Århus kommune og penge mangel...
Fra : N_B_DK

Dato : 05-10-06 18:36

Idag kan man så læse om netop Århus kommune at de vil (har brugt) 600000 kr
på at bibliotekarer udstyres med mobiltelefoner så de kan ...

http://www.computerworld.dk/art/35942?a=newsletter&i=687

Hvem sagde de skulle have flere penge istedet for at bruge dem de har på en
anden mere fornuftig måde ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 05-10-06 21:04

On Thu, 5 Oct 2006 19:36:28 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>http://www.computerworld.dk/art/35942?a=newsletter&i=687
>
>Hvem sagde de skulle have flere penge istedet for at bruge dem de har på en

og i den by aktioneres der mod regeringen !!!!!!

/Her har jeg en krone
den kan jeg bruge
jeg kan også lade den ligge
men bruge den to gange
det kan jeg ikke/
/J. O. Krag/

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Ralph

Dato : 05-10-06 22:32

> Idag kan man så læse om netop Århus kommune at de vil (har brugt) 600000
> kr på at bibliotekarer udstyres med mobiltelefoner så de kan ...

DET er da godt nok nogen dyre telefoner, eller regner de med at de seks
bibliotekarer skal bruge 1/3 af deres arbejdstid med at filme.
JEG kan ikke rigtigt finde belæg for 600K brugt på 6 mobiltelefoner og 6
bibliotekarer.
Er der en stavefejl, er det 60, eller 600? Eller ....

--
Ralph

Fra : N_B_DK

Dato : 05-10-06 22:41

Ralph wrote:
> [...]
> og 6 bibliotekarer.
> Er der en stavefejl, er det 60, eller 600? Eller ....

citat:

Århus Kommunes Biblioteker bruger 610.000 kroner på projektet, som bliver
støttet af Biblioteksstyrelsen med 365.000 kroner.

Så alt i alt ca 1 million kr på 6 mobil telefoner for at kunne optage
videoer så borgerne kan se dagligdagen på bibliotekerne, så er det man spørg
sig selv, hvorfor er det lige de skal have flere penge, hvis de har så mange
at de kan bruge penge på sådan et projekt ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Snuden

Dato : 05-10-06 22:54

> [...]
> spørg sig selv, hvorfor er det lige de skal have flere penge, hvis de har
> så mange at de kan bruge penge på sådan et projekt ?

Nej, projektet koster IALT 610.000 Kr hvoraf de 365.000 kommer fra
biblioteksstyrelsen...

Så Århus Kommune hoster op med 610.000-365.000=245.000,- Kr