Rip fra cd
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 27-10-06 09:37

Hej -

Jeg vil gerne rippe nogle cd'er til mp3-afspilleren.

Jeg benytter normalt "Audiograbber" - men den kan ikke håndtere cda-filer.

Kan I anbefale en anden grabber (freeware) eller fortælle hvordan jeg gør i
Audiograbber og/eller Nero for at få det til at lykkes?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-10-06 10:01

Windows Mediaplayer 10

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 27-10-06 10:15

"Peter Jensen" wrote

> Windows Mediaplayer 10

Hej Peter -

Tak! Det virker fint.

Det havde jeg overhovedet ikke tænkt på. Sådan er det at være amatør i alle
livets forhold.

- Jensby

Fra : Per Hansen

Dato : 27-10-06 13:15

Jan Bang Jensby wrote this

> [...]
>
> Kan I anbefale en anden grabber (freeware) eller fortælle hvordan jeg
> gør i Audiograbber og/eller Nero for at få det til at lykkes?

Gamle Audiograpper kan sagtens håndtere en CD skive, spørgsmålet
er så: Er skiven kopibeskyttet ?
Hvis skiven ikke er kopibeskyttet, så smider du skiven i drevet FØR du
starter Audiograpper op, så finder programmet selv ud af at der er en CD
i dit drev og vælger automatisk alle tracks og sætter vimpel ved alle
numrene.
Så sætter du en vimpel i MP3 og åbner op for mappen og vælger den bitrate
at numrene skal have. Dernæst går du ind i Settings og under Directory
to store files in, vælger den mappe hvori at de rippede numre skal lagres.
Så er det bare at klikke på Grab! og den går igang med at lave numrene
om til MP3.

--
Per Hansen.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 08-11-06 10:40

Jan Bang Jensby skrev:
> [...]
>
> Kan I anbefale en anden grabber (freeware) eller fortælle hvordan jeg gør i
> Audiograbber og/eller Nero for at få det til at lykkes?

Hej Jan

Jeg plejer at bruge Itunes til det formål. Det er ret enkelt og
fuldautomatisk.

Jesper