/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Skal pengene bruges på administration elle~
Fra : Per Rønne


Dato : 04-10-06 17:46

I dagens Berlingske Tidende kan man i Magasinet, side 14, læse følgende
læserbrev:

Allan Bäck skrev:

> Udnyt pengene ordentligt
>
>Send flere penge er et udtryk, alle børnefamilier kendte dengang, de
>modtog postkort fra deres børn, som var på sommerlejr eller koloni. Det
>er det samme, vi i dag hører fra kommuner, BUPL, lærere med flere. Men
>I har allerede fået de ekstra midler. Det blev tydeligt illustreret på
>Berlingske Tidendes forside i går. Men hvor ligger problemet så?
>
> Det er ganske enkelt: De ekstra penge er gået til områdernes
>administration og prestigeprojekter som dyre forsøg, mens de kun i
>ringe grad er allokeret til reelle forbedringer i dagligdagen. Og det
>er alene kommunernes skyld.
>
>Dette kan jeg som formand for en fritids- og ungdomsklubs bestyrelse
>underbygge med, at vi aldrig tidligere har fået så mange henvendelser
>fra kommunen med spørgsmål om unyttige ting, spørgsmål der tilmed ofte
>gentages både tre og fire gange, fordi de enkelte afdelinger i kommunen
>åbenbart ikke kan tale sammen. Tre gange er vi blevet spurgt om mængden
>af sodavandsautomater, selv om vi har indberettet, at vi ingen har.
>Fire gange har der været gennemgang af vores bygnings ud- og indvendige
>vedligeholdelsesstandard, selv om vi som selvejende institution er
>lejere i en bygning, hvor vi ikke har ansvar for udvendig
>vedligeholdelse, og selv om det klart er institutionens og bestyrelsens
>ansvar, at den indvendige vedligeholdelse er i orden. Det ligger helt
>klart uden for kommunens ansvarsområde. Når man påpeger dette, får man
>blot at vide, at det indgår i en samlet oversigt over de bygninger,
>kommunen benytter, og nu er der en ny struktur, der skal danne sig sit
>eget overblik. At der tilmed tidligere er udarbejdet en komplet
>bygningsgennemgang gør blot dette ressourcespil endnu mere grotesk. Og
>det belaster tilmed vores lederes tid, så der bliver mindre til overs
>til samvær med og gavn for børnene og de unge! Hold derfor op med det
>utålelige klynk og se at få trimmet og effektiviseret de administrative
>rutiner i kommunerne.
>
> Allan Bäck, administrator
> Nørre Allé 2
> 2200 København N

Ja, det tyder jo på at man uden flere bevillinger sagtens kunne tilføre
børneinstitutionerne ekstra midler. Ved at reducere en alt for
omfangsrig administration.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Alucard (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 04-10-06 18:28

On Wed, 4 Oct 2006 18:45:58 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Ja, det tyder jo på at man uden flere bevillinger sagtens kunne tilføre
>børneinstitutionerne ekstra midler. Ved at reducere en alt for
>omfangsrig administration.

Jeg hørte også en borgmester sige at han ikke ville fyre nogen af de
"stakkels" chefer, selvom de egentlig ikke var nødvendige..... Det er
altså kommunens prioritering og ikke regeringens skyld....

Allan Riise (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 04-10-06 18:31

Alucard wrote:
> On Wed, 4 Oct 2006 18:45:58 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
>> Ja, det tyder jo på at man uden flere bevillinger sagtens kunne
>> tilføre børneinstitutionerne ekstra midler. Ved at reducere en alt
>> for omfangsrig administration.
>
> Jeg hørte også en borgmester sige at han ikke ville fyre nogen af de
> "stakkels" chefer, selvom de egentlig ikke var nødvendige..... Det er
> altså kommunens prioritering og ikke regeringens skyld....

Det var alle han gav en job garanti, skam ikke kun ledere, og da de vil
komme ned på niveau på maks. 3 år, og man evt. kan bruge dem i andre arb.
opgaver er det da et glimrende tiltag, man smider jo ikke guld på gaden.

--
Allan Riise



pm (04-10-2006)
Kommentar
Fra : pm


Dato : 04-10-06 18:52

Allan Riise wrote:
> Alucard wrote:
>> On Wed, 4 Oct 2006 18:45:58 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
>> wrote:
>>
>>> Ja, det tyder jo på at man uden flere bevillinger sagtens kunne
>>> tilføre børneinstitutionerne ekstra midler. Ved at reducere en alt
>>> for omfangsrig administration.
>>
>> Jeg hørte også en borgmester sige at han ikke ville fyre nogen af de
>> "stakkels" chefer, selvom de egentlig ikke var nødvendige..... Det er
>> altså kommunens prioritering og ikke regeringens skyld....
>
> Det var alle han gav en job garanti, skam ikke kun ledere, og da de
> vil komme ned på niveau på maks. 3 år, og man evt. kan bruge dem i
> andre arb. opgaver er det da et glimrende tiltag, man smider jo ikke
> guld på gaden.

Og guld kan betales...for dyrt..... men til sagen.. er det regeringen eller
borgmesteren som har ansvaret i dette tilfælde ??

pm



@ (04-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 04-10-06 23:52

On Wed, 4 Oct 2006 19:52:13 +0200, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

>Allan Riise wrote:
>> Alucard wrote:
>>> On Wed, 4 Oct 2006 18:45:58 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
>>> wrote:
>>>
>>>> Ja, det tyder jo på at man uden flere bevillinger sagtens kunne
>>>> tilføre børneinstitutionerne ekstra midler. Ved at reducere en alt
>>>> for omfangsrig administration.
>>>
>>> Jeg hørte også en borgmester sige at han ikke ville fyre nogen af de
>>> "stakkels" chefer, selvom de egentlig ikke var nødvendige..... Det er
>>> altså kommunens prioritering og ikke regeringens skyld....
>>
>> Det var alle han gav en job garanti, skam ikke kun ledere, og da de
>> vil komme ned på niveau på maks. 3 år, og man evt. kan bruge dem i
>> andre arb. opgaver er det da et glimrende tiltag, man smider jo ikke
>> guld på gaden.
>
>Og guld kan betales...for dyrt..... men til sagen.. er det regeringen eller
>borgmesteren som har ansvaret i dette tilfælde ??

det er selvfølgelig kommunalbestyrelsen,

desværre er øvelsen med kommunesammenlægning gået hen og blevet et
cirkus hvor det mere drejer sig om hvordan man forgylder overflødige
embedsmænd og dobbelt så mange chefer sm der reelt er brug for

end om hvordan kommunesammenlægningen kan blive til gavn for borgerne


ved fussioner mellem private virksomheder bliver der (helt korrekt)
luget kraftigt ud, da dobbelt administration er urentabelt

der kunne de nye kommuner lære noget


--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

Xenon (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Xenon


Dato : 04-10-06 19:04


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4523efea$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det var alle han gav en job garanti, skam ikke kun ledere, og da de vil
> komme ned på niveau på maks. 3 år, og man evt. kan bruge dem i andre arb.
> opgaver er det da et glimrende tiltag, man smider jo ikke guld på gaden.
>
-------------------------------------

Næ, man skal sq nok sørge for at der er arbejde i kommunen.
Vi fik skiftet vandmåler i vores hus,2 mand fra kommunen mødte op, den ene
skiftede måleren den anden aflæste måleren. 2 mand til at skifte en måler
og så vil de skære ned på børneinstitutionerne, der var nok mange andre
steder der kunne spares.

Claus



Alucard (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 04-10-06 20:47

On Wed, 4 Oct 2006 20:03:59 +0200, "Xenon" <mito@fjernadslhome.dk>
wrote:

>> Det var alle han gav en job garanti, skam ikke kun ledere, og da de vil
>> komme ned på niveau på maks. 3 år, og man evt. kan bruge dem i andre arb.
>> opgaver er det da et glimrende tiltag, man smider jo ikke guld på gaden.
>
>Næ, man skal sq nok sørge for at der er arbejde i kommunen.
>Vi fik skiftet vandmåler i vores hus,2 mand fra kommunen mødte op, den ene
>skiftede måleren den anden aflæste måleren. 2 mand til at skifte en måler
>og så vil de skære ned på børneinstitutionerne, der var nok mange andre
>steder der kunne spares.

I min kommune kommer der kun en mand (en der har brug for et lidt
lettere job)...

Alucard (04-10-2006)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 04-10-06 20:45

On Wed, 4 Oct 2006 19:31:22 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>>> Ja, det tyder jo på at man uden flere bevillinger sagtens kunne
>>> tilføre børneinstitutionerne ekstra midler. Ved at reducere en alt
>>> for omfangsrig administration.
>>
>> Jeg hørte også en borgmester sige at han ikke ville fyre nogen af de
>> "stakkels" chefer, selvom de egentlig ikke var nødvendige..... Det er
>> altså kommunens prioritering og ikke regeringens skyld....
>
>Det var alle han gav en job garanti, skam ikke kun ledere,

Det er korrekt...

>og da de vil
>komme ned på niveau på maks. 3 år, og man evt. kan bruge dem i andre arb.
>opgaver er det da et glimrende tiltag,

Men meget dyrt....

>man smider jo ikke guld på gaden.

Men det er altså stadig en KOMMUNAL prioritering at man ikke vil fyre
folk, selvom en del af dem er overflødige, IKKE regeringens "skyld"...

Disse "overflødige" folk burde nemt finde arbejde i det private
erhvervsliv, der jo mangler kvalificerede/motiverede folk...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste