Flotte værdier vi kæmper for
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-10-06 07:48

Man må sige at det er nogle virkelig flotte værdier vi sender vores unge
mænd i døden for i Irak.

her er en kort liste over de værdier som vi kæmper skulder ved skulder med
George Bush for at udbrede:

1. Tortur skal være tilladt
2. fængsling på ubestemt tid uden adgang til en advokat
3 domfældelse ved hemmelige domstole
4. afskaffelse af ytringfriheden (
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5030319.html?forside)

Mon ikke vi er ved at være derhenne hvor selv lande som Zimbabwe, Saudi
Arabien, Nordkorea, Iran og Libyen kan stille sig bag vores kamp.

Eller skal vi til at erkende at den vestlige kultur er den musimske
underlegen, siden vi er nødt til at gå på kompromis med vores grudlæggende
værdier, og tage deres værdier til os??

Peter

Fra : Croc®

Dato : 05-10-06 12:46

On Thu, 5 Oct 2006 08:48:12 +0200, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

> [...]
>
>Eller skal vi til at erkende at den vestlige kultur er den musimske
>underlegen, siden vi er nødt til at gå på kompromis med vores grudlæggende

Det har aldrig været en værdikamp, det forsøgtes solgt sådan overfor
naive sjæle.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-10-06 13:42

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det har aldrig været en værdikamp, det forsøgtes solgt sådan overfor
> naive sjæle.

ja det er vi enige om, og jeg kan se du fangede ironien - MEN det ændrer jo
ikke på det faktum, at det har bragt os i en situation hvor vores værdier er
under pres/opgivet

Peter

Fra : Croc®

Dato : 05-10-06 16:15

On Thu, 5 Oct 2006 14:42:12 +0200, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

>ja det er vi enige om, og jeg kan se du fangede ironien - MEN det ændrer jo
>ikke på det faktum, at det har bragt os i en situation hvor vores værdier er
>under pres/opgivet

Det var der mange der pointerede fra starten. Det giver ingen mening
at indføre frihed ved tvang, slet ikke en frihed uden de basale
frihedsrettigheder vi før har taget for givet, og som myndigheder i
mange vestlige lande nu langsomt eroderer bort i massehysteriets navn.

Fra : Konrad

Dato : 05-10-06 20:02

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> [...]
> frihedsrettigheder vi før har taget for givet, og som myndigheder i
> mange vestlige lande nu langsomt eroderer bort i massehysteriets navn.

Rørende enig.