"hart beat"
Fra : Per H

Dato : 14-11-06 21:59

Jeg søger efter en sang, sikkert fra 60érne hvor ordet " hart beat går
igen, som omkvæd. det er et stille nummer.

Det kørte som baggrund til Jørgen mulius fra tv2 charlie i naftes lige
da programmet sluttede.

Nogen der kan hjælpe?

Vh Per

Fra : Max

Dato : 14-11-06 22:08

Hej Per

> Jeg søger efter en sang, sikkert fra 60érne hvor ordet " hart beat går
> igen, som omkvæd. det er et stille nummer.

Buddy Holly
Heart Beat

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 14-11-06 22:31

On Tue, 14 Nov 2006 22:07:56 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Buddy Holly
>Heart Beat

troede et øjeblik at det var strand drengene

Vh Per

Fra : Max

Dato : 14-11-06 22:48

Hej Per

> troede et øjeblik at det var strand drengene

Hvis du mener Beach Boys, ja så kan jeg lige sige at
Buddy Holly blev slået ihjel i 1959, 2 år får BB lavede
deres første plade.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 14-11-06 22:46

On Tue, 14 Nov 2006 22:47:45 +0100, "Max"

oki

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 14-11-06 22:32

On Tue, 14 Nov 2006 22:07:56 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Buddy Holly
>Heart Beat

må lige spørge.

hvor ved du det fra, er din far jørgen de-mulius

Vh Per

Fra : Max

Dato : 14-11-06 22:40

Hej Per

> hvor ved du det fra, er din far jørgen de-mulius

Nærmere min bror :)

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 14-11-06 22:43

On Tue, 14 Nov 2006 22:39:37 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Nærmere min bror :)

Ham vil jeg fand** gerrne møde

Men jeg tror nu der er andre der har indspillet sangen, for den lyder
ik helt som jeg mindes.
mon det er den der slutter twist and shout i dag?

Vh Per

Fra : Max

Dato : 14-11-06 23:08

Hej Per

> Ham vil jeg fand** gerrne møde

Jeg blev træt af ham for 30 år siden :)

> Men jeg tror nu der er andre der har indspillet sangen, for den lyder
> ik helt som jeg mindes.
> mon det er den der slutter twist and shout i dag?

Hvis det er det gamle BH nummer Heart Beat, ja så må det
være indspillet af mange forskellige gennem tiderne, så
der er et stort udvalg.

Det kan også være en anden sang, f.eks.:

Herman's Hermits med
Can't You Hear My Heartbeat

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 14-11-06 23:07

On Tue, 14 Nov 2006 23:07:46 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Per

>Jeg blev træt af ham for 30 år siden :)

lige omkring efter skoletid. ja han er ret spec.

>Det kan også være en anden sang, f.eks.:
>
>Herman's Hermits med
>Can't You Hear My Heartbeat

den må jeg lede efter

Vh Per

Fra : Max

Dato : 14-11-06 23:15

Hej Per

> den må jeg lede efter

Den kan lånes på bibliotekets netmusik

https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik2006/

--
Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-11-06 21:51

"Per H" <phbyg@SLETprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ik helt som jeg mindes.
> mon det er den der slutter twist and shout i dag?

Jeg kan desværre ikke se Mylle's program, men jeg har alligevel et godt bud:

The Hollies (eller det, der var tilbage af dem) udgav i 1980 en LP med gamle
Buddy Holly-numre i samarbejde med det tyske blad "BILD am Sontag". Herpå er
der en meget tilbagelænet udgave af Buddy Holly's "Heartbeat", og jeg vil
næsten tro, det er den, Mylle har fundet frem. Det blev solgt i Danmark
gennem en af postordre-pladeklubberne.

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 16-11-06 00:50

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg vil næsten tro, det er den, Mylle har fundet frem. Det blev solgt i
> Danmark gennem en af postordre-pladeklubberne.

Her kan du høre et uddrag af Hollies udgave i mp3 (det er et af de nederste
numre på listen:

http://music.allofmp3.com/r2/The_Hollies/All_The_Hits_And_More/group_1093/album_21/mcatalog.shtml?albref=25

mvh

Steen

Fra : Kim Dane

Dato : 15-11-06 06:54

showwaddywaddy lavede også en sang der hed heartbeat
hilsen
Kim Dane
www.countrydanes.dk

Fra : Max

Dato : 15-11-06 07:53

Hej Kim

> showwaddywaddy lavede også en sang der hed heartbeat

Ja, det var en cover version af Buddy Holly numret.

Mvh Max

Fra : Poul E M

Dato : 15-11-06 22:39

> Det kørte som baggrund til Jørgen mulius fra tv2 charlie i naftes lige
> da programmet sluttede.
>

> Nogen der kan hjælpe?

Don Johnson har også lavet en sang med dette navn

Hilsen Poul E M

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-06 03:38

> [...]
> igen, som omkvæd. det er et stille nummer.
>
> Det kørte som baggrund til Jørgen mulius fra tv2 charlie i naftes lige

Du kan høre den med Mike Berry, hvis du ser Små & store synder på TV.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 16-11-06 08:07

Hej Benny

> Du kan høre den med Mike Berry, hvis du ser Små & store synder på TV.

Den serie hedder vel også "Heart Beat" på originalsproget :)

Men det er jo også en klassiker man bør kunne finde
i hundredevis af coverversioner af.

Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-06 08:57

> [...]
>
> Den serie hedder vel også "Heart Beat" på originalsproget :)
>
> Men det er jo også en klassiker man bør kunne finde

Ingen tvivl om det.

Nu er serien ikke så tosset i sig selv, men selv om den havde været det, så
havde musikken alene, reddet den i land.

M.V.H....Benny..

Fra : aab

Dato : 16-11-06 17:30

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan høre den med Mike Berry, hvis du ser Små & store synder på TV.
>
> M.V.H....Benny..

Det er Nick Berry, ham der spiller Nick Rowan i begyndelsen af serien

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-11-06 00:28

"aab" <reknaaa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Nick Berry, ham der spiller Nick Rowan i begyndelsen af serien
>
> Med venlig hilsen
> Anker Andreasen

Du har ret, Sorry... Nå skidt, de er vistnok brødre, så det bliver da i
familien

M.V.H....Benny..