MTV-award i København
Fra : Kim Larsen

Dato : 10-11-06 01:21

Efter at have brugt nogle dage til at lade det europæiske MTV-award i
København bundfælde sig, synes jeg at Justin Timberlake er noget af
det mest kedelige jeg nogensinde har set på TV som vært på noget som
helst. Magen til kedelige støvede introvært kejtede vært skal man da
lede længe efter. Tænk sig hvad en engelsk eller amerikansk udgave af
Jan Gintberg kunne have gjort eller manden himself på engelsk ?

Er det kun mig der har det sådan eller var han er slem skuffelse for
andre også...?

Det skal lige siges at jeg ikke kendte ham på forhånd, musikken han
laver er ikke lige noget for mig.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 10-11-06 04:10

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis det havde været Jan Gintberg skulle man haft høreværn på
HELE tiden. Så vil jeg hellere have Timberlake.

Hvordan kan det tage dage, at få sådan en omgang lort til at
bundfælde sig ? Har du en brist i den øverste ?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-11-06 17:29

Kim Larsen skrev:
> [...]
> engelsk ?
>
> Er det kun mig der har det sådan eller var han er slem skuffelse for

Mens jeg tænker videre over konceptet "en engelsk eller amerikansk
udgave af Jan Gintberg", vil jeg sige, at jeg synes, Timberlake
klarede det forholdvis godt. Den komiske timing var ikke så skarp, men
han viste vilje til at være mere end bare et kendt fjæs på skærmen ved
netop at lave humoristiske indslag og levere sine præsentationer med
glimt i øjet.

Men bemærk ordet "forholdsvis". Europe Music Awards har som
underholdning sjældent været mere end på det jævne, og værterne har
været derefter. Ofte stjerner valgt på deres berømthed, image eller
MTV-tilknytning snarere end deres evner som verbale underholdere. Her
er listen:

1994 Tom Jones
1995 Jean-Paul Gaultier
1996 Robbie Williams
1997 Ronan Keating
1998 Jenny McCarthy
1999 Ronan Keating
2000 Wyclef Jean
2001 Ali G
2002 P Diddy
2003 Christina Aguilera
2004 Xzibit
2005 Borat
2006 Justin Timberlake

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-11-06 12:34

Peter Brandt Nielsen wrote:

> 1995 Jean-Paul Gaultier

Uha ja.. det var i Berlin hvis ikke jeg husker helt galt.
Hele showet igennem sad man og gættede sig til hvad det egentlig var han
forsøgte at formulere med det gebrokne, utydelige fransk-engelske hakkeri.

I et af de utallige "Sådan var showet"-programmer der kørte på MTV i
dagene (ugerne) efter, kan jeg huske Dina McCall også nævnte at hun
virkelig måtte koncentrere sig for at forstå ham.
Og så sidder man lidt og tænker at når nu indfødte englændere ikke
rigtig kan tyde hans miserable engelske, hvordan kan de så forvente
resten af Europa kan?

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-11-06 08:13

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Mens jeg tænker videre over konceptet "en engelsk eller amerikansk
> udgave af Jan Gintberg", vil jeg sige, at jeg synes, Timberlake
> klarede det forholdvis godt. Den komiske timing var ikke så skarp,

Det tør svagt antydes.

> men han viste vilje til at være mere end bare et kendt fjæs på skærmen ved
> netop at lave humoristiske indslag og levere sine præsentationer med
> glimt i øjet.

Det er jeg så ikke enig med dig i.

> [...]
> været derefter. Ofte stjerner valgt på deres berømthed, image eller
> MTV-tilknytning snarere end deres evner som verbale underholdere.

Det har du givetvis ret i

> Her er listen:
>
> 1994 Tom Jones
> 1995 Jean-Paul Gaultier
> 1996 Robbie Williams
> 1997 Ronan Keating
> 1998 Jenny McCarthy
> 1999 Ronan Keating
> 2000 Wyclef Jean
> 2001 Ali G
> 2002 P Diddy
> 2003 Christina Aguilera
> 2004 Xzibit
> 2005 Borat
> 2006 Justin Timberlake

Tak for din gennemgang af tidligere værter for MTV-award.

I min optik kunne hvem som helst have gjort det bedre end Justin
Timberlake. Sjældent har jeg set et mere kedeligt show i den genre end
det som vi blev serveret den aften, den 2. november. Jeg kedede mig i
sådan en grad at jeg til sidst tog flugten over på en anden kanal
inden at jeg faldt i søvn over Justin Timberlake. Det var en slem
skuffelse for mig. Næste år må de godt finde en mere kvalificeret og
gennemafprøvet MTV-award-vært, så man kan holde ud at se på showet.