/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Islam-kritik
Fra : @


Dato : 01-10-06 19:51

<<<<<<<
http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=TryktAvis%2FTAvVis.php&pTAvVis=203455


"Til forskel fra andre kritikere, så forsøger jeg igen og igen at
fremhæve forskellen mellem islam og muslimer. Islam er et sæt af
idéer, som skal være åbent for kritik. En afvisning af islam er ikke
ensbetydende med en afvisning af muslimer. De er menneskelige
individer og kommer fra forskellige baggrunde, taler forskellige sprog
og har i deres praktisering af religion forskellige positioner. Nogle
tager det alvorligt, nogle meget alvorligt og nogle slet ikke. Jeg er
derfor ikke en kritiker af muslimer, men en kritiker af islam."

For Hirsi Ali er kritik ikke neutral praksis. Det er slet ikke muligt
at forholde sig neutralt til islam, da islam er en moralsk ramme.

"Islam er et sæt af idéer, som på mange måder ikke er forenelig med de
værdier, der kommer fra liberalismen, og som jeg støtter."

"Jeg siger, at islam betyder underkastelse under Allahs vilje - og
derudfra bestemmes, hvad der er forkert og sandt. For mig er der i
islamisk filosofi en slående mangel på vigtigheden af liv, på det
menneskelige liv. Det regnes som midlertidigt. Vi er her på jorden med
henblik på det hinsidige."

"Det gør liv billigt, og det begrænser den enkeltes frihed til en
fuldstændig lydighed over for en ydre autoritet. Det er et totalitært
system, fordi det beskriver alt, hvad du skal gøre lige fra, hvordan
du sover, hvordan du vågner osv. Når vi så kommer til forholdet mellem
mennesker, så må det ene individ, kvinden, absolut adlyde manden. Jeg
kritiserer grundsætningerne i islam, som er umenneskelige og
uforenelige med de værdier, der kommer fra oplysningen."
<<<<<
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

 
 
Allan Riise (01-10-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 01-10-06 19:54

@ wrote:
> <<<<<<<
> http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=TryktAvis%2FTAvVis.php&pTAvVis=203455
>
>
> "Til forskel fra andre kritikere, så forsøger jeg igen og igen at
> fremhæve forskellen mellem islam og muslimer. Islam er et sæt af
> idéer, som skal være åbent for kritik. En afvisning af islam er ikke
> ensbetydende med en afvisning af muslimer. De er menneskelige
> individer og kommer fra forskellige baggrunde, taler forskellige sprog
> og har i deres praktisering af religion forskellige positioner. Nogle
> tager det alvorligt, nogle meget alvorligt og nogle slet ikke. Jeg er
> derfor ikke en kritiker af muslimer, men en kritiker af islam."

Det passer jo ikke, du vil have alle repatrieret.

> For Hirsi Ali er kritik ikke neutral praksis. Det er slet ikke muligt
> at forholde sig neutralt til islam, da islam er en moralsk ramme.
>
> "Islam er et sæt af idéer, som på mange måder ikke er forenelig med de
> værdier, der kommer fra liberalismen, og som jeg støtter."
>
> "Jeg siger, at islam betyder underkastelse under Allahs vilje - og
> derudfra bestemmes, hvad der er forkert og sandt. For mig er der i
> islamisk filosofi en slående mangel på vigtigheden af liv, på det
> menneskelige liv. Det regnes som midlertidigt. Vi er her på jorden med
> henblik på det hinsidige."
>
> "Det gør liv billigt, og det begrænser den enkeltes frihed til en
> fuldstændig lydighed over for en ydre autoritet. Det er et totalitært
> system, fordi det beskriver alt, hvad du skal gøre lige fra, hvordan
> du sover, hvordan du vågner osv. Når vi så kommer til forholdet mellem
> mennesker, så må det ene individ, kvinden, absolut adlyde manden. Jeg
> kritiserer grundsætningerne i islam, som er umenneskelige og
> uforenelige med de værdier, der kommer fra oplysningen."
> <<<<<

Du tror jo ikke på Muslimer.
"Man kan ikke være Muslim uden at underlægge sig Koranen, derfor vil enhver
Muslim gå ind for Sharia og være antidemokratiske."

Det er ligesom essensen af dine mange skriv herinde ang. Muslimer.
--
Allan Riise



Konrad (01-10-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-10-06 19:56


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45200ec3$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er ligesom essensen af dine mange skriv herinde ang. Muslimer.

Hvorfor bider du så på?




@ (01-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-10-06 20:12

On Sun, 1 Oct 2006 20:55:44 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>
>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>news:45200ec3$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det er ligesom essensen af dine mange skriv herinde ang. Muslimer.
>
>Hvorfor bider du så på?

han er socialist

og han ser enhver kritik af undertrykkende onde dogmatiske ideologier
såsom socialisme stalinisme nazisme og muhamedanisme

som et personligt angreb


--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

Knud Larsen (01-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 01-10-06 21:23


"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message
news:45200f2f$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:45200ec3$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det er ligesom essensen af dine mange skriv herinde ang. Muslimer.
>
> Hvorfor bider du så på?

Det gør jeg også

Her er lidt mere fra interviewet med Hirsi Ali:

"På spørgsmålet om, hvorvidt hun kan forstå, at mange moderate muslimer
følte sig krænkede af Jyllands-Postens tegninger svarer hun, at hun kan
forstå den følelse. Hun er ked af, at de blev krænkede og kan se på dem med
medlidenhed.

"Men jeg synes ikke, at krænkelse er et tilstrækkeligt argument for ikke at
kritisere islam. Når folk bevæger sig ud over krænkelsens smerte, vil de
opdage noget andet. En af grundene til, at muslimer så let føler sig
krænkede, er fordi de ikke er vant til kritik. De har brug for at bevæge sig
fra følelsen af krænkelse til den rationelle og argumenterende side. De har
for eksempel brug for at spørge sig selv, om der noget sandt ved den tegning
med en muslim med bombe i turbanen eller ej? Det er en proces som kristne
har været igennem, som mænd og kvinder har været igennem i vest og som vi
muslimer nu er ved at gå gennem. Selv om jeg ikke længere er troende muslim,
siger jeg med vilje 'vi', fordi jeg er født som muslim. Jeg identificerer
mig med den civilisation som noget, vi går gennem. Det er meget følsomt og
smertefuldt, men nødvendigt"."

---------

Hirsi Ali er en klar og radikal tænker. Men er hun aldrig bange for at gå
for vidt i sin kritik til fordel for den nødvendige dialog mellem kulturer
og religioner?

"Vi er midt i en dialog, men dialog er ikke kun en måde at småsnakke på. Der
er forskellige opfattelser af, hvad islam er. Nogle siger fred og tolerance,
jeg siger, at det er det ikke. Dermed har vi en dialog. Jeg opfatter ikke
mig selv som en, der ikke er for dialog. Min bog er for eksempel en dialog."

--------

Så læste jeg lige en kritik af pavens tale, af "Juan José Tamayo en
fremtrædende spansk teolog, universitetsprofessor og forfatter."

Og så, at han også er røget på den med at "jihad" bare betyder åndelig
stræben, og ved gud om han ikke tager en af islamismens fædre, A'la Maududi
som "bevis" på det:

Fra Weekendavisen:

"Ordet »jihad« betyder ikke »hellig krig«. En bedre oversættelse ville
være »stræben«. Ifølge den indiske forfatter Sayid Abu al Mawdudi
(1903-1979) er en jihad først og fremmest en moralsk kamp, der stiler mod
reformer og forandringer af både personlig og social art. Politiske og
økonomiske forandringer er intet værd uden en dybere grad af personlig
udvikling, der bør ledsages af en kamp mod social uretfærdighed."


Hvor naiv har man egentlig lov til at være?

Jeg kastede lige et blik igen i bogen "Fundamentals of Islam" af samme A'la
Maududi, for at se hvordan han præsenterer jihad.

Han bruger 90% af bogen til forklare hvad, og hvordan, man bruger bønner,
pilgrimsrejse, "zakat"-penge og hvordan man underkaster sig hele det
islamiske "system", - OG så skriver han: "men hele formålet med disse ting
er at forberede til jihad", - og han beskriver hvordan alle verdens systemer
er rådne og korrupte - inklusive det demokratiske naturligvis - , der er kun
ET system, som kan blive retfærdigt, og det er kalifatet og islams styre
overalt. Ikke-muslimer går til helvede, muslimer kommer i himlen, skriver
han også.

NÅR man har "lutret" sig gennem brugen af islams søjler, og er blevet en
rigtig ærkefrom troende, SÅ er man klar til jihad, og den bliver ikke noget
haveselskab, for verdens styrer vil ikke frivilligt afgive deres magt. Han
skriver at en rigtig muslim må: "couragerously face any loss you may incur
in the course of this crusade".

Jeg ved ikke, om man lagde mærke til det sidste ord? ALTSÅ det er rigtigt
,at jihad betyder "struggle", OG at man også skal kæmpe for at blive rigtig
forberedt, MEN formålet er sandelig først og sidst den jihad som betyder at
man overtager den jordiske magt.

Det får fromme katolske teologer, OG vores egne apologeter til at hævde, at
jihad jo bare er åndelige bestræbelser. Det ER sgu let at kaste blår i øjne,
som ikke VIL se.

Altså, for at skære det ud i pap: Maududi kalder IKKE vejen *mod* jihad -
hele denne stræben, for "jihad", - vejen er sharia og "ibadat" -
underkastelse under reglerne.

At der er muslimer, som har overbevist sig selv om, at jihad aldrig har
betydet "krig", selv om de største lærde indenfor islam har skrevet lange
afhandlinger om hvordan disse krige skal vindes, det er der selvfølgelig
ingen tvivl om. Jeg så lige en lærd muslimsk professor, som hævdede, at det
var islam, som havde afskaffet slaveri, det ER vist ingen grænser for, hvad
man kan bilde sig selv ind - når ånden er redebon, som det vist hedder.

Selv begavede danske muslimer kalder det "en sundhedsgavnlig udrensning", at
faste hele dagen uden at drikke vand, som *kunne* udrense, - forudsat man så
ikke åd hele natten. Det er utroligt, hvad man er villig til at bringe sig
selv til at mene for at forsvare troens vanvid.
























Per Rønne (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-10-06 06:30

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> Så læste jeg lige en kritik af pavens tale, af "Juan José Tamayo en
> fremtrædende spansk teolog, universitetsprofessor og forfatter."
>
> Og så, at han også er røget på den med at "jihad" bare betyder åndelig
> stræben, og ved gud om han ikke tager en af islamismens fædre, A'la Maududi
> som "bevis" på det:
>
> Fra Weekendavisen:
>
> "Ordet »jihad« betyder ikke »hellig krig«. En bedre oversættelse ville
> være »stræben«. Ifølge den indiske forfatter Sayid Abu al Mawdudi
> (1903-1979) er en jihad først og fremmest en moralsk kamp, der stiler mod
> reformer og forandringer af både personlig og social art. Politiske og
> økonomiske forandringer er intet værd uden en dybere grad af personlig
> udvikling, der bør ledsages af en kamp mod social uretfærdighed."

Det burde jo i og for sig være uhyre nemt at se, hvad jihad er for en
størrelse. Se bare på Muhameds og de første kaliffers militære ageren.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-10-06 06:54


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hmkjft.11gvgfq1gedtfuN%per@RQNNE.invalid...
> Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:
>
>> Så læste jeg lige en kritik af pavens tale, af "Juan José Tamayo en
>> fremtrædende spansk teolog, universitetsprofessor og forfatter."
>>
>> Og så, at han også er røget på den med at "jihad" bare betyder åndelig
>> stræben, og ved gud om han ikke tager en af islamismens fædre, A'la
>> Maududi
>> som "bevis" på det:
>>
>> Fra Weekendavisen:
>>
>> "Ordet »jihad« betyder ikke »hellig krig«. En bedre oversættelse ville
>> være »stræben«. Ifølge den indiske forfatter Sayid Abu al Mawdudi
>> (1903-1979) er en jihad først og fremmest en moralsk kamp, der stiler mod
>> reformer og forandringer af både personlig og social art. Politiske og
>> økonomiske forandringer er intet værd uden en dybere grad af personlig
>> udvikling, der bør ledsages af en kamp mod social uretfærdighed."
>
> Det burde jo i og for sig være uhyre nemt at se, hvad jihad er for en
> størrelse. Se bare på Muhameds og de første kaliffers militære ageren.

Ja, det ER virkelig en strid om kejserens skæg, hvad så hvis ordet for
hellig krig var et andet, ville det ændre hele billedet. Og hvorfor kalder
militante "jihadier" sig for netop det? Det er vist noget med at vi "skal"
lære at lyve for os selv i en god sags tjeneste, lige som vi også skal se
sukkersøde programmer om filosoffen, menneskevennen, og drømmeren Muhammed.







Egon Stich (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-10-06 08:02


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:45200ec3$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Du tror jo ikke på Muslimer.
> "Man kan ikke være Muslim uden at underlægge sig Koranen, derfor vil
enhver
> Muslim gå ind for Sharia og være antidemokratiske."
>
> Det er ligesom essensen af dine mange skriv herinde ang. Muslimer.
> --
> Allan Riise


Det er jo faktisk også essencen af hvad efterhånden ganske mange har
erfaret.
Jeg kan ikke forstå, det er så svært at indse, at der, ganske på samme måde
som hvis man taler demokrati, er tale om alt eller intet.
Ville du have andet end hånlatter til overs for et parti, der kaldte sig
demokratisk, men ville afskaffe stemmeretten?
Det er i de baner, du bør tænke.

MVH
Egon



   ab© (01-10-2006)
Kommentar
Fra :    ab©


Dato : 01-10-06 20:08


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:se30i2tsu3mgsl9em5qt8cgsu3odi1l285@4ax.com...

> . Islam er et sæt af
> idéer, som _skal_ være åbent for kritik....

Nu er _skal_ jo noget, man normalt fodrer høns med for at få æg med god
skal på, men hvor får du dog denne idé fra ?

ab©



Per Rønne (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-10-06 06:00

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> "Til forskel fra andre kritikere, så forsøger jeg igen og igen at
> fremhæve forskellen mellem islam og muslimer. Islam er et sæt af
> idéer, som skal være åbent for kritik. En afvisning af islam er ikke
> ensbetydende med en afvisning af muslimer. De er menneskelige
> individer og kommer fra forskellige baggrunde, taler forskellige sprog
> og har i deres praktisering af religion forskellige positioner. Nogle
> tager det alvorligt, nogle meget alvorligt og nogle slet ikke. Jeg er
> derfor ikke en kritiker af muslimer, men en kritiker af islam."

Som talt ud af min mund. En skam at en gut som Konrad ikke kan forstå
den skelnen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-10-06 07:15


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hmkjbd.16bp1yuyit055N%per@RQNNE.invalid...
> "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>> "Til forskel fra andre kritikere, så forsøger jeg igen og igen at
>> fremhæve forskellen mellem islam og muslimer. Islam er et sæt af
>> idéer, som skal være åbent for kritik. En afvisning af islam er ikke
>> ensbetydende med en afvisning af muslimer. De er menneskelige
>> individer og kommer fra forskellige baggrunde, taler forskellige sprog
>> og har i deres praktisering af religion forskellige positioner. Nogle
>> tager det alvorligt, nogle meget alvorligt og nogle slet ikke. Jeg er
>> derfor ikke en kritiker af muslimer, men en kritiker af islam."
>
> Som talt ud af min mund. En skam at en gut som Konrad ikke kan forstå
> den skelnen.

Måske pga dem der netop IKKE foretager denne skelnen i denne gruppe, - selv
om det ville være mærkeligt at han ekstrapolerede fra de få individer.

En mand Som Henrik Nordbrandt er endnu mere islamkritisk end Hirsi Ali, og
de fleste af hans venner og bekendte er netop muslimer. Han har også set den
skade islam forvolder i et samfund, og mener det er en tragedie, at denne
religion har vokset sig stor.

Og det er det jo også, hvordan i alverden skal den nogensinde blive
"transformeret", som Wafa Sultan siger er nødvendigt, ikke bare den med et
par små-reformer hist og pist. Det ligner vel dengang med kommunismen, der
mente gode mennesker også, at man bare skulle have et par reformer i USSR,
så ville det system kunne blive menneskevenligt, OG kommunisterne selv blev
røde i ansigtet ved bare ordet "reformer", som de så som det værste kætteri.
Den algierske forfatter Mohammed Sifauoi sagde forresten på mødet i lørdags,
at han havde talt med en dansk intellektuel i februar i år, han ville ikke
nævne navne, - men manden var chefredaktør på et københavnsk dagblad
Sifaoui fortalte at de havde diskuteret rimeligheden i at publicere
muhammedtegningerne, og at han var blevet lamslået da (Seidenfaden) havde
sluttet med at sige at de danske muslimer var så jammerlige og svage at vi
ikke måtte gøre grin med deres hellige ting. "Gad vide om han vidste at det
var en muslim han talte med" - det er jo utrolig nedladende at regne folk
for så usle, at de ikke kan tåle at deres religion bliver udsat for
almindelig kritik.

Sifauoi sagde også, at det jo ikke var nogen hemmelighed hvordan islam blev
udbredt, og at landet med de to hellige byer, SA, i sit trosbaserede flag jo
netop har et sværd, - "i dag ville de nok have brugt en kopi af bomben i
turbanen".


Jeg har også lige genlæst Flemming Roses formulering af den med at også
"visse muslimer" må tåle kritik og forhånelse af deres religion, lige som
alle andre, og jeg kan godt forstå, at Rose ikke ville ændre et ord i den i
dag, den er fuldstændig i orden, man skal være i ond tro for at få noget
ondsindet ud af den.

Men når selv paven må trække sine ord i sig igen, selv når de er relevante
citater, så er der vel ikke noget at sige til, at denne verdens Tøgere også
ryster ved tanken om at kritisere islam.


















Per Rønne (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-10-06 07:35

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> Men når selv paven må trække sine ord i sig igen, selv når de er relevante
> citater, så er der vel ikke noget at sige til, at denne verdens Tøgere også
> ryster ved tanken om at kritisere islam.

Der misforstår du vist noget. Paven har på intet tidspunkt trukket sine
udtalelser tilbage, men kun udtalt at han var ked af at så mange
muslimer blev kede af det ...

Og mon ikke citatet fra Manuel II har været ganske bevidst? Og at han
var fuldt ud klar over hvordan reaktionen ville blive?

Paven er jo hverken dum eller dement.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Knud Larsen (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 02-10-06 10:03


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hmkneh.p4cruk5hn3s3N%per@RQNNE.invalid...
> Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:
>
>> Men når selv paven må trække sine ord i sig igen, selv når de er
>> relevante
>> citater, så er der vel ikke noget at sige til, at denne verdens Tøgere
>> også
>> ryster ved tanken om at kritisere islam.
>
> Der misforstår du vist noget. Paven har på intet tidspunkt trukket sine
> udtalelser tilbage, men kun udtalt at han var ked af at så mange
> muslimer blev kede af det ...


Han er gået videre og videre i sine undskyldninger, - ikke egne meninger,
siger han fx, og endnu længere er han kommet i dagene efter.


>
> Og mon ikke citatet fra Manuel II har været ganske bevidst? Og at han
> var fuldt ud klar over hvordan reaktionen ville blive?
>
> Paven er jo hverken dum eller dement.

Nej, jeg tror ikke han var klar over reaktionen, - men citatet er
selvfølgelig valgt bevidst, og det passer fint ind i sammenhængen i hans
tale. Men han ER i gang med en kanossagang, så vidt jeg kan se.







Per Rønne (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-10-06 10:13

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hmkneh.p4cruk5hn3s3N%per@RQNNE.invalid...
> > Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:
> >
> >> Men når selv paven må trække sine ord i sig igen, selv når de er
> >> relevante citater, så er der vel ikke noget at sige til, at denne
> >> verdens Tøgere også ryster ved tanken om at kritisere islam.
> >
> > Der misforstår du vist noget. Paven har på intet tidspunkt trukket sine
> > udtalelser tilbage, men kun udtalt at han var ked af at så mange
> > muslimer blev kede af det ...
>
> Han er gået videre og videre i sine undskyldninger, - ikke egne meninger,
> siger han fx, og endnu længere er han kommet i dagene efter.

Han har /aldrig/ undskyldt. Men allerede under forelæsningen
understregede han flere gange at kejseren havde udtrykt sig meget hårdt.

Personligt mener jeg at kejseren havde ret. Ganske og aldeles ret.

> > Og mon ikke citatet fra Manuel II har været ganske bevidst? Og at han
> > var fuldt ud klar over hvordan reaktionen ville blive?
> >
> > Paven er jo hverken dum eller dement.
>
> Nej, jeg tror ikke han var klar over reaktionen, - men citatet er
> selvfølgelig valgt bevidst, og det passer fint ind i sammenhængen i hans
> tale. Men han ER i gang med en kanossagang, så vidt jeg kan se.

Kejsere kan blite tvunget til at gå til Canossa på bare tæer for at
holde pavens stibøjler. Kristi vikarer ville aldrig gøre det ...

Læg i øvrigt mærke til at islam-kritiske muslimer mener at såvel
Muhamed-sagen som pavens citat er en nødvendig proces, som ummaen må
igennem, for at kunne 'transformere' islam til noget der kan fungere.
Altså en form for islam der understreger Muhameds menneskelighed og
dermed hans fejlbarlighed, og som lægger mærke til De Sataniske Vers og
derfor også vil have lov til at være kritiske over for andre dele af den
Koran, Muhamed kom med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Mark Jensen (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Mark Jensen


Dato : 02-10-06 10:23

On Mon, 2 Oct 2006 08:35:09 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:
>
>> Men når selv paven må trække sine ord i sig igen, selv når de er relevante
>> citater, så er der vel ikke noget at sige til, at denne verdens Tøgere også
>> ryster ved tanken om at kritisere islam.
>
>Der misforstår du vist noget. Paven har på intet tidspunkt trukket sine
>udtalelser tilbage, men kun udtalt at han var ked af at så mange
>muslimer blev kede af det ...

Præcis. Det var DR der gentagne gange proklamerede at der var blevet
undskyldt for det sagte.

Læs denne fremragende kronik om sagen

http://www.berlingske.dk/kronikker:aid=798180/

Egon Stich (02-10-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 02-10-06 08:07


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hmkjbd.16bp1yuyit055N%per@RQNNE.invalid...
> "@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
> > "Til forskel fra andre kritikere, så forsøger jeg igen og igen at
> > fremhæve forskellen mellem islam og muslimer. Islam er et sæt af
> > idéer, som skal være åbent for kritik. En afvisning af islam er ikke
> > ensbetydende med en afvisning af muslimer. De er menneskelige
> > individer og kommer fra forskellige baggrunde, taler forskellige sprog
> > og har i deres praktisering af religion forskellige positioner. Nogle
> > tager det alvorligt, nogle meget alvorligt og nogle slet ikke. Jeg er
> > derfor ikke en kritiker af muslimer, men en kritiker af islam."
>
> Som talt ud af min mund. En skam at en gut som Konrad ikke kan forstå
> den skelnen.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Han venter stadig på, at Poppedreng skal blive til en húnd

MVH
Egon



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste