Den uhellige alliance
Fra : Lyrik

Dato : 08-10-06 09:42

Rune Engelbrecht Larsen som vi husker fra hans "Faklen"-tog og som Politiken
derefter kunne bruge som kommentator, har nu indledt en "anmeld DF medlemmer
for racisme"-kampagne.
Han har skrevet til 70 kendte "kulturpersonligheder" for at få dem som
medunderskrivere på anklagerne.
En af den er Drude Dahlerup der er fortrukket til Stockholm for at være
"helt politisk korrekt".
Hmmm.. hun flytter måske tilbage når den nye svenske regering begynder at
komme andre og mere indvandrerkritiske boller på den hidtidige udvandede
socialdemokratiske suppe?

Det de anmeldte har udtalt om islam er peanuts i forhold til den tilsvining
Pia har været ude for.
Min fundamentalistiske ven så de udtalelser de er blevet anmeldt for og
kunne ikke se noget odiøst i dem.
De er jo ikke selv for politisk korrekte i deres egne udtalelser.
Når man kalder en spade for en spade så renses luften.
Skjulte modsætninger er langt farligere. Det får man ved at give mennesker
mundkurv på.

Hilsen
Jens

"Ophavsmanden til aktionen er tidligere formand for Minoritetspartiet og
kommentator ved Politiken Rune Engelbrecht Larsen. Han har sendt brev til 70
kulturpersonligheder for at få støtte til aktionen"

Fra : Konrad

Dato : 08-10-06 09:55

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medunderskrivere på anklagerne.
> En af den er Drude Dahlerup der er fortrukket til Stockholm for at være

Tværtimod skyldes det nok at det var eneste sted hun kunne få ansættelse. KU
ville jo end ikke antage hendes doktorgrad om feminisme til bedømmelse. Det
var for underlødigt og uvidenskabeligt.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 10:31

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Som dog insisterede på at få fjernet hendes egen søster, Ulla Dahlerup,
fra anmeldelsen. Hun er som bekendt den 70-årige Mogens Camres 1.
suppleant til Europaparlamentet.

I stedet er den ikke videre kløgtige landsformand for DFs Ungdom kommet
på listen. Som den eneste der ikke har parlamentarisk immunitet.

»Ikke videre kløgtig«? De pubertetsprægede 'udskejelser' på DFUs
sommerlejr, hvor han ikke selv var med, og hans offentlige afstandtagen
fra dem, tyder dog på at han ligger over gennesnittet for DFUere.

> Tværtimod skyldes det nok at det var eneste sted hun kunne få ansættelse. KU
> ville jo end ikke antage hendes doktorgrad om feminisme til bedømmelse. Det
> var for underlødigt og uvidenskabeligt.

Man skriver altså heller ikke en historisk doktorafhandling om - sig
selv. Så dr.phil. blev hun altså ikke ... og jeg ser netop at hun slet
ikke er historiker, men i denne sammenhæng 'kun' cand.scient.pol., altså
kandidat i statskundskab. Politologi.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mark Jensen

Dato : 08-10-06 10:58

On Sun, 8 Oct 2006 11:31:28 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Som dog insisterede på at få fjernet hendes egen søster, Ulla Dahlerup,
>fra anmeldelsen. Hun er som bekendt den 70-årige Mogens Camres 1.
>suppleant til Europaparlamentet.

Tak fordi du opklarede et spørgsmål ,jeg havde tænkt mig at google
lidt på. Nemlig om de vitterligt er søskende.
Pudsigt at 2 søskende kan ende med så divergerende holdninger.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 11:55

Mark Jensen <sadasa@mail.dk> wrote:

> Tak fordi du opklarede et spørgsmål ,jeg havde tænkt mig at google
> lidt på. Nemlig om de vitterligt er søskende.

Du kan bare slå op i Store Danske Encyklopædi.

Mogens Camres bror er i øvrigt Henning Camre, formand for Det Danske
Filminstitut. Det fremgår også af SDE.

Fra : Mark Jensen

Dato : 08-10-06 10:55

On Sun, 8 Oct 2006 10:41:33 +0200, "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk>
wrote:

Det der irriterer mig mest er at anmelderne leger stedfortrædere for
dem der potentielt kunne blive stødt. Som minimum burde loven kræve at
det var en af de "ramte" der kunne lægge sag an. Ikke tilfældig
smagsdommer af en meningmand.

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-06 11:08

"Mark Jensen" <sadasa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem der potentielt kunne blive stødt. Som minimum burde loven kræve at
> det var en af de "ramte" der kunne lægge sag an. Ikke tilfældig
+++++++++++
Du rammer lige netop sagens kerne.
Forskellige politiske grupperinger bruger sig selv til at foregribe andres
eventuelle fornærmelse.
Muslimerne må siges at være rimelig dygtige til at spille fornærmede.
Derfor afprøvede jeg en fundamentalists egen "potentielle fornærmelse" på
Krarups udtalelser om islam.
Han var ikke spor fornærmet men sagde:"Aha!" og var overrasket og
eftertænksom over nogle af de "sandheder" han fik smidt i hovedet.
Skal man tage afstand fra noget så må det være generaliseringerne der skærer
alle mennesker over en kam.
"Muslimer" er ikke nogen samlet masse. Der er individuelle forskelle ligesom
på alle andre grupperingers område.
Jeg synes det går bedre med at generalisere over ideologier.
Her kan man finde nogen mere holdbare kritikpunkter at anføre.
Men for at vende tilbage til dit synspunkt. Jeg synes også at det skal være
den fornærmede part der tager til genmæle.
Smagsdommernes pseudofornærmelse på andres vegne bør afvises.

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 12:16

> [...]

> alle mennesker over en kam.
> "Muslimer" er ikke nogen samlet masse. Der er individuelle forskelle ligesom

Og at kritisere islam [som samlet dogmesystem] er altså ikke det samme
som at kritisere muslimerne [som enkeltindivider].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-10-06 13:18

On Sun, 8 Oct 2006 13:15:40 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og at kritisere islam [som samlet dogmesystem] er altså ikke det samme
>som at kritisere muslimerne [som enkeltindivider].

skal det forstås således at udsagnet:

/
Muhamedanismen er en taberreligion som kun har medført elendighed og
undertrukkelse
/

er OK

men at udsagnet:

/
muhamedanere er tabere, og deres livsførelse har kun medført
elendighed og undertrykkelse
/

ikke er OK

generaliseringen er da tilstede i begge eksempler

og i ingen af eksemplerne hænges enkeltindivider ud

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 13:32

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
> ikke er OK

> generaliseringen er da tilstede i begge eksempler
>
> og i ingen af eksemplerne hænges enkeltindivider ud

I det første eksempel taler du om ét dogmesystem, islam. I det andet
eksempel taler du om en milliard mennesker, der ikke behøver at være
særligt troende, og som for manges vedkommende er vokset op i
traditioner der kan ligge langt fra idésystemet islams definition af
Muhamed og de første kaliffer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-10-06 13:38

On Sun, 8 Oct 2006 14:32:29 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>særligt troende, og som for manges vedkommende er vokset op i
>traditioner der kan ligge langt fra idésystemet islams definition af

det var nu mere generalisering jeg sigtede til

og den bruges i vid udstrækning alle steder

også her i gruppen

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 17:38

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> det var nu mere generalisering jeg sigtede til

Som nævnt af professor Hans-Hermann Hoppe Las Vegas Universitet i sidste
uges Weekendavisen [bagsiden af 1. sektion, interviewet af Anna Libak],
så er generaliseringer en nødvendighed. Jeg citerer:

<http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060929/SAMFUND
/109290111&SearchID=73259265883985>

=
Præsidenten for Harvard

Ordet »kujon« udslynger Hoppe med særlig triumf i stemmen, og det er
ikke svært at gætte, hvem han har i tankerne. Hoppe er nemlig langt fra
den eneste amerikanske professor, der har fået problemer på grund af sin
åbenmundethed. Selve præsidenten for Harvard Universitet Larry Summers,
eller rettere den nu afgåede præsident for Harvard, Larry Summers, kom
for skade i en tale sidste år at antyde, at kvinder er dummere til
matematiske og naturvidenskabelige discipliner end mænd. Ja, faktisk var
han mere forsigtig end som så: Han opregnede flere grunde til, at
kvinder var underrepræsenteret i de hårde videnskaber, herunder
naturligvis diskrimination, og henviste så endelig til de undersøgelser,
som viste, at der er meget større spredning blandt mænd end blandt
kvinder, når det gælder evnen til logisk tænkning. Med andre ord: Mænd
er typisk enten meget bedre eller meget dårligere til matematik end
kvinder. De største genier og tåber er knyttet til y-kromosomet. Men så
fuld af forbehold Summers end var, udløste det en storm af protester,
som endte med, at Summers bukkende, skrabende og fuld af undskyldninger
og løfter om fremtidigt at ansætte flere kvinder trak sig ud af manegen.
En anden er i dag præsident for Harvard.

»Han burde ikke have trukket sit udsagn tilbage,« siger Hoppe med
stemmen fuld af foragt. »Han burde have insisteret på, at man
tilbageviste hans påstand med argumenter. Ikke kun af hensyn til sig
selv og sin ære, men allermest fordi han skaber præcedens. Nu har han
åbnet døren for en syndflod af sager mod alle mulige andre. Der bliver
mere selvcensur som følge af den sag.«

– Men jeg kan ikke stadigvæk ikke frigøre mig fra den mistanke, at alle
disse statistiske sandheder kan gøre mere skade end gavn. Fordi de netop
er et gennemsnit af en population og intet siger om den enkelte konkrete
person. På dansk har vi en talemåde: Ordet skaber, hvad det nævner. Ord
registrerer ikke bare virkeligheden, de er med til at skabe den.

»Det er rigtigt, men vi kan ikke slippe for generaliseringer. Det er for
dyrt og for tidskrævende, hvis vi skulle spørge alle mennesker om alt.
Vi må nøjes med et repræsentativt udsnit. Og den viden, som vi får,
sparer os for mange ubehagelige overraskelser. NÃ¥r jeg kommer til
Tyskland, ved jeg, at mine værter måske vil byde mig på sauerkraut – jeg
er forberedt, jeg får ikke et chok. Samtidig er det givetvis en
kendsgerning, at der findes tyskere, som hader sauerkraut. Skulle vi af
den grund have fortiet tyskernes spisevaner i bred almindelighed? Nej.«

Hoppe er hverken til at hugge eller stikke i. Ikke engang, da jeg
forsøger at appellere til hans nationale stolthed ved at sige, at USA
vel næppe var blevet kendt som kulturens smeltedigel, hvis lærerne på
landets universitetsanstalter omhyggeligt havde forklaret eleverne, at
sorte var dummere end hvide, somaliere mere dovne end mexicanere,
armeniere mere tyvagtige end svenskere og så videre.

»Ved du hvad, det er en skrøne, at USA er kulturens smeltedigel. Den
nuværende migrationspolitik er en katastrofe. Indtil tresserne forsøgte
man at opretholde den kulturelle eller etniske balance gennem en
kvotepolitik for indvandring. Så og så mange italienere, så og så mange
danskere og så videre. Men i tresserne gik der positiv særbehandling i
skidtet. Siden da har det været lettere for en zulu at få
statsborgerskab end for en britisk astrofysiker. I år 2050 er de hvide
et mindretal, hvis udviklingen fortsætter. De sorte og de spansktalende
vil være i flertal. Og nej, de nye indvandrere føler sig ikke som
amerikanere.«

Hoppe tilføjer polemisk, at vi også lader til at have vores problemer i
Danmark. Han har i hvert fald siden sin ankomst – fra et besøg i
Istanbul – bemærket, at der lader til at være flere fundamentalister i
København end i Istanbul. I hvert fald har han set adskillige muslimer
på gaderne, der var tildækkede som i østlige Anatolien.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-10-06 18:04

On Sun, 8 Oct 2006 18:37:32 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]

>kendsgerning, at der findes tyskere, som hader sauerkraut. Skulle vi af
>den grund have fortiet tyskernes spisevaner i bred almindelighed? Nej.«

og de synspunkter kan jeg helt tilslutte mig,

der findes rigtig mange mennesker der nikker bifaldende når man
fremkommer med positive generaliseringer, det hører man aldrig rasende
protester imod

men kommer man med en negativ generalisering så er fanden da løs

"Sådan kan du ikke sige"
"den slags generalisereinger hører ingen steder hjemme"
" Mener du virkelig at alle XXX er sådan"
osv.

> [...]
>København end i Istanbul. I hvert fald har han set adskillige muslimer
>på gaderne, der var tildækkede som i østlige Anatolien.

det er da logisk

muhamedanerne har selvfølgelig brug for flere hardcore
fundamentalister i krigens hus end i fredens hus

--
Man kan ikke give mennesker varig hjælp ved at gøre det for dem,
som de selv burde gøre.

Fra : Konrad

Dato : 08-10-06 20:19

'
Naturligvis er det "ok", kære "@".

> men at udsagnet:
>
> /
> muhamedanere er tabere, og deres livsførelse har kun medført
> [...]

Naturligvis er dette også "ok", kære "@".

Det "i" ikke forstår er, at alt indenfor demokratiets og pluralismens rammer
er tilladt, men samtidig, at der jo ikke er en forpligtielse til at
"anerkende" et givent synspunkt. Samfundet "anerkender" ikke - det
tillader!!! Og det er jo nok dér i er gået galt i byen, både dig og Abu
Laban. I tror jo at demokrati og ytringsfrihed indebærer en slags pligt til
at tage stilling, eller "ære" anderledes synspunkter. Intet kunne ikke være
mere forkert. Vi tåler jer,. men guddødemig om vi kan lide jer!

Fra : @

Dato : 08-10-06 20:55

On Sun, 8 Oct 2006 21:19:01 +0200, "Konrad"
> [...]

>at tage stilling, eller "ære" anderledes synspunkter. Intet kunne ikke være
>mere forkert. Vi tåler jer,. men guddødemig om vi kan lide jer!

nu var mine eksempler mere myntet på at nogle DF'ere med forkvinden i
spidsen (igen) er blevet anmeldt for racistiske udtalelser

(anseer anmelderne muhamedanere for at være en race)

og nej jeg hverken tror eller føler nogen pligt til at tage stiling
til alt
og da slet ikke p.g.a. at vi her i DK endnu har relativ ytringsfrihed

og jeg ærer ikke andres synspunkter, jeg forsøger at tage stilling, og
mener jeg at den andens synspunkt er lige til at "lukke op og skide i"
så bruger jeg min ytringsfrihed og siger dette og argumentere for mit
syn

p.g.a. mine udsagn her i gruppen kan nogen måske have fået den
fejlagtige opfattelse at jeg hader muhamedanere

det gør jeg ikke det ligger slet ikke til mig at hade

jeg hader heller ikke ulve, men derfor vil jeg alligevel ikke have
ulve i min fåreflok

Fra : Konrad

Dato : 08-10-06 21:11

> nu var mine eksempler mere myntet på at nogle DF'ere med forkvinden i
> spidsen (igen) er blevet anmeldt for racistiske udtalelser

Og det er fair nok. Hun HAR, og medlemmerne af hendes parti, udtalt sig
nedværdigende om mennesker der bor i dette land. Det er et ubestrideligt
faktum, uanset hvad.

> (anseer anmelderne muhamedanere for at være en race)

En befolkningsgruppe. Akkurat som jøder er en befolkningsgruppe. "Alle
muslimer knepper geder" - "Alle jøder knepper geder". Du ser nok
"forskellen".

> og nej jeg hverken tror eller føler nogen pligt til at tage stiling
> til alt
> og da slet ikke p.g.a. at vi her i DK endnu har relativ ytringsfrihed

Naturligvis ikke. Hvorfor dog?

> [...]
> mener jeg at den andens synspunkt er lige til at "lukke op og skide i"
> så bruger jeg min ytringsfrihed og siger dette og argumentere for mit

Og jeg respekterer 100% dit "syn". I modsætning til så mange andre synes jeg
vi to har haft en god debat gennem tiderne. Du har aldrig svinet mig til,
eller kommet med argumenter såsom "hvad med dig selv", "idiot" etc.

> p.g.a. mine udsagn her i gruppen kan nogen måske have fået den
> fejlagtige opfattelse at jeg hader muhamedanere

Virkelig? )))

> det gør jeg ikke det ligger slet ikke til mig at hade
>
> jeg hader heller ikke ulve, men derfor vil jeg alligevel ikke have
> ulve i min fåreflok

hmmm. Alle kan jo være enige om et sådan projekt. Det siger ikke andre
særlig meget, men utrolig meget andre om dig selv.

Fra : @

Dato : 08-10-06 21:34

On Sun, 8 Oct 2006 22:11:25 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

<klippe klippe klippe>

>Og det er fair nok. Hun HAR, og medlemmerne af hendes parti, udtalt sig
>nedværdigende om mennesker der bor i dette land. Det er et ubestrideligt
>faktum, uanset hvad.

jævnfør en helt anden tråd (P. Rønne) generaliseringer

man kan jo altid tillægge andre skumle motiver/udsagn

har DF Pia K. udtalt sig om navngivne personer

eller om muhamdanere ??

>En befolkningsgruppe. Akkurat som jøder er en befolkningsgruppe. "Alle
>muslimer knepper geder" - "Alle jøder knepper geder". Du ser nok
>"forskellen".

jep,

men kan man ikke bruge generaliseringer kan man næsten ikke udtale sig

"grunden til at jøder har så store næser er at luft er gratis"

er ment som en vits, men hvis nogen absolut vil, kan de da sagtens få
det drejet til at det er en nedgørelse af jøder

> [...]
>vi to har haft en god debat gennem tiderne. Du har aldrig svinet mig til,
>eller kommet med argumenter såsom "hvad med dig selv", "idiot" etc.

ja, virkelig

jeg har efterhånden som formeringen har taget fart intet mindre end 3
muhamedanere tæt inde på livet i den nærmeste familie

og den ene voksne muhamedaner kender udmærket mit syn på hans falske
profet

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 03:24

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> muhamedanere tæt inde på livet i den nærmeste familie
>
> og den ene voksne muhamedaner kender udmærket mit syn på hans falske

En søskende der har giftet sig med en muslim, og som følge deraf har
måttet konvertere?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 09-10-06 06:28

On Mon, 9 Oct 2006 04:24:08 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>En søskende der har giftet sig med en muslim, og som følge deraf har
>måttet konvertere?

nej

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-06 06:48

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> nej

Så må det jo være et barn, en søskende eller et søskendebarn der er
konverteret ... eller et barn eller søskendebarn der har giftet sig med
en muslim - ellers ville det vel ikke være 'nærmeste familie'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-10-06 21:40

> [...]

>vi to har haft en god debat gennem tiderne. Du har aldrig svinet mig til,
>eller kommet med argumenter såsom "hvad med dig selv", "idiot" etc.

jeg forsøger så vidt muligt at holde mig til debat og afholde mig fra
tilsvining af andre

men man er kun et menneske

og det kan da ske at der ryger en finke af panden

og jeg kan bare ikke døje socialister

Fra : Konrad

Dato : 08-10-06 22:43

> jeg forsøger så vidt muligt at holde mig til debat og afholde mig fra
> tilsvining af andre

Det **HAR** jeg lagt mærke til. Bidt fingre i. Noteret.

> men man er kun et menneske

Præcist. Jeg ved der findes masser af "utilpassede" indvandrere, som hellere
ser dinn frygt end dit hovmod. Som ikke burde være her i mit land, Danmark.
Men der findes også 300.000 som angler efter "forståelse". Jeg synes f.eks
det er forkert, at landet ikke er rummeligt nok til en serbisk ingeniør,
eller en tyrkisk sygeplejeske.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-10-06 15:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Lyrik <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote:

<snip>

> Og at kritisere islam [som samlet dogmesystem] er altså ikke det samme
> som at kritisere muslimerne [som enkeltindivider].

Det mener jeg ikke er spørgsmålet her. Problemet med at afgøre om de,
der evt må være blevet krænket i deres tro, er, at et af særtilfældene i
islam er, at islam osse omfatter det vi idag betragter som det
politiske.

Som der er een der skrev fornylig i soc.religion.islam i et svar på det
efterhånden berømte citat af paven: vis mig lige hvad Mohammed bragte
der var nyt.

Et af svarerne, i

kom med denne:

: The religious life includes the worldly life and religious
: practices are fully integrated into the worldly life and have
: spiritual,social as well as physical and environmental aspects.

Det religiøse omfatter osse (inkluderer) det verdslige og de religiøse
handlinger er fuldstændig integreret i det verdslige. Eller med andre
ord, det vi forstår ved forhold, der skal afgøres politisk er her
religion og tro.

Når jeg så gennemløber de 12 tilfælde, der er nævnt i Politiken lørdag,
så kan de lige så godt være udtryk for politisk uenighed, omend i
ekstrem grad. Men det er ikke strafbart.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 17:38

> [...]
> så kan de lige så godt være udtryk for politisk uenighed, omend i
> ekstrem grad. Men det er ikke strafbart.

Som også angivet af den kuwaitiske lærde Tariq al-Suweidan ved et møde i
udenrigsministeriet i København tidlgiere i år, så er islam ikke som
andre religioner. Islam er et altomfattende politisk, juridisk,
økonomisk og religiøst system.

Derfor er kritik af islam ikke bare kritik af en religion, men også
kritik af en politisk vision. Der i øvrigt er implementeret i et land
som Saudi Arabien.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 08-10-06 11:56

On Sun, 08 Oct 2006 11:55:23 +0200, Mark Jensen <sadasa@mail.dk>
wrote:

> [...]
>dem der potentielt kunne blive stødt. Som minimum burde loven kræve at
>det var en af de "ramte" der kunne lægge sag an. Ikke tilfældig

anmelderne er da bedøvende ligeglade med hvad DF'ere siger om
muhamedanere

de eneste de sigter efter er at svække den nuværende regering og dens
støtteparti

jeg tør godt vædde på, at de allerfleste af underskriverne selv er
tilhængere af dogmatik og undertrykkelse af politiske modstandere

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 11:28

> [...]
70
> kulturpersonligheder for at få støtte til aktionen"

Har søgt vidt og bredt, men kan ikke finde listen over de 70, der har
skrevet under. Nogen der kan hjælpe her ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : @

Dato : 08-10-06 11:49

wrote:

> [...]
>for racisme"-kampagne.
>Han har skrevet til 70 kendte "kulturpersonligheder" for at få dem som

kan man finde en liste over medunderskriverne?

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 11:59

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> kan man finde en liste over medunderskriverne?

Køb Politiken fra i går. Der skal det nok stå.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kasper

Dato : 08-10-06 12:57

Per Rønne wrote:

> [...]

Fatih Alev (foredragsholder), Uzma Ahmed Andresen (udviklingskonsulent),
Sune Auken (lektor, dr.phil.), Asger Baunsbak-Jensen (præst, forfatter),
Thomas Bredsdorff (professor, dr.phil.), Palle Bruus (HHÅ-lektor),
Maiken Dreyer Christensen (stud.jur.), Ruth Christiansen
(serviceassistent), Claus Clausen (forlægger), Egon Clausen (forfatter),
Drude Dahlerup (professor), Bjørn Elmquist (advokat), Carsten
Fenger-Grøndahl (forlagssouschef og forfatter), Malene Fenger-Grøndahl
(journalist og forfatter), Claus Flygare (skuespiller, satiriker), Peter
Friis-Nielsen (sognepræst), Najib Haddar (leder af værested), Bodil
Hindsholm Hansen (sognepræst), Hardy Hansen (formand for Mandela
Centret), Kirsten Gjørup Hansen (socialpædagog), Niels Erik Hansen
(centerleder, advokat), Christian Harlang (advokat), Zubair Butt Hussain
(foredragsholder, cand.polit.), Claes Hvidbak (forlagsdirektør), Søren
Høy (kulturjournalist), Knud J. Jensen (lektor), Tim Jensen (lektor,
religionshistoriker), Lone Benne Johansen (kommunikationsrådgiver), Per
Schultz Jørgensen (professor, dr.phil.), Peter Kemp (professor, leder af
Center for Etik og Ret), Sherin Khankan (forfatter og konsulent), Kjeld
Koplev (forfatter og journalist), Flemming Kramp (konsulent), Rune
Engelbreth Larsen (forfatter, idéhistoriker), Carl Lomholt (tidl.
fængselspræst, ph.d.), Søren Lose (billedkunstner), Thomas Lund (program
manager), Niels I. Meyer (professor emeritus), Henning Mortensen
(forfatter), Anne Nielsen (læge), Flemming Chr. Nielsen (forfatter,
cand.scient.), Jo Falk Nielsen (journalist), Knud Ochsner (præst),
Birgitte Olesen (tidl. gymnasielærer, cand.mag.), Sigurd Olesen (tidl.
overlæge), Carsten Ploug Olsen (førtidspensionist), Marianne Olsen
(lektor ved Herlufsholm), Abdul Wahid Pedersen (imam, nødhjælpsarbejder)
, Lise Poulsen (administrator), Ebbe Preisler (filmproducent), Lissi
Rasmussen (stiftspræst, dr.theol.), Helge Ratzer (indvandrerlærer),
Mette Reimers (projektmedarbejder), Jytte Rex (filminstruktør), Bente
Rich (læge), Peter Johannes Schjødt (forfatter), Bente Schwartz
(forfatter, cand.mag.), Jan Sonnergaard (forfatter, cand.mag.), Maria
Stokholm (skuespiller), Curt Sørensen (professor), Leyla Tamer
(forfatter), Christian Braad Thomsen (filminstruktør, forfatter), Peter
Tudvad (forfatter, filosof), Aminah Tønnsen (forfatter og
foredragsholder), Per Warming (forfatter, komponist), Kjeld Aakjær
(international konsulent)

Fra : @

Dato : 08-10-06 13:24

On Sun, 08 Oct 2006 13:57:11 +0200, Kasper <splonk@dyt.name.fake>
wrote:

> [...]

tak

> [...]
>Tudvad (forfatter, filosof), Aminah Tønnsen (forfatter og
>foredragsholder), Per Warming (forfatter, komponist), Kjeld Aakjær

det var så listen med Danmarks absolut mest unyttige idioter

de burde alle emigrere til Saudi-Arabien

for ved selvsyn at finde ud af om DF'ernes udsagn er sande eller
falske

Fra : Allan Riise

Dato : 08-10-06 13:46

@ wrote:
> [...]

> de burde alle emigrere til Saudi-Arabien
>
> for ved selvsyn at finde ud af om DF'ernes udsagn er sande eller

Så meget for pluralisme og ytringsfriheden.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 08-10-06 16:01

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så meget for pluralisme og ytringsfriheden.
>
> --
> Allan Riise

Undskyld mig--
Men er det ikke netop ytringsfriheden, disse hallalhippies forsøger at
knægte?

MVH
Egon

Fra : Allan Riise

Dato : 08-10-06 16:23

Egon Stich wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld mig--
> Men er det ikke netop ytringsfriheden, disse hallalhippies forsøger at
> knægte?

Det jeg svarede på var et de fordømte det.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 08-10-06 17:40

On Sun, 8 Oct 2006 17:23:22 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det jeg svarede på var et de fordømte det.

er det ikke netop hvad de føromtalte 66 (u)nyttige idioter forsøger

at knægte ytringsfriheden ved at politianmelde for politiske
udtalelser de ikke er enige i?

Fra : @

Dato : 08-10-06 17:35

On Sun, 8 Oct 2006 17:01:03 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

>Undskyld mig--
>Men er det ikke netop ytringsfriheden, disse hallalhippies forsøger at
>knægte?

jo og det har de forsøgt i mange år,

men det ser de selv slet ikke som problematisk da de som rettroende jo
er i besidddelse af den evige sandhed,
det er derfor de er pot og pande med koranfacisterne, de er nemlig på
deres måde ligeledes i besiddelse af den evige sandhed
krage søger mage, siger et gammelt visdomsord, og i dette tilfælde
passer det på en prik

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-06 13:24

Kasper <splonk@dyt.name.fake> wrote:

> Fatih Alev (foredragsholder), Uzma Ahmed Andresen (udviklingskonsulent),
> Sune Auken (lektor, dr.phil.),

Svend Aukens søn?

> [...]
> Peter Tudvad (forfatter, filosof), Aminah Tønnsen (forfatter og
> foredragsholder), Per Warming (forfatter, komponist),

Bos bror?

> Kjeld Aakjær (international konsulent)

Mere eller mindre det sædvanlige slæng. Men hvor er Klaus Rifbjerg
blevet af?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 08-10-06 16:53

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Rune Engelbrecht Larsen som vi husker fra hans "Faklen"-tog og som
> Politiken

Hvad er det præcist at DF er anmeldt for?

Altså hvilke udtalelser drejer det sig om? (citat ønskes)

Fra : @

Dato : 08-10-06 17:44

On Sun, 8 Oct 2006 17:52:49 +0200, "-=* DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

>"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvad er det præcist at DF er anmeldt for?
>
>Altså hvilke udtalelser drejer det sig om? (citat ønskes)

de anmeldes først og fremmest fordi de er støtteparti til en
ikke-socialistisk regering