War Of the Worlds
Fra : Max

Dato : 05-11-06 13:09

Hej

Jeg har den på dobbelt LP fra 1978 og så har jeg også en CD
med noget af musikken, men findes er CD udgave der er
nøjagtig magen til LP udgaven ?

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-11-06 14:06

On Sun, 5 Nov 2006 13:08:41 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Jeg har den på dobbelt LP fra 1978 og så har jeg også en CD
>med noget af musikken, men findes er CD udgave der er
>nøjagtig magen til LP udgaven ?

Jeg har også LP'en og har kigget efter en CD. men ingen af de 2
versioner er helt magen til.

Jeg har overvejet selv at lave et par CD'er af LP'erne.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Max

Dato : 05-11-06 14:30

Hej Poul Erik

> Jeg har også LP'en og har kigget efter en CD. men ingen af de 2
> versioner er helt magen til.

Det var desværre også det jeg er kommet frem til.

> Jeg har overvejet selv at lave et par CD'er af LP'erne.

Ja, det bliver nok løsningen, men de timer kunne jeg jo godtnok
tænke mig at have sparet :)

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 14:38

Den 05-11-06 13.08 skrev Max følgende:

> Jeg har den på dobbelt LP fra 1978 og så har jeg også en CD
> med noget af musikken, men findes er CD udgave der er
> nøjagtig magen til LP udgaven ?

Hvad er forskellen? Jeg synes ikke, jeg har lagt mærke til en forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Max

Dato : 05-11-06 15:06

Hej Kim

> Hvad er forskellen? Jeg synes ikke, jeg har lagt mærke til en forskel.

Har du en CD magen til LP'erne ?

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 15:04

Den 05-11-06 15.05 skrev Max følgende:

> Har du en CD magen til LP'erne ?

Hvis du fortæller mig om forskellen(e), kan jeg tjekke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Liden Tue kan vælte stort læs: Dansk verdensmester i brydning...

Fra : Max

Dato : 05-11-06 17:16

Hej Kim

> Hvis du fortæller mig om forskellen(e), kan jeg tjekke.

Du må vel vide om den er magen til, mit problem er jo
netop at jeg ikke har en magen til, der mangler masser
at både musik og tale på den CD jeg kender.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 18:03

Den 05-11-06 17.15 skrev Max følgende:

> Du må vel vide om den er magen til

Det er den ikke. Cd'erne er mindre, og så er de blanke, mens lp'erne er
sorte.

> mit problem er jo
> netop at jeg ikke har en magen til, der mangler masser
> at både musik og tale på den CD jeg kender.

Og så længe du ikke kommer med ét eneste konkret eksempel, så kan jeg
ikke undersøge, om der er forskel på indholdet på mine lp'er og cd'erne.
Jeg har ikke tænkt mig at aflytte og sammenligne begge minut for minut
for at høre, om der er forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bjørnetjeneste: Når man siger tak for en tjeneste med en anden tjeneste...

Fra : Max

Dato : 05-11-06 18:32

Hej Kim

> [...]
> cd'erne. Jeg har ikke tænkt mig at aflytte og sammenligne begge minut
> for minut for at høre, om der er forskel.

Som sagt er det dig der har muligheden, ikke mig. Men ellers
tak for hjælpen.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 18:36

Den 05-11-06 18.31 skrev Max følgende:

> Som sagt er det dig der har muligheden, ikke mig. Men ellers
> tak for hjælpen.

Altså, hør nu lige her...
Du fortæller, der er forskel, og at du mangler noget i forhold til
lp-udgaven. Så må du for pokker da også kunne sige, hvad du mangler
eller savner.

Havde du forestillet dig, at jeg skulle sidde og sammenligne lp og cd
for at høre, om der mangler et "uuula" eller et beat et eller andet
sted? Du fortæller Poul i starten af tråden, at du gerne vil spare de
timer, det vil tage at lave en cd af lp'erne, men du vil gerne have, at
jeg bruger mange timer på at finde noget, som du ikke vil fortælle hvad
er. Helt ærligt...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Pyramide: Blodtørstigt lille bæst...

Fra : Max

Dato : 05-11-06 19:00

Hej Kim

> Du fortæller, der er forskel, og at du mangler noget i forhold til
> lp-udgaven. Så må du for pokker da også kunne sige, hvad du mangler
> eller savner.

Jeg har en dobbelt LP fra 1978 og en CD, når man har lyttet til CD'en
i 20 sekunder er man helt klar over at det ikke er det masterbånd
LP'erne er lavet efter der er brugt til CD'en. Der er både en anden
lyd og sammensætning til forskel.

> Havde du forestillet dig, at jeg skulle sidde og sammenligne lp og cd
> for at høre, om der mangler et "uuula" eller et beat et eller andet

Jeg spørger om der er nogen der kender noget der er ens, du siger at
du mener at det har du, så er det da dig der har referencen, jeg har jo
ingen muligheder for at vide hvad du har. Jeg kan ikke forestille mig
hvad yderligere jeg kan gøre, og hvis ikke ønsker at bruge energi og
tid på at hjælpe mig, ja så er det jo helt dit eget valg, jeg hverken kan
eller vil forlange noget af dig du ikke har lyst til.

Forøvrigt er det ikke rimeligt at sammenligne arbejde med den fornøjelse
det er at lytte til god musik.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 20:45

Den 05-11-06 19.00 skrev Max følgende:

> [...]
> i 20 sekunder er man helt klar over at det ikke er det masterbånd
> LP'erne er lavet efter der er brugt til CD'en. Der er både en anden

Du er nødt til at være mere specifik. Og jeg tvivler stærkt på, at du
kan høre nogen forskel (ud over kvalitetsforskel) i de første 20
sekunder. Richard Burtons indledning varer 37 sekunder.

> Jeg spørger om der er nogen der kender noget der er ens, du siger at
> du mener at det har du, så er det da dig der har referencen, jeg har jo
> ingen muligheder for at vide hvad du har.

Nej, men du har jo /din/ reference, ifølge hvilken der skulle være
forskel. Så må du jo også vide, hvilken forskel, du mener, der er. Hvis
du konkret kunne fortælle, hvad Burton siger på lp'en, og som ikke er
med på din cd, så er det jo ret let at tjekke, om det er med på min cd.

Hvis din reference blot består af en fornemmelse af, at der er noget
anderledes, eller at det er noget, du har hørt ude i byen, så er det
selvfølgelig lidt sværere. Men så kunne det jo tænkes, at der netop ikke
er nogen forskel.

> Forøvrigt er det ikke rimeligt at sammenligne arbejde med den fornøjelse
> det er at lytte til god musik.

Hvis man skal sidde og dissekere War of the Worlds for at høre en
forskel (som sikkert slet ikke er der), så bliver fornøjelsen altså
ødelagt.

Det er for øvrigt meget sjovt, at du startede tråden i dag. I lang tid
har jeg kun haft lp-udgaven på computeren, men jeg har netop overspillet
cd'en i morges. Begge varer for øvrigt lidt over 94 minutter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Servostyring: Styresystem til biler...

Fra : Max

Dato : 05-11-06 21:47

Hej Kim

> [...]
> har jeg kun haft lp-udgaven på computeren, men jeg har netop
> overspillet cd'en i morges. Begge varer for øvrigt lidt over 94

Så kunne det jo se ud som om at de er ens, min CD vare nemlig
også kun 47 minutter.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 05-11-06 19:04

Hej Kim

> Altså, hør nu lige her...

Jeg glemte helt at spørge om du ville give mig plademærke
og nummer på den CD du har, så kan jeg da prøve mig frem.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-11-06 20:53

Den 05-11-06 19.04 skrev Max følgende:

> Jeg glemte helt at spørge om du ville give mig plademærke
> og nummer på den CD du har, så kan jeg da prøve mig frem.

CD:
Columbia/CBS, 1985
01-096000-10
På hæftet står der Printed in Holland, men jeg ved ikke, om det gælder
både hæfte og cd.
LP:
CBS, 1978
96000

Fra : Max

Dato : 05-11-06 21:47

Hej Kim

> [...]
> Columbia/CBS, 1985
> 01-096000-10
> På hæftet står der Printed in Holland, men jeg ved ikke, om det gælder

Fint, jeg takker mange gange for din indsats.

--
Mvh Max

Fra : Jens Laursen

Dato : 05-11-06 21:16

[snip]

> Du må vel vide om den er magen til, mit problem er jo
> netop at jeg ikke har en magen til, der mangler masser
> at både musik og tale på den CD jeg kender.

Når du skriver CD i ental, og at der mangler musik og tale er spørgsmålet om
det er "Highlights of War of the Worlds" du har på cd (Fra 1981)
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:e1se4j470wat

Ellers lader det jo også til at der er visse forskelle i mikset på den
originale cd/lp og 2005-hybrid udgaven:
http://www.thewaroftheworlds.com/messageboard/shwmessage.aspx?ForumID=5&MessageID=16600

Når dette er skrevet må jeg sige, at jeg ikke kender pladen, cden eller
sacden. Jeg blev bare lidt provokeret af et andet indlæg - wikipedia er ikke
alt.

/Jens

Fra : Max

Dato : 05-11-06 21:53

Hej Jens

> Når du skriver CD i ental, og at der mangler musik og tale er
> spørgsmålet om det er "Highlights of War of the Worlds" du har på cd
> (Fra 1981)

Ja, det er ved nærmere eftersyn den udgave jeg har, og det lader til at
der findes en CD version fra 1985 der er identisk med LP'erne, så den
vil jeg gå på jagt efter.

Takker for info.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-06 00:54

Den 05-11-06 21.52 skrev Max følgende:

> Ja, det er ved nærmere eftersyn den udgave jeg har

Jamen, så er mysteriet jo opklaret. Men jeg må indrømme, at jeg ikke
fatter, at man har kunnet finde på at lave en hightlights-udgave.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...

Fra : Max

Dato : 06-11-06 08:20

Hej Kim

> Jamen, så er mysteriet jo opklaret. Men jeg må indrømme, at jeg ikke
> fatter, at man har kunnet finde på at lave en hightlights-udgave.

Jeg købte den da den stod på en hylde jeg gik forbi, jeg opdagede
så at den ikke havde meget med originalen at gøre, kikkede så
efter originalen på CD, der blev jeg lidt forvirret over udbudet og
kunne ikke lige se hvad jeg skulle gå efter, det affødte så mit
spørgsmål om hvad jeg skulle købe.

Mvh max

Fra : Søren

Dato : 05-11-06 19:56

> [...]
>
> Jeg har den på dobbelt LP fra 1978 og så har jeg også en CD
> med noget af musikken, men findes er CD udgave der er

Hej

I følge Wikipedia findes der kun én udgave på CD, og den er magen til LP
versionen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Wayne%27s_Musical_Version_of_The_War_of_the_Worlds#LP

Hvad er der på den CD du har?

Hvorfor slog du det ikke selv op?
Har du ikke hørt om Wikipedia før?
Kender du heller ikke Google?

Søren
(Jeg har kun CD udgaven, og kan derfor ikke personligt udtale mig om en
eventuel forskel på udgaverne)

Fra : Max

Dato : 05-11-06 21:49

Hej Søren

> Hvorfor slog du det ikke selv op?

Hvem siger jeg ikke gjorde det.

> Har du ikke hørt om Wikipedia før?

Naturligvis, men der står trods alt ikke alt.

> Kender du heller ikke Google?

Jo naturligvis.

Og du vil fortælle hvad ?

--
Mvh Max

Fra : Morten Steen

Dato : 06-11-06 11:04

> Jeg har den på dobbelt LP fra 1978 og så har jeg også en CD
> med noget af musikken, men findes er CD udgave der er
> nøjagtig magen til LP udgaven ?

Der findes en dobbelt-CD udgave, magen til LP'en.
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&nav=1124

Hvis du er hardcore-fan, er der også udgivet et box-set, som er RET fedt -
det har de også på CDON.

Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-06 11:14

Den 06-11-06 11.04 skrev Morten Steen følgende:

> Hvis du er hardcore-fan, er der også udgivet et box-set, som er RET fedt -
> det har de også på CDON.

De skriver ikke ret meget om det. Har du tjek på, hvad det indeholder
som ikke er på dobbelt-cd'en?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spareribs: Buskplante, hvis frugter bruges som tilbehør til maden...

Fra : Morten Steen

Dato : 06-11-06 17:45

> De skriver ikke ret meget om det. Har du tjek på, hvad det indeholder som
> ikke er på dobbelt-cd'en?

Disc 1 og 2 er den "originale" udgivelse (i stereo OG 5.1!), disc 3 er en
art Making Of... DVD, som jeg desværre ikke har fået set endnu.
Disc 4 er "the remixes", med en masse... ja, remix af sangene fra den.
Disc 5-7 er diverse outtakes og andre spændende bidder som ikke kom med på
den endelige udgave.
Det hele kommer i en flot box i LP-størrelse, med en 78 siders bog også, med
en masse info, historien bag osv.
Absolut et smukt køb, men nok også kun for hardcore fans... som mig. ;)

Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-06 18:25

Den 06-11-06 17.44 skrev Morten Steen følgende:

> Det hele kommer i en flot box i LP-størrelse, med en 78 siders bog også, med
> en masse info, historien bag osv.

Tak! Du sætter mig i lidt af en kattepine. Jeg havde ellers lovet mig
selv, at jeg ikke ville købe flere cd'er, fordi jeg alligevel
foretrækker at have musikken på computeren.

> Absolut et smukt køb, men nok også kun for hardcore fans... som mig. ;)

Du er ikke den eneste. Måske du har tjek på noget jeg læste engang for
mange, mange år siden. Jeff Wayne fortalte i et interview, at han havde
planer om at lave noget med syv projekter i alt i samme stil. Har du
hørt noget om det, eller hvorfor det aldrig blev til noget?

Fra : Morten Steen

Dato : 06-11-06 19:49

> [...]
> planer om at lave noget med syv projekter i alt i samme stil. Har du hørt
> noget om det, eller hvorfor det aldrig blev til noget?

Hmmm... det kan jeg desværre ikke påstå jeg har hørt noget om. Men han var
jo tæt på at knække nakken økonomisk med WOTW, så måske fik han kolde
fødder. ;)

Morten

Fra : lhs

Dato : 07-11-06 16:29

Hej

Jeff Wayne lavede nogle år senere en musical version af Spartacus, har den
stående som dobbelt cd et eller andet sted, men når ikke WOTW men vil da
lige grave den frem og lytte en ekstra gang. Så har han vist skrevet lidt
film musik eller sådan og produceret en plade for David Essex.

Lars Hs

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-06 21:04

Den 07-11-06 16.28 skrev lhs følgende:

> Jeff Wayne lavede nogle år senere en musical version af Spartacus, har den
> stående som dobbelt cd et eller andet sted, men når ikke WOTW men vil da
> lige grave den frem og lytte en ekstra gang.

Lyder interessant, underligt at jeg aldrig er stødt på den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fis i en hornlygte: Gammelt kommunikationssystem...

Fra : Max

Dato : 07-11-06 21:15

Hej Kim

> Lyder interessant, underligt at jeg aldrig er stødt på den.

Den er omtalt her

http://www.progarchives.com/Progressive_rock_discography_CD.asp?cd_id=6510

--
Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-11-06 21:43

Kim Ludvigsen wrote:

> Du er ikke den eneste.

WOTW er et super album - intet mindre :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!