Hvor køber man cd'ere onlin
Fra : Ole

Dato : 11-11-06 22:17

Hej NG
Hvor er det bedste sted at købe cd'ere online?

Hvem har det største udvalg og hvem er til at stole på?

Hilsen Ole

Fra : Søren Blom

Dato : 11-11-06 22:24

"Ole" <falsk@dre.sse> skrev i
> Hvor er det bedste sted at købe cd'ere online?
>
> Hvem har det største udvalg og hvem er til at stole på?

Har købt både hos CDON og DVDoo som begge er kvikke til at levere det
bestilte.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Max

Dato : 11-11-06 23:37

Hej Ole

> Hvem har det største udvalg og hvem er til at stole på?

Jeg køber der hvor de har det jeg efterlyser, jeg har efterhånden
vel været igenne 20-30 online forretninger og altid fået hvad jeg
har bestilt til aftalt pris og tid.

--
Mvh Max

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 12-11-06 00:16

"Ole" <falsk@dre.sse> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Hvor er det bedste sted at købe cd'ere online?
>
> Hvem har det største udvalg og hvem er til at stole på?

www.cdwow.com
www.play.com
www.cdjungle.com
www.cdon.com

/Lars

Fra : Almo

Dato : 12-11-06 05:48

Imusic.dk.
Stort udvalg, men dog ved specielle bestillinger, kan der være 30 dages
leveringstid. Har også oplevet 60 dage, men så kan man anullere ordren.
Hurtigere levering, kan dog ikke forventes fra andre danske sites, når det
gælder specielle bestillinger !

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-11-06 18:47

Ole <falsk@dre.sse> wrote:

> Hej NG
> Hvor er det bedste sted at købe cd'ere online?
>
> Hvem har det største udvalg og hvem er til at stole på?

Amazon.co.uk

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 13-11-06 04:48

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Amazon.co.uk

Jeg bryder mig ikke umiddelbart om Amazon. For det første er deres sider
rodede, for det andet skal man betale porto - og er der ikke også noget med
man betaler dansk moms (som ikke er inkluderet i prisen vel at mærke!).

Nej, giv mig følgende. Man får hvad man bestiller, som regel hurtigt, gratis
levering og er der problemer, kaster de bare en ny cd efter én med det samme
(cdwow i hvert fald).
www.cdwow.com
www.play.com
www.cdjungle.com

Venligst
Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-06 08:23

> [...]
gratis
> levering og er der problemer, kaster de bare en ny cd efter én med det

Ikke når du handler inden for EU...

M.V.H....Benny..

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 13-11-06 12:59

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke når du handler inden for EU...
>
> M.V.H....Benny..

Hvis det er momsen, du tænker på, så opkræver amazon.co.uk dansk moms -
ligesom i øvrigt en række andre udenlandske web-butikker placeret i
EU-lande. Det skal de nemlig, hvis de omsætter for mere end knap 300.000 kr.
pr år til danske kunder (jeg kan ikke lige det nøjagtige beløb). Dette er en
EU-bestemmelse, og der er altså ikke fritagelse for dansk moms, fordi man
handler i en butik i et andet EU-land - tværtimod.

Ud over det, handler jeg nu også selv med Amazon. Og har altid fået mine
ting hurtigt og uden problemer. Og den lille forskel, der efterhånden er på
den engelske og den danske moms kan man faktisk andre steder hurtigt komme
af med i ekspeditionsgebyrer og højere porto, har jeg erfaret på egen
pengepung, så det er ikke nødvendigvis billigere bare fordi man slipper for
dansk moms.

Ud over det har jeg også oplevet at Amazon kunne skaffe ting, som jeg ikke
kunne få herhjemme - eller som var en del billigere, selv med moms og
forsendelsesomkostninger.

Jeg har også handlet en del i nogle tyske webbutikker - dog ikke CD'er. Her
er forskellen på momsen endnu mindre, og her kan det godt betale sig at gå
efter butikker, der har et loft på forsendelsesomkostningerne ved større
indkøb.

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 13-11-06 16:43

"Steen Lindkvist Nielsen"
> [...]
> komme af med i ekspeditionsgebyrer og højere porto, har jeg erfaret på
> egen pengepung, så det er ikke nødvendigvis billigere bare fordi man

Jeg bruger også amazon til tider (pga. udvalget), men det er yderst
sjældent, at de er billigere end de tre sider, jeg linkede til tidligere.
Der har du ydermere én afsender og én pris - uafhængig af moms og
forsendelse (dog kan man risikere told, hvis man køber for mere end £22 hos
Play.com, som er placeret på Jersey udfor UK)

/Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-11-06 08:59

Lars Lauridsen <crazy_jellyfishNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> levering og er der problemer, kaster de bare en ny cd efter én med det samme

Rodet måske, men hvis man falder over de rigtige ting, så er prisen
rigtig. Også selvom du skal betale fragt.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 13-11-06 17:34

Lars Lauridsen skrev:

> Jeg bryder mig ikke umiddelbart om Amazon. For det første er deres sider
> rodede,

Nårh...

> for det andet skal man betale porto

Det skal du da alligevel. At Amazon udspeciferer den frem for at "gemme"
portoomkostningerne i prisen på produkterne er vel et fedt.

> - og er der ikke også noget med
> man betaler dansk moms (som ikke er inkluderet i prisen vel at mærke!).

Ja, det er lidt træls at det ikke står hvad prisen bliver inkl. moms.
Det er der nogle web-butikker der godt kan finde ud af at vise, hvis man
fortæller dem at man er dansk.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-11-06 09:29

"Ole" <falsk@dre.sse> writes:

> Hej NG
> Hvor er det bedste sted at købe cd'ere online?
>
> Hvem har det største udvalg og hvem er til at stole på?

Jeg har tit handlet med www.cd-wow.dk, de har nok ikke det største
udvalg, men de er oftest billigst med nye ting så vidt jeg ved og
der har aldrig været nogle problemer, orderen kommer altid efter
max. 7 dage og er i perfekt stand og fragt er gratis.

--
Henrik Hansen

Fra : musik

Dato : 13-11-06 13:34