Hvilken guitarist - Kim Larsen
Fra : Per

Dato : 18-11-06 16:58

Hej NG!

Sad lige og hørte Byens Hotel med Kim Larsen fra pladen værsgo - iøvrigt et
redt fedt nummer og kvalitets lyd selvom det er noget gammelt.

Nå; men der er vist 2 guitarister - rytmeguitar med Larsen (tror jeg) og
så leaden - men hvem er det der spiller leadguitar - er der nogen der ved
det?

Har i øvrigt forstået at Byens Hotel er et gammelt nummer fra et andet
band - er dette korrekt? Hvilket ?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 18:03

Per wrote:

> Sad lige og hørte Byens Hotel med Kim Larsen fra pladen værsgo -
> iøvrigt et redt fedt nummer og kvalitets lyd selvom det er noget
> gammelt.
Måske det bedste danske rockalbum nogensinde?

> Nå; men der er vist 2 guitarister - rytmeguitar med Larsen (tror
> jeg) og så leaden - men hvem er det der spiller leadguitar - er der
> nogen der ved det?

Beckerlee?
Hele Gasolin var med på albummet

> Har i øvrigt forstået at Byens Hotel er et gammelt nummer fra et andet
> band - er dette korrekt? Hvilket ?

Musikken er fra Carpenters

http://da.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6rsgo

:) Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : isteen

Dato : 18-11-06 18:32

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Hele Gasolin var med på albummet

Hvor ser du det henne - for det står da ikke på pladen?
Iflg Gasolin-filmen, skulle pladen være et Larsen-projekt ved siden af
Gasolin, for at prøve andre ideer af

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-11-06 19:04

isteen wrote:

> Hvor ser du det henne - for det står da ikke på pladen?

På pladen/cover står der slet ikke hvem der medviker iirc

fx
http://encycl.opentopia.com/term/V%C3%A6rsgo

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-11-06 21:20

> Hvor ser du det henne - for det står da ikke på pladen?
> Iflg Gasolin-filmen, skulle pladen være et Larsen-projekt ved siden af
> Gasolin, for at prøve andre ideer a

jeg mener der på min lp var billeder af både beckerlee og jönsson (og de
andre medvirkende). Mener billeder er på den inderlomme pladen lå i.
--
sniper_Nolight

Fra : aab

Dato : 19-11-06 23:06

"isteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du det henne - for det står da ikke på pladen?
> Iflg Gasolin-filmen, skulle pladen være et Larsen-projekt ved siden af
> Gasolin, for at prøve andre ideer af

Jo, det står altsammen på coveret til pladen. Både producer,
tid og sted for optagelserne og alle medvirkende. På CD-
udgaven står det altsammen på side 2 i det vedlagte hæfte.
Så jeg forstår slet ikke problemet, medmindre ...... fy fy.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-11-06 23:44

aab wrote:
> Jo, det står altsammen på coveret til pladen.

Tak, jeg var begyndt at komme i tvivl - Det er vel en 25 år siden jeg så den
LP sidst
Måske skulle man bare købe CD'en :)
Sangene står stadig lysende klart for mig - mere nu en nogensinde - og det
taler jo til dens kvaliteter

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : isteen

Dato : 20-11-06 09:57

Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Måske skulle man bare købe CD'en :)

Det skulle du gøre - det er en dansk klassiker

Fra : isteen

Dato : 20-11-06 09:57

aab <reknaaa@mail.dk> wrote:

> På CD-
> udgaven står det altsammen på side 2 i det vedlagte hæfte.

Det gør det da osse, det har jeg bare aldrig lagt mærke til før.
Jeg har tit spekuleret på, hvem knægten er, der synger på "Joanna" -
svaret er: Søren Bernbon (hvem det så end er).

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 20-11-06 18:42

> Det gør det da osse, det har jeg bare aldrig lagt mærke til før.
> Jeg har tit spekuleret på, hvem knægten er, der synger på "Joanna" -
> svaret er: Søren Bernbon (hvem det så end er).

Der var i P4 i sommer et indslag med Søren Bernbon fra Bornholm, hvor han
bor i dag. Det kan findes her:

http://www.dr.dk/P4/P4Sommer/uge2.htm

hvor man kan høre ham fortælle om samarbejdet med Kim Larsen og om hans eget
solo-projekt, hvor han bl.a. har indspillet en ny version af Joanna.

Steen Lindkvist

Fra : isteen

Dato : 20-11-06 19:35

Steen Lindkvist Nielsen <slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> hvor man kan høre ham fortælle om samarbejdet med Kim Larsen og om hans eget
> solo-projekt, hvor han bl.a. har indspillet en ny version af Joanna.

Tak for tippet

Fra : Morten

Dato : 20-11-06 22:44

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Beckerlee?
> Hele Gasolin var med på albummet

> Musikken er fra Carpenters
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6rsgo
>
> :) Peter
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Står der ikke "The Carpenter" hvilket ikke er det samme som The Carpenters.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-06 23:11

Morten wrote:

> Står der ikke "The Carpenter" hvilket ikke er det samme som The
> Carpenters.

Brumme :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 19-11-06 00:23

> [...]
> så leaden - men hvem er det der spiller leadguitar - er der nogen der ved

Mon ikke det er Thomas Grue - han medvirker i hvert fald på "Værsgo", er
noteret som medforfatter til nummeret, og var også en del af Larsens
fritidsband Sylvesters Jukebox/Starfuckers.

Steen Lindkvist Nielsen

Fra : Morten

Dato : 20-11-06 22:30

> [...]
> det?
>
> Har i øvrigt forstået at Byens Hotel er et gammelt nummer fra et andet

Så vidt jeg kan se på min gamle vinyl er det Thomas Grue der er guitarist på
"Værsgo". Franz Beckerlee medvirker på moog på numret "Sylvesters drøm" ,
Søren Berlev på diverse slagtøj samt Willie Jønsson på piano og orgel.

Mvh. Morten