Coax og RJ45 Cross??
Fra : Martin

Dato : 06-12-00 14:12

Hej.

Jeg får snart nogle venner på besøg og vi skal sidde og nørde en hel
weekend..
Herhjemme har jeg 2 computere der er forbindet med et crossoverkabel. Mine
venner bruger coax, og mit netkort kan køre med begge dele, bare ikke på
samme tid (vi har prøvet før).
Mit spørgsmål er så om jeg kan købe et ekstra netkort og dermed kunne bruge
det ene kort til RJ45 og det andet til Coax, og vil de to "løse" ender kunne
se hinanden.
Vi har ikke tænkt os at gå ud og købe en hub, bl.a. fordi vi allerede har
købt lange coaxkabler (20 meter) og vi gider ikke de helt store udskejelser.

Hilsen Martin

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-12-00 14:19

Hej Martin

"Martin" <martinkr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ene kort til RJ45 og det andet til Coax, og vil de to "løse" ender kunne

Køb en hub med både RJ45 og Coax, samt to dropkabler til dine egne PC.

> Vi har ikke tænkt os at gå ud og købe en hub, bl.a. fordi vi allerede har
> købt lange coaxkabler (20 meter) og vi gider ikke de helt store udskejelser.

En lille hub er ikke så dyr længere.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-12-00 20:22

> [...]
bruge
> det ene kort til RJ45 og det andet til Coax, og vil de to "løse" ender

Det kan man, men hvorfor ikke bare køre coax igennem alle, når nu alle
maskine kan dette?
Iøvrigt er en hub, som Bjarne skriver, nu næsten lige så billig som et godt
netkort.

/Chr