Zionisme og Islam
Fra : Peter eller Line

Dato : 04-10-06 19:59

Hej alle

Hvorfra stammer hadet fra disse to grupper imellem?

Venligst
Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 20:42

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Hvorfra stammer hadet fra disse to grupper imellem?

Jøderne nægtede at skifte deres religion til islam, i år 622, og det gjorde
profeten stiktosset, og de blev hadeobjekter for islam. Det går så vidt, at
en kendt hadit, fortælling om profetens gøren og laden, - en som ofte bruges
til hadeprædikener, siger at når de sidste tider kommer, så bliver alle
verdens jøder dræbt. "Stenene vil sige: "der står en jøde bag mig, kom og
dræb ham", - og træerne vil sige det samme. De bliver svinet til i Koranen
og i utallige haditter.

Man har så gennem århundrederne fundet en modus vivendi, hvor jøder blev
behandlet som andenklassesborgere - såkaldte dhimmi, hvor de skulle betale
beskyttelsesskatter osv. At så netop disse altid foragtede jøder fik et land
midt i Arabien, OG de vandt de første krige, det har naturligvis såret
muslimers følelser så dybt at det næsten ikke kan være værre.

Så kan I selv regne ud, hvorfor det også går den anden vej.

Fra : Martin

Dato : 04-10-06 22:06

Knud Larsen skrev:

> [...]
> muslimers følelser så dybt at det næsten ikke kan være værre.
>
> Så kan I selv regne ud, hvorfor det også går den anden vej.

Jeg er ikke af den opfattelse at jøderne har et så brændene had til
araberne som omvendt. Men de har jo heller ikke tabt et utal af krige
til selvsamme, eller set arabiske mønster-bosættelser i Israel.

Det er jo egentlig pudsigt som de 3 monoteistiske religioner elsker at
hade hinanden, og bære over med hinanden, og undskylde for hinanden,
og bekrige hinanden og.............

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 22:45

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

Knud Larsen skrev:

> [...]

araberne som omvendt. Men de har jo heller ikke tabt et utal af krige
til selvsamme, eller set arabiske mønster-bosættelser i Israel.

Nej, ikke jøder generelt, men nok rabiate zionister hader formodentlig
arabere.
Men spørgsmålet var selvfølgelig også om zionisme og *islam*, - jeg tror
heller ikke at zionister hader "islam", som "islam" hader jøder, netop pga
ydmygelsen.

>Det er jo egentlig pudsigt som de 3 monoteistiske religioner elsker at
hade hinanden, og bære over med hinanden, og undskylde for hinanden,
og bekrige hinanden og.............

Ja, de har jo været konkurrenter hele tiden, og også kristne har hadet
jøderne, fordi de kom først med Bibelen. Som bekendt troede Luther også han
kunne få sine jødiske venner til at overgå til kristendommen, og da de ikke
havde nogen interesse i det, så blev han lige så stiktosset som Muhammed, og
ville også have jøder brændt og hængt og skudt, og deres synagoger brændt
af.

Fra : @

Dato : 04-10-06 23:58

On Wed, 4 Oct 2006 20:59:04 +0200, "Peter eller Line"
<peterline@mobilixnet.dk> wrote:

>Hej alle
>
>Hvorfra stammer hadet fra disse to grupper imellem?

1)
da Muhammed erfarede at jøderne anså ham for at være en svindler og
charlatan og de ikke ville anerkende hans status som guds profet
fik han meget belejligt et budskab fra gud som sagde at jøder er
efterkommere af aber og at muhamedanere ikke kan have jøder som venner

2)
i 1948 regnede hele den arabiske verden 110% med at de nemt kunne
udradere den nye stat Israel

det gik som bekendt anderledes

og dette tab af ære tilgiver araberne aldrig (selv om de faktisk kun
har sig selv at skylde for deres nederlag)

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær