iron maiden i aalborg
Fra : Peter Madsen

Dato : 10-11-06 23:09

Nogen der vil dele deres oplevelser med en der ikke selv kunne være der?
Selvfølgelig hører jeg også gerne om KBH som er i gang nu

Peter

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-11-06 00:45

Peter Madsen wrote:
> Nogen der vil dele deres oplevelser med en der ikke selv kunne være
> der? Selvfølgelig hører jeg også gerne om KBH som er i gang nu
>
> Peter

Der står lidt her: http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=32508

Søren

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 11-11-06 02:56

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45550f1b$0$20284$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Der står lidt her: http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=32508
>
> Søren

Ja... Den anmelder er så i min mening forstokket på en tålelig måde. At folk
vil høre de samme numre igen og igen har intet at gøre med, at det nye album
ikke er godt nok til at blive fokuseret på sjovt nok under en tour, der skal
promovere albummet.
Jeg synes det er flot af Iron Maiden...

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-11-06 11:16

Sren Kjeldsen wrote:
> [...]
> at det nye album ikke er godt nok til at blive fokuseret på sjovt nok
> under en tour, der skal promovere albummet.

Det synes jeg så er helt korrekt af anmelderen. For det nye album *er* ikke
godt nok til at blive spillet fra ende til anden på en tour. Det kræver
virkelig et mesterværk, hvilket det på ingen måde er.

> Jeg synes det er flot af Iron Maiden...

Tja, de må jo gøre som de vil.

Søren

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 11-11-06 11:40

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4555a2f3$0$20314$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det synes jeg så er helt korrekt af anmelderen. For det nye album *er*
> ikke godt nok til at blive spillet fra ende til anden på en tour. Det
> kræver virkelig et mesterværk, hvilket det på ingen måde er.

Intet nyere de udgiver vil være godt for nogen! Og det Iron Maiden også
godt, men derfor behøver de jo ikke følge hver eneste førpensionists ønske
og blive ved med at lefle for de gamle fans. Det er faktisk værre end at
sælge ud i min mening.
2008 kommer de igen på tour, hvor det bliver alle klassikerne, så må folk få
deres lyster stillet der.
At vurdere en koncert efter hvor mange crowdpleasere et band spiller, synes
jeg er latterligt.

> Tja, de må jo gøre som de vil.

Præcist... Det er derfor musik visse steder stadig står for kreativitet og
ikke bare som nydelsesstimulant for flertallet.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-11-06 12:34

Sren Kjeldsen wrote:
> [...]
> folk få deres lyster stillet der.
> At vurdere en koncert efter hvor mange crowdpleasere et band spiller,

Jeg har ikke sagt, at deres nye album ikke er godt. Jeg har bare sagt, at
det ikke er godt nok til at blive spillet på den måde. Noget en del
anmeldere åbenbart er enige med mig i og som mange koncertgængere også har
været enig i. Jeg påstår heller ikke de skal lefle for gamle fans, men de må
være forberedt på kritik, når de gør det på den her måde. Om få måneder er
der jo ingen der kan huske de numre de har spillet på den her tour.
Brave New World er et fantastisk album og noget af det allerbedste de har
udgivet, så jo, noget af det nyere er bestemt værd at lytte til.

Søren

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 11-11-06 12:57

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4555b516$0$20280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> været enig i. Jeg påstår heller ikke de skal lefle for gamle fans, men de
> må være forberedt på kritik, når de gør det på den her måde.

Helt rigtigt... Men jeg ville på den anden side også kritiserer dem, hvis de
holdte sig til rutinen. Således er vi jo så forskellige.

>Om få måneder er der jo ingen der kan huske de numre de har spillet på den
>her tour.

Det har du jo ingen anelse om? Det nye album er faktisk blevet godt modtaget
rundt omkring og jeg er sikker på, at hvis de bliver ved med at udgive flere
albums, opstår der også klassikere fra deres nyeste udspil, som de vil blive
ved med at spille. Andet kan ikke gøre det.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-11-06 14:16

Sren Kjeldsen wrote:
> Helt rigtigt... Men jeg ville på den anden side også kritiserer dem,
> hvis de holdte sig til rutinen. Således er vi jo så forskellige.

Ja ja, smag er jo (heldigvis) forskellig. Det er bestemt heller ikke sådan,
at jeg ikke kan se det fra Maidens synspunkt, for de ser ud til at være ret
glade for deres nye album. Det fænger bare ikke helt ved mig på samme måde.

> [...]
> at udgive flere albums, opstår der også klassikere fra deres nyeste
> udspil, som de vil blive ved med at spille. Andet kan ikke gøre det.

Jeg tror ikke de nye numre bliver ørehængere som så mange andre numre. Det
kan man jo se mene om hvad man vil.

Søren