Kim Larsen og Bruce Springsteen melodi.
Fra : Almo

Dato : 12-11-06 05:35

For næsten 20 år siden, så jeg et program på DR, hvor der var en amerikaner,
der talte dansk (!!!!) der spillede lidt fra en bootleg plade (dengang var
det jo stadig vinyl der dominerede) med Bruce Springsteen. Her spillede han
bl.a. et nummer, der havde samme intro/akkorder, som Kim Larsens
"papirsklip". Jeg har ikke været i stand til, at få fat i det nummer med
Bruce Springsteen. Der er så meget bootleg med "bossen". Nogle der kender
noget til det ? Skulle således være sådan - ifølge amerikaneren - at Kim
Larsen har stjålet lidt fra Bruce. Kim har måske hørt nummeret, da han
lavede solo musik i USA og været inspireret af det....
mvh Allan.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-11-06 10:34

On Sun, 12 Nov 2006 05:34:47 +0100, "Almo"
<mortensen_allan@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Larsen har stjålet lidt fra Bruce. Kim har måske hørt nummeret, da han
>lavede solo musik i USA og været inspireret af det....

Det kan meget vel være Billy Cross, du har hørt i TV (han har spillet
med Bruce Springsteen i en tid), men hvad nummeret lige skulle være
kan jeg ikke komme i tanke om.

Men faktisk bruger mange numre de samme akorder, så det er slet ikke
umuligt at Kim Larsen er blevet "inspireret" af et af Springsteen's
numre).

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Ib

Dato : 12-11-06 11:38

> Det kan meget vel være Billy Cross, du har hørt i TV (han har spillet
> med Bruce Springsteen i en tid),

Ok det var nyt for mig. Jeg ved at han har spillet med Bob Dylan på nogen
turneer og på et par plader, og at Bob Dylan har skrevet nummeret
Legionnaire´s Disease til Billy Cross.
Se iøvrigt http://www.bsharp.dk/event/delta.html

--
Ib

Fra : Esben I.

Dato : 13-11-06 19:38

Almo wrote:
> at Kim Larsen har stjålet lidt fra Bruce. Kim har måske hørt nummeret, da han
> lavede solo musik i USA og været inspireret af det....

Bemeldte nummer - Papirklip - er stjålet fra en calypso-klassiker
"Island in the Sun" af Harry Belafonte.

mvh
Esben I.