Hvem gider dansk Lotto?
Fra : Jesper

Dato : 09-10-06 20:19

Vinder 280 mio. kr. i tysk lotto
09. okt. 2006 17.16 Udland

Den største enkelt gevinst i tysk lottohistorie på 280,3 mio. kr. går
til Nordrhein-Westfalen, efter at vindertallene kun stod på en enkelt
kupon.

28 - 30 - 31 - 34 - 41 - 48 - og supertallet 4 var den gyldne
talkombination på lotto-kuponen til kun 9,50 euro (70,8 kr.).

Rekordpuljen på 37,6 mio. euro (280,3 mio. kr.) havde op til weekenden
udløst et sandt lottohysteri blandt tyskerne. Overalt var der timelange
køer ved tipskioskerne.

Ifølge det vesttyske lottoselskab WestLotto tyder alt på, at den heldige
vinder er en enkeltperson og ikke en gruppe.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/10/09/170903.htm

Kommentar:
25 mio i den danske lottopulje? - Det er da lige til at skraldgrine af.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-10-06 11:04

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
>
> Kommentar:
> 25 mio i den danske lottopulje? - Det er da lige til at skraldgrine af.

Hvor mange tyskere er der nu lige der kan indbetale til det tyske Lotto, i
forhold til Danskere til det danske Lotto ?

Jeg mindes at der i USA var en gruppe på 11, der vandt 1,1milliard kr i det
amerikanske Lotto på et tidspunkt, 280mio i det Tyske Lotto - Det er da lige
til at skraldgrine af :)

Jacob

Fra : Kim2000

Dato : 10-10-06 11:50

> [...]
>
> Kommentar:
> 25 mio i den danske lottopulje? - Det er da lige til at skraldgrine af.

Jamen så synes jeg da du skal lade være med at spille lotto. I USA/Tyskland
og alle de andre lande er det sådan at man køber en lottokupon og så enten
vinder eller taber man. I Danmark vinder man enten den store gevinst eller
man vinder ved at sport og kultur modtager overskuddet. Og så skal du
forresten betale 80% skat af gevinsten hvis du har spiller udenfor Danmarks
grænser - hvilket kun er både rimeligt og fair.

Noget helt andet er; Hvad fan.... vil du bruge 280 millioner til? Hvis du
lever fx 40 år mere, så skal du brænde omkring 20.000 kroner af - OM DAGEN!
Når en pulje kan nå op på så store beløb som 1 milliard eller 280 millioner
så er blot et udtryk for at det er for svært at vinde, så må man lave
spillet så der er flere der vinder tiere.

mvh
Kim

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-10-06 13:46

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> millioner så er blot et udtryk for at det er for svært at vinde, så må man
> lave spillet så der er flere der vinder tiere.

Ja, jeg har heller ikke fattet hvorfor der egentligt skal så store præmier
til, det er da en rar tanke at man kan være heldig at vinde 25mio, men jeg
vil da 100 gange hellere have langt større chance for at vinde 100000kr, for
de fleste familier er 100000kr rigtigt mange penge, og vil varme godt i
lommen.

Men sådan bliver det nok aldrig, det er drømmen om at vinde nok til at man
ikke rigtigt skal lave mere resten af sit liv, der holder liv i Lotto som
det ser ud idag.

Jacob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-10-06 13:52

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Noget helt andet er; Hvad fan.... vil du bruge 280 millioner til?

Udbetalingen på sådan en fætter her?:

http://www.qxo.dk/alsalamah.htm

Der er ALTID noget at bruge penge på

Fra : Alucard

Dato : 10-10-06 14:37

On Tue, 10 Oct 2006 12:50:27 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Og så skal du
>forresten betale 80% skat af gevinsten hvis du har spiller udenfor Danmarks
>grænser - hvilket kun er både rimeligt og fair.

HVIS man skal betale så høj skat, så er det HVERKEN rimeligt ELLER
fair....

Fra : N_B_DK

Dato : 10-10-06 15:45

Alucard wrote:

> HVIS man skal betale så høj skat, så er det HVERKEN rimeligt ELLER
> fair....

Enig det er direkte tyveri, og misundelse.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Croc®

Dato : 10-10-06 23:25

wrote:

> [...]
>så er blot et udtryk for at det er for svært at vinde, så må man lave
>spillet så der er flere der vinder tiere.

Det er ikke et spil, og at tale om svært viser da at matematik ikke er
din stærke side. Næste gang du bruger penge på en kupon eller hvad det
hedder, så tænkt lige på at du har ca. dobbelt så stor sandsynlighed
for at blive dræbt i trafikken som at ende som lottomillionær, men det
kan vi selvfølgelig også spille lidt på.

Regards Croc®