Om ikke at fatte essensen i demokrati.
Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 10:55

DF glimrer igen ved at have en organisationskultur der er enhver
bananrepubliks partier ønskedrøm. Så snart der ytres den mindste krtik - er
det yt.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=803862/

Det er vanskeligt at forestille sig et parti, som dette i en regering. Mere
udemokratisk kan det jo vanskeligt blive.

Man kan næsten kun finde samme mangel på vilje til debat, hos mulimske
fundamentalister.

/FL

Fra : Kalif Timsah

Dato : 07-10-06 11:16

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> [...]
> Mere udemokratisk kan det jo vanskeligt blive.
>
> Man kan næsten kun finde samme mangel på vilje til debat, hos mulimske

Hvad mener du dog?

Hos os i Festlige Fundamentalisters Forening har vi da altid debatteret
åbent omkring Dansk Folkeparti?!
Vi har aldrig lagt noget bånd på debatten om Pia Kjærsgaard eller om DF´s
politik i øvrigt.

PS. vi modtager gerne ensome DF-medlemmer! Henvendelse i Heimdalsgades Moske
i København hver fredag morgen.

Fra : Jim

Dato : 07-10-06 12:14

"Kalif Timsah" <islam@styrer.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> politik i øvrigt.
>
> PS. vi modtager gerne ensome DF-medlemmer! Henvendelse i Heimdalsgades

Så skulle det da kun være for at få udryddet en flok islamister.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-10-06 14:11

"Kalif Timsah" <islam@styrer.nu> wrote in message

> [...]
> politik i øvrigt.
>
> PS. vi modtager gerne ensome DF-medlemmer! Henvendelse i Heimdalsgades

Hvor mange festlige "jinn", - lampeånder har I med i klubben? Husk universet
blev skabt af ham Allah, både for mennesker og for lampeånder, - eller
luftånder, hvis du bedre kan lide den betegnelse.

Det ER stærkt festligt, at voksne mennesker kan tro på sådan noget, - men
sådan er der så meget.

Fra : Jim

Dato : 07-10-06 12:13

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mere udemokratisk kan det jo vanskeligt blive.
>
> Man kan næsten kun finde samme mangel på vilje til debat, hos mulimske

Hvis du ikke er medlem af DF, hvorfor bekymrer du dig så om, hvorledes DF
handler for at undgå den polemik og opsplitning i partier, som V, K og S har
oplevet?
V, K og S har været tæt på at miste mange medlemmer pga. fnidder i
gelederne, den fnidder DF er i gang med at tage i opløbet.
Det er ok, at S mister mange medlemmer, hvilket DF har nydt godt af, så fint
med det. Men vi har set, hvilken uro det giver, når lokale medlemmer i
byråd, amtsråd og da i højeste grad også på Borgen kritiserer partiformanden
for et eller andet og da også i medierne.
DF tager bare tyren ved hornene, før der sker ulykker.
Jeg har set spioner og andre ballademagere fra Socialdemokratiske rækker
melde sig ind og nå langt for på et tidspunkt at falde partiet i ryggen.
Men det er du vel kun lykkelig for.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 13:04

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har set spioner og andre ballademagere fra Socialdemokratiske rækker
> melde sig ind og nå langt for på et tidspunkt at falde partiet i ryggen.

Jamen - det er da selvsamme hån mod demokratiets grundpiller som selvsamme
DF igen og igen råber vagt i gevær om, når det Abu Laban og andre der
forbryder sig.

Face it - PK & Co. er en ytringsfrihedens fjende sammen med Labanisterne.

/FL

Fra : Jim

Dato : 07-10-06 13:11

> [...]
> forbryder sig.
>
> Face it - PK & Co. er en ytringsfrihedens fjende sammen med Labanisterne.

Jeg kan ikke med min bedste vilje se sammenligningen.
Mon ikke du skulle prøve at udtrykke dit mishag over PK og DF på en anden
måde.
Hvis medlemmer af DF har noget at brokke sig over, som har med DF at gøre,
hvorfor så gå til pressen før henvendelse til partitoppen?
Og er man så utilfreds med DF, at man er nødt til at gå til pressen med det,
så var der vel ingen grund til at være medlem.
Så enkelt kan det siges.

Fra : Kert Rats

Dato : 07-10-06 13:24

> [...]
> Og er man så utilfreds med DF, at man er nødt til at gå til pressen med
> det, så var der vel ingen grund til at være medlem.
DF og PK har fat om nældens rod: Brokkehovederne! Og de skal ud af partiet,
ellers oplever DF samme interne fnidder, som andre partier, navnlig
Sosserne, har oplevet.
PK gør det eneste rigtige.
Og brokkehovederne bør overveje, om deres kritik er rettet mod den rigtige
modtager, når de går ud i pressen med deres brokkerier. Kritikken skal
selvfølgelig rettes til partiet internt!
Hvor svært kan det lige være??

Venligst

Kert Rats

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 13:43

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> partiet, ellers oplever DF samme interne fnidder, som andre partier,
> navnlig Sosserne, har oplevet PK gør det eneste rigt

Det er muligt at det er rigtigt for PK og hendes magt - men det er skide
udemokratisk.

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 14:53

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> Det er muligt at det er rigtigt for PK og hendes magt - men det er
> skide udemokratisk.

Gu er det ej udemokratisk. Du ved åbenbart ikke hvad demokrati betyder...du
"tror" det handler om at alle må mene/ syntes/ og sige hvad de vil og stadig
være medlem af en forening (parti).

Men sådan er DF ikke. Flertallet mener at der skal være "hård Top-styring"
(det er demokrati) ellers ville de ikke være medlem.

Like it or not.

Demokrati = Flertallet.

Demokrati _kan_ også være de ting _du_ taler om, åbenhed/ frihed til at
modsige/ kritisere osv osv, men så er det en anden foreningen (parti) du
skal være medlem af.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : @

Dato : 07-10-06 15:03

On Sat, 7 Oct 2006 15:52:49 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

> [...]
>
>Men sådan er DF ikke. Flertallet mener at der skal være "hård Top-styring"
>(det er demokrati) ellers ville de ikke være medlem.

what

demos=folk
kratein=herske

demokrati=folkestyre

like it or not

her i landet styres der så med det der kaldes repræsentativt demokrati

hvor man i stedet for demokrati for det meste bruger
flertalsafgørelser

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 15:20

@, skrev noget i stil med:

> what

Ja?

> her i landet styres der så med det der kaldes repræsentativt demokrati

Ja.

> hvor man i stedet for demokrati for det meste bruger
> flertalsafgørelser

Korrekt, og den måde at styrre på, er besluttet af folket på demokratisk
vis....med en flertals afgørelse.

Fra : @

Dato : 07-10-06 15:26

On Sat, 7 Oct 2006 16:19:34 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

>Ja?

nej

>Ja.

>Korrekt, og den måde at styrre på, er besluttet af folket på demokratisk
>vis....med en flertals afgørelse.

flertalsafgørelse er IKKE lig med demokrati

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 15:36

@, skrev noget i stil med:

> flertalsafgørelse er IKKE lig med demokrati

Jo, hvis folket (partimedlemmerne) har besluttet det, så er det demokrati.

Fra : @

Dato : 07-10-06 16:33

On Sat, 7 Oct 2006 16:36:29 +0200, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

>Jo, hvis folket (partimedlemmerne) har besluttet det, så er det demokrati.

nej

det er så en flertalsafgørelse hverken mere eller mindre

at et flertal vedtager at
pølse=cykelhjul
gør ikke pølser til cykelhjul

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 16:46

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> nej
>
> det er så en flertalsafgørelse hverken mere eller mindre
>
> at et flertal vedtager at
> pølse=cykelhjul
> gør ikke pølser til cykelhjul

Eller hvis folk beslutter sig til at man i stedet for at bruge hænderne til
boldkontrol i håndbold nu skal til at bruge fødderne - så er det sådan set i
orden .. Det er bare ikke håndhold længere men fodbold ..

At Pia K vælger at indføre endevælde i sit parti, vha demorkrati gør det
ikke til et demokratisk fungerende parti, men et enevældigt fungerende parti

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 17:06

@, skrev noget i stil med:

> nej

Jo :)

> det er så en flertalsafgørelse hverken mere eller mindre

Det er en frivillig demokratisk beslutning.

> at et flertal vedtager at
> pølse=cykelhjul
> gør ikke pølser til cykelhjul

Analogier er altid sjove....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 15:16

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Demokrati _kan_ også være de ting _du_ taler om, åbenhed/ frihed til at
> modsige/ kritisere osv osv, men så er det en anden foreningen (parti) du

Så hvis demokratiet beslutter via en flertalsafgørelse at al magt skal være
hos triumviratet PS;PK;ATD så er det stadigt demokrati.

Jeg vil tværtimod kalde det uoplyst enevælde.

Nej - demokrati kræver bred diskussion for at være demokrati.

I Saddam Husseins Irak stemte man skam også om tingene ..og der havde de
derfor også demokrati?

Eller Kina?

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 15:40

> [...]

Ja.

> Jeg vil tværtimod kalde det uoplyst enevælde.

Du må kalde det lige hvad du vil.

> Nej - demokrati kræver bred diskussion for at være demokrati.

Hvor har du det fra?? Link?

> I Saddam Husseins Irak stemte man skam også om tingene ..og der havde
> de derfor også demokrati?

> Eller Kina?

Har folket i de to lande besluttet at styrre-formen skulle være sådan...på
demokratisk vis??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 16:34

> [...]
>
> Hvor har du det fra?? Link?

> Har folket i de to lande besluttet at styrre-formen skulle være sådan...på

Nej nej og atter nej .. så havde de besluttet sig til på demokratisk vis at
nedlægge demokratiet ...

men man kan ikke nedlægge noget og så stadig have det ...

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 16:57

> Nej nej og atter nej ..[snip]

Godt, så har de ikke demokrati.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 17:12

> Godt, så har de ikke demokrati.

Jamen - fred med det også. Men det er jo lidt hult at forsvare demokratiet
og ytringsfriheden vildt, men ikke ønske det selv.

Det var jo det DF gjorde for nøjagtigt et år siden ..

Men helt klart - Demokrati er da ikke nirvarna.

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 17:20

> Jamen - fred med det også. Men det er jo lidt hult at forsvare
> demokratiet og ytringsfriheden vildt, men ikke ønske det selv.

Øhh...æhhh ?!? Hvad snakker du om nu??? Hvem ønsker ikke demokrati??

> Det var jo det DF gjorde for nøjagtigt et år siden ..

Ja...øhh og??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 17:38

> Øhh...æhhh ?!? Hvad snakker du om nu??? Hvem ønsker ikke demokrati??

PK og Co gør tilsyneladende ikke i partiet ..

Selv Søren Kraup er betænkelig

> Ja...øhh og??

Du husker ingen muhammedkrise hvor man krævede en ytringsfrihed man nu
knægter?

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 18:16

> PK og Co gør tilsyneladende ikke i partiet ..

Det er noget forhutlet sluder.

> Selv Søren Kraup er betænkelig

Og hvad så? Jeg er også betænklig. Jeg tror ovenikøbet det kan være starten
på slutningen for partiet...men det ændre ikke en tødel ved din fejlagtige
påstand om at DF er udemokratiske.

> Du husker ingen muhammedkrise hvor man krævede en ytringsfrihed [klip]

Joda.

> man nu knægter?

INGEN knægter nogen's ytringsfrihed...ta dig nu sammen. Det er typisk
populitisk at råbe "min ytringsfrihed blir knægtet" Alle kan sige hvad de
vil om DF! Men alle kan ikke være medlem af DF.

Ytringsfriheden har i GL nogle begrænsninger iht. loven, på samme måde som
"ytringsfriheden" i DF er begrænset af partiets regler.

Ytringsfriheden i mit hjem (over for min søn/ gæster osv (feks)) bestemmer
jeg 100%.... Hvis nogen siger noget i mit hjem som jeg ikke vil tollererer
blir vedkommende smidt ud. Har jeg ikke ret til det??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 18:25

> [...]
> jeg 100%.... Hvis nogen siger noget i mit hjem som jeg ikke vil tollererer
> blir vedkommende smidt ud. Har jeg ikke ret til det??

jow .. men smider du også din søn og kone ud hvis snakker om hvad de er
uenige med dig om ude i byen?

og nu er et hjem så heller ikke et demokratisk parti,,

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 18:46

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> jow .. men smider du også din søn og kone ud hvis snakker om hvad de
> er uenige med dig om ude i byen?

Det vil vise sig...det er ikke sket endnu.

> og nu er et hjem så heller ikke et demokratisk parti,,

Det er dog korrekt.... Men humlen i det var...ytringsfrihed.

Den ytringsfrihed som du (og andre) ofte henviser til gælder i forhold
mellem borgeren og staten, altså kan jeg blive straffet af offentligheden
for mine ytringer.

At man bruge sin ytringsfrihed betyder _ikke_ at man ikke kan blive fyrret
fra sit arbejde, smidt ud af et parti, smidt ud af enhvert værtshus, anden
forening man er medlem af.

Mange mennesker (måske også du?) _tror_ at man kan ytre lige hvad man vil
blot man holder sig inden for lovens rammer, og at det derfor ikke kan ha
andre konsekvenser....det er en meget forkert opfattelse.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 18:55

> [...]
> blot man holder sig inden for lovens rammer, og at det derfor ikke kan ha
> andre konsekvenser....det er en meget forkert opfattelse.

Jamen .. ytringsfriheden er da ikke absolut. Men et demokratisk politisk
parti hviler på ytringsfrihed.

Hvorfor tror du forøvrigt Saddam Hussein ikke sidder ved magten i dag?

Fordi hans rådgivere ikke havde ytringsfrihed til at fortælle ham at stræbe
WMD og at besætte Kuwait var dumt,

Det turde ingen fortælle for ham.

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 19:09

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> Jamen .. ytringsfriheden er da ikke absolut.

Netop.

> Men et demokratisk
> politisk parti hviler på ytringsfrihed.

Hvorfor tror du det? Kom venligst med noget dokumentation på "at det er
sådan" eller at "det skal være sådan".

> Hvorfor tror du forøvrigt Saddam Hussein ikke sidder ved magten i dag?

Aner det ikke...jeg er også ret ligeglad.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-06 20:44

"Rea721" <skod3@721.dk> wrote in message

> Netop.

> Hvorfor tror du det? Kom venligst med noget dokumentation på "at det
> er sådan" eller at "det skal være sådan".

> Aner det ikke...jeg er også ret ligeglad.

Ytringsfrihed burde være absolut, kun hvis voldsfremmende skal
injurier gives bøde og berigtigelse kræves. Folk kan jo spare

Demokrati indførtes da folk var blevet politiske kandestøbere der
kunne leve med at snakke om politik og ikke have indflydelse

Debat er opium for folket - men hvad andet kan vi gøre mod
muslimimporterende godhedsindustri?

"92 procent af landets lovgivning er overflødig - deriblandt
injurielovgivningen.
Selv om Ekstra Bladet dagligt på forsiden udråbte mig til rovmorder,
ville jeg ikke anlægge sag.
Hvis man vil have en sag frem i lyset,
må man henvende sig til pressen,
der både arbejder hurtigere og er bedre egnet til at finde frem til
sandheden end landets domstole, der ofte er befolket af pæne ældre
herrer uden kontakt med nutiden. Glistrup

"Lad folk skrive hvad de vil, og de lader mig gøre hvad jeg vil, sagde
Frederik den Store - der også sagde at alle skal være salig i den tro
de vil

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-06 20:59

> Netop.

Kun ledernes sadistiske vilje til magt hindrer fri ordleg

> Hvorfor tror du det? Kom venligst med noget dokumentation på "at det
> er sådan" eller at "det skal være sådan".

Let the people think they govern and they will be governed.
Peel

Millhouse(friend of the more clever kid, Barts friend) "We got to
spread this stuff around. Let us put it on the internet" Bart: "No -
we have to reach people , whose opinion actually matter." The
SimpsonsFamily,

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 21:22

> Netop.

> Hvorfor tror du det? Kom venligst med noget dokumentation på "at det er
> sådan" eller at "det skal være sådan".

Låm en samfundsfagsbog på bibloteket

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 21:34

> Låm en samfundsfagsbog på bibloteket

Okay...altså en af de dersens
jeg-slynger-lige-noget-ud-som-jeg-mener-og-som-derfor-må-være-virklighed.

Hvis du ikke kan argumentere mere fornuftigt for din sag, så står jeg af nu.
Hej hej.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 22:37

> [...]
>
> Hvis du ikke kan argumentere mere fornuftigt for din sag, så står jeg af

Det er såmænd slet ikke svært at forstå: Skal da indrømme at jeg troede lidt
det var børnelærdom at sådan forholder det sig med demokrati. Uden fri og
utvungen debat dør det og bliver skindemokrati. Særligt efter
muhammmedkrisen og den deraf afledte debat om demokrati, synes tingene har
været debatteret grundigt,

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 23:39

> [...]

> skindemokrati. Særligt efter muhammmedkrisen og den deraf afledte
> debat om demokrati, synes tingene har været debatteret grundigt,

Lad være med at blande Demokrati og ytringsfrihed i samfundet sammen med
demokrati og ytringsfrihed i et parti, det er to forskellige størelser.
Ytringsfriheden i et parti eller en hvilken som helst forening iøvrigt,
bestemmes af reglerne for pgl parti eller forening.
Ytringsfriheden i samfundet reguleres af lovgiverne. Ytringsfriheden i et
parti eller en forening bestemmes af generalforsamlingen.

Ytringfriheden i GL giver dig ret til at ytre dig....men ikke ret til at
gøre det _hvor_ det passer dig....nøjagtig på samme måde som hos DF.

Syntes jeg så at det er smart eller godt det DF gør? Nej bestemt ikke, men
jeg er heller ikke medlem af det parti, så det rager mig en høstblomst om
hvorvidt medlemmerne blir smidt ud eller ej....men i demokratiets navn vil
jeg forsvare DF's ret til at gøre som de gør.
Kun DF's landsmøde (heder det vel?) kan omgøre en sådan beslutning eller
ændre reglerne. _Det_ er demokrati...at lade flertallet af medlemmerne
bestemme hvordan deres parti skal fungere.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-06 14:36

> [...]
> ændre reglerne. _Det_ er demokrati...at lade flertallet af medlemmerne
> bestemme hvordan deres parti skal fungere.

Jamen ... Enig ..

Hvis altså partiet ikke er demokratisk og det siger du så dermed at DF ikke
er.

Det tror jeg så ikke PK vil være enig med dig i.

I dag skal hun til at bortforklare ,..

/FL

Fra : Rea721

Dato : 08-10-06 18:54

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> Jamen ... Enig ..

Godt, så er den lisom ikke længerer.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-06 22:09

> Godt, så er den lisom ikke længerer.

Du læser ikke for godt - hva?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-06 14:46

> [...]
> ændre reglerne. _Det_ er demokrati...at lade flertallet af medlemmerne
> bestemme hvordan deres parti skal fungere.

Selv Søren Krarup er betænkelig:

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=4006370

/FL

Fra : Rea721

Dato : 08-10-06 18:55

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> Selv Søren Krarup er betænkelig:

Det sagde du også i går...der var jeg ligeglad og det har ikke ændret sig.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-10-06 14:49

> [...]
> ændre reglerne. _Det_ er demokrati...at lade flertallet af medlemmerne
> bestemme hvordan deres parti skal fungere.

Kom først nu til at se din signatur - vorherre bevares - er du dum eller
hvad?

Lidt mere foder fra JP.
Leder: Kort proces
DANSK FOLKEPARTIS øverste ledelse har endnu engang gjort kort proces med
medlemmer, som ikke retter sig efter dens dekreter. Denne gang var det den
sønderjyske amtsbestyrelse, som på nær et enkelt medlem uden videre blev
ekskluderet for at kritisere partitoppen.

For nylig blev nogle kredsformænd resolut ekskluderet, fordi de ved
optagelse af nye medlemmer så igennem fingre med, at nogle var nazister
eller havde nazistiske tilbøjeligheder, og man må selvfølgelig have
forståelse for, at ledelsen reagerer skarpt for at undgå, at sådanne
holdninger skal vinde indpas i partiet.
Partiformand Pia Kjærsgaard har hidtil mødt betydelig overbærenhed med sine
udrensninger, fordi det var nødvendigt at få smidt de såkaldte landsbytosser
og højreekstremister fra Mogens Glistrups tid ud. Det var øjensynligt
betingelsen, hvis partiet skulle have en chance for at overleve.

Det forholder sig imidlertid anderledes, når man ligefrem begynder at
ekskludere bestyrelser bundtvis, fordi de bruger deres ytringsfrihed til at
holde møder og tale med medierne om problemerne i partiet, som det var
tilfældet i amtskredsen, og det ligner falsk varebetegnelse for et parti med
et så forpligtende navn. Det virker i hvert fald meget udansk og meget lidt
folkeligt, når medlemsdemokratiet pludselig har så vanskelige betingelser.

Fremtrædende medlemmer har fået nok og vurderer, at en "folkelig" udvandring
kan blive resultatet. Det er ledelsens problem, og det vil da være klogt at
overveje nærmere.

Dansk Folkeparti er ikke det første topstyrede parti i det danske demokratis
levetid, men når ledelsen ligefrem kræver patent på holdninger og
beslutninger på bekostning af medlemmernes behov for at ytre sig og
kritisere, er det en kedelig tendens.

Derfor må den også løbe risikoen for, at medlemmerne finder hen, hvor
medlemsdemokratiet har bedre kår.

Fra : Rea721

Dato : 08-10-06 18:56

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> Kom først nu til at se din signatur - vorherre bevares - er du dum
> eller hvad?

Så har vi vist ikke mere at tale om.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 18:32

> [...]
> jeg 100%.... Hvis nogen siger noget i mit hjem som jeg ikke vil tollererer
> blir vedkommende smidt ud. Har jeg ikke ret til det??

Jeg kan forestille mig at du så ser et land som Robert Mugabes Zimbabwe som
et modeldemokrati,

I din perverse udlægning af demokrati er han jo valgt af flertallet osv osv

Demokrati i sin ægte form er at tåle at blive talt imod, At tage debatten
frem for den rå magt - det er essensen.

Det var netop derfor muhammedkrisen var så vigtig ..

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-06 18:40

> [...]
> bestemmer jeg 100%.... Hvis nogen siger noget i mit hjem som jeg
> ikke vil tollererer blir vedkommende smidt ud. Har jeg ikke ret til

Hvilke fordele oplever du, ved dine sære mundkurv-tiltag?

Hvis nogen snakker irriterende så inviterer man dem ikke igen.
Hvis et familimedlem irriterer så skifter man emne.

Du har juridisk ret, men livet er for kort til §jungle og regler og
råd og regler - brug stilfærdigt subtilt kropssprog

QUOTES om LOVJUNGLE
SOM SÅ OFTE ER DE MEST RELEVANTE CITATER FØRST

"Alle regler distraherer vor opmærksomhed væk fra reglernes egentlige
mål og gør os tankeløse. Nietzsche

"Hvor der er virkeligt venskab, behøves ingen ceremonier.Shakespeare

"Every law ever created, whether by your religious or secular
institutions, is fear-based. Hear that, dear ones, loud and
clear: EVERY law is based on FEAR!" - Chief Joseph

re "It is your rules that make unlawful beings. You would get
along
er if you would just trust each other to treat each other
appropriately, but you don't. So you keep making laws -
- until you make criminals of everyone". - Abraham

Du må ikke røve. Du må ikke ihjelslå. Sådanne ord kaldte man engang
hellige. Dem bøjede man knæ og hoved for. Dem tog man skoene af for.
Men jeg spørger jer: Hvor var der nogensinde bedre røvere og drabsmænd
i verden end sådanne hellige ord selv har været det- ligger det ikke i
alt liv selv at røve og slå ihjel.Og derved at sådanne ord kaldtes
hellige, blev SANDHEDEN så ikke derved slået ihjel. Nietzsche

Enhver tosse kan finde på regler, og alle tosser vil følge dem.
Henry David Thoreau

Fremskridtet er kun muligt, hvis man intelligent overtæder
reglerne. Boleslaw Barlog

Har man ingen karakter, må man skaffe sig leveregler.
Albert Camus

Jeg holder mere af personer end af principper, og jeg holder mere af
personer uden principper end af noget andet i verden. Oscar Wilde

Jeg lytter ikke længere til gode råd om, hvordan man skal opfører
sig, og derfor er jeg også holdt op med at finde på nogen.
George Bernard Shaw

Man bør ikke på Christiansborg blande sig i, hvordan folk
hygger sig. Men man bør skabe bl. a. de økonomiske forudsætninger for,
at folks hyggetilværelse bliver bedst mulig. Glistrup

Principper påvirker ikke engang forkynderne af principper; vi
taler om principper, men vi handler ud fra interesser. Walter Savage
Landor

Uret vinder ofte retskarakter, ganske enkelt fordi den ofte
forekommer. Bertoldt Brecht

Vi lover overensstemmelse med vore forhåbninger og holder i
overensstemmelse med vores frygt. Francois de La Rochefoucauld

You can´t learn too soon that the
most useful thing about a principle is that it can always be
sacrificed to expediency.W. Somerset Maugham, The Circle,1921

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 19:11

Bo Warming, skrev noget i stil med:

> Hvilke fordele oplever du, ved dine sære mundkurv-tiltag?

Ingen.

> Hvis nogen snakker irriterende så inviterer man dem ikke igen.

Ok.

> Hvis et familimedlem irriterer så skifter man emne.

Ok

> Du har juridisk ret,

Det ved jeg.

> men livet er for kort til §jungle og regler og
> råd og regler - brug stilfærdigt subtilt kropssprog

Ok

[snip resten]

Fra : Jim

Dato : 07-10-06 15:14

> [...]
>
> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt at det er rigtigt for PK og hendes magt - men det er skide

Jeg tror ikke rigtigt, at du har forstået ordets betydning.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 15:30

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke rigtigt, at du har forstået ordets betydning.

Forklar forklar ...

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 13:42

> [...]
> Og er man så utilfreds med DF, at man er nødt til at gå til pressen med
> det, så var der vel ingen grund til at være medlem.

Jamen - demokrati er at lufte sit beskidte vasketøj offentligt. Det er ikke
lumre baggårdsaftaler. Det er at åbent vedkende sig uenighed og lade
meninger brydes.

Det er magtkammerateri.

/FL

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-10-06 14:16

> [...]

> Jamen - demokrati er at lufte sit beskidte vasketøj offentligt. Det er
> ikke lumre baggårdsaftaler. Det er at åbent vedkende sig uenighed og lade

Så du mener man kan mene hvadsomhelst og stadig være medlem af hvilken som
helst forening? Man kunne være islamist og være medlem af Demokratiske
Muslimer? Man kunne gå ind for sharia og dødsstraf og være medlem af De
Radikale? Man kunne være ansat på din arbejdsplads og offentligt svine den
til? - eller på andre arbejdspladser og gøre det samme?

Hvor rummelig en forening eller et parti er, er noget de helt selv
bestemmer, - men det er klart, at der i alle former for foreninger er en
grænse for hvor uenig med grundlaget, man kan være, før man går eller bliver
gået.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 15:28

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bestemmer, - men det er klart, at der i alle former for foreninger er en
> grænse for hvor uenig med grundlaget, man kan være, før man går eller

Nu er det jo ikke det der er tale om her. Det er gamle medlemmer der trofast
har tjent DF længe.

Desuden findes der andre midler overfor den slags - midler også demokratiet
også har værktøjer indbygget til klare.

De mennesker sættes udenfor indflydelse og vælges bare ikke. Men det er den
åbne debat med disse der netop er forskellen på demokratiet og det vi
opløste her i DK for godt 150 år siden ..

PS .. Det hed enevældet ...

/FL

Fra : Kert Rats

Dato : 07-10-06 15:08

> [...]
> bestemmer, - men det er klart, at der i alle former for foreninger er en
> grænse for hvor uenig med grundlaget, man kan være, før man går eller

At sige, hvad man mener, står enhver helt frit - også i DF.
MEN: Det kan få konsekvenser! Og i konsekvenserne sker der intet ulovligt
eller udemokratisk!!
Se, det er der vist nogen her i gruppen, der ikke lige har forstået en
fløjtende fis af.

Venligst

Kert Rats

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 16:38

> [...]
> eller udemokratisk!!
> Se, det er der vist nogen her i gruppen, der ikke lige har forstået en

Jamen .. man kan da ikke sige at man ikke overholder grundreglerne for
styreform .. og så påstå at man har den.

Der var masser af afstemninger i det gamle USSR - men det var ikke
demokrati af den grund.

Undertrykker man den frie ytringsfrihed er det ikke længere demokrati.

Det vidste PK & Co da alt om under muhammedkrisen, Der var ytringsfriheden
absolut og nødvendig . men nu bare ikke når den går PK imod,

Deri ligner hun en syg imam ..

/FL

Fra : Kert Rats

Dato : 07-10-06 17:06

> [...]
>
> Det vidste PK & Co da alt om under muhammedkrisen, Der var ytringsfriheden
> absolut og nødvendig . men nu bare ikke når den går PK imod,

Jeg gi'r op!

Venligst

Kert Rats

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 17:13

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gi'r op!

Er det ikke også ret trættende at sidde og have uret igen og igen ..

/FL

Fra : Rea721

Dato : 07-10-06 17:22

Frank Leegaard, skrev noget i stil med:

> Er det ikke også ret trættende at sidde og have uret igen og igen ..

Det må du jo have førstehåndskendskab til.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 17:49

Det må siges ...

Kan du det danske sprog eller eller hvad?

Første hånd er noget man selv har oplevet .- og jeg har oplevet den gode
Rats have igen og igen have uret.

Hvis du derimod fortæller om det - er den andenhånds ..

Men hvis du derimod siger at det drejer sig om have det som selvoplevet på
egen egen krop - så er vi vist henne på det du mente?

/FL

Fra : Jim

Dato : 07-10-06 15:19

> [...]
>
> Jamen - demokrati er at lufte sit beskidte vasketøj offentligt. Det er
> ikke lumre baggårdsaftaler. Det er at åbent vedkende sig uenighed og lade

Så hvis du er uenig med din kone om onsdags- og lørdags-sjov, så er naboen
den første du henvender dig til?
Eller er det måske postbudet? Eller lokalsprøjten?
Jeg er sikker på, at din kone (hvis de du da er gift) ville kræve
skilsmisse, hvis du hang en seddel med din utilfredshed op på opslagstavlen
hende i Brugsen før du talte med hende.
Men det gør du måske allerede.