include samme fil fra forskellige mapper!
Fra : Henrik Bank

Dato : 25-06-01 13:23

Jeg har en php-fil på min side som bliver inkluderet flere steder på min
side. Det fungerer alt sammen meget godt - indtil jeg begynder at arbejde
med biblioteker.

Problemet er at filen jeg inkluderer selv henter andre filer ind, og da jeg
ikke står i samme bibliotek hver gang, får jeg problemer med dette.

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig, og at nogen har et godt bud på en
løsning.

Med venlig hilsen
Henrik Bank

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 25-06-01 13:31

Hejsa

Henrik Bank wrote:

> Jeg har en php-fil på min side som bliver inkluderet flere steder på min
> side. Det fungerer alt sammen meget godt - indtil jeg begynder at arbejde
> med biblioteker.
<snip>

> står i samme bibliotek hver gang, får jeg problemer med dette.
>
> Jeg håber jeg har gjort mig forståelig, og at nogen har et godt bud på en
> løsning.

Normalt kan man holde styr på sine include filer og biblioteker ved at
gøre noget ala det her
include(getenv('DOCUMENT_ROOT').'/includes/minfil.php');

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-06-01 13:47

On Mon, 25 Jun 2001 14:31:00 +0200, Emil Rasmussen <emil@noget.net>
wrote:

>Normalt kan man holde styr på sine include filer og biblioteker ved at
>gøre noget ala det her
>include(getenv('DOCUMENT_ROOT').'/includes/minfil.php');

eller endnu bedre: definerer noget include_path og måske endda smider
sine includes udenfor webscope

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 25-06-01 14:05

In article <rkcejtsd0c15hgv2kt7gidgo05c8pkaqvs@4ax.com>, "Thomas Jensen -
pil.dk" <tj@dev.null> wrote:

> eller endnu bedre: definerer noget include_path og måske endda smider
> sine includes udenfor webscope

Udenfor? Tøsedreng!

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com

Fra : Brian Jørgensen

Dato : 26-06-01 11:32

Anders Johannsen <anders@ignition.dk> skrev:

> Udenfor? Tøsedreng!

Nææ, det bedste ville være at smide alle ens opsætnings filer i et bibliotek
i webscopet
f.eks. i /includes og så skal alle filerne hedde .inc i stedet for .inc.php,
så de ikke automatisk
bliver parset af PHP men i stedet bliver vist som tekst i browseren.

Dernæst skal man have lov til, at liste filer i biblioteket /includes... så
skulle den være
hjemme Og forresten, husk altid at have kodeord til, at stå som klar
tekst i include
filerne

Hilsen Brian Jørgensen
qte@mail.dk