Historiens største
Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 18:41

Jeg er netop stødt på følgende indlæg på Washington Posts hjemmside:

<http://blog.washingtonpost.com/postglobal/mj_akbar/2006/09/name_the_per
sian_interlocutor.html>

I indlægget nævnes at 200 millioner indere i 900-tallet blev myrdet af
de muslimske hære, fordi de nægtede at konvertere til islam. Er der
nogen der har hørt noget om det før? Vi har jo ikke den store viden om
følgerne af først den arabiske og derefter den tyrkiske erobring af
Indien [den sidste erobring havde endnu større områder med]. Men er det
tilfældet vil der være tale om historiens største folkemord, langt
større end de folkemord monstre som Hitler, Stalin og Mao stod for.

Indlægget lyder:

=
Mr. Akbar:

You seem to say, "Hey you have committed mass murders, forced
conversions and genocides; so what is wrong if Muslims did the same?" Of
all the people, as some one coming from India, you should know it
better. You know it fully well that from 10th century on, Muslim
invaders conducted countless acts of aggression in India, slaughtered
millions of Hindus, demolished every temple and Hindu centers of
learning in northern India. And all in the name of Islam! Those who
accepted Islam (that includes your ancestors) were spared, others were
put to sword. These are not my words, but facts fully documented by
Muslim court historians and Muslim classics including Tawarikh-e-hind,
Padshah Namas, Babar Nama and countless accounts left behind by the
court historians of Tughlaks, Khilzis and Moghals. There is no "official
figure" but judging from their accounts, at least 200 million Hindus
were slaughtered by Islamic invaders/rulers from 10th through 18th
century. The kindest Muslims allowed Hindus to live, provided they pay
Jijiya tax, a whopping 75% of the produce.

Do you deny the fact that most of Muslims in today's Kashmir are
children of Hindus who were forced to accept Islam? Remember why Sikh
Guru Tegh Bahadur was tortured and murdered and the events that lead to
the birth of Khalsa (Followers of Sikh Guru Govind Singh)! The former
was given an option, accept Islam, which he refused. The result was
brutal torture and shameless beheading in accordance with the dictates
of Koran. Yes, dictates of Koran --- I think it is Sura ix, 4th or 5th
verse that categorically stated "kill the polytheists where ever you
find them."

It is also a fact, Islam wiped out the entire Persian civilization;
killed or forced ancient Persians to covert to ISLAM. only a handful
managed to escape to India where they live today as Parsis. And what
about ancient Gandhar (Afghanistan) populated by Hindus and Buddhists.
What happened to them? Today, only a dozen Hindu families are left there
and absolutely no Buddhist. Do you deny the fact that the grand statues
of Buddha at Bamiyan were demolished (a few years ago) only because the
Taliban and Muslim scholars believed that the presence of idols on
Islamic lands is un-Islamic?

Posted by: Center for Global Studies | September 20, 2006 12:03 PM
=

FUT dk.videnskab. historie [kan naturligvis overrules, men emnet er
altså historisk, og en historisk og politisk diskussion om det bør nok
holdes adskilt]
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 28-09-06 18:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> FUT dk.videnskab. historie [kan naturligvis overrules, men emnet er
> altså historisk, og en historisk og politisk diskussion om det bør nok

Virker usandsynligt, eftersom der slet ikke var 200 mio hinduer dengang.
Et folketal på 200 mio blev først blev nået omkring år 1780 i Indien.

http://www.library.uu.nl/wesp/populstat/Asia/indiac.htm
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 19:31

> Virker usandsynligt, eftersom der slet ikke var 200 mio hinduer dengang.
> Et folketal på 200 mio blev først blev nået omkring år 1780 i Indien.

Hvis du læser teksten er det fra 900-tallet /og frem/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-09-06 19:43

"Per Rønne" wrote:

> Hvis du læser teksten er det fra 900-tallet /og frem/.

Det lyder stadig usandsynligt. Når man læser historie fra ældre tider, vil
man tit finde usandsynligt store tal, også når det gælder fx. Timur Lenk
eller Tiglat-Pilesars hærgen.

Man læser ofte om slag, hvor et fem- eller sekscifret antal soldater er
faldet, tal, som selve logistikken umuliggør.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : Konrad

Dato : 28-09-06 20:05

> [...]
>
> Man læser ofte om slag, hvor et fem- eller sekscifret antal soldater er
> faldet, tal, som selve logistikken umuliggør.

Lige mht Tiglatpileser kunne det jo som så mange andre overdrivelser i
Biblen skyldes den kraftige påvirkning af det babyloniske 60-tals system.

Fra : @

Dato : 28-09-06 20:20

On Thu, 28 Sep 2006 20:42:57 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Man læser ofte om slag, hvor et fem- eller sekscifret antal soldater er
>faldet, tal, som selve logistikken umuliggør.

nu var muhamedanernes hellige krig mod inderne jo ikke blot et slag
men en krig som strakte sig over århundreder

nogen vil sige at den ikke er slut endnu

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 22:33

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
> [...]

I biblen skrives at Saul dræbte tusinder egenhændigt men David
titusinder

Holocausttal om 6 mio er også frit opfundne

> nu var muhamedanernes hellige krig mod inderne jo ikke blot et slag
> men en krig som strakte sig over århundreder
>
> nogen vil sige at den ikke er slut endnu

Den kører uændret af FN-medlemskab, og dertil kom krig mod jøderne,
hvis land blev stjålet ca år 900
og snart kommer krig ( og, hvis vi ikke afgiver alt straks,
folkemord )mod danskerne , hvis land stjæles ca år 2020

Fra : N/A

Dato : 29-09-06 02:26

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-06 02:26

"Trond Engen" <trondnet@engen.priv.no> wrote in message

> Her er det åpenbart. Han henviser til erobrernes egne rapporter fra
> slaga -- og mener vel at de er det du har kalt "motvillige
> vitnesbyrd". Det er de slett ikke. Slike rapporter tjente som
> krigspropaganda for å heve egen moral og ødelegge motstanderens, og
> som markedsføring av feltherren hos alle dem som ikke deltok. Vi ser
> det samme i en hvilken som helst krig i verden i dag.

Om tyske fangedødsfald har vi navnelister på op til 80000 døde fra een
lejr.

Om Genghis Khan aflivning af kinesiske ledere, efter erobring og inden
han selv overtog kinesisk kultur i et og alt, har vi navnelister på 35
millioner eller lignende sikre bureaukratiske vidnedsbyrd

Men det kan godt tænkes at muslimer som Timur Lenk har prist Allah ved
at overdrive højden af dynger af kranier, efter en belejret by havde
overgivet sig og dermed havde overtaget "Fredens religion"

Fra : Jesper

Dato : 28-09-06 19:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvis du læser teksten er det fra 900-tallet /og frem/.

Fra det 10. århundrede frem til det 18. århundrede, altså i en periode
hver der slet ikke var så mange hinduer i Indien.

Fra : Alucard

Dato : 28-09-06 20:39

On Thu, 28 Sep 2006 20:43:35 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Fra det 10. århundrede frem til det 18. århundrede, altså i en periode
>hver der slet ikke var så mange hinduer i Indien.

Uden at kende noget som helst til sandhedsværdien af historien, så er
det jo kun godt 200.000 om året..... Det er i denne sammenhæng ikke
ret mange...

Fra : John

Dato : 28-09-06 21:02

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> så er
> det jo kun godt 200.000 om året..... Det er i denne sammenhæng

Nej, det batter jo ingenting...

Mvh John

Fra : @

Dato : 28-09-06 20:18

On Thu, 28 Sep 2006 20:30:42 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvis du læser teksten er det fra 900-tallet /og frem/.

http://www.historyofjihad.org/india.html

er der en rigtig lang artikel om muhamedanernes fremfærd i
Indien Pakistan og Banghladesh fra 638 og til 1857

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 21:26

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> på
> http://www.historyofjihad.org/india.html
>
> er der en rigtig lang artikel om muhamedanernes fremfærd i
> Indien Pakistan og Banghladesh fra 638 og til 1857

Uden at jeg på dette sene tidspunkt vil begynde at læse det igennem -
det hele virker gyseligt. Også søjlen til venstre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 22:39

> [...]

Og man formerer sig ret hurtigt på de kanter

Og især under en krig fødes kraftigt -
- de store årgange i Danmark vel krigsskabt men et par år forsinkede,
fordi vi er lidt sløve i optrækket?

Japanerne i modsætning til tyskerne øgede vist ikke fødselstal under
krigen - de ved at de ikke har landsbrugsjord svarende til folketal og
aldrig kan være selvforsynende, (så visse generaler anbefalede
udsultningsblejring i stedet for abomben i 1945)

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 29-09-06 08:27

> Og især under en krig fødes kraftigt -
> - de store årgange i Danmark vel krigsskabt men et par år forsinkede,
> fordi vi er lidt sløve i optrækket?

Hmm - vi passer altså ikke ind i din teori?

> Japanerne i modsætning til tyskerne øgede vist ikke fødselstal under
> krigen -

Hmm - de passer åbenbart heller ikke ind i din teori.

PEJ
--
Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-06 10:21

"Poul Erik Jørgensen" <33@gvdnet.invalid> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Hmm - vi passer altså ikke ind i din teori?

> Hmm - de passer åbenbart heller ikke ind i din teori.

Brainstorming er ofte skud fra hoften og hvis andre har konstruktive
modsigelser kan bedre teorier udvikles

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 29-09-06 15:25

> Brainstorming er ofte skud fra hoften og hvis andre har konstruktive
> modsigelser kan bedre teorier udvikles

Hmm - du erkender altså at *din* var dårlig.

Hvad vil du i øvrigt med konstruktive modsigelser til noget udokumenteret
sludder?

PEJ