Verdens bedste band ude med et nyt album
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-06 23:16

Ja det er jo selvfølgelig Tenacious D der er tale om og albummet er
The Pick of Destiny. Skiven er udkommet den 14 november og jeg sidder
og venter på mit eksemplar fra CD-wow.

Nogen der har hørt albummet? Hvad syntes i om det?

Til dem der tror at det blot er et band for sjov, prøv lige at tjekke
denne live akustiske udgave af Tribute ud:
http://www.youtube.com/watch?v=c_e-rDlKZSw&NR Det rocker da!

Fra : Max

Dato : 20-11-06 23:36

Hej Lars

> Til dem der tror at det blot er et band for sjov, prøv lige at tjekke
> denne live akustiske udgave af Tribute ud:

Du må sgu ikke skrive sådan en overskrift, jeg tror jo jeg har
overset noget, men heldigvis får videoen mig ned på jorden,
det var ikke lige noget for mig.

--
Mvh Max

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-06 23:50

Max wrote:

> men heldigvis får videoen mig ned på jorden,
> det var ikke lige noget for mig.

Hvad så med denneher:
http://www.youtube.com/watch?v=7L7NBU4krAw&mode=related&search=
eller den fulde version af Tribute:
http://www.youtube.com/watch?v=grdlAPpGeSc

Er det heller ikke noget for dig?

Fra : Max

Dato : 21-11-06 17:54

Hej Lars

> Er det heller ikke noget for dig?

Jeg kan godt lytte til det, men det bliver ikke noget
jeg stiller i reolen.

--
Mvh Max

Fra : Dopedog

Dato : 21-11-06 13:05

[...]

Du stiller vidst ikke mange krav til din musiksmag. Et band der kun har
udgivet 1 (og nu 2) cd(er), er verdens bedste band ?

Fra : Holst

Dato : 21-11-06 13:30

Dopedog wrote:

> Du stiller vidst ikke mange krav til din musiksmag. Et band der kun har
> udgivet 1 (og nu 2) cd(er), er verdens bedste band ?

Kvalitet og ikke kvantitet. At et band har udgivet 20 albums, gør det jo
ikke nødvendigvis til et godt band.

Jeg kender ikke selv rigtig noget til Tenacious D, bortset fra at
Tribute tit er blevet spillet på P3, og den sang har helt bestemt sig
egen helt dejlige charme.

Fra : Dopedog

Dato : 21-11-06 17:39

> [...]
>
> Jeg kender ikke selv rigtig noget til Tenacious D, bortset fra at Tribute
> tit er blevet spillet på P3, og den sang har helt bestemt sig egen helt

Du mener bortset fra at den er et halvvejs rip off af Stairway To Heaven ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-06 13:12

Dopedog wrote:

> Du stiller vidst ikke mange krav til din musiksmag. Et band der kun har
> udgivet 1 (og nu 2) cd(er), er verdens bedste band ?

Det er lidt en insider joke fra Tenacious D at de er (selvproklameret)
verdens bedste band. Deres første DVD udgivelse hed "The Complete
Masterworks".

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 13:46

>Det er lidt en insider joke fra Tenacious D at de er (selvproklameret)
>verdens bedste band. Deres første DVD udgivelse hed "The Complete
>Masterworks".

Hehe, ja på samme måde som deres tribute til "The Greatest Song In The
World". At det så ikke er langt fra asndheden gør joken .... øhhh....

/Alex

Fra : Dopedog

Dato : 21-11-06 17:38

> [...]

Det er lidt en insider joke fra Tenacious D at de er (selvproklameret)
verdens bedste band. Deres første DVD udgivelse hed "The Complete

Ah fair nok. Troede DU mente at det var verdens bedste band :)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-06 13:48

Alex Linaa wrote:

> Hehe, ja på samme måde som deres tribute til "The Greatest Song In The
> World". At det så ikke er langt fra asndheden gør joken .... øhhh.....

Ja det gode ved den joke er at de er så gode at man nogle gange kommer
til at tro på det.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-06 20:08

Dopedog wrote:

> Ah fair nok. Troede DU mente at det var verdens bedste band :)

Jeg mener bestemt de er i top ti og jeg kan ikke lige komme på et
bedre album end deres første skive. Problemet er nok at de ikke
bliver taget seriøst fordi der er lidt Spinal Tap / De skrigende halse
over deres stil.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 23:39

Hvad mener du? TOOL har da ikke lavet noget nyt siden 10.000 Days

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Dopedog

Dato : 23-11-06 11:49

> Hvad mener du? TOOL har da ikke lavet noget nyt siden 10.000 Days

Der står "Verdens bedste band". Ikke "verdens mest overratede band"

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 17:03

Dopedog wrote:

> Der står "Verdens bedste band". Ikke "verdens mest overratede band"

Sig mig er du bindegal mand!?! Hen i skammekrogen med dig og lær det!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-11-06 13:22

Lars Hoffmann wrote:

> Nogen der har hørt albummet? Hvad syntes i om det?

Nu har jeg så endelig fået fingrene i skiven og hvad skal jeg sige.
Det er som forventet, den er ikke lige så fed som den første, men der
er stadig noget lækkert musik på den. Specielt Belzeboss (The final
showdown), er totalt episk og Pod rocker (men den havde vi jo allerede
hørt på youtube).

Dem der bedre kan lide akustiske Tenacious D numre får masser at juble
over, da der er flere rene guitarsange på denne skive end på den
tidligere.

Jeg købte naturligvis Delux udgaven af CDen, så den kommer med et
vaskeægte "pick of destiny" og nogle fjollede tarot-kort.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann