Total Retro - YouTube.. Så længe det vare
Fra : N

Dato : 18-11-06 01:28

Har nu siddet hele fredag aften og lyttet og set 80'er musik på YouTube.
Damn, det var en fed tid. Billederne ruller gennem mit hoved.

Bare synd at Google har købt dem OG annonceret at de vil fjerne alt
copyrighted materiale.
Så det vare vel ikke længe inden det er slut med at se:
Nena & Kim Wilde, Yazoo, ABC, Mike Oldfield, Erasure, Eurythmics, Midnight
Oil, Human League, Laura Branigan,
Baltimora, MC Miker G & DJ Sven, Modern Talking, Cock Robin, Toto, Gazebo,
Hubert Kah og mange flere.

Man får helt lyst til at lave en firser fest.
Men hvem gider det i 2006. Og især vestsjælland. Æv da også.

Hygge.

Allan

Fra : Dopedog

Dato : 18-11-06 09:08

> Bare synd at Google har købt dem OG annonceret at de vil fjerne alt
> copyrighted materiale.

Virkelig !? Argh hvor latterligt :(

Fra : isteen

Dato : 18-11-06 09:55

N <nuller@goj.net> wrote:

> Bare synd at Google har købt dem OG annonceret at de vil fjerne alt
> copyrighted materiale.

Ja, jeg synes osse det ville blive lettere, hvis alt musik var gratis
tilgængeligt på nettet

Fra : Dopedog

Dato : 18-11-06 12:45

> Ja, jeg synes osse det ville blive lettere, hvis alt musik var gratis
> tilgængeligt på nettet

Nu er kvaliteten jo langt fra i top på det musik fra youtube, så så galt er
det vel heller ikk...

Fra : isteen

Dato : 18-11-06 15:00

Dopedog <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

> Nu er kvaliteten jo langt fra i top på det musik fra youtube, så så galt er
> det vel heller ikk...

Næ, jeg får ikke ondt i røven over det - men dem hvis rettigheder man
krænker, de synes muligvis ikke det er så fedt.
Man kunne sige, at hvis musik lå gratis på nettet i 96 kbps mp3, så var
det okay - men i cd-kvalitet var det ikke okay...

Det er nok et principspørgsmål

Fra : Dopedog

Dato : 18-11-06 19:39

> [...]
> Man kunne sige, at hvis musik lå gratis på nettet i 96 kbps mp3, så var
> det okay - men i cd-kvalitet var det ikke okay...

Skal vi ikke bare blive enige om at "money makes the world go around" :)

Fra : isteen

Dato : 18-11-06 22:16

Dopedog <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

> Skal vi ikke bare blive enige om at "money makes the world go around" :)

100% enig

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-11-06 21:32

isteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Ja, jeg synes osse det ville blive lettere, hvis alt musik var gratis
> tilgængeligt på nettet

.... og det er det jo faktisk også .. det er bare ikke lovlig ;)
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Anders Hansen

Dato : 23-11-06 08:37

N skrev:
> [...]
> Damn, det var en fed tid. Billederne ruller gennem mit hoved.
>
> Bare synd at Google har købt dem OG annonceret at de vil fjerne alt

Så vidt jeg har hørt, vil Google kontakte hvert pladeselskab for at
få lov til at distribuere musikvideoerne. Da kvaliteten jo ikke kan
sammenlignes med hverken cd eller videoer på dvd, ville det klæde
pladebranchen at samarbejde lidt her. Men det er jo nok lettere at
lukke YouTube end at fange dem, der tjener penge på at sælge andres
musik...

Jeg har da allerede købt et par nye cd'er efter at have set videoerne
på YouTube (plus et par til ønskeseddelen).

Mvh.
Anders