Red Warszawa - My Poland Collection - hvad~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-10-06 01:15

Jeg har netop siddet og hørt det nye album igennem for første gang.

Generelt har sangene fået et pift op ad, især de gamle sange lyder langt
mere professionelt udført, og mere som et "rigtigt" metalband - og
rykker virkelig med.

Sangene fra de sidste 3 albums (tråkker, bøsse dræbt med stegegaffel,
gratis luder osv.) lyder dog ikke meget anderledes end originalerne.

Jeg er også lidt skuffet over at nogle tekster virker censureret - på
"Den dystra staden" er sammenligningen mellem Jesu Krist og en nynazist
blevet udskiftet... og på "Mc nymands rap" er "vold og voldtægt" byttet
ud med "slås og bolle"

Vokalen er i de fleste tilfælde som den plejer, jens forsøger at "synge"
- men jeg synes lyden af det medvirkende "pigekor" på nogle af sangene,
er alt for svag, og bliver langt hen ad vejen overdøvet af musikken.

Et fedt indslag er johan fra magtens korridorer, han kan jo rent faktisk
synge...

Bassen er fed på de numre hvor Tove 1000-pik spiller bas, men på resten
af numrene, hvor Heavy Henning selv spiller bas, virker det lidt ligesom
Metallicas And Justice For All album, hvor bassen spiller det samme
som rytmeguitaren, og den derfor ikke rigtig kan høres...

Generelt virker dette album ret meget som et Heavy Henning soloværk,
tilsat en trommeslager, en forsanger og et "pigekor"

Selv om det ville være fedt at have hørt nyt materiale (eller
genindspilninger demobåndene) er det dog et ganske udemærket album, som
bestemt kunne have været værre

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-10-06 01:49

I øvrigt er det synd at der er lagt så mange elektroniske effekter på
Hennings vokal - det lugter jo af en billig dance/pop udgivelse når man
bruger sådanne effekter - det samme med smølfestemmen i Mc Nymands rap
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Steen

Dato : 24-10-06 06:57

Jeg har ikke hørt det nye album endnu, men jeg vil alligevel
kommentere lidt.
Det jeg synes jeg herremorsomt ved RW er, at det lyder som dét det er
- fis og ballade.
At det nye album åbenbart lyder mere som et "rigtigt metalband" er
ikke umiddelbart en kvalitet i mine øjne - de dér satans seriøse
bands, hvor alting tit skal gøres sværere end det er, dem er der jo
masser af.
At det lyder lidt som et Henning-projekt, det er måske ikke så
underligt. Henning er måske drivkraften i orkestret - han er
produceren med sit eget band ved siden af...så flere af de andre
medlemmer er måske nærmere statister.

Er det genindspilninger af tidligere udgivne numre - eller er det nye
numre?

Hvad med dvd'en - har du udgaven med dvd?

Steen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-10-06 13:23

Steen wrote:
> Jeg har ikke hørt det nye album endnu, men jeg vil alligevel
> kommentere lidt.
> Det jeg synes jeg herremorsomt ved RW er, at det lyder som dét det er
> - fis og ballade.

Ja, men det gør jo ik noget at sangene er ordentligt indspillet, og man
kan tydeligt høre at henning har 10 års mere erfaring som producer nu,
end da de udgav Hæwi Mætal og Hass

> [...]
> ikke umiddelbart en kvalitet i mine øjne - de dér satans seriøse
> bands, hvor alting tit skal gøres sværere end det er, dem er der jo

Nu er det jo ikke fordi det lyder som super avanceret metal, men det er
nu fedt nok at det ikke lyder som nogle efterskoledrenge i forældrenes
dagligstue som indspiller på en kassettebåndoptager.

> [...]
> underligt. Henning er måske drivkraften i orkestret - han er
> produceren med sit eget band ved siden af...så flere af de andre

I know - Men det er nu mere festligt med et helt band, uanset at det kun
er henning der skriver musikken

> Er det genindspilninger af tidligere udgivne numre - eller er det nye
> numre?

Ja, de har indspillet nogle af deres klassikere igen - forskellen er dog
tydeligst på de albums fra 90erne - de nye er i forvejen godt produceret

> Hvad med dvd'en - har du udgaven med dvd?

Nej den har jeg ik - men de videoer der er på den, har vist været til
fri download flere gange på nettet

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as