Hvilken musik får jer "op at køre"?
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 20-11-06 15:43

.... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til at
komme op af stolen?

Herfra er svaret TOOL! Intet over, intet ved siden af. Det er hårdt, tight,
præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-11-06 16:16

On Mon, 20 Nov 2006 15:42:35 +0100, Kim Frederiksen wrote:

> ... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til at
> komme op af stolen?

Jeg er mest til elektronisk musik. Hvis der skal lidt gang i mig sætter jeg
et godt DJ mix på, eller bare stiller ind på BBC Radio 1's Essential Mix:

http://www.bbc.co.uk/radio1/essentialmix/

--
np: Bizzare - Nuthin' At All (Ft. D12) [stopped]

Fra : Ib

Dato : 20-11-06 17:22

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Herfra er svaret TOOL! Intet over, intet ved siden af. Det er hårdt,
> tight, præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

Jeg har lige fået stereoen færdigmonteret med nye subwoofere, så jeg har
brugt den sidste tid på at høre/lede efter gode indspilninger. Under min
søgen faldt jeg over en vis Allan Taylor med et nummer der hedder "Color to
the moon" - det er fantastisk, minimalt og meget meget lækkert at lægge sine
ører ned i !! Udover det har jeg opdaget Machinehead, ikke den legendariske
Deep Purple skive, men bandet, og jeg har hørt en del på "Supercharger", det
rykker helt vildt. Måske der er nogen der vil anbefale noget Machinehead jeg
kan lytte på.

--
Ib

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 20-11-06 18:16

Ib wrote:
> [...]
> jeg har hørt en del på "Supercharger", det rykker helt vildt. Måske
> der er nogen der vil anbefale noget Machinehead jeg kan lytte på.

Den første Machinehead fra 94 "Burn My Eyes" anbefales kraftigt!

Topic: Jeg tripper meget på Symphony X, Invocator, Megadeth og Testament

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 20-11-06 22:24

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> legendariske Deep Purple skive, men bandet, og jeg har hørt en del på
> "Supercharger", det rykker helt vildt. Måske der er nogen der vil anbefale

Puha... Alt andet end det album ville jeg nok sige god for...

Fra : isteen

Dato : 20-11-06 17:58

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> ... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til at
> komme op af stolen?

Danko Jones

Fra : ølkusken

Dato : 20-11-06 19:16

Million Dead - Harmony No Harmony

Jeg var knust til tårer da jeg efter at have "opdaget" dette fantastiske
band, erfarede at de var opløst 1 år tidligere...
Æd en hammer !

Jesper

Fra : Ib

Dato : 20-11-06 19:31

"isteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Danko Jones

Jeg har lige hørt "Sound of love" fra deres site, det rykker s´gu da
rimeligt !!!

--
Ib

Fra : isteen

Dato : 20-11-06 19:38

Ib <ib@r¯vballe-bredsten.dk> wrote:

> Jeg har lige hørt "Sound of love" fra deres site, det rykker s´gu da
> rimeligt !!!

Især deres seneste er absolut formidabel.
Du kan høre flere på music.podshow.com

Fra : Ib

Dato : 20-11-06 19:41

> Især deres seneste er absolut formidabel.
> Du kan høre flere på music.podshow.com

Vil jeg lige gøre ved lejlighed. Takker

--
Ib

Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-11-06 19:21

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> ... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til at
> komme op af stolen?

Lige nu er det nok My Chemical Romance, specielt Dead! får gang i
blodomløbet.

Ellers er det meget skiftende, men Faith No More svigter aldrig.

Ole Thomsen

Fra : Anglachel

Dato : 20-11-06 21:43

Tom Waits
--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Peter Westh

Dato : 20-11-06 21:57

> [...]
>
> Herfra er svaret TOOL! Intet over, intet ved siden af. Det er hårdt,
> tight, præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

King Crimson "Red" (1974)

Einstürzende Neubauten, "Zeichnungen des Patienten O.T." (1981)

Sort Sol "Everything that rises must converge" (1986)

Queens of the stone age "Songs for the deaf" (2002)

/P

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-06 23:21

> [...]
tight,
> præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

Op på bimmeren, gang i stereoen, fuld lyd på, fat i Chuck Berrys "No
Particular Place To Go", Lynyrd Skynyrds "Sweet Home Alabama", hele Meat
Loafs "Bat Out Of Hell" (- pas på gashåndtaget og hold øje med
speedometeret! ) og Kenneth & The Knutters' "BMW" - så rocker *jeg*.

Alternativt Maria Callas' udgave af "Der Holle Rache Kocht In Meiner
Hertzen" fra Mozarts "Tryllefløjten", eller Inva Mulla Tchakos udgave af
Lucia De Lammermoor-arien og "Diva Dance", fra soundtracket til "The Fifth
Element". Uhada, guf!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Max

Dato : 20-11-06 23:38

Hej Kim

> ... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til
> at komme op af stolen?

Lige nu, J.J. Cale og Eric Clapton

--
Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-11-06 20:46

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Lige nu, J.J. Cale og Eric Clapton

Den lytter jeg osse en del til, ærligt talt får den mig ikke op at køre. Men
den har helt sikkert andre kvaliteter.

Ole Thomsen

Fra : Max

Dato : 21-11-06 21:56

Hej Ole

> Den lytter jeg osse en del til, ærligt talt får den mig ikke op at
> køre. Men den har helt sikkert andre kvaliteter.

Nu er der jo også forskel på hvad den enkelte forstår ved
begrebet "op at køre".

--
Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-11-06 06:10

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Nu er der jo også forskel på hvad den enkelte forstår ved
> begrebet "op at køre".

Jamen så er jeg da nysgerrig efter at høre din fortolkning.

Ole Thomsen

Fra : Max

Dato : 22-11-06 16:53

Hej Ole

> Jamen så er jeg da nysgerrig efter at høre din fortolkning.

Jeg bliver glad og foden vil ikke forholde sig i ro :)

--
Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-11-06 18:54

> Jeg bliver glad og foden vil ikke forholde sig i ro :)

Nåeeeh, jamen så kan jeg da godt se at The Road to Escondido er ganske
velegnet.

Ole Thomsen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-11-06 00:02

On Wed, 22 Nov 2006 18:53:52 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

>Nåeeeh, jamen så kan jeg da godt se at The Road to Escondido er ganske
>velegnet.
>
>Ole Thomsen

Købte den lige i dag, og den har nået at køre 3 gange.

Fra : Morten Guldager

Dato : 23-11-06 19:01

2006-11-22 Poul Erik Lindaa wrote

> Købte den lige i dag, og den har nået at køre 3 gange.

Nogen der tør beskrive den? Jeg har endnu ikke selv fået købt den.

Normalt er jeg mere til Cale (det gamle) end Clapton. Vil skiven
så være noget for mig?

/Morten

Fra : Max

Dato : 23-11-06 19:29

Hej Morten

> Normalt er jeg mere til Cale (det gamle) end Clapton. Vil skiven
> så være noget for mig?

Kort vil jeg sige at de er tro mod det gamle J.J. Cale. For mig virker
den som en CD mere med ham.

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 23-11-06 21:33

On Thu, 23 Nov 2006 18:00:53 GMT, Morten Guldager
<Morten.Guldager@gmail.com> wrote:

>2006-11-22 Poul Erik Lindaa wrote

>Nogen der tør beskrive den? Jeg har endnu ikke selv fået købt den.
>
>Normalt er jeg mere til Cale (det gamle) end Clapton. Vil skiven
>så være noget for mig?

Så skal det som nok være det helt rigtige, for det meste er i følge
oplysninger inden i JJ Cale numre.

1.   Danger            JJ Cale
2.   Heads In Georgia      JJ Cale
3.   Missing Person         JJ Cale
4.   When This War Is Over      JJ Cale
5.   Sporting Life Blues      Brownie McGhee
6.   Dead End Road         JJ Cale
7.   It's Easy            JJ Cale
8.   Hard To Trill         Eric Clapton / John Mayer
9.   Anyway The Wind Blows      JJ Cale
10.   Three Little Girls         Eric Clapton
11.   Don't Cry Sister         JJ Cale
12.   Last Will And Testament      JJ Cale
13.   Who Am I Telling You?      JJ Cale
14.   Ride The River         JJ Cale

Så albummet burde nærmere hedde noget med JJ Cale men Eric Clapton.

Men som Max ganske rigtigt skrev. Man sidder og hører og opder at
foden ikke kan være i ro - eller noget i den stil.

Fra : Hansen

Dato : 21-11-06 17:56

> [...]
>
> Herfra er svaret TOOL! Intet over, intet ved siden af. Det er hårdt,
> tight, præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

Highland Cathedral, Coledon.
Album: The Power and The Passion

Fra : Claus Albæk

Dato : 21-11-06 20:54

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
>
> Herfra er svaret TOOL! Intet over, intet ved siden af. Det er hårdt, tight,
> præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

Stone Sour - Come What(ever) May
Virkeligt godt album.
Sasha - Involver
mere sammensat og godt strikket sammen stykke cd, skal man lede længe efter.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-11-06 11:43

Kim Frederiksen wrote:
> ... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til at
> komme op af stolen?

Hvad jeg lige kan komme på:

White Stripes - Blue Orchid/Seven Nation Army
Rock Hard Power Spray - 1859
Tenacious D - Double Team/Tribute/Kielbasa/Rock your
socks/wonderboy/Destiny
Baby Woodrose - Kitty Galore
Machine Head - From this Day
Nirvana - Smells like teen Spirit/hard shaped box/rape me
System of a Down - BYOB
Rage Against the Machine - Bullet in the head/Bombtrack/Killing in the
Name Of/Freedom
DAD - sleeping my day away

Fra : Propellen

Dato : 22-11-06 23:06

Mon, 20 Nov 2006 15:42:35 +0100, tastede "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk>, i dk.kultur.musik

Tjaaa... Har lige opdaget nummere Kryptonite - 3 Doors Down. Og for
¤#*€¤ da osse... Syntes det svinger så totalt meget... Det får mig til
at rocke lidt fra side til side. Ihvertfald lige for tiden... Om en
uge er det sikkert noget andet.
--
Propellen

Fra : Silver

Dato : 23-11-06 20:24

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> ... når humøret er lidt trængt eller når i generelt bare trænger til at
> komme op af stolen?

110_kindervater_-_ftp--013.07.974_(original)-mod.mp3

Rykker hver gang.

Mvh
Silver.

Fra : Per Hansen

Dato : 25-11-06 02:01

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> mentioned this

> [...]
>
> Herfra er svaret TOOL! Intet over, intet ved siden af. Det er hårdt,
> tight, præcist, smukt og brutalt på én gang. Lækkert!

PT er det Trentemøller.

--
Per Hansen

Fra : Silver

Dato : 25-11-06 19:32

> PT er det Trentemøller.

Always something better - vocal edition........aaaah den er cooool.

Silver.

Fra : Per Hansen

Dato : 25-11-06 19:53

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> mentioned this

> Always something better - vocal edition........aaaah den er cooool.
>
> Silver.

Nu mere live versionen af Moan med Ane Trolle, som er en STOR mangel
på selve albummet, spillede de fornyligt i P3 Guld.

--
Per Hansen