Stigende jødehad i København
Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 04:54

I dagens BT kan man på:

<http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=473742/>

se at jødehadet er stigende i København.

Jeg citerer:

=
- Der sker en optrapning af antisemitismen i øjeblikket. Men langt fra
alt bliver desværre registreret og rapporteret. Når
andengenerations-indvandrere forlanger, at vi skal respektere deres
kultur og vise respekt over for islam, må vi også forlange, at respekten
gælder den anden vej, siger Martin Hirsch.

.... en undersøgelse fra Dansk Institut for Internationale Studier ...
viste en vis grad af jødehad i danske folkeskoler.

Alene siden juni har Mosaisk Troessamfund registreret 11 hændelser af
jødehad i København. Det gælder lige fra råb som 'jødesvin' til vold -
eksempelvis en mand, der sidder i linje 14 og pludselig får bank af en
hizbollah-sympatisør, som har opdaget, at manden har et israelsk flag i
sin pose.

Også den jødiske synagoge har været udsat for trusler. ..
=

Og så kan man tænke på at jøderne ikke længere kan være med til
ceremonien på Israels Plads i anledning af årsdagen for
Reichkristallnacht. Eller den årlige Auschwitz-dag.

I stedet må de lave deres egen i synagogen.

Og så kan man tænke på at politiets eneste råd til jøderne er at lade
være med at gå med en halskæde med davidsstjerne igennem kvarterer med
mange muslimske indvandrere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 09-10-06 06:39

On Mon, 9 Oct 2006 05:54:07 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]

>Og så kan man tænke på at politiets eneste råd til jøderne er at lade
>være med at gå med en halskæde med davidsstjerne igennem kvarterer med

dansk ploiti burde skamme sig, og skynde sig at få lavet tiltag der
gør at ikke-muhamedanere kan færdes trygt på gaden

og der er stadigvæk nogler tosser som synes det er en udmærket ide at
have muhamedanere i 100.000vis gående firt omkring her i landet

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 07:00

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> og der er stadigvæk nogler tosser som synes det er en udmærket ide
> at
> have muhamedanere i 100.000vis gående firt omkring her i landet

Vi er mere selvmorderiske og ulykkesfuglede end nogen SctHans patient

Da vort TV2 fik tilbudt af spiongruppen Defending Denmark deres
skjulte optagelse fra DFU-drukfesten så var de for muslimbeskyttende
til at købe nyheden og bringe den på landsdækkende TV.

De henviste til salg til en ligegyldig gratisavis Nyhederne.
(Politiken 8.10)

En kold tid - alle går rundt og fryser og beskytter muslimerne

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 07:29

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> og der er stadigvæk nogler tosser som synes det er en udmærket ide at
> have muhamedanere i 100.000vis gående firt omkring her i landet

98% af dem gør jo ikke noget. Det er de få "problematiske typer" som vi bør
skille os af med. Dels er de ikke til nogen nytte eller gevinst for
samfundet, dels skulle de nødig hidse andre op.

Fra : @

Dato : 09-10-06 07:45

On Mon, 9 Oct 2006 08:28:33 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>98% af dem gør jo ikke noget.

uden de bagvedliggende 98% som "ikke gør noget"
turde de der nu udøver jødeforfølgelsen i København slet ikke te sig
som de gør

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 07:52

> uden de bagvedliggende 98% som "ikke gør noget"
> turde de der nu udøver jødeforfølgelsen i København slet ikke te sig
> som de gør

Det tror jeg er rigtigt - og det siger jo også noget om, hvor svage de er.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 08:10

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg er rigtigt - og det siger jo også noget om, hvor svage de er.

Eller hvor 'stærke' de er, med den massive, passive støtte de får fra
deres bagland?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 08:13

> Eller hvor 'stærke' de er, med den massive, passive støtte de får fra
> deres bagland?

De får jo ingen passiv støtte. Har du aldrig hørt indvandrere - særligt
muslimer - beklage sig over deres medtrosfællers adfærd, og patentliggørelse
af religionen?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 08:31

> [...]

> muslimer - beklage sig over deres medtrosfællers adfærd, og patentliggørelse

1. Jeg erindrer ikke jødehad fra andre indvandringsgrupper end den
muslimske.

2. Og naturligvis er der muslimske indvandrere der hverken passivt eller
aktivt støtter disse åbne jødehadere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 08:38

Pjat med dig Har du "glemt" http://www.nuerdetnok.dk/ ?

> 2. Og naturligvis er der muslimske indvandrere der hverken passivt eller
> aktivt støtter disse åbne jødehadere.

Netop. Der findes også cirka 4 mio etniske danskere der hverken aktivt eller
passivt "støtter" jødehadere. At jødehadet florerer i iekstreme slamiske
kredse, og har god vind i sejlene, det er dog stensikkert.

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 09:05

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Pjat med dig Har du "glemt" http://www.nuerdetnok.dk/ ?

Og der var jeg for hurtig og dermed for dum. Nej - *indvandringsgrupper*
andre end den muslimske, hvor der eksisterer et reelt jødehad, det kender
jeg ikke til.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 09:08

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Pjat med dig Har du "glemt" http://www.nuerdetnok.dk/ ?

Jeg måtte lige gå ind på hjemmesiden - og kan ikke umiddelbart der finde
beskrevet jødehad fra ikke-muslimske indvandringsgrupper.

Jeg synes da heller ikke at jødehad er hvad der kendetegner hverken
kinesere, thaier eller tamiler.

Fra : @

Dato : 09-10-06 13:09

On Mon, 9 Oct 2006 09:37:44 +0200, "Konrad"
> [...]

>passivt "støtter" jødehadere. At jødehadet florerer i iekstreme slamiske
>kredse, og har god vind i sejlene, det er dog stensikkert.

jødehadet florer skam blandt samtlige muhamedanere

bare spørg en tilfældig muhamedaner om der står noget forkert i
koranen

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 13:46

> jødehadet florer skam blandt samtlige muhamedanere

De har skjult det godt, de muslimer jeg har været tæt på. Jeg tror de fleste
muslimer er lige så intelligente og moralske som både du og jeg.

> bare spørg en tilfældig muhamedaner om der står noget forkert i
> koranen

Det har jeg skam ofte gjort, på den ene eller anden måde. Det mest typiske
svar er, at de ikke kender koranen i detaljer og i hvert fald ikke lige det
skriftsted jeg hentyder til. Det er helt seriøst ment. Det er muligt de
allesammen lyver, men jeg hælder nu mere til, at kun de mest fanatiske
islamister gider/orker at læse koranen, og "lære" af den. Hvor mange
ikke-kristne/sekulære kristne kender bibelen i detaljer? Islam - altså islam
som folk kender den - er i mine øjne meget mere en kultur end end decideret
religion.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 15:48

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> islam
> som folk kender den - er i mine øjne meget mere en kultur end end

Det er da rigtigt, samtidig er der det problem, at Koranen jo skal læses
bogstaveligt, OG at der er mange imamer som står parat til at fylde folks
hoveder med versefødder. En af de rejsende imamske opviglere er jo fx ansat
som fængselsimam, og så kan man jo forsøge at gætte på hvad han mon prædiker
om de vantro og deres moral. Disse imamers indflydelse er så stor, at man
ligefrem kan høre på indsatte muslimer hvem det er der har "undervist"
dem, - skrev en eller anden forsker.

Her er en interessant islamforsker i Kristeligt dagblad, - læs hele
artiklen, der er mange gode pointer. Men han mener altså at denne kamp
mellem islam og Vesten, er noget som er en realitet hos alle mainstream
muslimer i verden.

Han kommer med en udmærket sondring mellem de forskellige typer "jihad":

"Tolkningen af begrebet "jihad" har varieret meget inden for islamisk
historie, afhængigt af de givne sociale, politiske og materielle vilkår. Man
kan med andre ord sige, at "jihad" ikke er et begreb, der er enighed om
inden for den islamiske tanketradition, men derimod et komplekst begreb, som
gennem historien har retfærdiggjort menneskers handlen i forskellige
afskygninger. Inden for islamisk ret har begrebet "jihad" først og fremmest
betydet personlig stræben efter at blive en god, religiøs person, dernæst er
begrebet historisk blevet brugt til at retfærdiggøre arabisk besættelse af
ikke-muslimsk land og for det tredje bruger adskillige islamistiske grupper
i nutidig form begrebet "jihad" som betegnelsen for kampen mod dem, man
mener har skabt et "muslimsk holocaust".

FORMUSLIMERIDAG symboliserer "jihad" ikke kun en blind og blodig tilegnelse
af magt eller en vej, hvorigennem man med ære kan komme fra dette liv til
det hinsides.

Det er reelt en politisk handling, hvori ønsket om udødelighed og martyrdom
er uløseligt forbundet med et dybfølt ønske om at skabe et retfærdigt
samfund i denne verden. Det er en form for politisk handling, man ønsker at
efterleve for at fuldføre Guds plan med denne jord, og i bestræbelsen på at
efterleve Guds befaling bliver menneskelig handling udødeliggjort. Indtil
Guds overordnede plan kan fuldføres, er målet med jihad at få mennesker til
at ændre sig, så det er muligt for dem at ændre verden. I lyset af dette kan
jihad ses som en revolutionær proces med flere stadier, der påvirker både
det spirituelle liv, såvel som den igangværende verdenspolitik.

(Her mener så en af sidste århundredes to mest indflydelsesrige muslimske
tænkere "A'la Maududi" at målet ganske rigtigt er som denne forsker skriver,
men at vejen ikke skal kaldes jihad, men simpelthen består af islams søjler
og en fordybelse i religionen, - målet er så "jihad" for at overtage magten
over alt i verden)

Ovenstående tolkning af jihad skal ses i modsætning til den herskende
tolkning af begrebet, som primært afspejler Vestens og pavens synspunkter,
der udelukkende tolker jihad som ødelæggelse og lidelse påført civile
befolkninger af religiøse fanatikere. Det bliver ganske enkelt anset som et
simpelt udtryk for voldelig adfærd, ansporet af religiøs overbevisning.

Tolkningen udelukker de politiske forhold, der ligger til grund for de
voldelige handlinger. En sådan fejlfortolkning tager ikke hensyn til den
vold, de folkemord og den tvang, som politiske overbevisninger, som
eksempelvis demokrati, har medført, hvor krigen i Irak blot er et eksempel.
Den amerikanske sociolog Michael Mann har kaldt dette for "demokratiets
skyggeside".

Efter at have besejret de russiske "vantro" i Afghanistan koncentrerer
jihadisterne sig nu om deres muslimske brødres lidelser i andre "besatte"
muslimske lande. Mit seneste studie af 6000 muslimer i Indonesien, Malaysia,
Pakistan, Iran, Tyrkiet, Egypten og Kasakhstan viser, at dette sammenhold i
stort omfang er en integreret del af muslimsk bevidsthed i dag."

http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/artikel:aid=306960

Og som vi ved, så lader det ikke til at anfægte muslimer i ummaen at
2-300.000 muslimer er blevet slagtet i Darfur af andre muslimer, - det
passer *lissom* ikke ind i offertænkningen.

Det tog vel heller ikke længe at tilgive Jordan og Syrien for 'deres' drab
på tusinder af medmuslimer i 80erne.

Men sådan er menneskene jo indrettet. Iøvrigt mener jeg det er en skandale,
at man ikke støtter muslimerne i Tjetjenien mere end man gør, - men Rusland
sidder jo på ufattelige mængder af olie og andre råstoffer, så man skal ikke
have noget klinket, - forståeligt nok, men man *kunne* vel i fx EU have
politisk og økonomisk magt nok til at give Putin en huskekage.

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 17:29

"Knud Larsen" <mafishmaskelaFJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da rigtigt, samtidig er der det problem, at Koranen jo skal læses
> bogstaveligt, OG at der er mange imamer som står parat til at fylde folks
> hoveder med versefødder.

Ja, hvis man islamist. Men langtfra alle muslimer er jo islamister.

> [...]
> om de vantro og deres moral. Disse imamers indflydelse er så stor, at man
> ligefrem kan høre på indsatte muslimer hvem det er der har "undervist"

De har nøjagtig samme indflydelse på deres "ofre" som "ofrene" for
fængselspræster har det. Jeg tror endvidere at kun 0.99.99^99% af alle
nyomvendte fængsels-"islamister" kan og vil begå terror. Jeg tror 0% i
nedadgående retning vil realisere det. Fængselsislamismen er "ren", om du
vil. De farlige er "nyomvendte" homegrowntyper i ghettoområder.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 17:59

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> nedadgående retning vil realisere det. Fængselsislamismen er "ren", om du
> vil. De farlige er "nyomvendte" homegrowntyper i ghettoområder.

Nu taler du gud hjælpe mig igen mod bedre vidende, det er ved at være en
dårlig vane.
Der er jo fanden til forskel på at være typedansker, og så komme ud for en
fængselspræst, som har lige så megen power, som en præst nu engang har i DK,
dvs næsten ingen. Og så at føle sig uden for samfundet, uden kultur osv, du
kender selv hele smøren, og så få chancen for at lære om "sin religion", som
jo så giver identitet og stolthed over ummaen osv, og endog ofte får folk
til at opgive kriminalieteten. Nogen af dem bliver så salafister og rabiate,
det er noget man ser i alle europæiske lande.
De nyomvendte "kommer" jo fra ghettoområder, og det er fra disse nyomvendte
fra fængsel man ser den største tilgang af islamister.

Hvor mange der vil begå terror er ikke godt at vide, men hvis de bliver
islamister så kommer de til at udgøre "vandet" som terrorister skal svømme i
og gemme sig i. Derudover bliver de jo så anti-demokrater og anti-vestlige,
og det er jo rigeligt til at man bør stoppe rabiate imamer lige med det
samme. Vi er jo værre end Lenins idioter, som vil "sælge" det reb, man vil
hænge dem i, - vi "betaler" selv for rebet.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 18:03

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> De har nøjagtig samme indflydelse på deres "ofre" som "ofrene" for
> fængselspræster har det.

Jeg tror nu nok at man har mere styr på fængselspræsterne, især hvis de
kommer fra folkekirken, end man har på imamerne. Jeg mindes da i hvert
fald en fængselsimam [etnisk dansker der var konverteret, ikke René
»Abdul-Wahid« Pedersen], der fortalte de indsatte at det var langt værre
ikke at bede sine bønner fem gange om dagen, end at begå grove
narkoforbrydelser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 23:34

> [...]
> om du
> vil. De farlige er "nyomvendte" homegrowntyper i ghettoområder.

Interessant, højtravende skelnen, men kan den måles og vejes?

Alle muhamedanere er skabs-ekstremister og springer ud med terror når
kampråbet gjalder fra imamerne, tror jeg

(hedder det højt-travende ? )

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 18:03

Knud Larsen <mafishmaskelaFJERN@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> have noget klinket, - forståeligt nok, men man *kunne* vel i fx EU have
> politisk og økonomisk magt nok til at give Putin en huskekage.

Tjetjenerne har vist mistet en bunke sympati i Vesten efter massakren i
Beslan ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 18:40

> Tjetjenerne har vist mistet en bunke sympati i Vesten efter massakren i
> Beslan ...

Det er rigtigt, men disse terrorister tegner jo ikke alle tjetjenere, og det
ER jo en fuldstændig etnisk rensning russerne er i gang med.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-06 04:09

> [...]

> Det er rigtigt, men disse terrorister tegner jo ikke alle tjetjenere, og det
> ER jo en fuldstændig etnisk rensning russerne er i gang med.

Personligt tvivler jeg på at der vil være mange tjetjenere tilbage om
100 år ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 09-10-06 13:04

On Mon, 9 Oct 2006 09:12:33 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

>er.

>De får jo ingen passiv støtte.

jo de får støtte fra alle andre muhamedanere, da deres tro baserer sig
på en bog som ligefrem kræver af dem at de skal se ned på jøder og
betragte dem som efterkommere efter aber og svin,
det er egentlig utroligt at der ikke kan findes ca. 66 offentligt
kendte personer der vil anmelde koranen og dens tilhængere for racisme

> Har du aldrig hørt indvandrere - særligt
>muslimer - beklage sig over deres medtrosfællers adfærd, og patentliggørelse
>af religionen?

nej,

og hvis den store majoritet af muhamedanske indvandrere er oprigtigt
imod de rabiate muhamedaneres handlinger, undrer det mig meget at vi
ikke hører MEGET mere fra de påstået fredelige muhamdanere

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 06:46

> [...]
> lade
> være med at gå med en halskæde med davidsstjerne igennem kvarterer

Men hvis 100 jøder bar deres symboler i en varslet demo , SÅ VILLE
_DE_ BLIVE BESKYTTET AF POLITIET

Hvorfor bliver SIAD ikke?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 07:22

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> Men hvis 100 jøder bar deres symboler i en varslet demo , SÅ VILLE
> _DE_ BLIVE BESKYTTET AF POLITIET

Ja, du bryder dig jo ikke rigtigt om jøder, jvf dine
holocaust-fornægterier.

> Hvorfor bliver SIAD ikke?

Vi ved jo ikke engang om en sådan jødisk demonstration ville blive
tilladt afholdt i kvarterer med mange muslimer. Så det er rent
hypotetisk - med baggrund i din egen antisemitisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 07:42

> Ja, du bryder dig jo ikke rigtigt om jøder, jvf dine
> holocaust-fornægterier.

At jeg ønsker sandheden frem om holocaust (som jeg på ingen måde
nogensinde har fornægtet) er bl.a. fordi jeg mener det også er til
gavn for jøderne at man ikke kæmper på basis af uvidenskabelighed

Der har aldrig været gnist af antisemitisme hos Glistrup eller mig -
vedr mig er der dom for det.

Mit hovedærinde, mt forsvar for SIAD, der bør have demo beskyttet,
lige hvor de ønsker det, er iøvrigt ikke berørt af dit urimelige
antisemitisme-sidespor
Perlsøs uvilje mod at jeg er med i SIAD-demo, er baseret på
uvidenskabelighed som din - eller måske skabt af at han ikke selv er
hurtig på aftrækkeren mht at forsvare den sag, han er gjort til
Sjællandsformand for

Fra : Kalif Timsah

Dato : 09-10-06 08:04

1. løsning på jødehad = give Palæstina tilbage til palæstinenserne og lad
russiske og amerikanske jøder futte hjem til Rusland og USA!
Hvem ved, måske tømmes Danmark for palæstinensere som en ekstra bonus, når
de alle flytter hjem til Palæstina, men så langt kan Søren Espersen ikke
tænke.
2. løsning på jødehad = khilafahstaten indføres i Danmark og sørger for at
mindretalsbeskytte jøder og kristne fra forfølgelse af andre.
3. løsning på jødehad = huske på, at "antisemitisme" også omfatter
arabisk-talende medborgere. I så fald bliver den største antisemitisme
faktisk udøvet af jøder med support af Dansk Folkeparti. Tankevækkende!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 08:31

Kalif Timsah <islam@styrer.nu> wrote:

> [...]
> de alle flytter hjem til Palæstina, men så langt kan Søren Espersen ikke

Næh, han er jo også gift med en jødinde, og har familie i Israel. Og
heldigvis for det.

> 2. løsning på jødehad = khilafahstaten indføres i Danmark og sørger for at
> mindretalsbeskytte jøder og kristne fra forfølgelse af andre.

Altså en islamisk helvedesstat?

> 3. løsning på jødehad = huske på, at "antisemitisme" også omfatter
> arabisk-talende medborgere. I så fald bliver den største antisemitisme
> faktisk udøvet af jøder med support af Dansk Folkeparti. Tankevækkende!

Antisemitisme er /per definition/ det samme som jødehad.

Politikens Store Ordbog:
antisemitisme ['antisemi'tismø] subst. -n
1. (neds.): en indstilling der er fjendtlig over for jøder []
antisemitisme var en del af den nazistiske ideologi â—Š antisemit
antisemitisk

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kalif Timsah

Dato : 09-10-06 09:32

> [...]
> 1. (neds.): en indstilling der er fjendtlig over for jøder []
> antisemitisme var en del af den nazistiske ideologi ? antisemit

Gider du så også lige slå "semit" op?
En semit er nemlig de mennesker, hvis kultur og sprog tilhører enten
arabisk, aramæisk eller hebraisk. En semit er ikke nødvendigvis en jøde,
selv om Politikens Store Røde ordbog gerne vil gøre det til et
ekslusivbegreb.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 09:40

> Gider du så også lige slå "semit" op?

Etymologien er irrelevant. Ordet »antisemit«, som vel findes i alle
europæiske sprog, hentyder /udelukkende/ til jøder.

> En semit er nemlig de mennesker, hvis kultur og sprog tilhører enten
> arabisk, aramæisk eller hebraisk.

Eller assyrisk. Og så hentyder ordet til sprog, ikke kultur. Kristne
assyrere og arabiske muslimer står milevidt fra hinanden.

> En semit er ikke nødvendigvis en jøde, selv om Politikens Store Røde
> ordbog gerne vil gøre det til et ekslusivbegreb.

Politikens Store Ordbog, der ikke er rød, er skam udmærket klar over
hvad ordet 'semit' betyder, og hvordan det historisk har været anvendt i
Europa:

semit [se'mit] subst. -ten, -ter, -terne
1. en person af den semitiske sprog- og folkegruppe, dvs. jøder, arabere
og visse etiopiske folk ◊ vestsemit østsemit
• = JØDE ◊ antisemit
sem+i/t <- græsk semítes, afl. af hebraisk 'Sem', navn på den af Noas
sønner fra hvem de semitiske folk ifølge Bibelen nedstammer
==

Og forlang så ikke at sproget altid er lige logisk i sin udvikling.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 14:33

> Etymologien er irrelevant. Ordet »antisemit«, som vel findes i alle
> europæiske sprog, hentyder /udelukkende/ til jøder.

Der er god grund til en omdefintion, så. Især nu, når semitter som ikke er
jøder udsættes for hetz og bagvaskelse. Mon ikke "betydningen i europæiske
sprog" har at gøre med, at det hidtil kun har vøret jøder, som har været
påført den næsten genetisk nedarvede europæiske antisemitisme?

Og hvad er der i grunden galt med også at identificere muslimske ofre for
racisme som ofre for antisemitisme? Jeg kan ikke se problemet - det kan vist
kun en racist, altså én, som mener jøder er bedre end alle andre.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 15:18

> [...]

> sprog" har at gøre med, at det hidtil kun har vøret jøder, som har været
> påført den næsten genetisk nedarvede europæiske antisemitisme?

Genetisk? Nu udtrykker du dig jo ligefrem racistisk.

I øvrigt er der en lang arabisk og islamisk tradition for antisemitisme.
Faktisk var det kaliffen Al-Mutawakkil der i 850 indførte jødestjernen,
og det var Muhamed der beordrede folkemordet på jøderne i Medina.

> Og hvad er der i grunden galt med også at identificere muslimske ofre for
> racisme som ofre for antisemitisme? Jeg kan ikke se problemet - det kan vist
> kun en racist, altså én, som mener jøder er bedre end alle andre.

Langt fra alle muslimer er altså semitter.

I øvrigt ser det ud til at din opsætning af OE har problemer med
unicode. Hvad med at opdatere til et moderne newsreaderprogram som:

<http://www.40tude.com/Dialog> ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 16:23

> [...]
> vist
> kun en racist, altså én, som mener jøder er bedre end alle andre.

Der er det galt at det forplumrer billedet, men det skulle måske også være
formålet?

Og muslimer er jo som bekendt ikke semitter alle sammen, faktisk er de et
lille mindretal i Danmark, - her er flertallet jo tyrkere, pakistanere og
somaliere.

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 17:39

> [...]
> lille mindretal i Danmark, - her er flertallet jo tyrkere, pakistanere og

Helt rigtigt. Så med dén in mente kan man ikke sige, at antiislamisme kan
føjes ind under antisemitisme. Det er jo rigtigt nok. 1-0

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 18:06

> [...]

> Helt rigtigt. Så med dén in mente kan man ikke sige, at antiislamisme kan
> føjes ind under antisemitisme. Det er jo rigtigt nok. 1-0

Da islam er mindst lige så meget politik {, jura og økonomi} som det er
religion, så kan man vel også sammenligne anti-islamisme med
anti-fascisme, anti-nazisme og anti-kommunisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 09-10-06 13:32

On Mon, 9 Oct 2006 10:31:52 +0200, "Kalif Timsah" <islam@styrer.nu>
wrote:

> [...]
>arabisk, aramæisk eller hebraisk. En semit er ikke nødvendigvis en jøde,
>selv om Politikens Store Røde ordbog gerne vil gøre det til et

det er da dig der forsøger at forblumre begreberne,

plus i koranen opereres der slet ikke med begebet semitter, der kaldes
jøder for jøder og koranen påbyder at disse er at foragte og at de
skal forfølges og bekriges

selv muhamedanere ved hvad begrebet dækker:
<<<<
http://www.islamdenouncesantisemitism.com/
Antisemitism is a fanatical hatred felt for the Jewish people
<<
<<<<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Antisemitisme
Begrebet antisemitisme betegner et mere eller mindre udtalt had over
for jøder.

Ordet "semit" kommer fra Noahs søn Shem, som ifølge Bibelen var
stamfar til de semitiske folkeslag, det vil sige bl.a. arabere,
aramæere, babylonere, kartaginiensere, etiopere, hebræere og fønikere.
Ordet dækker dermed alle de nuværende og uddøde semitisk-talende folk,
men i praksis bruges antisemitisme udelukkende om had til folk af
mosaisk tro, også kaldet jøder.
<<<<<<

<<<
http://www.holocaust-uddannelse.dk/baggrund/antisemitisme.asp
Antisemitisme er en samlet betegnelse for antijødiske holdninger.
<<<<<

<<<<<
http://www.leksikon.org/art.php?n=94
En politisk syndebuk-ideologi som tilskriver jøderne ansvaret for
uønskede eller uforklarlige hændelser
<<<<

<<<
http://www.fredsakademiet.dk/ORDBOG/aord/a158.htm
Begrebet anvendes til at beskrive alle former for modstand mod jøder
og jødehad igennem historien.
Antisemitisme er had til jøder generelt
<<<<<

<<<
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Semitism
Anti-Semitism (alternatively spelled antisemitism) is hostility toward
or prejudice against Jews as a religious, ethnic, or racial group,
<<<<<<

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 08:45

"Kalif Timsah" <islam@styrer.nu> wrote in message

> 3. løsning på jødehad = huske på, at "antisemitisme" også omfatter
> arabisk-talende medborgere. I så fald bliver den største antisemitisme
> faktisk udøvet af jøder med support af Dansk Folkeparti. Tankevækkende!

Absolut nul logik i det afsnit. Derudover er "jødehad" ikke noget som går ud
over arabisktalende medborgere, det er jo faktisk dem, der står for de 98
pct af det.

Sjovt nok var det nogle kendte danske jøder, som hele tiden støttede ideen
om friere indvandring af muslimer, OG som hele tiden angreb dem som var
skeptiske. Nu får de så takken for deres utrolige naivitet.

Jeg husker helt fra for 15 år siden formanden for Mosaisk Trossamfund Jacque
Blum med sine utallige indlæg om indvandrere, og med sætningen: "Det kan vi
lære en masse af". Nu har han vist selv lært en masse om naivitet og
godtroenhed.

Og så var der Melchior, som altid talte varmt for indvandring, og Georg
Metz, plus et par andre, som jeg ikke lige kan huske nu.

Dengang før masseindvandringen, gik man jo ikke og tænkte på hvem der var
"jøder", men det har muslimerne jo sørget for er blevet ændret. Jacque Blum
fortæller at unge danske jøder kommer til ham og vil vide noget om
jødedommen, - som de intet som helst vidste om - men som de siger: "Hvis vi
skal angribes, fordi vi er jøder, så vil vi i det mindste vide, hvad det er
for noget"

Koranen burde naturligvis saneres for sine racistiske vers om jøder, det er
en skandale at den bog kan udgives lige under øjnene på EUs anti-racisme
kommission.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 09:08

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> Og så var der Melchior, som altid talte varmt for indvandring, og Georg
> Metz

Georg Metz er i hvert fald stadig lige naiv ...

> Jacque Blum

Jacques - når du nu to gange staver fornavnet forkert.

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=412786/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 09:18

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok var det nogle kendte danske jøder, som hele tiden støttede ideen
> om friere indvandring af muslimer, OG som hele tiden angreb dem som var
> skeptiske. Nu får de så takken for deres utrolige naivitet.

Jeg synes det er lige lovlig strengt at sige "haha - så kan i lære det" om
den slags. Det *er* sguda alvorligt, at "jøder" i Danmark oplever en
stigende frygt. Jeg skriver med vilje "frygt" for det er jo langt fra alle
jøder der udsættes for antisemitiske overgreb, heldigvis, men at en
befolkningsgruppe oplever et stigende had fra en anden befolkningsgruppe, og
dermed har en skygge hængende over sig, det er utilstedeligt i det danske
samfund.

Men jeg kender ikke de faktiske forhold - hvad med noget statistik over
overgreb? Alle kender anekdoterne om en "dreng der får revet kalotten af" og
andre historier, men hvad er fakta?

Vi skulle jo nødig ende med at tro, eller fejlagtigt bilde os ind, at der
eksisterer en helt særlig stærk antisemitisk kultur i Danmark, bare fordi
det var et belejligt og dejligt luftigt argument for typer som dig, der helt
uimodsigeligt (for der er jo intet konkret at svare igen på) har kunne sige
"så kan i selv se", vel?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 09:33

> [...]

> overgreb? Alle kender anekdoterne om en "dreng der får revet kalotten af" og

Jeg tror at vi kan stole på hvad Bent Lexner og Jacques Blum siger om
hvad de får indberetninger om. Disse to er i hvert fald aldrig taget i
at tale med to tunger, og sige et til israelsk [arabisk] fjernsyn og det
stik modsatte til dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 09-10-06 14:37

> [...]
> hvad de får indberetninger om. Disse to er i hvert fald aldrig taget i
> at tale med to tunger, og sige et til israelsk [arabisk] fjernsyn og det

De bliver jo heller ikke interviewet, og er heller ikke underlagt streng
dansk medie-justits. Hvis Lexner åbner munden op på Israelsk TV er der jo
ikke en kat der noterer det. Åbner Akkari munden op på Al-Arabia bliver det
vendt og drejet og overfortolket til det ubærlige.

Ellers helt enig i, at der ikke er noget at udsætte på hverken Lexner eller
Blum.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 15:23

> [...]

> dansk medie-justits. Hvis Lexner åbner munden op på Israelsk TV er der jo

Jeg tror nu nok at de danske korrespondenter i Israel af bare
nysgerrighed ville se hvad han sagde.

> Åbner Akkari munden op på Al-Arabia bliver det vendt og drejet og
> overfortolket til det ubærlige.

Nu har vi jo set en Abu Laban med få minutters mellemrum på dans tv
opfordret til at stoppe udskejelserne i Melemøsten, i anledning af
JP-tegningerne, og på arabisk fjernsyn opfordret til at fortsætte dem

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 10:07

> [...]
> og
> dermed har en skygge hængende over sig, det er utilstedeligt i det danske

Jeg siger IKKE ha-ha, faktisk lige tværtimod. Men der er sket det samme som
i USA, hvor amerikanere med jødisk baggrund var dem der mest aktivt støttede
de sortes borgerrettighedsgrupper, OG var de første der blev lagt for had af
de sorte kort efter. Det er et faktum, at man skal forvente en kniv i ryggen
fra folk man hjælper, - som Mother Theresa sagde. Der er vist også et par
ordsprog om hvordan man altid kommer til at betale for at have hjulpet,
noget vi vel kan se i forhold til indvandringen.

> [...]
> helt
> uimodsigeligt (for der er jo intet konkret at svare igen på) har kunne

"typer som mig"? Jeg har IKKE brug for at samfundet går ad helvede til og at
harmonien forsvinder, og jeg ville ønske at "I" velmenere fik ret. Desværre
er det jo ikke sådan, - man kan roligt være pessimistisk mht
"sammensmeltning" af store moderne-egoistiske forskellige menneskegrupper.
Og som sagt kan fx en CRL godt pakke sit "velfungerende multikulturelle UK"
op et sted hvor lyset aldrig skinner. Det er rystende så megen skade
velmenende og godlidende mennesker kan gøre, - og skade som er umulig at
genoprette.

Fra : J. Nielsen

Dato : 09-10-06 18:04

On Mon, 9 Oct 2006 11:06:48 +0200, "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Og som sagt kan fx en CRL godt pakke sit "velfungerende multikulturelle UK"

Den højtbesungne "smeltedigle" der skulle gøre os alle til lysebrune
verdensborgere i Utopia er ved at miste pusten:

http://isteve.blogspot.com/2006/10/intermarriage-with-muslims-sikhs-and.html

> Det er rystende så megen skade velmenende og godlidende
> mennesker kan gøre, - og skade som er umulig at genoprette.

Det er ikke sjovt, at skulle indrømme, at Mugge havde ret... så heller
bekræftige hinanden i de fælles rigtige meninger.

"Political Correctness is a disease. My greatest fear is that, in the
cause of not offending anyone, the human race will legislate itself out
of existence."

Fred Reed

--

-JN-

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-10-06 22:33

wrote:

> [...]

Den højtbesungne "smeltedigle" der skulle gøre os alle til lysebrune
verdensborgere i Utopia er ved at miste pusten:

Udmærket artikel, - og det er jo også et faktum, at når man får en vis
mængde af folk fra en bestemt etnisk gruppe, så bliver det lettere at
isolere sig fra resten af samfundet, og det er også selvforstærkende og en
ond cirkel.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 09:57

"Kalif Timsah" <islam@styrer.nu> wrote in message
> 1. løsning på jødehad = give Palæstina tilbage til palæstinenserne
> og lad

Forklar hvorfor de skulle have ejendomsret til dette land.

Starter man vold og taber krig, så bødestraffes man jo hårdt - det er
nu israelsk pr fair play..

Fra : @

Dato : 09-10-06 13:34

On Mon, 9 Oct 2006 10:56:48 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Kalif Timsah" <islam@styrer.nu> wrote in message
>
>Forklar hvorfor de skulle have ejendomsret til dette land.
>
>Starter man vold og taber krig, så bødestraffes man jo hårdt - det er
>nu israelsk pr fair play..

så kort kan det siges

Fra : @

Dato : 09-10-06 12:56

On Mon, 9 Oct 2006 09:03:44 +0200, "Kalif Timsah" <islam@styrer.nu>
wrote:

>1. løsning på jødehad =

at udrydde alle muhamedanere, da det er deres bog koranen som direkte
kræver at muhamedanere skal være racister og jødehadere

>give Palæstina tilbage til palæstinenserne

smid alle arabiske muhamedanere ud af Palæstina, de hører hjemme på
den Arabiske Halvø

Muhamedanismen hører hjemme i Medina og ikke andre steder,

alle andre steder end Medina hvor der findes muhamedanere har de kun
kommet frem ved hjæp af vold terrror og massedrab

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-10-06 09:26

> [...]
>
> Og så kan man tænke på at politiets eneste råd til jøderne er at lade
> være med at gå med en halskæde med davidsstjerne igennem kvarterer med

Det er det der heder, med et godt gammel dansk ord, (boomerang effekten).

Mvh Kurt