Vilje til magt vigtigere end nydelsessyge?
Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-06 01:00

Vilje til magt vigtigere end nydelsessyge?

Vi lærer ikke pietistisk at se kortsynethed som syndig, så jeg tror
MERE PÅ

"Alle er afgudsdyrkere, nogle dyrker anseelsen, andre egoismen, men de
fleste dyrker nydelsen. Balthazar Graciàn

END PÅ NIETZSCHES præstelivssyn

"Ønsker jeg min lykke - nej jeg ønsker mit (livs)værk" Nietzsche

vm "Man in his innermost soul is merely evil. Women, however, is
mean. Nietzsche

vm "Det er den underfundige og jaloux tørst efter besiddelse, der
får en mands kærlighed til at blive ved. Nietzsche

vm At leve - det er hele tiden at eliminere fra sig, hvad er ved
at dø. at være grusom mod alt hvad er på vej mod at blive svagt og
gammelt, at være uden medlidenhed mod elendighed. Nietzsche

vm Crime and Punishment Power is given only to him who dares to
stoop and take it . one must have the courage to dare. Fedor
Dostoevsky 1821 - 1881

vm Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

vm Growth itself contains the germ of happiness.
Pearl S. Buck

vm Gå aldrig glip af en chance for at få sex eller at komme i
fjernsynet. Gore Vidal

vm Hvorfor skriver du? For at komme af med mine tanker. Og hvorfor
vil du af med dine tanker? Vil jeg da det? - jeg er nødt til det.
Nietzsche

vm I de fleste kvinders liv munder alt, tilmed de største sorger,
ud i at de prøver tøj. Marcel Proust 1871-1922 BLIXEN
(Christina Arguila får piercinger)

Vm I hævn og kærlighed er kvinder mere barbariske end mænd.
Nietzsche

vm It is the duty of the free man to live for his own sake, and
not for others ... Exploitation does not belong to a depraved or an
imperfect and primitive state of society ... it is a consequence of
the intrinsic Will to Power, which is just the Will to Live.Friedrich
Nietzsche

Vm Jeg elsker den, som vil skabe ud over sig selv og således går
til grunde, siger Zarahustra Nietzsche

vm Jeg har den lykke efter hele årtusinders vildfarelser og
forvirringer at have genfundet den vej, der fører til et ja og et nej.
Jeg lærer et nej til alt, hvad der svækker - alt hvad der udmatter.
Jeg lærer et ja til alt, hvad der styrker, alt hvad der opsamler
kraft, alt hvad der retfærdiggør følelsen at kraft."Nietzsche

Vm Life is an instinct of growth, for survival, for the
accumulation of forces, for power. Nietzsche

Vm Livet er fuldt af begivenheder, der får os til at ønske at blive
ældre. Albert Camus

Vm Magt er den eneste lyst, man ikke bliver træt af. Oscar Wilde

vm Mennesket er nødt til fra tid til anden at tro, at det ved,
hvorfor det eksisterer, det kan ikke trives uden en periodisk tillid
til livet! Uden tro på fornuften i livet.Således opdager vi også her
en nat og en dag som livsbetingelser for os: viljen til at erkende og
viljen til at fejle er ebbe og flod. Opkaster den ene af delene sig
til en hersker, går mennesket til grunde. Nietzsche

vm My suffering and my fellow-suffering-what do they matter? Do I
strive after happiness? I strive after my work.Min lidelse og mine
medmenneskers lidelse, hvad betyder de. Stræber jeg efter lykke? Jeg
stræber efter mit værk. " Nietzsche

Vm NB. 'The struggle for existence' - that describes an exceptional
state. The rule is, rather, the struggle for power, for 'more' and
'better' and 'faster' and 'more often'.Nietzsche

vm People demand freedom only when they have no power. Once power
is obtained, a preponderance of it is sought. If this is not achieved,
then ´justice´, i.e. équality of power´, becomes the object of desire.
Nietzsche

vm SAINTS: They honoured something in themselves, when they
honoured saints - selfmastery and the will to power. . Nietzsche

vm Samfundet er alles kamp imod alle. La Rochefoucauld

vm Selvets vilje spøger i alle sjælens kroge, endog i
viljeløsheden. Frithiof Brandt 1892-1964

vm The greatest vice of all, lack of will. Proust

vm Vi er ikke tilfredse med at have ret, medmindre vi kan bevise,
at andre har uret. William Hazlitt

Vm Viljen til magt er blot viljen til at leve Nietzsche

vm When we begin to understand we grow polite, happy,
ingenuous.Nietzsche (1844-1900)German Philosopher

vm"Det er den underfundige og jaloux tørst efter besiddelse, der får
en mands kærlighed til at blive ved. Nietzsche

vmAMiiusnnprssl En rimelig mand indretter sig efter verden, en
urimelig mand prøver hårdnakket at indrette verden efter sig. Derfor
beror alt fremskridt på den urimelige mand. Bernard Shaw

vmgl Glæden er menneskets overgang fra en mindre til en større
fuldkommenmhed. Glæden består i at ens egen kraft forøges. Spinoza

vmkk Mangt og meget værdsættes højere end livet selv af det levende;
dog ud af selve denne værdsættende taler - viljen til magt! Nietzsche

vmkæ A more subtle and jealous thirst for possession is what makes a
man´s love continue. Nietzsche

vmle There can be no peace of mind in love, since the advantage one
has secured is never anything, but a fresh starting-point for further
desires. Marcel Proust

vmle There is no such thing as egoism which keeps within its bounds.
Nietzsche tempt mange ny gl

vmlygl De største tanker er de største begivenheder. Nietzsche

vmmr Der er ingen anden synd end dumhed. Oscar Wilde

vmrt No thinkers thoughts give me as much pleasure as my own. This
of course proves nothing in their favour, but I should be foolish to
neglect fruits, which are tastefull only because they grow on my own
tree Nietzsche

vmsb `He who has a why to live for can bear with almost any
how.'Nietzsche

vmSl Formel for min lykke: et ja, et nej, en lige linje, et mål ...
Nietzsche

vmvis `The pathology is to want control, not that you ever get it,
because of course you never do.' Gregory Bateson