CPU-benchmark
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-06-01 15:09

Er der nogen, der har ideer til, hvordan man kan checke CPU'ens
clockfrekvens i VB?

Jeg kører VBA under Windows 95, så WMI hjælper mig ikke.

Fra : Harald Staff

Dato : 25-06-01 19:02

Christian

Jeg har etterlyst det tidligere blant fremstående eksperter, og svaret er
"umulig i VB/VBA" -man trenger rå maskinkode som overstyrer all verdens
windows' forgrunds- og bakgrunds-fordelinger, skjermopdateringer og annet.

....Og intet gleder meg mer ann at noen beviser jeg tar feil

Beste hilsen Harald

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-06-01 19:07

Harald Staff <harald.staff@eunet.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h7u89$ang$1@oslo-nntp.eunet.no...
> [...]
> windows' forgrunds- og bakgrunds-fordelinger, skjermopdateringer og annet.
>
> ...Og intet gleder meg mer ann at noen beviser jeg tar feil

Jeg har i realiteten ikke brug for et decideret benchmark, da jeg simpelthen
skal vide, om det er en Pentium III-500 osv.

Jeg har lavet en rutine, der kan læse oplysningerne fra registry'et, men
problemet er bare, at den maskine, det skal køre på, har fået disablet denne
funktion af administratoren.

Fra : Harald Staff

Dato : 26-06-01 10:55

Christian

Du finner bra kode på
http://www.mvps.org/vbnet/code/system/getsysteminfo.htm

-men den returnerer ikke alle data på Win9x, kun NT (og 2000 ?).

HTH. Beste hilsen Harald

Christian R. Larsen <crl@inbound.dk> skrev i

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-06-01 11:36

Jeg har selv lavet et program, der aflæser dataene fra registry. Problemet
er, at jeg ikke har adgang til at læse data i registry. Derfor kan jeg ikke
få det til at du.

Fra : Arne J. Boye-Moller

Dato : 17-07-01 14:43

På Intel maksiner kan du linke til en DLL (C-source) du selv kan compile ud
fra source code fra Intels hjemmesider. Det med at læse fra system registry
er noget andenhånds noget.

mvh.
Arne