Beatles: Love - Det nye Beatles album i DR~
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-11-06 15:10

Studie 4 Special: The Beatles "Love"
16. nov. 2006 21:03
Vi spiller så meget vi kan nå fra den "nye" Beatles-plade LOVE der
udkommer på mandag. Og vi har gæster i Studie Fab 4.
Vært: Søren Rebbe.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-11-06 21:08

Poul Erik Lindaa wrote:
> [...]
> Vi spiller så meget vi kan nå fra den "nye" Beatles-plade LOVE der
> udkommer på mandag. Og vi har gæster i Studie Fab 4.

Hørte hele pladen hos Politikken her til aften. Nogle numre er næsten ikke
ændret, fx Help, Blackbird plus Yesterday er sat sammen til et nummer, men
andre numre er ændret meget fx Strawberry Fields, hvor hvert vers er en ny
version, dvs forskelligt tempo og instrumentering. Fantastisk godt!

Jo jeg har bestilt den. Den kan købes i CD (stereo udgave) og DVD-Audio
udgave med 5.1 lyd og ét still billede (altså ingen video).

CDWow har CD udgaven til 8£ incl porto.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-11-06 22:40

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre numre er ændret meget fx Strawberry Fields, hvor hvert vers er en ny
> version, dvs forskelligt tempo og instrumentering. Fantastisk godt!

Af det jeg har hørt i radioen og på www.beatles.com
må jeg give dig ret i, at Strawberry Fields versionen er det eneste, der
nærmer sig noget brugbart...men så ødelægges et ellers flot forsøg alligevel
i slutningen, hvor den kører ud af et totalt vildspor rent musikalsk.

Men det jeg har hørt indtil nu derudover stinker langt væk af simpel
spekulation.
Men albummet er en milepæl på den måde, at det mig bekendt er første gang de
har skåret numrene i stumper og stykker og har flyttet rundt på elementerne
og ændret mange ting til ukendelighed. Det skulle de have holdt sig for gode
til.
Det Rubber Soul medley der findes på pladen minder mig mest af alt om de
gamle Stars on 45 medleys.

Jeg er en stor Beatles fan og har været det i mange år. Jeg synes de er
genudgivet mange gange...vi har fået forskellige opsamlinger...vi har fået
arkivoptagelser i form af At the BBC og Anthology og vi har fået en rå
version af Let it be. Altsammen fornuftigt nok.
Det man nu gør er vel at vride koen for den sidste mælk...eller fortsættes
der i dette spor for at præsentere "nye" Beatles-albums hvert år til
julehandlen?
Jeg synes der står sir Paul McCartney grådighed skrevet henover hele dette
projekt. Og det er skuffende.

Når alt dette så er sagt, kan albummet da sagtens fungere som en øvelse og
give sangene nye tilgange. Og som den Beatles-freak jeg trods alt
er...smutter jeg sikkert også ned til den lokale musikpusher og investerer i
det.
Man kan lide det eller lade være...men den sælger sikkert i millionstore
oplag ligesom alt andet der står Beatles på.

Allan