Umulig opgave.
Fra : Bjarne K.

Dato : 08-11-06 10:15

Jeg hørte for nylig et instumentalt guitar nummer, som jeg godt kunne tænke
mig at høre igen. Der kommer her en beskrivelse, som jeg håber kan bidrage
til at finde navnet.

1. Nok det mest rolige/dovne nummer jeg nogensinde har hørt. Man drømmer
straks om at ligge i en hængekøje og slappe af med dette nummer spilende i
baggrunden.

2. Spilles på en guitar der leder tankerne hen imod en steelguitar(Men er
ikke sikker på hvilken type det er )

3. Samme guitar som er hoved instrumentet, bruges også som "underlægning
i det fjerne" spillet med ekko.

4. Det er et relativt moderne nummer, og altså ikke "folkemusik". Jer
har hørt det før som underlægning i film, og til tv-programmer.

5. Tror ikke det har været med i Twin Peaks, men mine tanker blev
alligevel ledt derhen.

6. Der er et eller andet der siger mig det kunne være Pink Floyd, men det
er nok for langt ude.

Nogen bud overhovedet ?

Bjarne K.

Fra : bonfils

Dato : 08-11-06 10:44

On Wed, 8 Nov 2006 10:14:30 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> [...]
>alligevel ledt derhen.
>
>6. Der er et eller andet der siger mig det kunne være Pink Floyd, men det

Chris Isaak: "Wicked Game"?

Ja, jeg ved godt, det ikke er rigtig instrumentalt. Men der findes en
instrumentalversion, som David Lynch (!) benyttede i "Wild at Heart".
Og jeg mener også, jeg har hørt introen brugt fornylig.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-11-06 10:59

"bonfils" <kim@bonfils.my.underwear.com> wrote in message
> [...]
> instrumentalversion, som David Lynch (!) benyttede i "Wild at Heart".
> Og jeg mener også, jeg har hørt introen brugt fornylig.

Hvis det ikke er den, er den i hvettilfælde meget tæt på. Forsøger at finde
den instrumentale udgave.

Takker for hjælpen.

Bjarne K.

Fra : Davidsen

Dato : 08-11-06 16:51

"bonfils" <kim@bonfils.my.underwear.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> instrumentalversion, som David Lynch (!) benyttede i "Wild at Heart".
> Og jeg mener også, jeg har hørt introen brugt fornylig.

Hvis det er rigtigt, er det dælme godt gættet!
Hvis ikke, er det dælme et godt forslag!

Mvh
Davidsen

Fra : Max

Dato : 08-11-06 10:58

Hej Bjarne

> 1. Nok det mest rolige/dovne nummer jeg nogensinde har hørt. Man
> drømmer straks om at ligge i en hængekøje og slappe af med dette
> nummer spilende i baggrunden.

> Nogen bud overhovedet ?

Til ovenstående må budet være JJ Cale.

Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-06 10:24

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Bjarne

> Til ovenstående må budet være JJ Cale.

Lækkert musik
http://www.youtube.com/watch?v=erGEnZlGsPY

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 09-11-06 12:11

Hej Bjarne

> Lækkert musik

Ja, JJ Cale er absolut værd at beskæftige sig lidt
med, forøvrigt bliver det spænnende hvad han
og EC får brygget sammen.

Mvh Max

Fra : Lars Holst

Dato : 08-11-06 20:26

"Bjarne K." <nej@niet.ne> said in

> [...]
> alligevel ledt derhen.
>
> 6. Der er et eller andet der siger mig det kunne være Pink Floyd,

Umiddelbart vil jeg gætte på noget af filmmusikken fra Paris-Texas,
spillet af Ry Cooder.
Hvis det er korrekt så skriv det i et svar, venligst.

--
Lars Holst

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-06 00:23

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spillet af Ry Cooder.
> Hvis det er korrekt så skriv det i et svar, venligst.

Skal prøve om jeg kan finde den, men tror det umiddelbart ikke. Jeg vil
kunne genkende Ry Cooder.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-06 01:09

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Umiddelbart vil jeg gætte på noget af filmmusikken fra Paris-Texas,
> spillet af Ry Cooder.
> Hvis det er korrekt så skriv det i et svar, venligst.

Hvis det er dette her du tænker på
http://www.youtube.com/watch?v=2jMAWY5JRPw (ca 1 min inde), så er det ikke
den jeg tænker på.
Denslutter lidt brat.

Bjarne K.

Fra : Lars Holst

Dato : 09-11-06 02:08

"Bjarne K." <ej@neit.nej> said in

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart vil jeg gætte på noget af filmmusikken fra Paris-Texas,

> [...]

Det er jo en hel LP med sange fra den film som jeg har i tankerne hvoraf
een af sangene kunne være den. Men det er korrekt at de alle er i samme
stil som den du linker til.

--
Lars Holst

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-11-06 21:05

Bjarne K. wrote:

> Nogen bud overhovedet ?

Mark Knopfler - Irish Boy? ;)

Søren

Fra : Jacob E.

Dato : 08-11-06 23:06

Bjarne K. wrote:
> [...]
> 4. Det er et relativt moderne nummer, og altså ikke "folkemusik".
> Jer har hørt det før som underlægning i film, og til tv-programmer.

Kunne måske være Dire Straits - Brothers in arms. Meget brugt til underlæg
på tv.

/Jacob E.

Fra : N

Dato : 08-11-06 23:54

> Nogen bud overhovedet ?

Det er vel ikke Santo & Johnny Farina med Sleepwalk.
Brugt i bl.a. La Bamba og Steven Kings triller Sleepwalkers

Men denne er så bare ikke særlig ny.

Men hør der hér: http://www.youtube.com/watch?v=_cRMKue6Ttw
Og se bare bort fra videoklippet.

Men til Jer andre: Hvad er der med det videoklip. Er ham der spiller
broderen i filmen, Esai Morales, død eller hvad ?

Allan

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-06 00:42

"N" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke Santo & Johnny Farina med Sleepwalk.
> Brugt i bl.a. La Bamba og Steven Kings triller Sleepwalkers

> [...]

Jeg bliver nødt til at sige det samme som til Wicked Game Instru...

Hvis det ikke er den, så er det meget tæt på. Jeg bliver lidt forviret når
jeg skal høre en melodi, samtidig med at jeg skal forsøge at huske hvad jeg
hørte.. Det eneste jeg husker rigtig godt er det der ekko, med guitaren. Det
mangler også i Sleepwalker, men det kan jo være fordi den jeg hørte var et
Cover numme.

Det der taler for denne her, er at jeg jo godt kender Chris Isaasks Wicked
Game, men det kan selvf. være at det ikke lige sagde mig noget fordi den var
instrumental.

Men tak til alle for yderst kompetente forslag, jeg er dybt imponeret. Måske
finder jeg ikke den rigtige, men jeg får da lyttet til en masse god musik på
youtube i forsøget på at finde den.

Bjarne K.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 09-11-06 11:16

Hej Bjarne

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel ledt derhen.
>
> 6. Der er et eller andet der siger mig det kunne være Pink Floyd, men

Hvis du ikke allerede har fundet det ud fra de hidtidige bud er mit forslag
nummeret Albatross med Fleetwood Mac i den "gamle" opstilling med Peter
Green. Det matcher utorligt godt din beskrivelse, bl.a. med "ekkoet" i
baggrunden.

Du kan høre det her: http://www.last.fm/music/Fleetwood+Mac/_/Albatross

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-06 12:27

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Peter Green. Det matcher utorligt godt din beskrivelse, bl.a. med "ekkoet"

Bingo, så er vi 100% sikker.

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 09-11-06 12:49

Hej Bjarne

> Bingo, så er vi 100% sikker.

Problemet er at ingen i min generation regner med
at nogen ikke ved hvad det nummer hedder, derfor
falder tanken slet ikke den vej :)

Ps: Fletwood Mac har lavet en del godt musik, men
Peter Green lavede også et suverænt solo album,
det hedder "In the Sky".

Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 09-11-06 13:54

> Hej Bjarne

> Problemet er at ingen i min generation regner med
> at nogen ikke ved hvad det nummer hedder, derfor
> falder tanken slet ikke den vej :)

Nej, det kan du have ret i, men mange har nok på forhånd afskrevet alt før
1980, da Bjarne skrev "Det er et relativt moderne nummer" i sit oprindelige
indlæg. For selv om Fleetwood Mac lavede noget forrygende godt musik dengang
er der næppe mange under 80, der ville kalde det "moderne"

mvh

Steen Lindkvist

Fra : JcLind

Dato : 10-11-06 22:00

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
før
| 1980, da Bjarne skrev "Det er et relativt moderne nummer" i sit

I forhold til folkemusik, så er det da moderne

VH jakob

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 09-11-06 21:33

> [...]

> Peter Green. Det matcher utorligt godt din beskrivelse, bl.a. med "ekkoet"

Fandt lige en fuld version: http://www.youtube.com/watch?v=KwhAcrsiHJ4

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-06 12:52

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> [...]

Nu da vi har fundet den rigtige ("Albatross" med Fleetwood Mac), så vil jeg
endnu engang sige tak til alle for foreslag.

Måske lidt flovt at jeg kan være i tvivl om det nu var den rigtige, med
Chris Isaak eller Farina brødrene, men som sagt har jeg det lidt svært at
spole tiden tilbage, og huske en melodi, samtidig med at jeg hører en anden.

Hvor om alting er, så har jeg da lært noget "nyt" og lækkert musik at kende.

Har faktisk en gåde mere, men den må jeg nok hellere vente "lidt" med.

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 09-11-06 12:58

Hej Bjarne

> Hvor om alting er, så har jeg da lært noget "nyt" og lækkert musik at
> kende.

Ja, og det bliver faktisk ikke ringere af at det er temlig gammelt :)

Mvh Max

Fra : Steffen

Dato : 09-11-06 17:55

For at blive i denne stemning/guitarsound så har jeg et forslag; Jeg var til
Hush-koncert igår hvor der var et nummer der ledte mine tanker hen på Twin
Peaks, men jeg kan ikke huske om det var fra deres første/eneste cd eller
den kommende cd. Stille og roligt akustiststemningspopmusik med en
fantastisk vokal. Prøv at checke det ud og evt være mig behjælpelig.

Steffen