Et fuldstændigt demokratisk parti
Fra : dktekno

Dato : 08-10-06 19:57

Efter de seneste par dages taler om, at et parti skal have én linje, og
vælgerne skal kunne finde ud af, hvad det er for et parti, så kunne jeg godt
tænke mig, at vide, hvad nu, hvis vi fuldstændigt afskaffede det danske
nuværende demokrati, og erstattede det af et etpartis-demokrati?

Jeg mener, et parti, der ikke har nogen officiel holdning. Det vil være
ulovligt at starte andre partier end dette ene parti. Partiet har ingen
ledelse, udover de administrative, der ikke har til anden opgave, end at
skrive hvad, partiets linje er. Men de sætter den ikke selv. Det gør
medlemmerne.

Alle borgere er pr. defination medlem af dette parti. Fra de er 15 år gamle
er de medlem. Medlemskontingentet er skatten, og er obligatorisk.

Partiets linje er dynamisk. Dette betyder, at der ikke er nogen fast linje.
Alle medlemmerne kan frit komme til årsmøderne, hvor partiets politiske
linje fastlægges.

På denne måde får vi afskaffet dette 9-parti system, og får indført DIREKTE
demokrati.

Hvad har i at sige til dette?

Fra : @

Dato : 08-10-06 20:35

On Sun, 8 Oct 2006 20:56:33 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> [...]
>tænke mig, at vide, hvad nu, hvis vi fuldstændigt afskaffede det danske
>nuværende demokrati, og erstattede det af et etpartis-demokrati?

et hvafforet?

> [...]

>Partiets linje er dynamisk. Dette betyder, at der ikke er nogen fast linje.

rygning er skadeligt

det du ryger er ekstremt skadeligt

et godt råd

drik øl

maven er overfyldt inden det går helt galt

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : dktekno

Dato : 08-10-06 20:36

Det er da dig, der ryger, siden du ikke kan finde ud af, at svare seriøst på
mit indlæg.

Fra : Pjensen73

Dato : 08-10-06 20:37

dktekno har bragt dette til os:
> Det er da dig, der ryger, siden du ikke kan finde ud af, at svare seriøst på
> mit indlæg.

Hvorfor skulle han dog svare seriøst på et USERIØST indlæg?

Fra : dktekno

Dato : 08-10-06 21:00

Med hvilken begrundelse er det, at indlægget er useriøst?

Fra : @

Dato : 08-10-06 21:11

On Sun, 8 Oct 2006 21:36:11 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Det er da dig, der ryger,

nix jeg holder mig til øl

> siden du ikke kan finde ud af, at svare seriøst på
>mit indlæg.

i forhold til dit indlæg
var mit svar yderst seriøst

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-10-06 20:38

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> linje fastlægges.
>
> På denne måde får vi afskaffet dette 9-parti system, og får indført

Det lyder spændende! Jeg glæder mig til at se, hvad der sker når 2,5
millioner medlemmer eller flere skal blive enige om partiets linje. Husk, du
taler om demokrati, hvilket ikke er det samme som flertalsdiktatur.
Flertallet kan altså ikke tillade sig at bestemme noget, med mindre at der
tages vidtstrakte hensyn til mindretallet, hvis der skal være tale om et
demokrati.

Jan