Pink Floyd ... The dark side of the rainb~
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-06 21:08

Ja subj er lidt kryptisk.
Jeg faldt over denne side en dag da jeg surfede rundt
på spindet.
Det hele går i al sin enkelthed ud på at der skulle være
en lidt mystisk forbindelse mellem Pink Floyd's
Dark side of the moon og den gamle film klassiker
The Wizard of oz.
Hvis man Synkroniserer filmen med albumet så skulle der være en hel del
sammen fald med det der sker i filmen og
musikken/teksten fra albummet.
Jeg er stor fan af PF og især The dark side, men har faktisk først hørt om
det hele for nylig.
Jeg har personligt lidt svært ved at se der skulle være en bevidst
sammenhæng , men hvis man ser filmen synkronisertet med lyden fra albumet
skulle det efter signe være noget af en oplevelse.
Nå,, men hvor om alting er så er der åbenbart en hel del
der mener at der virkelig er noget om snakken.
Desværre er teksten på de følgende sider på engelsk.
http://www.turnmeondeadman.net/DSotR/Intro.html
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Amphitheatre/3528/
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Balcony/8968/Wizard.html

Jeg faldt også over nogle link hvor man kunne downloade
dele af filmen synkroniseret med albummet.
Men jeg vil ikke lige poste dem her i gruppen da jeg ikke tror/ved om de er
lovlige.

comments any one ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Max

Dato : 07-11-06 21:22

Hej Michael

> comments any one ?

Jeg kan også godt lide Pink Floyd, og The dark side of the
moon er en af de største musikalske klassikere der findes.
Jeg kan også godt lide Troldmanden fra Oz hvor Judy Garland
spiller en flot rolle, en film der vel også høre til i toppen. Men om
der er en forbindelse mellem de to, ja det er mig fløjtende
ligegyldigt.

--
Mvh Max

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-06 21:30

"Max" skrev i en meddelelse

>Men om
> der er en forbindelse mellem de to, ja det er mig >fløjtende
> ligegyldigt.

Py ha ,, Jeg er altså ikke den eneste der ikke har hørt om det før nu

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-11-06 21:28

Michael Meidahl Jensen skrev:

> [...]
> en lidt mystisk forbindelse mellem Pink Floyd's
> Dark side of the moon og den gamle film klassiker

Ja: vås!

Det skal naturligvis siges at jeg ikke har forsøgt at sætte pladen og
filmen på, på samme tid, så jeg har altså ikke fået den kosmiske
oplevelse, first hand, men når man kigger på listen med sammenfald, er
det altså ikke umiddelabrt ret meget af det der egentlig giver nogen
dybere mening. Og så er The Wizard of Oz jo altså også en kvintessiel
amerikansk film, ligesom It's a Wonderful Life - mon ikke Pink Floyd
ville have valgt noget engelsk?

http://www.synchronicityarkive.com finder sammenfald mellem Return of
the Jedi og OK Computer, The Manchurian Candidate og The Wall, The Lion
King og en plade med Phish - osv.

Jeg vil godt vædde en iskage på at det er tilfældigt.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 07-11-06 21:44

"Lars Rindsig" skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt vædde en iskage på at det er tilfældigt.

He he .....Ditto her ,
det virkelige mystiske ligger nok i
at så mange mennesker , gør så meget ud af det !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Max

Dato : 07-11-06 22:01

Hej Michael

> det virkelige mystiske ligger nok i
> at så mange mennesker , gør så meget ud af det !

Der er ingen grænser for hvad folk gør for at komme
i TV eller blive omtalt på Usenet :)

--
Mvh Max

Fra : Stig Holmberg

Dato : 08-11-06 02:06

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4550e78f$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> dele af filmen synkroniseret med albummet.
> Men jeg vil ikke lige poste dem her i gruppen da jeg ikke tror/ved om de

Her står lidt om det:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_side_of_the_moon#Synchronicity_with_The_Wizard_of_Oz

Mvh. Stig