews.com/desperate/site-desperate/day2/pg5-desperate.shtml

> Næh... Hvorfor skulle jeg dog det...???

Fordi at du udtaler dig om emnet.

Hvis du læser denne artikel, så kan du se hvordan at skolerne ønsker at
eleverne udtaler sig. Artiklen er beregnet på at få europædiske forældre til
at sende deres unge på studieophold i USA, hvis de er besværlige.

http://www.bbc.co.uk/insideout/yorkslincs/series2/bootcamp_children_discipline_delinquents_juvenille_behaviour.shtml
http://www.bbc.co.uk/insideout/yorkslincs/series3/boot_camp_revisited.shtml

Bemærk at den beskrevne skole er "Casa by the sea" som blev raidet af
myndighederne og begrundelsen man kan se her i dette TV-indslag:
http://caica.org/insideedition.mpg

Mvh
JensenDenmark

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 21:12

On Tue, 10 Oct 2006 21:27:16 +0200, "JensenDenmark"

>http://www.nospank.net/sarah_b.htm
>http://drunkreport.com/reports/drphil.htm

Det du henviser til har altså ikke en skid med kostskoler at gøre....

Det er en voldelig pige der er pisse sur over at hun blev sendt på
"opdragelses-kursus"....

Citat: "threatened to inflict physical violence on me if I didn't tear
it up", hvilket jo klart er noget vrøvl... Hvis de "onde" virkelig
ville forhindre brevet i at nå frem, ville det nemmeste da være at
smide det ud og sige de ikke kendte noget til det....

>Pakistan. Det er et land, når tastaturet vil være samarbejdsvillig.

>http://tbfight.com/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=27
>http://www.nospank.net/chambard.htm

To links der INGEN relevans har til din påstand....

>http://www.caica.org/Best%20kept%20secrets.htm
>http://fornits.com/anonanon/docs/wwasp/toc.htm

Hvad er meningen med det link...???

>http://www.denver-rmn.com/desperate/site-desperate/0702desp1.shtml
>http://rockymountainnews.com/desperate/site-desperate/day2/pg5-desperate.shtml

>Fordi at du udtaler dig om emnet.

Alt det du henviser til er opdragelsesanstalter (bootcamps), der ikke
har en skid med skoler at gøre og slet ikke med udenlandske
studerende...

> [...]
>eleverne udtaler sig. Artiklen er beregnet på at få europædiske forældre til
>at sende deres unge på studieophold i USA, hvis de er besværlige.

Det har INTET med studieophold at gøre...

>Bemærk at den beskrevne skole er "Casa by the sea" som blev raidet af
>myndighederne og begrundelsen man kan se her i dette TV-indslag:
>http://caica.org/insideedition.mpg

Muligt, men det har INTET med udenlandske studerendes ophold at
gøre.... Det drejer sig om vanartede møgunger der bliver sendt på
opdragelsesanstalt af deres forældre.....

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-10-06 22:19

> [...]
> ville forhindre brevet i at nå frem, ville det nemmeste da være at
> smide det ud og sige de ikke kendte noget til det....

Nej, for det hele handler om at få pigen til at handle imod hendes natur, da
det er den naturlige teenager-reaktion, man er ude på at knække. En
reaktion, som vi i Danmark samtaler os ud af, men som etniske indvandrere
her i landet sender børnene til Asien for at fjerne. Nu er der så bare
kommet en mulighed for Danske forældre under dække af at ville barnet det
bedste med et udenlandsk studieophold.

WWASP, CEDU og Apsen Group driver High schools efter et typisk amerikansk
mønster, som er så anderledes end danske skoler, at børn fra Danmark kan
tage decideret skade af at gå der.

> To links der INGEN relevans har til din påstand....

A) De har begge været på kostskole og har opført sig overdrevet pænt i en
periode indtil at de er 18.
B) De går begge over gevind efter at de er fyldt 18 og ude af stand til
håndtere det åbne samfund.

Det er blot unormalt at de lever. Selvmordsraten er meget høj. Nogle af dem
finder dog ind i militæret og personkredsen, som myrdede en familie i Irak,
rummer en person, som har været den slags skoler.

> Hvad er meningen med det link...???

Viser og beskriver de ikke en behandling, som vores soldater ikke må udsætte
krigsfanger for?

> [...]
> gøre.... Det drejer sig om vanartede møgunger der bliver sendt på
> opdragelsesanstalt af deres forældre.....

På siderne fra BBC beskrives muligheden for at få et uddannelsesbevis som en
godbid for forældre og børn.

På siden http://www.vpp.com/teenhelp/tb.html (Bemærk de flotte billeder.)
står der:
---
Tranquility Bay has an extremely progressive academic program. The
curriculum is individualized and competency based, allowing students to work
at their own pace and maximize the learning process. Students are not held
back by other teens in the class, lesson plans, teachers' schedules, course
offerings, or class availability. The students are tutored by a teacher and
in some cases, it is possible to complete courses on an accelerated basis.
Each student is assessed upon admission and then assisted in designing their
specific course of study.
---
Dvs. studie og skolen er akkrediteret af http://www.boisestate.edu/naas/

http://www.vpp.com/teenhelp/pillarsofhope.html (med elever i flotte
nationaldragter og rottehaler.) er rettet imod dem, som vil styrke deres
spansk. Skolen måtte skifte navn, da myndighederne i Costa Rica ikke kunne
acceptere forholdene som acceptable i forhold til landets standarder.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 22:52

On Tue, 10 Oct 2006 23:19:18 +0200, "JensenDenmark"

> [...]
>reaktion, som vi i Danmark samtaler os ud af, men som etniske indvandrere
>her i landet sender børnene til Asien for at fjerne.

Jeg troede at Somalia lå i Afrika...

> [...]
>mønster, som er så anderledes end danske skoler, at børn fra Danmark kan

Stakkels Kronprins Frederik.... Han gik da vist i skole i USA et
stykke tid....

>A) De har begge været på kostskole og har opført sig overdrevet pænt i en
>periode indtil at de er 18.

Forkert..!!!

Den første udøvede hærværk, var voldsom amfetamin-misbruger, svindlede
med kreditkort og checks, stjal biler og våben inden han fyldte 18...

Den anden var psykisk syg (manio depresiv) og hash-misbruger som
14-årig og slags"bror" samt prostitueret inden hun fyldte 18....

>B) De går begge over gevind efter at de er fyldt 18 og ude af stand til
>håndtere det åbne samfund.

VRØVL... Det gjorde de meget tidligere....

Læser du overhovedet selv de links du kommer med...???

>Det er blot unormalt at de lever. Selvmordsraten er meget høj. Nogle af dem
>finder dog ind i militæret og personkredsen, som myrdede en familie i Irak,
>rummer en person, som har været den slags skoler.

Og det er skolens skyld..???

>På siderne fra BBC beskrives muligheden for at få et uddannelsesbevis som en
>godbid for forældre og børn.

<snip irrelevant pladder>

Det ændrer da intet på at alt hvad du er kommet med er eksempler på
vanartede møgunger der bliver sendt derhen af deres forældre, fordi
forældrene ikke længere tør have dem hjemme...

I eksemplet du nævnte tidligere (med Dr.Phil) havde datteren jo
tillige truet forældrene med at hun ville slå dem ihjel.....

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 05:12

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Stakkels Kronprins Frederik.... Han gik da vist i skole i USA et
> stykke tid....

På Harvard. Og mellem grundskole og gymnasieskole et år på fransk
kostskole sammen med sin lillebror.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 11-10-06 09:04

On Wed, 11 Oct 2006 06:12:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>På Harvard. Og mellem grundskole og gymnasieskole et år på fransk
>kostskole sammen med sin lillebror.

Uha da da... Kostskole... Så er den jo helt gal... )))))

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 07:47

Fra: http://nospank.net/n-k52.htm
--
He was not drinking or taking drugs, said his mother, Lisa Todd. He was
"just immature." She said Colin had two teeth knocked loose by a staff
member's fist and spent at least eight months in the isolation room. "They
are very physically severe in Jamaica," she said. "For sure, they did things
they couldn't do in America." But, she added, "I do think the program helps
a lot of families that are desperate and don't know where to turn."
--
Many others have never had encounters with the police, or with drugs. They
are there, in large part, because of family crises, including the divorce or
Fra: http://education.guardian.co.uk/schools/story/0,5500,987933,00.html

Lindsay Cohen is nearly 19. A straight-A high-school graduate, she was
heading for Harvard until an unsuitable choice of boyfriend had her sent
here at the age of 17. The day she turned 18, Tranquility would be obliged
to hand over $50 and the return half of her air ticket if she wanted to
leave.

She picks the words of her explanation carefully. 'OK. I'm used to a
high-profile lifestyle. I really don't own anything too inexpensive. What
I'm accustomed to isn't anything of the sort you can buy for $50. And my
parents promised to support me through law school if I stayed. So really,
walking isn't worth it. Sometimes,' she murmurs, 'I still think I didn't
need to come here...' but stops herself and offers, vaguely, 'But I guess in
life things happen.'

---

Uartige unge, som fortjener en behandling som er værre end vores lukkede
institutioner?

Med venlig hilsen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 05:11

> [...]

> det er den naturlige teenager-reaktion, man er ude på at knække. En
> reaktion, som vi i Danmark samtaler os ud af,

Også i min {fjernere} familie kan man finde på at bruge spanskrør, for
at klare sådanne problemer. Tro endelig ikke at man i alle familier
nøjes med at 'samtale' sig ud af teenage-problemer.

> A) De har begge været på kostskole og har opført sig overdrevet pænt i en
> periode indtil at de er 18.
> B) De går begge over gevind efter at de er fyldt 18 og ude af stand til
> håndtere det åbne samfund.

Og forældrene ser stort på om de skulle være fyldt 18 eller ej. Så længe
de bor hjemme. Børnene? De er tilfredse over at forældrene interesserer
sig for dem, og ikke bare giver dem en 'lejlighed' i kælderen med egen
indgang, og uden kontrol over hvornår de kommer hjem. Også 18-årige skal
jo som regel i dag passe deres skolegang.

Men det du beskriver er deciderede børnefængsler. Til teenagere uden at
en dommer eller en psykolog har været indblandet i sagen, og uden at
'skolerne' har så meget som en lærer tilknyttet.

Det har ikke det fjerneste med at en teenager kommer på kostskole i
udlandet, eller på dagskole dér med et værelse hos en værtsfamilie. Tror
du virkelig at man på Eton i England mishandler eleverne?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 08:03

> Også i min {fjernere} familie kan man finde på at bruge spanskrør, for
> at klare sådanne problemer. Tro endelig ikke at man i alle familier
> nøjes med at 'samtale' sig ud af teenage-problemer.

Formentlig er man nød til at have en professionel mægler ind over, som det
var tilfældet på DR1's "Teenagertesten".

Runde 4 af "Brat camp" (Runde 1 og 2 har været send på Kanal4) rummer også
et koncept, hvor forældrene dumpes ned i ørkenen sammen med ungen og
anmeldelser fra serien viser også forældrer med problemer. Hvis de har
problemer, hvordan skal ungen så blive normal?

> [...]
> udlandet, eller på dagskole dér med et værelse hos en værtsfamilie. Tror
> du virkelig at man på Eton i England mishandler eleverne?

Jeg er ikke klar over, hvor gamle at børnene er, når de kommer på Eton. Jeg
kender lidt til Herlufholm i Næstved og også her er der disiplin. Men der er
ikke mere disiplin end at de fra tid til anden er nød til at "reparere" på
kostskoleelever fra andre mere sorte skoler fra Europa. De får faktisk
ødelagte elever ind, som de er nød til at give friere tøjler end de øvrige
elever, for at de kan fungere.

Jeg er også af den overbevisning, at når ungen er 18, så skal der ikke være
restriktioner. Personer over 18 år er betydelig bedre beskyttet
lovgivningsmæssigt. I USA har unge under 18 stort set ingen rettigheder. Det
er derfor at man kan lave disse specielle high schools.

Men udgangspunktet må være, at når vi har et skolesystem, som er
"Second-to-none", så skal vi fastholde vores børn her, så samfundet får den
arbejdskraft som vi så desperat har brug for. Derfor skal det forbydes at
sende unger under 18 ud af landet til fremmede skolesystemer.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 09:09

> [...]

> Formentlig er man nød til at have en professionel mægler ind over, som det
> var tilfældet på DR1's "Teenagertesten".

Hvorfor dog det?

> [...]
> anmeldelser fra serien viser også forældrer med problemer. Hvis de har
> problemer, hvordan skal ungen så blive normal?

Jeg kender ikke programmet, og jeg kan forsikre dig om at der intet galt
er ved forældrene - de tror bare på gammeldags opdragelse, hvis de skal
undgå at deres store børn kommer ud i uføre.

> Jeg er ikke klar over, hvor gamle at børnene er, når de kommer på Eton.

De er gerne 11 når de starter i Form 1, og 18 når de slutter i »Form 7«
{»Upper Sixth}. Betegnelserne skal i øvrigt have ændret sig til 7.-13.
klasse.

> [...]
> får faktisk ødelagte elever ind, som de er nød til at give friere tøjler
> end de øvrige elever, for at de kan fungere.

Børn er ikke ens, og en disciplin som nogle børn har godt af, vil skade
andre børn.

?

> Personer over 18 år er betydelig bedre beskyttet lovgivningsmæssigt. I USA
> har unge under 18 stort set ingen rettigheder. Det er derfor at man kan
> lave disse specielle high schools.

Ah, de sociale myndigheder griber da ind ...

> [...]
> arbejdskraft som vi så desperat har brug for. Derfor skal det forbydes at
> sende unger under 18 ud af landet til fremmede skolesystemer.

Det danske skolesystem er så afgjort ikke 'second to none'. Tværtimod er
det danske skolesystem sunket langt ned i dybet. Dog ikke på grund af
afskaffelsen af spanskrøret i 1967 {var dog allerede afskaffet på de
fleste folke- og gymnasieskoler}, men på grund af det voldsomme faglige
niveaufald som følge af afskaffelsen af realeksamen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 09:34

> [...]

> er ved forældrene - de tror bare på gammeldags opdragelse, hvis de skal
> undgå at deres store børn kommer ud i uføre.

Der er en på nettet, som har postuleret at man ikke skal rende rundt og
frygte at ungerne siger en imod, men man skal nærmste skide i bukserne på
grund af det faktum at de hele tiden iagtager en som forældre og opfører sig
ud fra hvad de ser.

Der ligger jo også en forpligtelse til at følge med tiden og acceptere at vi
lever i en anden tid, så vi ikke kan opdrage en unge her i 2006, som man
gjorde i 1980. Havde du foreksempel Internet, Mobilos, SMS som barn og
skulle inddrage dette medie i din opdragelsesstrategi?

Tror

> De er gerne 11 når de starter i Form 1, og 18 når de slutter i »Form 7«
> {»Upper Sixth}. Betegnelserne skal i øvrigt have ændret sig til 7.-13.
> klasse.

Jeg vil ikke tro at en 11 år gammel dansk elev vil egne sig til at gå
derovre. Vi taler om en unge fra 4-5 klasse.

Ja, for så er barnet ikke længere et barn og kan foretage sig egne valg (og
selvfølgelig også forstå konsekvenserne af disse valg).

USA

> Ah, de sociale myndigheder griber da ind ...

Loven er på plads, men der gribes ikke ind, primært på grund af en
fortolkning af den amerikanske forfatning, der giver vide rammer for
forældrenes valg af undervisning for deres børn.

Bemærk at de seneste års lukninger har været foretaget af nabolande, som
ikke mener at skolernes tilstand lever op til de pågældende landes standard,
når det drejer sig om human behandling. Dvs. at Costa Rica og Mexico fordrer
en bedre standard end USA. Lidt til grin.

> [...]
> fleste folke- og gymnasieskoler}, men på grund af det voldsomme faglige
> niveaufald som følge af afskaffelsen af realeksamen.

Nu har jeg en unge i folkeskolen og der er sket et betydeligt kvalitetsløft
de senere år. Der følges bla. op på om forældrene har checket at lektierne
er lavet. (Vi skal skrive under _hver_ dag.) Det danske skolesystem er
"second-to-none" for de elever, som er startet i de yngste klasser i disse
år.

Hvis der skulle plads til en forbedring i de kommende år, så skulle det være
en senere introduktion af fremmedsprog - evt. skulle engelsk først på banen
i 6 klasse - for at give plads til endnu mere dansk og matematik.

Fra : Alucard

Dato : 11-10-06 10:03

On Wed, 11 Oct 2006 10:33:56 +0200, "Carsten Overgaard"

>Jeg vil ikke tro at en 11 år gammel dansk elev vil egne sig til at gå
>derovre. Vi taler om en unge fra 4-5 klasse.

Hvorfor ikke...?
Er der da SÅ stor forskel på engelske og danske børn ?

> [...]
>er lavet. (Vi skal skrive under _hver_ dag.) Det danske skolesystem er
>"second-to-none" for de elever, som er startet i de yngste klasser i disse

Nu har jeg børn i 1. 3. og 5. klasse, så jeg kender også lidt til det.

>Hvis der skulle plads til en forbedring i de kommende år, så skulle det være
>en senere introduktion af fremmedsprog - evt. skulle engelsk først på banen
>i 6 klasse - for at give plads til endnu mere dansk og matematik.

Forkert... Jo yngre ungerne jo lettere har de ved at lære sprog (min
ældste datter på 11 taler 2 fremmedsprog til "husbehov")....

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 11:33

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Forkert... Jo yngre ungerne jo lettere har de ved at lære sprog (min
> ældste datter på 11 taler 2 fremmedsprog til "husbehov")....

Jep, og efter de 12 år sker der nogle ændringer i hjernen der gør at de
får sværere ved at lære nye sprog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 11-10-06 17:52

On Wed, 11 Oct 2006 12:32:59 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jep, og efter de 12 år sker der nogle ændringer i hjernen der gør at de
>får sværere ved at lære nye sprog.

De ændringer sker vist kun hvis du ikke inden da har dannet grammatisk
fundats.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 19:11

Croc® <none@none.dk> wrote:

> De ændringer sker vist kun hvis du ikke inden da har dannet grammatisk
> fundats.

Nej. Jo ældre man bliver efter at man er fyldt 12, desto sværere er det
faktisk at lære et nyt sprog, især hvis man tager udtale og sprogmelodi
med.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 11-10-06 21:41

On Wed, 11 Oct 2006 20:11:05 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Nej. Jo ældre man bliver efter at man er fyldt 12, desto sværere er det
>faktisk at lære et nyt sprog, især hvis man tager udtale og sprogmelodi
>med.

Dertil at sige der sker ændringer i hjernen er der vist et stykke, de
er kun påvist ved individer der er vokset op uden dannelse af
grammatisk sprog.

Regards Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 03:53

Croc® <none@none.dk> wrote:

> Dertil at sige der sker ændringer i hjernen er der vist et stykke, de
> er kun påvist ved individer der er vokset op uden dannelse af
> grammatisk sprog.

<http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/teenbrain/work/adolescent
..html>

Hvor du bl.a. kan se en henvisning til Nature, bind 404, 9. marts 2000.
Du kan naturligvis finde artiklen frem på:

<http://www.nature.com>

Der må være tale om denne artikel:

<http://www.nature.com/nature/journal/v404/n6774/abs/404190a0_fs.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 12-10-06 16:22

On Thu, 12 Oct 2006 04:53:15 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Hvor du bl.a. kan se en henvisning til Nature, bind 404, 9. marts 2000.
>Du kan naturligvis finde artiklen frem på:

Jeg kan se hvad du mener nu, men vi talte ikke om det samme angående
ændringer i hjernen, jeg gik ud fra at du referede til studier af
mennesker vokset op uden sprog, og som senere i livet ikke kan lære et
grammatisk sprog overhovedet.

Hvad det andet angår er det vel som i alle andre forhold at evnen til
at vedblive at tilegne sig ny viden har større chancer for succes hos
de individder der konstant placeres i en indlæringsfase.

Regarsd Croc®

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 16:53

Croc® <none@none.dk> wrote:

> [...]
> ændringer i hjernen, jeg gik ud fra at du referede til studier af
> mennesker vokset op uden sprog, og som senere i livet ikke kan lære et

Næh, jeg talte om evnen til at lære nye sprog. »Fremmedsprog«.

> Hvad det andet angår er det vel som i alle andre forhold at evnen til
> at vedblive at tilegne sig ny viden har større chancer for succes hos
> de individder der konstant placeres i en indlæringsfase.

Næh, det ser ud til at evnen til at lære nye sprog gradvis reduceres
efter det fyldte 12. år. Til gengæld er der andre ting man får lettere
ved at lære som teenager ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 11:33

> [...]

> er lavet. (Vi skal skrive under _hver_ dag.) Det danske skolesystem er
> "second-to-none" for de elever, som er startet i de yngste klasser i disse

Ja, der er sket forbedringer siden regeringsskiftet.

> Hvis der skulle plads til en forbedring i de kommende år, så skulle det være
> en senere introduktion af fremmedsprog - evt. skulle engelsk først på banen
> i 6 klasse - for at give plads til endnu mere dansk og matematik.

Nej. Og det der mangler er mere end én afgangseksamen. Der bør også være
en afgangseksamen fra folkeskolen der er adgangsgivende til
gymnasieskolen og erhvervsgymnasiet. En ny mellemskoleeksamen,
naturligvis med undervisning rettet mod den, for dem der kan klare det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 11-10-06 07:29

JensenDenmark wrote:

> * Vi kan sikre børnene validerbare uddannelsespapirer. (Jeg
> interviewer ikke job-ansøgere, som ikke har indenlandske
> eksamenspapir og det er jeg bestemt ikke ene om i IT-branchen.)

Idiotisk, derved udelukker du pr automatik, kandidater der kan have en bedre
kvalifikation, men dog uden at have papirer på det, jeg ville som
arbejdsgiver tilhver en tid foretrække en person med praktisk erfaring uden
eksamen beviser, fremfor en nyudklækket person med eksamens bevis.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 07:44

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> arbejdsgiver tilhver en tid foretrække en person med praktisk erfaring uden
> eksamen beviser, fremfor en nyudklækket person med eksamens bevis.

Det han argumenter er jo noget helt andet. At eksamenspapirer fra
Oxford, Harvard og Sorbonne ikke skal anerkendes; kun danske papirer vil
være ok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 08:29

> Det han argumenter er jo noget helt andet. At eksamenspapirer fra
> Oxford, Harvard og Sorbonne ikke skal anerkendes; kun danske papirer vil
> være ok.

Når jeg tænker tilbage, så har jeg interviewet personer med udenlandske
eksamenspapirer (Bla. fra en skole i Iran) og personen blev ansat på
bekostning af en person med rene danske papirer. Men Iraneren havde også
taget danske uddannelser efter at han var kommet til landet og
personligheden vandt. Vi havde ingen problemer med personen og han kunne
også drikke en bajer.

Med hensyn til de udenlandske papirer generelt er de ikke noget, jeg bruger
tid på. Jeg gider ikke at undersøge om Harvard er stavet med et eller to
dd'er (Man kan købe et "Harvard" kopi-produkt for 500$.)

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 09:09

> [...]

> tid på. Jeg gider ikke at undersøge om Harvard er stavet med et eller to
> dd'er (Man kan købe et "Harvard" kopi-produkt for 500$.)

Så er du bare for langt ude. Men naturligvis skal man kun anerkende
papirer fra anerkendte skoler og universiteter. Hverken 'Oxford
University', 'Harward' eller 'Harvardd' er anerkendte. Det er derimod
'University of Oxford' og 'Harvard'.

Jeg skal dog ikke afvise at brevkurset 'Oxford University' er blevet
tvangslukket som følge af at det plagierer det 'rigtige' universitet. I
USA findes der jo ikke engang beskyttede, akademiske grader, så enhver
kan sætte et PhD bag sit navn, og enhver brevskole kan udstede
doktorgrader.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 09:15

> [...]
> USA findes der jo ikke engang beskyttede, akademiske grader, så enhver
> kan sætte et PhD bag sit navn, og enhver brevskole kan udstede

Når man tænker på de ressourcer, som universiteterne herhjemme bruger på at
granske papire fra diverse ansøgere og hvor mange svindlere de afslører, så
er det måske nemt at forstå at et lille firma som jeg arbejder i (2-300
mill. i omsætning) ikke har de samme ressourcer til at checke diverse
udenlandske certifikater.

Derfor må konklusionen blive at et papir fra Lund tæller lige så meget som
et papir fra Bombay - nemlig ingenting.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-06 11:33

> [...]

> udenlandske certifikater.
>
> Derfor må konklusionen blive at et papir fra Lund tæller lige så meget som

Du har altså en helt uforståelig »alt eller intet« holdning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 11-10-06 09:11

On Wed, 11 Oct 2006 08:28:54 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>arbejdsgiver tilhver en tid foretrække en person med praktisk erfaring uden
>eksamen beviser, fremfor en nyudklækket person med eksamens bevis.

Inden for IT-branchen er eksamens-papirer vist ikke særligt
interessante.... De 3 steder jeg har arbejdet (inden for IT), har
svaret været. "Nå, har du også sådan et stykke papir", der så blev
lagt til side uden der blev kigget på det...

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-06 16:39

> [...]

> forbyde at unge i Danmark får lov til at rejse udenlandsk for at studere på

Absurd. Forbyde forældre at sende deres 17-årige datter på engelsk
kostskole, så de bliver gode til engelsk?

Generelt forbyde 17-årige at tage et år på en 'upper secondary school' i
USA, Canada, Australien eller New Zealand, med samme formål?

Eller et år på kostskole i Tyskland eller Frankrig, som kronprins
Frederik og prins Joachim blev »udsat for« inden de starte i
gymnasieskolen, for at kunne komme til at tale deres fars families
sprog?

<http://www.sts.dk/denmark/hs/start/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-10-06 20:59

> [...]
> Frederik og prins Joachim blev »udsat for« inden de starte i
> gymnasieskolen, for at kunne komme til at tale deres fars families

Ja, for den arbejdskraft som vi i IT-branchen efterlyser er personer, som
kan forholde sig kritisk til en ordre, selvom at den gives af en overordnet.

I forbindelse med forskellige outsourcing projekter, har vi sendt folk
udenlandsk og de udviklingsmiljøer, vi havde håbet at finde, eksisterer
ikke. Man har ingeniører i tonsvis, men de kan ikke udvikle. De kan
arbejde - ingen tvivl om det, men de følger ordrer bevidstløs uden at tænke
over hvad de laver. Problemstillingen har bla. været beskrevet i
Computerworld det sidste halve år.

Sekundært så er der som sagt problemer med valideringen af de såkaldte
eksamensbeviser. Et bevis fra en skole certificeret af
http://www.boisestate.edu/naas/ kan være lige så godt som et bevis fra en
skole certificeret af http://www.nwccu.org/. De danske universiteter har
store problemer med verificeringen i forhold til ansøgere og vi i
virksomhederne har så store problemer med det samme, at vi konsekvent
tillægger udenlandske papire samme værdi som toiletpapir.

Senest så bugner TV-kanalerne med skjult reklame for disse skoler, som både
skulle være opdragende og uddannende.

Så Ja. Beskyttelsen af vores børn må gå forud for visse forældres egoistiske
ambitioner på deres børns vegne.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 21:22

On Tue, 10 Oct 2006 21:58:30 +0200, "JensenDenmark"

> [...]
>skulle være opdragende og uddannende.
>
>Så Ja. Beskyttelsen af vores børn må gå forud for visse forældres egoistiske

Du tåger da fuldstændig rund i fantasi-land.... Du kan ikke engang
finde ud af hvilket enme du taler om... ))

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-10-06 22:29

> Du tåger da fuldstændig rund i fantasi-land.... Du kan ikke engang
> finde ud af hvilket enme du taler om... ))

Jeg plederer for at man fremover skal forbyde unge under 18 fra at studere i
udlandet fordi:

- at landet risikerer at få unge tilbage, som vi ikke kan bruge i
erhvervslivet. Vi efterspørger innovativ arbejdskraft med en kritisk
indstilling - robotter.
- at vi ikke kan kontrollere kvaliteten på den ydelse, som forældrene køber.
Samfundet kan blive snydt, hvis en videregående uddannelse optager en
studerende uden de rette kvalifikationer og forældrene kan blive snydt.
- at vi risikerer at skal bruge vores psykiatiske industri på at rette
vedkommende op igen.
- at vi risikerer at få en person tilbage, som ikke kan intigrere sig. En
person opdraget i en glaskuppel vil have problemer med at begå sig i
samfundet. Hvis det modsatte var tilfældet, hvorfor har folketinget så fokus
på genopdragelsesrejser?

Hvad er uklart i indlægget?

Mvh
JensenDenmark

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 23:22

On Tue, 10 Oct 2006 23:29:23 +0200, "JensenDenmark"

> [...]
>
>- at landet risikerer at få unge tilbage, som vi ikke kan bruge i
>erhvervslivet. Vi efterspørger innovativ arbejdskraft med en kritisk

Vi "risikerer" også at få veluddannede dynamiske unge tilbage...

>- at vi ikke kan kontrollere kvaliteten på den ydelse, som forældrene køber.
>Samfundet kan blive snydt, hvis en videregående uddannelse optager en
>studerende uden de rette kvalifikationer og forældrene kan blive snydt.

Du kan sgu også risikere at blive snydt at taxa-chaufføren på vej til
lufthavnen....

>- at vi risikerer at skal bruge vores psykiatiske industri på at rette
>vedkommende op igen.

Uha... Der er også en risiko ved at trække vejret, så det må vi
hellere lade være med...

>- at vi risikerer at få en person tilbage, som ikke kan intigrere sig. En
>person opdraget i en glaskuppel vil have problemer med at begå sig i
>samfundet.

ROTFL....

>Hvis det modsatte var tilfældet, hvorfor har folketinget så fokus
>på genopdragelsesrejser?

Hvad har det at gøre med "at studere i udlandet"...???

>Hvad er uklart i indlægget?

Det hele....!!!!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 06:45

> Vi "risikerer" også at få veluddannede dynamiske unge tilbage...

Ikke med de sorte skolesystemer, som de har i udlandet. (Der findes folk,
som taler 3 sprog. Der findes folk, som taler to sprog. Der findes folk, som
er amerikanere.)

> Du kan sgu også risikere at blive snydt at taxa-chaufføren på vej til
> lufthavnen....

Der er jo mere end det. Vores universiteter er trængte økonomisk. Derfor
skal vi sikre at de personer, som vi kaster penge efter, har
kvalifikationerne til at gå der.

> ROTFL....

Jeg vil påstå, at der vil være nøjagtig de samme eftervirkninger for en ung,
som hjem fra en udenlandsk skole, som en soldat oplever, når vedkommende
kommer hjem fra en udstationering. Men forsvaret tilbyder samtaler for de
hjemvendte, hvor at de unge blot bliver kastet ud i det pulserende liv uden
at få bearbejdet deres traume.

> Hvad har det at gøre med "at studere i udlandet"...???

Fordi at der er tale to sider af samme sag. Der er ingen forskel på at
tvinge en ung person på en koranskole og en ung person på en mormonsk
kostskole. Begge systemer anvender undervisningsmateriale baseret på deres
religion fremfor fakta.

> Det hele....!!!!

Hvad der står mere og mere klart i debatten omkring opdragelsen, er at der
er en stigende tendens til at forældre undlader at stille krav derhjemme for
at kunne slappe af i sofaen efter en lang dag og da jeg selv har børn, så
kan jeg kun bekræfte at det er opslidende med en diskustion over TV, lektier
og udvalget af mad, når man har været på arbejde siden kl. 7.

Men med titlen forældre følger der dette ansvar om at være den voksne i
huset og kan man ikke klare dette, så burde man ikke være blevet forældre i
første omgang.

I udlandet ville den overgearede mor, vi så i teeenagertesten igår have
sendt sin naturlig reagerende datter (Hendes væremåde var faktisk blandt de
mere rolige af slagsen, hvis man ser på hvad jeg har oplevet igennem 7 år i
en butik, som solgte varer til denne målgruppe.) på kostskole.

Her i landet er der en stigende tilslutning til efterskolerne på trods af at
regeringen på foranledning af advarsler fra eksperter har skåret i tilskuet
og ugebladene bugner også med breve, hvoraf at hovedargumentet for at sende
ungerne væk er at man ønsker fred i huset.

Vores myndigheder kan kontrollere efterskolernes kvalitet og sikre at de har
menneskelige forhold der. Der er ikke tale om at man på den måde sikrer at
ungen får en optimal udvikling, men frafaldet og antallet af børn, som
kommer hjem efter at have været introduceret for stoffer osv. er kun
marginalt større end antallet ville have været, hvis de havde fortsat deres
skolegang fra hjemmet.

Men vi kan ikke kontrollere skoler i udlandet. Hvordan skal en forældre
kunne gennemskue en brochure fra en udenlandsk skole? Der er trods alt
grænser for, hvor mange steder, man kan rejse ud og besøge ved selvsyn.
Sekundært så tvivler jeg på at en dansk familie kan gennemskue juraen i et
fremmed land og kan forstå konsekvenserne, hvis en lokal lov overtrædes. Ja,
selv overtrædelse af himmelråbende regler om alkoholnydelse kan få fatale
konsekvenser i et fremmed land og her taler vi trods alt om noget af det
mest basale i Dansk kultur, som binder os alle sammen.

Og som Dansk skatteborger ved jeg hvem, som kommer til at betale regningen,
når de unge kommer knækket hjem.

Fra : Alucard

Dato : 11-10-06 09:04

On Wed, 11 Oct 2006 07:45:15 +0200, "Carsten Overgaard"

>Ikke med de sorte skolesystemer, som de har i udlandet.

Er det da KUN i Danmark, at man har "ikke-sorte" skoler...? )

>(Der findes folk,
>som taler 3 sprog. Der findes folk, som taler to sprog. Der findes folk, som
>er amerikanere.)

Og der findes folk som DIG, der ikke forstår noget som helst....

>Der er jo mere end det. Vores universiteter er trængte økonomisk. Derfor
>skal vi sikre at de personer, som vi kaster penge efter, har
>kvalifikationerne til at gå der.

Øhh..... Relevans...???

>Jeg vil påstå, at der vil være nøjagtig de samme eftervirkninger for en ung,
>som hjem fra en udenlandsk skole, som en soldat oplever, når vedkommende
>kommer hjem fra en udstationering.

Hvilket klart beviser at du ikke fatter en brik.....

>Men forsvaret tilbyder samtaler for de
>hjemvendte, hvor at de unge blot bliver kastet ud i det pulserende liv uden
>at få bearbejdet deres traume.

Traume....??? Du har måske traumer fordi du var for dum til at studere
i udlandet...? ))

> [...]
>tvinge en ung person på en koranskole og en ung person på en mormonsk
>kostskole. Begge systemer anvender undervisningsmateriale baseret på deres

Hvad har det med dit generelle forbud mod at studere i udlandet at
gøre...????

Der findes altså andre skoler end "religiøse tosseanstalter"....

> [...]
>kan jeg kun bekræfte at det er opslidende med en diskustion over TV, lektier
>og udvalget af mad, når man har været på arbejde siden kl. 7.

Relevans...???

>Men med titlen forældre følger der dette ansvar om at være den voksne i
>huset og kan man ikke klare dette, så burde man ikke være blevet forældre i
>første omgang.

Relevans...???

> [...]
>mere rolige af slagsen, hvis man ser på hvad jeg har oplevet igennem 7 år i
>en butik, som solgte varer til denne målgruppe.) på kostskole.

Hvad har kostskoler (generelt) med sagen at gøre...???

> [...]

>kommer hjem efter at have været introduceret for stoffer osv. er kun
>marginalt større end antallet ville have været, hvis de havde fortsat deres

Relevans...??? Du kommer ikke med andet end udenomssnak....

> [...]
>konsekvenser i et fremmed land og her taler vi trods alt om noget af det
>mest basale i Dansk kultur, som binder os alle sammen.

Du mener åbenbart at alle forældre er så dumme, at staten hellere må
tage sig af opdragelsen af børnene...

>Og som Dansk skatteborger ved jeg hvem, som kommer til at betale regningen,
>når de unge kommer knækket hjem.

Hvem betaler regningen for DIG...?

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-10-06 09:38

> On Wed, 11 Oct 2006 07:45:15 +0200, "Carsten Overgaard"
> <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Hvem betaler regningen for DIG...?

Jeg har betalt topskat siden 1991 og har samlet haft 1,5 dags arbejdsløshed
i mit voksentliv.