George Michael i Göteborg
Fra : Peter

Dato : 21-10-06 16:41

Dagen derpå. Efter en køretur på ca. 3 timer ankom vi til Göteborg og
fandt Scandinavium, hvor koncerten fandt sted. Allerede på
indfaldsvejene var der store lysskilte med kørselsvejledning. Fed service.

Scandinavium, der primært fungerer som ishockeyarena, er vel på
størrelse med Forum, men med den afgørende forskel, at de fleste
mennesker sidder ned. Det vil sige, at det er muligt at komme HELT tæt
på scenen, også selvom man ankommer, som vi gjorde, 30 minutter inden
koncertstart. Der var 12.000 publikummer tilstede. FED arena, uden
generende ekko, bulder og andre hæsligheder, der hærger i såvel Forum
som i Parken.

Og så kom George Michael. Tæppet gik ned og afslørede en scene med
musikere og korsangere i 3 etager. 15 stk. 9 musikere og 6 sangere - og
så selvfølgelig George Michael selv. Og for fanden det var godt. Mage
til sikkerhed, sublimitet og andre superlativer, der kan beskrive hans
præstation, skal man lede længe efter. Gamle Wham-numre, hans egne
up-tempo-numre og så selvfølgelig hans sjælere. Det hele spillede. Og
lyden - det var som at være i Store Vega. Fuldstændig under kontrol og
detaljeret ned til mindste detalje. Det var fantastisk.

Jeg er helt glad for, at vi tog derop istedet for i Parken. Det kan
umuligt blive en så intens og vellydende aften - det tror jeg simpelthen
ikke på. Det er absolut ikke sidste gang vi ta'r 'hinsidan' til koncert.

God fornøjelse til dem, der skal se ham i Parken. Og få læst lidt op på
teskterne; der bli'r ofte opfordret til fællessang …

/Peter

Fra : Trist

Dato : 21-10-06 17:20

Peter <ihatespam@cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Mage til sikkerhed, sublimitet og andre superlativer, der kan beskrive
> hans præstation, skal man lede længe efter.

Jeg mener, at George Michael har en af de bedste sangstemmer i verdenen,
når vi taler populærmusik.
Selv de Queen sange han har sunget, gør han bedre end Freddie.
Hans live udgave af Beatles nummeret "The Long And Winding Road" er klart
den bedste udgave rent stemmemæssigt af det nummer.