Nej, det er ikke Genesis
Fra : Henrik Larsson

Dato : 04-11-06 19:10

Jeg har prøvet at identificere hvem der har lavet følgende:
http://www.fraud.dk/music/hvad-er-det.mp3

Dels er det svært præcis at høre hvad der bliver sunget, og det der er
"nemt" at høre, leder alle mine søgninger i retning af en gammel Genesis
sang.

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Henrik

Fra : Peter Westh

Dato : 04-11-06 22:20

"Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dels er det svært præcis at høre hvad der bliver sunget, og det der er
> "nemt" at høre, leder alle mine søgninger i retning af en gammel Genesis

Det lyder da godt nok heller ikke som Genesis. Det er næppe et britisk band.

De første linjer hører jeg som "Guess I smoked a thousand cigarettes /that
night when I was asking your advice / something in the way you made me feel
/ og så begynder han at mumle (måske i et forfængeligt håb om at lyde som
Thom Yorke?)

I mine ører er der en vis sandsynlighed for at de er amatører, så måske er
det forklaringen på at en søgning ikke giver noget.

/P

Fra : Henrik Larsson

Dato : 05-11-06 00:42

> Det lyder da godt nok heller ikke som Genesis.

Det er jeg klar over, men hver gang jeg søgte på noget af det jeg kunne lure
af, endte jeg der

> De første linjer hører jeg som...

Ja, det giver mening, men søgning på dette giver desværre heller ikke noget.

Mvh Henrik

Fra : Peter Westh

Dato : 05-11-06 10:21

> Det er jeg klar over, men hver gang jeg søgte på noget af det jeg kunne
> lure af, endte jeg der

Ja, omkvædet giver mindelser om Genesis første pophit fra 78, "Follow you,
follow me".

/P

Fra : Holst

Dato : 04-11-06 22:57

Henrik Larsson wrote:

> [...]
>
> Dels er det svært præcis at høre hvad der bliver sunget, og det der er
> "nemt" at høre, leder alle mine søgninger i retning af en gammel Genesis

Lyder bekendt. Kan det være noget nyere dansk? Jeg er så dårlig til at
huske sådant.

Altid det gode spørgsmål, når folk stille sådanne spørgsmål: hvor har du
det fra? hvor gammelt er det?

Fra : Henrik Larsson

Dato : 05-11-06 00:45

> Lyder bekendt. Kan det være noget nyere dansk? Jeg er så dårlig til at
> huske sådant.

Måske, men jeg ved det ikke. Jeg prøver at søge videre.

> Altid det gode spørgsmål, når folk stille sådanne spørgsmål: hvor har du
> det fra? hvor gammelt er det?

Ca. 2:40 henne i følgende klip:
http://tv.sputnik.dk/player/channel/4876410/clip/5209994.asx

Mvh Henrik

Fra : Thomas

Dato : 05-11-06 00:54

> [...]
>
> Dels er det svært præcis at høre hvad der bliver sunget, og det der er
> "nemt" at høre, leder alle mine søgninger i retning af en gammel Genesis

De spiller den jævnligt på P3 for tiden... Så det er et rimelig nyt
nummer...
Navn og titel kan jeg ikke hjælpe med... Men prøv tænd for P3 en 3-4
timer, så er jeg næsten sikker på den kommer...

Fra : ølkusken

Dato : 05-11-06 10:02

Tim Neu - Loopholes

igen noget godt svensk musik

Jesper W

Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-11-06 00:10

> Tim Neu - Loopholes

Netop, tak for det Jesper

Mvh Henrik

Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-11-06 00:11

Jesper alias ølkusten fandt frem til melodien. Det var Tim Neu med
Loopholes.

MP3 filen er derfor fjernet.

Mvh Henrik