Regeringen taler ...
Fra :    ab©

Dato : 02-10-06 11:45

.... mod bedre vidende, når man hele tiden påstår, at de enkelte kommuner
selv bestemmer, om man f.eks. prioriterer en ny svømmehal højere end f.eks.
ældreplejen - senest så vi her til morgen en (nar) fra VU komme med den
samme påstand.

Kommunerne kan ikke vælge at finansiere anlægsprojekter over deres
driftsbudget til ældrepleje, vedligeholdelse af skolerne eller for den sags
skyld over børnehave-driften.

Venstre ved det godt, men der er sikkert mange, der hopper på den slags
påstande.

ab©

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 02-10-06 12:09

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sags skyld over børnehave-driften.
>
> Venstre ved det godt, men der er sikkert mange, der hopper på den slags

Ikke desto mindre har danske kommuner vide beføjelser set i international
relief. Det kommunale selvstyre er normalt noget vi bryster os af, når vi
skal prale omkring fordelene ved vores system. I den forbindelse er det
svært at argumentere mod regeringens påstand om, at kommunerne har vide
muligheder for at omprioritere deres budgetter.

Fra : Egon Stich

Dato : 02-10-06 15:44

"Voluntary Victim of Welfare" <rune_nospammmingaagaard@yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4520f33a$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> svært at argumentere mod regeringens påstand om, at kommunerne har vide
> muligheder for at omprioritere deres budgetter.

I internationalt relief?
Hvad har du drukket?

Selvstyre?
Er det ikke netop dette, man har bortskaffet ved hjælp af venstres
planøkonomi?

MVH
Egon

Fra : Kasper

Dato : 02-10-06 12:37

ab© wrote:

> Kommunerne kan ikke vælge at finansiere anlægsprojekter over deres
> driftsbudget til ældrepleje, vedligeholdelse af skolerne eller for den sags
> skyld over børnehave-driften.

Så om man havde bygget en svømmehal til 40 mio eller ej ville stadig ha'
betydet, at der skulle skæres ned på børne/unge-området i Odsherred?

Kasper

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-06 13:01

Kasper wrote:

> Så om man havde bygget en svømmehal til 40 mio eller ej ville stadig
> ha' betydet, at der skulle skæres ned på børne/unge-området i
> Odsherred?

Ja, og da man heller ikke må give pengene tilbage til borgerne via
nedsættelse af satser eller i kommuneskat, så vil de føres videre i
budgettet til næste år, hvor så kommunen ville få det beløb mindre til
anlægsarbejder.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 02-10-06 15:46

"Kasper" <splonk@dyt.name.fake> skrev i en meddelelse

> Så om man havde bygget en svømmehal til 40 mio eller ej ville stadig ha'
> betydet, at der skulle skæres ned på børne/unge-området i Odsherred?
>
> Kasper

Vi er altså derude, hvor højrefløjen mener, det er "uansvarligt" at bygge
svømmehaller?
Også sportshaller?
Og at vedligeholde veje?

Er der ingen ende på ynkeligheden, når det gælder om at forsøge at
bortforklare skattestoppets lighed med nedskæringer?

MVH
Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-10-06 13:56

> [...]
> sags skyld over børnehave-driften.
>
> Venstre ved det godt, men der er sikkert mange, der hopper på den slags

Nej og noget kunne tyde på at regeringen har en bevidst strategi om at
smadre velfærdssamfundet og indføre minimalstaten

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyheder/Politik/2006/10/01/085647.htm

Pengene er der, men må ikke bruges

Peter

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-06 14:47

Den Mon, 2 Oct 2006 14:56:23 +0200 sendte "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> følgende røgsignaler:

>Nej og noget kunne tyde på at regeringen har en bevidst strategi om at
>smadre velfærdssamfundet og indføre minimalstaten

> [...]

Socialkammeraterne er ikke meget bedre:
Pengene må (skal) bruges, men de er der ikke.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-06 14:54

Hr. Jensen wrote:
> Den Mon, 2 Oct 2006 14:56:23 +0200 sendte "Peter K. Nielsen"
> <ikketale@om.dk> følgende røgsignaler:

> Socialkammeraterne er ikke meget bedre:
> Pengene må (skal) bruges, men de er der ikke.

Og du mener?

Jeg tænker mere på om det er noget du kan give eksempler på her inden for
2002 og frem?

--
Allan Riise

Fra : Svend Poulsen

Dato : 02-10-06 14:56

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
> fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Siger manden, hvor Nyrups socialdemokratiske regering fik styr på
statsfinanserne og startet på afdrag af statsgælden i stedet for at forøge
den.

Svend

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-10-06 15:54

> [...]
> <ikketale@om.dk> følgende røgsignaler:

> Socialkammeraterne er ikke meget bedre:
> Pengene må (skal) bruges, men de er der ikke.

så du evner heller ikke at forholde dig til det man skriver - suk

Peter

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-10-06 20:15

Den Mon, 2 Oct 2006 16:53:43 +0200 sendte "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> følgende røgsignaler:

>så du evner heller ikke at forholde dig til det man skriver - suk

.....sagde Peter K. Nielsen da han så sig i spejlet.

Fra : Allan Riise

Dato : 02-10-06 20:25

Hr. Jensen wrote:
> Den Mon, 2 Oct 2006 16:53:43 +0200 sendte "Peter K. Nielsen"
> <ikketale@om.dk> følgende røgsignaler:

> ....sagde Peter K. Nielsen da han så sig i spejlet.

Åhh Hr. Jensen, måske du ville blive taget lidt mere alvorligt hvis du kunne
argumentere, i de 2 skriv du har leveret her i tråden er det ikke
eksisterende.
Nu har jeg selv 3 børn der enten går i børnehave eller i børnehave klasse og
i min "nye" kommune skal der spares 4% som kommer til at gå ud over mine
børn, så jeg *ved* hvad der sker, hvad *ved* du?

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-10-06 08:27

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in message

> " ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej og noget kunne tyde på at regeringen har en bevidst strategi om at
> smadre velfærdssamfundet og indføre minimalstaten

Nu må du styre dig.

Regeringen er og bliver socialdemokratisk plus-minus en kvart procent, det
er da også alle politiske kommentatorer enige om, - og det kommer ikke til
at være anderledes, når 60% af befolkningen får indkomst eller tilskud fra
staten, det har "de borgerlige" også indset, og handler derefter.

Fra : Jesper

Dato : 02-10-06 15:21

ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
> skyld over børnehave-driften.
>
> Venstre ved det godt, men der er sikkert mange, der hopper på den slags

Grønhøsteren kører og skære 2% statens budgetter om året. Det kan staten
klare da de får det hjem i rationaliseringsgevinst. Private virksomheder
rationaliserer også mee 2% om året. Men kommunerne? De bliver ved med at
bruge flere penge og kan ikke rationalisere.

OCED har udsendt en sparekatalog som danske kommuner kan gå igang med.

Siden 1970 er antallet af offentlige ansatte steget fra 400.000 til
800.000, selvom store etater som DSB, Forsvaret og Posten har skået
kraftigt i bemandingen.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 02-10-06 15:34

On Mon, 2 Oct 2006 12:44:31 +0200, "   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk>
wrote:

> [...]
>ældreplejen - senest så vi her til morgen en (nar) fra VU komme med den

Det var da morsommere at høre hende krøl-toppen sige "Det er
ligegyldigt om de HAR fået flere penge, når folk "føler" at de har
fået mindre"...

Fra :    ab©

Dato : 02-10-06 16:31

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var da morsommere at høre hende krøl-toppen sige "Det er
> ligegyldigt om de HAR fået flere penge, når folk "føler" at de har
> fået mindre"...

Det er faktisk næsten lige så "sjovt" som når vores lokale kommuneskole må
lade børnene have skolebøger med hjem på skift (én bog for hver fjerde
elev) - og så må vi lægge øre til, at regeringen satser på uddannelse - Tak
for kaffe, der må virkelig være nogen, der er virkelighedsfjerne.

ab©

--
- (-c:)

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-06 17:04

> [...]

> skyld over børnehave-driften.
>
> Venstre ved det godt, men der er sikkert mange, der hopper på den slags

Hvad taler du dog om?

En kommune kan da sagtens ved beslutning i kommunalbestyrelsen beslutte
at spare på børneområdet for til gengæld at have råd til at bygge en
svømmehal og et kulturhus, som Odsherred har besluttet det. Det skal
naturligvis så gøres når budgettet [svarende til statens finanslov]
vedtages.

Derimod kan forvaltningen ikke beslutte at financiere anlægsprojekter
over driften.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-10-06 08:46

> [...]

> skyld over børnehave-driften.
>
> Venstre ved det godt, men der er sikkert mange, der hopper på den slags

Det er jo kun en enkelt af det bundt af løgne, der lystigt drysser fra
statschefen og hans ministre hver gang de lukker munden op. Anders Fog
har lagt sig som en rødhætte-forklædt ulv i bedstemoderens seng. Op til
valgene har han 'stjålet' socialdemokraternes og de radikales
kernepunkter og har løjet sig til en socialbevidst fremtoning, mens han
ligger i rødhættes seng og venter på at æde gevinsten. Anders har sgu
da aldrig haft til hensigt at skabe social velfærd i Danmark. Han er
lige så svær at tro på som en hærdet forbryder, der pludselig vender sig
'mod Jesus', fordi han tror han kan få nedsat straffen. Det eneste der
bekymrer ham er, hvordan han kan dreje sine løgne sådan at 'bønderne'
hopper på dem, men også sådan at det er svært at fange løgnen, fordi
ålen er glat.
eh