Bownling for Soup i Danmark
Fra : Anders Hansen

Dato : 31-10-06 13:28

Sad lige og hørte Bowling for Soup-albummet "A hangover you don't
deserve", som jeg synes er fremragende, men en ting undrer mig: Jeg
ved, at deres nummer "1985" var på Boggie-listen for 1-2 år siden, og
at Texas-bandet lige har turneret i bl.a. England, men slog de aldrig
igennem i Danmark hverken i radio eller på salsgsiden?

Jeg hører ikke ret meget fm-radio, så jeg ved ikke, om "1985" blev
spillet meget på P3/lokalradioer. Er der nogen, der kan huske den fra
radioen? Personligt synes jeg det er en okay sang, men "Ohio (Come Back
to Texas)", "Almost" og "High School Never Ends" er i mine ører klart
bedre.

Her er lige muligheden for at høre "High School Never Ends" i fuld
længde på bandets egen hjemmesiden (musikken starter automatisk):

http://www.bowlingforsoup.com/

Nogen bud på, hvorfor de ikke slog igennem herhjemme, når de har
gjort det i bl.a. USA og UK? Er det musikgenren?!

PS: I går var jeg en tur i den lokale Stereo Studio (Esbjerg), der
ikke havde nogen af deres albums. For 5-6 år siden havde samme butik
et kæmpe udvalg i cd'ere, men i dag er det skumplet ind til fordel for
dvd'ere. Stadigvæk findes der en del indenfor jazz og metal, men det
er jo nok sådan det vil gå med flere store pladsbutikker (mine
seneste 3 cd'er er alle købt via nettet, så ja, jeg er ikke uskyldig).

Fra : Thomas

Dato : 31-10-06 14:14

"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> England, men slog de aldrig
> igennem i Danmark hverken i radio eller på salsgsiden?

1985 blev da ellers et rimelig stort radiohit... P3 spillede den
ihvertfald så meget at den til sidst begyndte at hænge mig langt
ud af halsen... Men sådan går det med det meste musik, P3
spiller, når man hører P3 8 timer om dagen.

> Jeg hører ikke ret meget fm-radio, så jeg ved ikke, om "1985" blev
> spillet meget på P3/lokalradioer. Er der nogen, der kan huske den fra
> radioen?

Jep Læs ovenfor

> Nogen bud på, hvorfor de ikke slog igennem herhjemme, når de har
> gjort det i bl.a. USA og UK? Er det musikgenren?!

De fik som sagt et hit herhemme - men ét hit kan vel ikke betegnes som
at 'slå igennem' - eller hvad?
Jeg vil gætte på, at de ikke fik større succes, fordi de lyder som 100 andre
bands...

Mvh. Thomas

Fra : Anders Hansen

Dato : 01-11-06 09:26

> [...]
> at 'slå igennem' - eller hvad?
> Jeg vil gætte på, at de ikke fik større succes, fordi de lyder som 100 andre

Blink 182 har da fået rimelig succes, men ellers er det jo godt, at vi
har Nik & Jay til at fylde hitlisterne...

Mvh.
Anders

Fra : Thomas

Dato : 01-11-06 15:38

> Blink 182 har da fået rimelig succes, men ellers er det jo godt, at vi
> har Nik & Jay til at fylde hitlisterne...

Ja Blink 182 fik rimelig succes... Men siden kom så Good Charlotte,
The Rasmus, Avril Lavigne osv. som bevæger sig i samme 'genre'...
Derfor blev fik Bowling For Soup måske ikke større succes end de
gjorde - Fordi der er så mange andre bands i samme genre...

Jeg kan godt lide det jeg har hørt med Bowling For Soup... Men de
kan jo ikke ligefrem kaldes nyskabende på nogen måde...

Jeg forstår ikke helt din Nik & Jay kommentar...

Mvh. Thomas

Fra : Anders Hansen

Dato : 02-11-06 07:38

Hej Thomas,

Ja, min kommentar vedr. Nik & Jay er kun, at et så nyskabende og
talentfuldt samarbejde er dømt til succes og ledestjerne for alle os
dødelige ;)

God pointe med Good Charlotte, tror du har ret. Næste gang vil jeg
ebstræbe mig på en overskrift uden stavefejl for en gangs skyld...

Mvh.
Anders