Århus politi hvad får de deres løn for?
Fra : @

Dato : 07-10-06 03:22

hvad laver politiet i Århus i det hele taget?

de beskytter ikke fredeligt forsamlede borgere, nej de hindrer faktisk
folk i at udøve deres grundlovssikrede ret

de reagerer heller ikke på gentagne alarmopkald fra en som bliver
overfaldet

var det ikke bedre at nedlægge Århus politi og bruge pengene til noget
nyttigt?

politiet i den by gider åbenbart ikke lette sig fra stolen og lave
noget

<<<<<
http://www.jp.dk/aar/artikel:aid=4005218/
Politiet kom ikke til hjælp

Mens en kvindelig pædagog blev mishandlet i over en time onsdag nat,
blev der to gange ringet til Århus Politi. Uden resultat, hævder
institutionen Oasen.

Mens tre piger i næsten halvanden time onsdag nat slog og sparkede en
kvindelig medarbejder på institutionen Oasen i Sabro, blev der to
gange ringet efter hjælp til Århus Politi. Men det skete, uden at
Århus Politi reagerede, hævder institutionen.
Den ene opringning kom fra moderen til en pige, der bor på
institutionen. Den anden foretog den kvindelige pædagog selv, mens
pigerne slog og sparkede hende, så hun ikke kunne fortælle, hvad der
skete. Først en time efter pædagogens opkald til 112 ringede Århus
Politi tilbage til nummeret, siger bestyrelsesformand John Filthutz.

»Mandag morgen samles vi på Oasen for at gennemgå, hvad der nøjagtig
skete, og vi vil lave en formel klage til politiet,« sagde John
Filthutz i går.

To piger på 16 og 17 år tilstod torsdag overfaldet og blev fængslet i
to uger på en sikret institution i Grenaa.

I går blev en 15-årig pige, som de to andre besøgte på institutionen,
også fængslet. Hun må blive i arresten indtil mandag, fordi der ikke
var plads på nogen sikret institution.

Det er første gang i Oasens snart 10-årige levetid, at en medarbejder
bliver mishandlet.

»Mens det foregik, ringede en pige, der bor her, til sin mor og bad
hende ringe til politiet. Men politiet svarede moderen, at »Oasen
plejer selv at ringe, hvis der er problemer«. Senere fik hun fat i en
mandlig pædagog, der tog hen til Oasen,« fortæller John Filthutz.

Pigerne fortalte i retten, at de forsvandt, da der kom »en rimelig
stor mand«.

Den kvindelige pædagog ringede også selv til alarmcentralen, men de
tre piger forhindrede hende i at fortælle, hvad der skete. Først en
time senere ringede alarmcentralen tilbage, siger John Filthutz.

Vicepolitimester Ole Gram har ikke fået sagen forelagt og kender intet
til de to opringninger, sagde han i går.
<<<<<<<

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-06 11:10

@ wrote:
> hvad laver politiet i Århus i det hele taget?

Ja denne gang kan det da ikke have været pga fodbold at de ikke gad / eller
havde tid, men et slag poker måske ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : GB

Dato : 07-10-06 13:17

"@" <1[at]invalid.net> wrote in news:jh3ei2t44nivnscu71kf895uhlbmhku9fp@
4ax.com:

> hvad laver politiet i Århus i det hele taget?

Den rene århushistorie.

(UPS: Nu får jeg DRC og Kjeld Holm på nakken...)

GB

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-10-06 15:10

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> hvad laver politiet i Århus i det hele taget?

Fartkontrol?